Forfatter Emne: Så undgik vi Hillary`s krig mod Rusland  (Læst 3727 gange)

Offline Phil (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
Så undgik vi Hillary`s krig mod Rusland
« Dato: November 15, 2016, 09:52:18 am »

Faren for atomkrig reduceret til laveste niveau nogen sinde, efter Donald Trumps valgsejr, siger DEFCON.

http://www.express.co.uk/news/world/732135/donald-trump-election-defcon-reduced-level-5-safest-level

RUSSIAN leader Vladimir Putin has reportedly called President-elect Donald Trump
http://www.express.co.uk/news/world/732356/Trump-Putin-war-isis-phone-call-Russia-US-islamic-state

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    44.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Sv: Så undgik vi Hillary`s krig mod Rusland
« Svar #1 Dato: November 15, 2016, 11:10:56 am »
Det tror jeg ikke. For det første er der en konfrontation på vej med Rusland, da Trump vil opsige aftalen med Iran. Møjsommeligt forhandlet gennem Obama.

Trumps signaler til Putin, er at der er frit slag for Rusland i Syrien og Ukraine. Det vil uundgåeligt medføre reaktioner fra Vesteuropa. Havde Obam og Clintons haft magten nogle år tilbage, var det overhovedet ikke kommet så videt som det er i Syrien, og vi ville ikke have haft de flygtningestrømme og Rusland havde aldrig fået lejlighed til at få en fod på jorden i Syrien. Rusland ville have fået sat stolen for døren.

Grunden til at der ikke blev grebet ind i Syrien, som Obam ville i 2013, var modstand fra kongressens side.

Med Trump får vi NETOP krig. Det er svært at forestille sig at vesteuropæerne vil sidde med hænderne i skødet, når de selv bliver truet.
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Anklageren

• Gæst
Trump har ikke engang sat sig i præsidentstolen endnu
« Svar #2 Dato: November 15, 2016, 11:14:25 am »
Det er ellers noget af en overfortolkning du kommer med Phil  :big_grin:

Offline Phil (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: November 15, 2016, 11:27:37 am »

Med Trump får vi NETOP krig. Det er svært at forestille sig at vesteuropæerne vil sidde med hænderne i skødet, når de selv bliver truet.

De sidder skam heller ikke med hænderne i skødet, - de bruger stemmeurnerne. Det kan vi jo se.

Rusland er ingen trussel mod vest europa. Det ser heller ikke ud som om vesteuropæerne betragter Rusland som den største trussel mod deres liv og velfærd. Det er så vidt jeg kan se nogle helt andre der flytter stemmer i øjeblikket.

Hvad skulle vesteuropæerne kunne stille op mod Rusland, hvis de ikke får hjælp fra USA ? - og det vil de jo ikke få nu, måske snarere tværtimod.

Spørgsmålet er også hvor stor en del af befolkningen der over hovedet ville følge de vesteuropæiske politiske EU pampere i i en aggression mod Rusland.

Hvis vi endelig skal have trukket en fremmed kultur ned over ørerne, vil mange nok også foretrække den Russiske frem for den muslimske.

« Senest Redigeret: November 15, 2016, 11:39:33 am af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline Phil (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: Trump har ikke engang sat sig i præsidentstolen endnu
« Svar #4 Dato: November 15, 2016, 11:32:01 am »

Nu er det så igen ikke min fortolkning men DEFCOS, - om jeg er enig, - ja et godt stykke hen ad vejen, men ikke helt.

Jeg tror f.eks. stadig der er en lille chance for atomkrig, men bare ikke mod Rusland.

Anklageren

• Gæst
DEFCO bedømmer IKKE den kommende præsident
« Svar #5 Dato: November 15, 2016, 11:48:17 am »

Nu er det så igen ikke min fortolkning men DEFCOS, - om jeg er enig, - ja et godt stykke hen ad vejen, men ikke helt.

Jeg tror f.eks. stadig der er en lille chance for atomkrig, men bare ikke mod Rusland.

Man kunne mindst lige så godt påstå, at DEFCO bedømmer resultatet af Obamas præsidentperiode - men i virkeligheden bedømmer DEFCO hele sikkerhedssituationen - som helt indlysende er et resultat af rigtig mange forskellige ting.

Det er i det hele taget underligt, hvordan overforenklede retorikker breder sig, som om logik er blevet umoderne.

« Senest Redigeret: November 15, 2016, 11:50:12 am af Anklageren »

Offline Phil (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: DEFCO bedømmer netop den kommende præsident
« Svar #6 Dato: November 15, 2016, 12:20:38 pm »
Hvis det skulle være resultatet af Obamas præsidentperide de bedømte, er det mærkeligt hele billedet først skiftede da det gik op for dem Trump havde vundet.

Hvordan tror du risikovurderingen havde været hvis Clinton havde vundet ? - tårnhøj med garanti, og imens ville mainstream pressen have travlt med at give Russerne skylden for det forhøjede niveau.

Jeg glæder mig til at se resultatet af alle de valg der kommer i Europa i det nye år, og se alle bortforklaringerne på hvorfor det gik som det gik bag efter, det skal nok blive morsom læsning.

Man kunne mindst lige så godt påstå, at DEFCO bedømmer resultatet af Obamas præsidentperiode - men i virkeligheden bedømmer DEFCO hele sikkerhedssituationen - som helt indlysende er et resultat af rigtig mange forskellige ting.

Det er i det hele taget underligt, hvordan overforenklede retorikker breder sig, som om logik er blevet umoderne.
« Senest Redigeret: November 15, 2016, 12:34:47 pm af Phil »

Offline J. Langgaard-Nielsen

• Senior medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • "Dig elsker jeg - Danmark mit Fædreland!"
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: November 15, 2016, 12:22:00 pm »
Phil:
Citér
Spørgsmålet er også hvor stor en del af befolkningen der over hovedet ville følge de vesteuropæiske politiske EU pampere i i en aggression mod Rusland.
Hvis vi endelig skal have trukket en fremmed kultur ned over ørerne, vil mange nok også foretrække den Russiske frem for den muslimske.

Den gamle "pendul-diplomat" fra 1970'erne, Henry Kissinger siger:

"For Vesten er dæmonisering af Vladimir Putin ikke en politik. Det er et alibi for ikke at have en politik."

I stedet for den koldkrigs-lignende retorik, skulle Vesten og især Vesteuropa tage sig sammen til at få formuleret en fornuftig politik over for Rusland, så Baltikum og Østeuropa ikke bliver permanente konfliktzoner.
Jeg vil mene, at vi har sammenfaldende interesser på flere områder, som bør få os til at se Rusland som en kommende allieret.

Vi bør genoprette nationalstaternes Europa (altså ikke støtte den gale udvikling mod en stadig snævrere politisk union). Det tror jeg, at Rusland har mere respekt for end den hysteriske stemning mange åbenbart gerne vil piske op.

Profilen Carlo: "Skulle voldtægt ikke være straffrit for samfundets vel?" (Din-debat.dk 24/2 2016.)
Det er Carlos slags, jeg vil have buret inde. J. Langgaard-Nielsen.

Anklageren

• Gæst
Hvad mon Trumps hidsighed betyder for sikkerhedsituationen?
« Svar #8 Dato: November 15, 2016, 12:25:21 pm »

Hvis det skulle være resultatet af Obamas præsidentperide de bedømte, er det mærkeligt hele billedet først skiftede da det gik op for dem Trump havde vundet.

Hvordan tror du risikovurderingen havde været hvis Clinton havde vundet ? - tårnhøj med garanti, og imens ville mainstream pressen have travlt med at give Russerne skylden for det forhøjede niveau.

Jeg glæder mig til at se resultatet af alle de valg der kommer i Europa i det nye år, og se alle bortforklaringerne på hvorfor det gik som det gik, det skal nok blive morsom læsning.

Er det for svært at forholde sig til, at jeg skrev sikkerhedssituationen helt indlysende er et resultat af rigtig mange forskellige ting?

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: November 15, 2016, 12:29:34 pm »
Phil.

"Faren for atomkrig reduceret til laveste niveau nogen sinde, efter Donald Trumps valgsejr, siger DEFCON.".

Det er da klart, trumpen aner jo ikke engang at usa har den slags våben :) .

Venlig Hilsen Poul Jørgensen

Anklageren

• Gæst
Har Chamberlain typerne på Din-Debat ret?
« Svar #10 Dato: November 15, 2016, 12:34:05 pm »

"For Vesten er dæmonisering af Vladimir Putin ikke en politik. Det er et alibi for ikke at have en politik."

I stedet for den koldkrigs-lignende retorik, skulle Vesten og især Vesteuropa tage sig sammen til at få formuleret en fornuftig politik over for Rusland, så Baltikum og Østeuropa ikke bliver permanente konfliktzoner.
Jeg vil mene, at vi har sammenfaldende interesser på flere områder, som bør få os til at se Rusland som en kommende allieret.

Vi bør genoprette nationalstaternes Europa (altså ikke støtte den gale udvikling mod en stadig snævrere politisk union). Det tror jeg, at Rusland har mere respekt for end den hysteriske stemning mange åbenbart gerne vil piske op.

For at overbevise os har Rusland trukket højmoderne mobile missiler frem til Kaliningrad - og de peger ikke på Islamisk Stat, for de har "kun" en rækkevidde på 500 km.

« Senest Redigeret: November 15, 2016, 12:40:40 pm af Anklageren »

Offline Phil (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: November 15, 2016, 12:39:29 pm »

Selvfølgelig havde de forberedt sig på at Hillary kunne vinde valget. Med Trump kommer der heldigvis nedtrapning på begge sider, - Trump og Putin har allerede snakket telefon og aftalt at mødes snarest muligt, sandsynligvis allerede inden Trump tiltræder som præsident - bare rolig, de skal nok blive gode "kammerater".
« Senest Redigeret: November 15, 2016, 12:48:24 pm af Phil »

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #12 Dato: November 15, 2016, 12:46:20 pm »
Phil:
Citér

Grunden til, at Putin dæmoniseres af vesten er, som jeg ser det, at Vesten vil styre det hele og samle alle nationer under én stor verdensregering under FN. Det er det, som populært sagt kaldes NEW WORLD ORDER. Og alle de statsledere, der ikke er med på den agenda, bliver dæmoniseret af Vesten.

Og blandt Europas befolkning, vokser modstanden også mod denne agenda. Som BREXIT i Storbritanien fint illustrerer. Også i Østeuropa vokser skepsisen overfor EU og derfor foretrækker mange mennesker i disse østlande faktisk samarbejde med Putin. Jeg vil også hellere samarbejde med Putin og russerne end med amerikanerne, som for mig at se står for en meget negativ og satanisk agenda. Hvilket deres læssevis af false flag-operationer de senere år tydeligt viser.

Offline Phil (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: November 15, 2016, 12:58:21 pm »

Trump er mod "the establishment" og NEW WORLD ORDER. Det er politikernes makværk, og det tror jeg Putin er enig i, - de vil noget andet.

Hvem definerer du som vesten ?

Du vil hellere samarbejde med Russerne end med Amerikanerne ? da du åbenbart ikke kan lide Amerikanerne, skriver du.
Hvem vil du så samarbejde med når Russerne og Amerikanerne begynder at samarbejder, som de jo tydeligvis gør nu ?
Så er det "vesten" du beskriver jo lige pludselig kun vesteuropa/EU.

Grunden til, at Putin dæmoniseres af vesten er, som jeg ser det, at Vesten vil styre det hele og samle alle nationer under én stor verdensregering under FN. Det er det, som populært sagt kaldes NEW WORLD ORDER. Og alle de statsledere, der ikke er med på den agenda, bliver dæmoniseret af Vesten.

Og blandt Europas befolkning, vokser modstanden også mod denne agenda. Som BREXIT i Storbritanien fint illustrerer. Også i Østeuropa vokser skepsisen overfor EU og derfor foretrækker mange mennesker i disse østlande faktisk samarbejde med Putin. Jeg vil også hellere samarbejde med Putin og russerne end med amerikanerne, som for mig at se står for en meget negativ og satanisk agenda. Hvilket deres læssevis af false flag-operationer de senere år tydeligt viser.

Offline Phil (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: November 15, 2016, 01:00:56 pm »
Phil:
Citér

Jamen jeg kan kun give både dig og Kissinger fuldstændig ret.