Forfatter Emne: nævn en krig europæer ikke er med i?  (Læst 3667 gange)

Offline 12qw (OP)

• Senior medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: nævn en krig europæer ikke er med i?
« Svar #15 Dato: November 17, 2016, 03:38:53 pm »
12qw.

Er du gal, 3.000-i usa blev dræbt af nogle terrorister som var muslimer, ? irakkere ?, sig mig lige engang, hjalp I ikke tysken med at få jøderne fragtet til udryknings lejrene  i tyskland under WW2, så noget for noget.

Om min familie skal dø?, hvis det sker, så vil jeg DRÆBE alle mulige der har haft mulighed for at havde været ansvarlige for det, og jeg vil skide på hvor gamle de er, om det er kvinder eller gamle mænd, jeg vil dræbe dem alle, så stop alt dit LALA! og pis, du skal ikke prøve at retfærdiggøre alle de drab terroristerne gør, der er mere end bare lidt sygt det du siger, og stop så nu.

Poul Jørgensen

du sidder jo og retfærdiggør drab på millioner civile m uslimer fordi andre dræbrte kun 3000 amerikaner. burde din familie dø fordi andre dræber niogle danskere?

Offline 12qw (OP)

• Senior medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: Krige europæere ikke er med i
« Svar #16 Dato: November 17, 2016, 03:40:12 pm »
Så vidt jeg kan se er det småt med svar på spørgsmålet, så her er et par nuværende krige uden europæiske styrker eller direkte deltagelse.

Boko Haram krigen i Nordafrika (Islamiske terrorister der myrder løs)
Den kurdisk tyrkiske konflikt (to muslimske folk der har det med at myrde løs af hinanden)
Borgerkrigen i Somalia (Islamiske terrorister der myrder løs)
Krigen i Dafur (Muslimsk regering mod kristent mindretal og diverse oprørsbevægelser)
Krigen i det nordlige Pakistan (relativt moderate muslimer mod islamistiske stammebevægelser og terrororganisationer)
Konflikten i Sinai (Egyptiske regering mod islamistiske oprørere og terrorister)

Hvad er fællesnævneren ved de nævnte konflikter?
Fej for egen dør...

alle krige europlæer er med i er irak afganistan Palæstina indien og breivik og korstoene

self skal muslimer heller ikke dræbe. men det rimeliggør ikke eruopæers drab som dræber flest

så hvem, er de egentlige terrorister?

Evalu

• Gæst
« Svar #17 Dato: November 17, 2016, 04:02:44 pm »

Det er mennesker, der er så ensporede og dumme (eller hjernevaskede), at de kun kan se en sag fra én side. :whistle: - og så er de så mentalt afsporede, at de betragter deres "sag" som vigtigere end andre menneskers liv.

Offline 12qw (OP)

• Senior medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: November 17, 2016, 05:40:51 pm »

Det er mennesker, der er så ensporede og dumme (eller hjernevaskede), at de kun kan se en sag fra én side. :whistle: - og så er de så mentalt afsporede, at de betragter deres "sag" som vigtigere end andre menneskers liv.

smukt sagt. men er det ikke os barbarisk at usa går i krig?

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: November 17, 2016, 05:52:17 pm »

smukt sagt. men er det ikke os barbarisk at usa går i krig?

:dash2: :dash2: :dash2: :dash2: :dash2:
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: November 23, 2016, 12:12:57 am »
Hiver lige den her tråd frem igen, for nedenstående kan jeg ikke lade stå uanfægtet:
Så vidt jeg kan se er det småt med svar på spørgsmålet, så her er et par nuværende krige uden europæiske styrker eller direkte deltagelse.

Den kurdisk tyrkiske konflikt (to muslimske folk der har det med at myrde løs af hinanden)
Krigen i Dafur (Muslimsk regering mod kristent mindretal og diverse oprørsbevægelser)
Krigen i det nordlige Pakistan (relativt moderate muslimer mod islamistiske stammebevægelser og terrororganisationer)
Konflikten i Sinai (Egyptiske regering mod islamistiske oprørere og terrorister)

Fej for egen dør...

alle krige europlæer er med i er irak afganistan Palæstina indien og breivik og korstoene

self skal muslimer heller ikke dræbe. men det rimeliggør ikke eruopæers drab som dræber flest

På ingen leder eller kanter slår europæere flest ihjel! Uanset hvordan du måler det, vil du nå frem til at forskellige lokale (og oftest muslimske) faktioner er dem der står for flest drab, både i kamp og blandt civile.

Hvilken faktion der har slået flest ihjel i nuværende konflikter, er svært at sige præcist, for det er svært at finde upartiske kilder i konfliktområderne, men INGEN af de lokale kilder hævder at det er europæiske bomber der slår flest ihjel. Selvom Rusland bliver bebrejdet meget for deres upræcise bombninger af Aleppo, er det også her det syriske regime der slår flest ihjel (Ifølge den ene part, den anden hævder nok at det er oprørerne der også er muslimer).

Ifølge Amnesty har bomber fra Koalitionen (Vesteuropa + USA) til dato fået slået ~300 civile ihjel siden bombningen gik igang i syrien. Det er ud af ca. 6000 bombemissioner, iøvrigt, og USA har stået for langt over 90% af bombningerne i Syrien, så Europa kommer dårligt nok på måltavlen med civile dræbte i Syrien. Det er stadig 300 for meget, men lad os sammenligne det med andre aktører: Det er svært at finde tal fra ISIS, for de er ikke vilde med journalister, men ifølge kilder derindefra havde minimum 10.000 civile ladet livet under ISIS, allerede for et år siden. Rusland har stået bag estimeret 3500 civile døde, men Assads styre har ultimativt førstepladsen hvor en kilde tilskriver dem 188.000 civile døde.

Irak er et andet eksempel. På intet tidspunkt under krigen i Irak har vestlige styrker (og da slet ikke europæiske) stået for majoriteten af civile døde. Jeg har før vist dig data der viste at vestlige styrker HØJEST kunne tilskrives under 10% af de civile tab i Irak under irak-krigen (mener det var 7% maks.). I de her konflikter har de største civile tab unægteligt været fra sunnier og shiaer der slagter hinanden og andre tilfældige trosretninger.

Lad være med at bebrejde vesten for hvad der tydeligvis er en intern krise i den muslimske verden. Vi forsøger faktisk bare at hjælpe ved at bombe ISIS.
« Senest Redigeret: November 23, 2016, 01:31:57 am af GuBBi »

Sharia

• Gæst
Gubbi er jo et mandfolk?
« Svar #21 Dato: November 23, 2016, 12:57:17 pm »
Hiver lige den her tråd frem igen, for nedenstående kan jeg ikke lade stå uanfægtet:

Fej for egen dør...

På ingen leder eller kanter slår europæere flest ihjel! Uanset hvordan du måler det, vil du nå frem til at forskellige lokale (og oftest muslimske) faktioner er dem der står for flest drab, både i kamp og blandt civile.

Hvilken faktion der har slået flest ihjel i nuværende konflikter, er svært at sige præcist, for det er svært at finde upartiske kilder i konfliktområderne, men INGEN af de lokale kilder hævder at det er europæiske bomber der slår flest ihjel. Selvom Rusland bliver bebrejdet meget for deres upræcise bombninger af Aleppo, er det også her det syriske regime der slår flest ihjel (Ifølge den ene part, den anden hævder nok at det er oprørerne der også er muslimer).

Ifølge Amnesty har bomber fra Koalitionen (Vesteuropa + USA) til dato fået slået ~300 civile ihjel siden bombningen gik igang i syrien. Det er ud af ca. 6000 bombemissioner, iøvrigt, og USA har stået for langt over 90% af bombningerne i Syrien, så Europa kommer dårligt nok på måltavlen med civile dræbte i Syrien. Det er stadig 300 for meget, men lad os sammenligne det med andre aktører: Det er svært at finde tal fra ISIS, for de er ikke vilde med journalister, men ifølge kilder derindefra havde minimum 10.000 civile ladet livet under ISIS, allerede for et år siden. Rusland har stået bag estimeret 3500 civile døde, men Assads styre har ultimativt førstepladsen hvor en kilde tilskriver dem 188.000 civile døde.

Irak er et andet eksempel. På intet tidspunkt under krigen i Irak har vestlige styrker (og da slet ikke europæiske) stået for majoriteten af civile døde. Jeg har før vist dig data der viste at vestlige styrker HØJEST kunne tilskrives under 10% af de civile tab i Irak under irak-krigen (mener det var 7% maks.). I de her konflikter har de største civile tab unægteligt været fra sunnier og shiaer der slagter hinanden og andre tilfældige trosretninger.

Lad være med at bebrejde vesten for hvad der tydeligvis er en intern krise i den muslimske verden. Vi forsøger faktisk bare at hjælpe ved at bombe ISIS.

Han erkender hvad de røde nægter døgnet rundt?

Flot Gubbi, lad det smitte med at sige sandheden?

Offline 12qw (OP)

• Senior medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: November 23, 2016, 02:06:39 pm »

Fej for egen dør...

self har usa slået over 100.000 civlile i hjel i irak. de har været i krig i 14 år. man behøver ikke beviser
påstår du krigedn ikke fandt sted? den ikke har varet i over 10 år? self er det en million. se på krigens længde

så alle amerikane r som hader muslimer de tuder over muslimer dør? i sku røvpules og tortureres, for alle de civile drab i har begået. svin i er. det viser hvro barbariske amerikaner og europæer er

jeres hobby er at dræbe meennesker, alt terror kommer fra Europa. se på verden alle steder er muslimer ofre. evige ofre

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Gubbi er jo et mandfolk?
« Svar #23 Dato: November 23, 2016, 04:50:18 pm »

Man kan have sine egne holdninger, men ikke sine egne fakta. Disse fakta ændrer ikke på at jeg mener at man skal have ret til at tro på hvad man vil, uanset hvor tåbeligt det er, og at ens rettigheder ikke bør afhænge af hvad man kalder sin usynlige ven. Men at påstå at den muslimske verden ikke har sine egne problemer, og bebrejde det hele på vesten, er så verdensfjernt som det nærmest kan blive.

self har usa slået over 100.000 civlile i hjel i irak. de har været i krig i 14 år. man behøver ikke beviser
påstår du krigedn ikke fandt sted? den ikke har varet i over 10 år? self er det en million. se på krigens længde

så alle amerikane r som hader muslimer de tuder over muslimer dør? i sku røvpules og tortureres, for alle de civile drab i har begået. svin i er. det viser hvro barbariske amerikaner og europæer er

jeres hobby er at dræbe meennesker, alt terror kommer fra Europa. se på verden alle steder er muslimer ofre. evige ofre

Jeg mener stadig du er en troll, men lad mig slå det fast for prins knud: Jeg mener, nej jeg VED, at majoriteten af de civile dræbte under Irakkrigen blev dræbt at andre muslimer og ikke af amerikanske eller vestlige styrker. Dette er et faktum. Irakkrigen var idiotisk bla. fordi den muliggjorde det, men ansvaret ligger stadig solidt hos dem der rent faktisk myrder løs af civile, og det var i langt de fleste tilfælde andre muslimer.

Tror desuden der er flere muslimer der hader USA, end der er amerikanere der hader muslimer. Så igen: Fej for egen dør bassemand.

lyjse

• Gæst
« Svar #24 Dato: November 23, 2016, 10:23:29 pm »
12qw

Citér

Kunne du gøre et forsøg på, at læse hvad andre svarer dig - eller vil du bare ikke.. eller kan du ikke forstå dansk ?

Der var en der sagde til mig, at han syntes vi skulle lade være med, at hjælpe med fredsbevarende styrker i de muslimske lande, og i stedet for, lade muslimerne udrydde sig selv !

Måske det var det bedste vi kunne gøre... :boast:

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    35.4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: November 23, 2016, 10:38:50 pm »
Kunne du gøre et forsøg på, at læse hvad andre svarer dig - eller vil du bare ikke.. eller kan du ikke forstå dansk ?
Citér

Nu har du selv udvist stor ihærdighed for at erklære qw12 for en troll, men nu laver du ikke andet end at svare troll'en. Du er mærkelig.

Citér
Der var en der sagde til mig, at han syntes vi skulle lade være med, at hjælpe med fredsbevarende styrker i de muslimske lande, og i stedet for, lade muslimerne udrydde sig selv !

Måske det var det bedste vi kunne gøre... :boast:

De mest voldelige lande i verden, er i Latinamerika. Og så er der meget få fredsbevarende styrker i de muslimske lande.

Der er behov for en fredsbevarende styrke i Sydsudan, hvor den meget kristne Josef Kony og hans Gods Salvation Army huserer med massakrer. Og så er der behov for en fredsbevarende styrke i Nigeria, hvor pinsekirken lægger idegrundlaget for at de lokale forfølger heksebørn.
« Senest Redigeret: November 24, 2016, 09:42:54 am af Carlo »
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Anklageren

• Gæst
« Svar #26 Dato: November 24, 2016, 12:09:57 am »

Sharia, det er jo dig selv, der også har profilen: 12qw - men kan du ikke vende tilbage til at skrive oplæg i din Sharia-profil?

(den profil er der i det mindste ikke mange, som gider svare).

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    35.4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: November 24, 2016, 08:39:38 am »
På intet tidspunkt under krigen i Irak har vestlige styrker (og da slet ikke europæiske) stået for majoriteten af civile døde. Jeg har før vist dig data der viste at vestlige styrker HØJEST kunne tilskrives under 10% af de civile tab i Irak under irak-krigen (mener det var 7% maks.).

Det kommer an på hvordan man gør det op. Jeg læste en historiker der udtalte at der dør 10 gange så mange af følger af krig, som der dør af selve kriges krudt og kugler. Det holder såmænd nok vand. 1. verdenskrig er glanseksemplet på det.

Der for er det svært at gøre op i Irak.

Citér
Vi forsøger faktisk bare at hjælpe ved at bombe ISIS.

Så ville der være mere ræson i at bombe Assad. Dvs, det skulle have været gjort fra første færd, da oprøret begyndte.
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Anklageren

• Gæst
« Svar #28 Dato: November 24, 2016, 09:16:45 am »

Jeg mener stadig du er en troll, men lad mig slå det fast for prins knud: Jeg mener, nej jeg VED, at majoriteten af de civile dræbte under Irakkrigen blev dræbt at andre muslimer og ikke af amerikanske eller vestlige styrker. Dette er et faktum. Irakkrigen var idiotisk bla. fordi den muliggjorde det, men ansvaret ligger stadig solidt hos dem der rent faktisk myrder løs af civile, og det var i langt de fleste tilfælde andre muslimer.

Enig med Carlo i, at det afhænger af, hvordan man gør det op.

De fleste ofre for krigen i Irak skyldtes ikke "krudt og kugler" - men at vandforsyningen, kloaksystemet, EL-forsyningen, energiforsyningen og sundhedssystemet forudsigeligt brød sammen. Der var mangel på lægemidler og sundhedssystemet var presset selv uden det. Især spædbarnsdødeligheden blev tårnhøj og de ældre er også altid en udsat gruppe.

Der var ikke på forhånd en plan for at genopbygge landet, og det tog meget lang tid. De penge der blev afsat til formålet var længe et tag-selv-bord for erhvervslivet.

Hvis jeg ikke husker meget galt, så truede briterne med, at de ikke ville deltage, hvis der ikke blev lavet en plan for genopbygningen.

Det er sådan noget jeg bider mærke i. Den manglende plan for genopbygningen overbeviste mig om, at Bush administrationens evt. intentioner om at hjælpe irakerne slet ikke var med i overvejelserne (men dog en del af briternes).

Offline 12qw (OP)

• Senior medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: November 24, 2016, 04:26:48 pm »

Man kan have sine egne holdninger, men ikke sine egne fakta. Disse fakta ændrer ikke på at jeg mener at man skal have ret til at tro på hvad man vil, uanset hvor tåbeligt det er, og at ens rettigheder ikke bør afhænge af hvad man kalder sin usynlige ven. Men at påstå at den muslimske verden ikke har sine egne problemer, og bebrejde det hele på vesten, er så verdensfjernt som det nærmest kan blive.

Tror desuden der er flere muslimer der hader USA, end der er amerikanere der hader muslimer. Så igen: Fej for egen dør bassemand.

tro hvad du vil, jeg er ikke troll. krigen varede i 14 år. self har de dræbt så mange usa hader muslimer
og de er ligeglade med civile. se krigens varighed

muslimer slår jo ikke ihjel for sjov. alle de ameriakner sku røvpules dagen lang. er det mærkeligt folk hader europæer, når man ser i dræber civile siden 1400 tallet?