Forfatter Emne: "Go' morgen Danmark"s endeløse propaganda!  (Læst 690 gange)

Åse Dane

• Gæst
"Go' morgen Danmark"s endeløse propaganda!
« Dato: Oktober 30, 2016, 10:46:40 am »
Flere andre har herinde gjort opmærksom på TV2s "Go'morgen Danmark", som skal have propaganderet hæmningsløst for masseindvandringen, især omkring den voldsomme indtrængen i vores land sidste år. Ligesom man har været mikrofonholdere for senere dømte menneskesmuglere.

Jeg ser det næsten aldrig om hverdagen af naturlige grunde (mit erhverv), men i morges, søndag den 30. oktober, hoppede jeg "selvfølgelig" i.  Veludhvilet og tilfreds med, at vi har fået stillet tiden tilbage til normal, kunne jeg se, at "livsstilskommentator" Christine Feldthaus skulle interviewes om emnet danskhed.
Det måtte jeg da overvære, selv om jeg frygtede det værste. Jeg ved jo, hvordan det plejer at gå, når medierne tager fat i et sådant emne.

Nu vidste jeg jo godt, hvilken kanal vores fjernsyn var indstillet på, og den smule, jeg havde hørt om Christine Feldthaus var i min erindring ikke så positivt. Men alligevel - jeg lyttede, da den 53-årige erhvervskvinde udbredte sig.

Herre jemini! Hvor indskrænkede tror TV2s go'morgen-redaktion, at vi er?
Feldthaus snakkede og snakkede non-stop om forskellen på sønderjyder og københavnere. Hensigten var ikke til at gå fejl af: Jeg skulle bare formå at udskifte "sønderjyde" og "københavner" med "dansker" og "indvandrer", så var jeg i mål som et godt menneske. Altså plat ud over alle grænser. Til sidst konkluderede den "morsomme ekspert", at en masse sønderjyder og københavnere måtte se at mødes og gerne gå i seng sammen!

Her ramtes bunden så med, at hun lagde sig tæt på EL-politikeren Johanne Schmidt-Nielsen, der for nogle år siden udtalte for åben skærm, at "den bedste integration foregår på lagenerne."

Efter flere sæsoners "flygtninge-hulkeri" i det program føler jeg trang til at spørge: Tvangsbetaler jeg noget til det foretagende? Jeg indrømmer, at jeg burde vide det, men har ikke fået det undersøgt. Er det kun DR, der modtager licensmidler?

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: "Go' morgen Danmark"s endeløse propaganda!
« Svar #1 Dato: Oktober 30, 2016, 11:02:08 am »

Efter flere sæsoners "flygtninge-hulkeri" i det program føler jeg trang til at spørge: Tvangsbetaler jeg noget til det foretagende? Jeg indrømmer, at jeg burde vide det, men har ikke fået det undersøgt. Er det kun DR, der modtager licensmidler?

Nej.
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Jeg opfatter det du skriver, som at du vil indføre censur
« Svar #2 Dato: Oktober 30, 2016, 11:10:12 am »
Hvem skal så bestemme, om f.eks. Christine Feldthaus må komme til orde i medierne?

Det bliver nødvendigt at ændre Grundloven, hvis du skal have din vilje, for § 77 lyder: Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde på ny indføres.

Det er meget svært at ændre grundloven for at afskaffe ytringsfriheden.

Gyldendals leksikon: Proceduren er beskrevet i Grundlovens § 88. En ændring af eller et tillæg til Grundloven skal som det første vedtages af Folketinget; vedtagelsen skal endvidere gentages efter et folketingsvalg; det kræves yderligere, at der afholdes folkeafstemning om grundlovsforslaget, hvor et flertal af stemmerne skal være for forslaget, og dette flertal skal udgøre mindst 40 % af samtlige stemmeberettigede.

Det er især det sidste vilkår, det kan være vanskeligt at opfylde.
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Philip

• Gæst
« Svar #3 Dato: Oktober 30, 2016, 11:34:15 am »
Er det ikke kun et program, penionister bruger som baggrundsstøj?

Det er mit indtryk.Det køre mens folk er på vej til arbejde eller allerede er mødt, så den begrænsede seerflader udgør næppe nogen fare.

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Oktober 30, 2016, 02:16:19 pm »
Go'morgen Danmark er ganske rigtigt en gang kvalmende 'maraton-lirum-larum' - genudsendt hele TRE gange hver morgen/formiddag..

- ligegyldige 'gæster' - helst uden for yderligtgående holdninger - lidt sport fra i forgårs - en homoseksuel mand til at fortælle hvad der nu er 'lovligt at klæde os i til den kommende vinter - så en hurtigsnakkende kok, som nok skal fortælle os om hvordan man laver tofu-ingefær-spelt-creme-røget-kalkun-suppe og enebær-grillet kalveskank med skiver af inddampet hjortepis i birkesaft..

SÅ skal vi lige ha' et endnu et smugkig på de næste par dages udsendelser - så reklamer - så ti minutters 'nyheder' - sport - vejrudsigt nummer 27 - 9 minutters reklamer - endnu et smugkig på aftenens udsendelser - så flere reklamer...

SÅ når vi til 2. sæt - naturligvis bare en genudsendelse af alt det ligegyldige lort der er blevet udsendt de to foregående timer...

- og 3. sæt naturligvis samme surdej..

HVIS jeg endelig har tid og lyst til at have et fjernsyn gående i de timer - så vælger langt hellere 'DR2 Morgen'

- men faktisk er jeg helst fri...
'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...

Åse Dane

• Gæst
« Svar #5 Dato: Oktober 30, 2016, 02:50:31 pm »
Som skrevet, har jeg ikke selv mulighed for at se det om hverdagen, men alle jeg kender som har set det ofte, siger at det er en utrolig gang indvandringspropaganda, de laver.
Men jeg ved ikke, om TV2 har public-serviceforpligtelser overhovedet? Uanset hvad undrer jeg mig over, at kanalens ledelse åbenbart godtager ensidigheden.

Jeg kender ikke programmets seertal. At dømme efter de selvfede studieværters miner i morges, ville man nok tro, at de havde hen ved et par millioner - det har de ikke.

Det der med at hæve det op til lovgivning og grundlovsparagraffer er jo bare påtaget pis og spil for galleriet. Vi skulle gerne kunne diskutere på ganske almindeligt "frokoststue-niveau", hvad vi synes om det ene eller det andet tv-program. Synes jeg.

Tørresnoren, jeg synes jeg har læst, at DR2 Morgen skal stoppe snart, men måske husker jeg forkert.

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Oktober 30, 2016, 03:19:15 pm »

Tørresnoren, jeg synes jeg har læst, at DR2 Morgen skal stoppe snart, men måske husker jeg forkert.

Korrekt - https://www.dr.dk/nyheder/kultur/dr2-morgen-stopper-til-aarsskiftet

- skal åbenbart afløses af noget 'news-agtigt'... - men det er jo den vej det går overalt..

'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Oktober 30, 2016, 03:20:31 pm »
Hej  Anklageren.

40% af SAMTLIGE stemmeberettiget, det er mange, det er rigtigt mange, hvis kun 50% går op og stemmer, så skal 80% af dem stemme for en ændringen, ellers skal lovforslaget falde, 40% af alle stemmeberettiget det er rigtigt mange mennesker.

Venlig Hilsen Poul Jørgensen

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Der er god grund til at tale om ytringsfriheden
« Svar #8 Dato: Oktober 30, 2016, 03:23:31 pm »
Alsidigheds princippet skal tilgodeses over hele sendefladen - og handler om at synspunkter som islam kritikken også bliver tilgodeset - og ikke ved at lukke munden på islamvenlige danskere.

Derfor er dit oplæg forfejlet.

Sagt på en anden måde, så bør du i stedet klage over, at visse synspunkter ikke kommer tilstrækkeligt frem, hvis de altså ikke gør det.

Vil du i øvrigt have, at vi andre skal gøre os den ulejlighed at lave research for dig om, hvad TV2 har af public service forpligtelser?

Public service-virksomheden udøves af forskellige aktører, så som DR, TV 2 Danmark A/S og de regionale TV 2-virksomheder samt Radio24syv (som der udbetales støtte til).

Du kan finde det ved Slots- og Kulturstyrelsen, her: http://slks.dk/medier/tv/tv-2-regionerne/public-service-kontrakter/

« Senest Redigeret: Oktober 30, 2016, 03:28:30 pm af Anklageren »

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.8%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Oktober 30, 2016, 10:00:56 pm »
Der er ikke noget galt med kritik, men konstruktiv kritik er langt bedre, så det kunne da være interessant at se et forslag til, hvordan programmet for TV2 efter Åse Danes mening burde se ud for en mandag for eksempel. Eller en lørdag eller en hvilken som helst anden af ugens dage.
I'm a Troll

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Ja - der er mange Poul
« Svar #10 Dato: Oktober 30, 2016, 11:38:48 pm »
Hej  Anklageren.

40% af SAMTLIGE stemmeberettiget, det er mange, det er rigtigt mange, hvis kun 50% går op og stemmer, så skal 80% af dem stemme for en ændringen, ellers skal lovforslaget falde, 40% af alle stemmeberettiget det er rigtigt mange mennesker.

Ifølge Grundloven fra 1915 skulle de endda udgøre mere end 45 %.

Det førte til, at da man ville lave en grundlovsændring i 1939, så var der over 90% ja-stemmer - men da ja-stemmerne "kun" udgjorde 44,5 % af det samlede antal stemmeberettigede, så faldt grundlovsændringen til jorden.

Derfor fik vi først den nuværende grundlov i 1953.

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Oktober 31, 2016, 06:47:49 am »
Anklageren.

Så til grundlovsvalg kan man jo næsten sige at der er stemmepligt for alle stemmeberettiget i Danmark, og det kan jo blive et problem med alle de "fremmedet", jeg tror ikke de går lige så meget op i grundloven som os indfødte dansker.

Men!, når det så er sagt, så syntes jeg det er forkert at ændre grundloven hele tiden, grundloven er jo ikke bare en lov, grundloven er det der gør og til danskere.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    20.8%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: November 07, 2016, 11:42:49 am »
Her ramtes bunden så med, at hun lagde sig tæt på EL-politikeren Johanne Schmidt-Nielsen, der for nogle år siden udtalte for åben skærm, at "den bedste integration foregår på lagenerne."

Har hun virkeligt sagt det? Så promoverer hun jo muslimernes grove racisme, som går ud på at hannerne gerne må forlyste sig med lyse, frie kvinder, mens muslimske piger får tæsk, for mindre end at tænke på det. Islam er en snylterkultur og snylteri af sex på det vantroende omgivende frie samfund, er en del af det.

Så får vi jo også for dagen at når venligboere af hunkøn, er venligboere, er det ikke nødvendigvis noget der kun kommer fra hjertet, men mere er mellem benene. Rent ud sagt: flere muslimske flygtninge giver nogle flere at kneppe med. Fair, nok, men vi skulle bare have det på det rene.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Niels Jyde

• Gæst
« Svar #13 Dato: November 07, 2016, 12:39:47 pm »
Carlo:
Citér
Har hun virkeligt sagt det? Så promoverer hun jo muslimernes grove racisme, som går ud på at hannerne gerne må forlyste sig med lyse, frie kvinder, mens muslimske piger får tæsk, for mindre end at tænke på det. Islam er en snylterkultur og snylteri af sex på det vantro ende omgivende frie samfund, er en del af det.

Så får vi jo også for dagen at når venligboere af hunkøn, er venligboere, er det ikke nødvendigvis noget der kun kommer fra hjertet, men mere er mellem benene. Rent ud sagt: flere muslimske flygtninge giver nogle flere at kneppe med. Fair, nok, men vi skulle bare have det på det rene.

Hold kæft hvor har du et grimt sprog!
Bortset fra det: Ja, masser af kvindelige integrationsmedarbejdere har deres holdninger mellem lårene, man så det f.eks. i forbindelse med det lukkede asylcenter på Langeland, sexhistorie på sexhistorie, nogle skjult af kolleger.