Forfatter Emne: Sidder fast i mit liv. Skal jeg sige op?  (Læst 317 gange)

Offline Emma19 (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sidder fast i mit liv. Skal jeg sige op?
« Dato: Oktober 26, 2016, 01:57:44 pm »
Hej allesammen!

Jeg er ved at gå fra forstanden, og jeg har virkelig brug for nogle råd til hvad jeg skal gøre med mig selv.

Jeg er lige blevet student her i sommers og tager et sabbatår. Jeg valgte at tage et sabbatår, da jeg ikke ved hvilke uddannelse jeg godt kunne tænke mig, så jeg håbede på at kunne finde et fuldtidsjob, og så måske tage ud for at rejse - Jeg vil rigtig gerne til Austalien!

Jeg fik et job i en H&M hvor min chef til jobsamtalen sagde hun kunne tilbyde mig 30 timer, hvilket jeg troede var om ugen, men det var om måneden... Men de har nu sagt for et par uger siden at vi alle skal ned i tid så nogle af os har fået mindre timer - mig som en af dem, men de har lige ansat 3 nye, hvilket ikke giver ngen mening hvis de skal spare på timer!? Derudover hader jeg at være dernede! Jeg kan ikke sammen med min chef og mangageren ligesådan, og hun får mig altid til at ville sætte mig ned og græde...

jeg har prøvet at søge alle andre steder jeg kan - både uopfordret og opfordret - Men jeg bor langt ude på landet og der er over en halvtimes køretid i bil til en ordentlig "storby" hvor der måske kan findes et arbejde. Problemet er at alle kun vil have medarbejdere under 18...

Efter jeg blev student sammen med alle mine venner er jeg nu den eneste tilbage, da alle er flyttet til enten Roskilde eller KBH efter uddannelse og jeg føler mig så utroligt ensom.

Jeg har sidden folkeskolen, drømt om at flytte til kbh og de sidste par måneder har jeg villet det så meget mere! Jeg er ved at gå til herhjemme for jeg laver ikke noget hele ugen, så har jeg 2,5 times vagt hver torsdag eftermiddag og 4 timer hveranden lørdag og det er ikke mange penge jeg får ud af det! Jeg har dog også et job i en lille bitte restaurent, men jeg får kun 100 kr i timen og arbejder et sted mellem 2-3 timer HVER fredag,lørdag og søndag! Alle aftner i weekenden, når mine venner har tid til at se mig skal jeg arbejde og min chef har ikke tænkt sig at ansætte andre end mig og en anden som også arbejder de dage.

Så jeg syntes ærlig talt mit liv er et stort rod lige nu! Et job jeg hader, et job hvor kun arbejder i weekenden og kan ikke få fri til at se mine venner, jeg er helt alene og jeg går bare rundt herhjemme og ved ikke hvad jeg skal tage mig til.

Jeg har den sidste måned gået og tænkt på at søge job inde i KBH og krydse fingre for at jeg er heldig nok til at kunne få et og så prøve at finde et sted at bo. For lige nu er det eneste jeg vil at flytte hjemmefra og tage til KBh.

Er der nogle der har nogle råd? Er det fuldstændig åndssvagt at flytte til kbh når jeg ikke ved hvad jeg vil uddannelsesmæssigt? Og jeg har ikke bare mulighed for at komme ind på hvilken som helst uddannelse for mit gennemsnit er utrolig lav - 3,9, så det kan jeg ikke bruge til så meget. Er der nogle andre ting jeg måske kan kigge på? Kender i nogle uddannelses steder, hvor man ikke behøver et godt gennemsnit?

Håber nogle kan hjælpe :)

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: Sidder fast i mit liv. Skal jeg sige op?
« Svar #1 Dato: Oktober 26, 2016, 07:22:12 pm »
Et  "sabbatår", " mit gennemsnit er utrolig lav - 3,9,".

Jeg ved godt at jeg har "barberet" dit indlæg lidt meget ned, men et gennemsnit på KUN 3,9, også vil du tage et "sabbatår" !, så er mit spørgsmål til dig ?, hvorfor et sabbat-år, det er jo tydeligt at du ikke har lavet noget de sidste par år, helt ærligt, et gennemsnit på KUN 3,9, også vil du på "ferie".

Måske er jeg hård, men du kan vel godt selv se det ikke?, hvis du var udlænding og du kun fik 3,9 i dansk, så blev du straks udvist af Danmark, om det er groft?ja jo, det er det, men du kan jo ikke engang blive skraldemand med et gennemsnit på kun 3,9.

Du skal/bør ikke tænke på et Sabbat-år, men på hvad du kan gøre det næste år, for at få dit gennemsnit op på noget der kan bruges til noget, ja jo!, jeg er grov, men et gennemsnit på kun 3,9, også snakker du om en ferie på 1-år, har du ingen der kan hjælpe dig, du bliver nød til at tage dig sammen og vise at der er en masse godt i dig, jeg kan ud fra det du skriver forstå, at du er både varm og en sød person, men du bliver nød til at tage dig sammen og få det gennemsnit op, jeg tror du kan det, virkeligt, du er jo ikke engang selv tilfreds med 3,9 som gennemsnit, og du ved også godt selv at du kan gøre det bedre, så tag dig sammen og gør det, livet er sgu ikke sjovt for dem som intet kan, og du kan jo godt.

De venligste Hilsner Poul Jørgensen   

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Oktober 26, 2016, 07:38:43 pm »
Idiot Marie Søgaard.

Læs for pokker indlæget.

"  for mit gennemsnit er utrolig lav - 3,9,".
Næst sidste linge ?, idiot.

Offline måneskin

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Oktober 26, 2016, 07:45:03 pm »
Ok det havde jeg så ikke set , men tror ikke du er den rette til at råde hende. :grin:

Offline nobody

• Hyper medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Oktober 26, 2016, 07:53:26 pm »
Jeg gav hende ingen RÅD, jeg fortalte hende hvordan verden er i dag, havde hun været udlænding og havde haft et gennemsnit i dansk på KUN 3,9, så var hun blevet udvist af Danmark, det er en realitet og et faktum, og nu snakker pigen om et sabbat-år, et års ferie, hvor hun ikke vil lave noget, det er jo helt galt, og nogen bør fortælle hende det.

Dig?, du læser jo ikke engang hvad hun skriver, du angriber kun mig for at havde svaret hende, uanset om jeg har ret eller ej, så angriber du mig.

Det heder ikke " Ok det havde jeg så ikke set ", "det heder UNDSKYLD Poul, du har ret, det skrev hun.".

Poul Jørgensen

Offline Fynbokvinde

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Oktober 26, 2016, 08:09:38 pm »
Det er da en troll eller provokatør der har skrevet dette oplæg. Der er da ingen som kan leve af  at arbejde 30 timer/mdr. Medmindre da man bor hjemme hos mor og far, og de endnu betaler gildet.

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Oktober 26, 2016, 11:50:40 pm »
Det er da en troll eller provokatør der har skrevet dette oplæg. Der er da ingen som kan leve af  at arbejde 30 timer/mdr. Medmindre da man bor hjemme hos mor og far, og de endnu betaler gildet.

Jo, hvis de har et fleksjob på 7-8 timer om ugen, så måske....
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline måneskin

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Oktober 27, 2016, 09:47:45 am »
Jeg gav hende ingen RÅD, jeg fortalte hende hvordan verden er i dag, havde hun været udlænding og havde haft et gennemsnit i dansk på KUN 3,9, så var hun blevet udvist af Danmark, det er en realitet og et faktum, og nu snakker pigen om et sabbat-år, et års ferie, hvor hun ikke vil lave noget, det er jo helt galt, og nogen bør fortælle hende det.

Dig?, du læser jo ikke engang hvad hun skriver, du angriber kun mig for at havde svaret hende, uanset om jeg har ret eller ej, så angriber du mig.

Det heder ikke " Ok det havde jeg så ikke set ", "det heder UNDSKYLD Poul, du har ret, det skrev hun.".

Poul Jørgensen
Ha ha så er det vist mange du skal sige UNDSKYLD til.