Forfatter Emne: Brugte 462.000 kr. på studietur til USA  (Læst 290 gange)

• Gæst
Brugte 462.000 kr. på studietur til USA
« Dato: Oktober 17, 2016, 11:32:48 am »
30.800 kr. pr. næse, det er hvad 15 offentligt ansatte (byrådsmedlemmer, kommunale chefer m.v.) brugte på en seks dages studietur til USA sidst i august.

Rejsen skulle bruges til at drøfte bystrategi og politisk lederskab. (Hvilket man så kun kan i United States?!)

"Fungerende teknikrådmand, Camilla Fabricius (Socialdemokratiet) medgiver overfor Jyllands-Posten, at værelsesprisen på 2.475 kr. pr. nat er et højt beløb, men hun henviser til, at der Kommunernes Landsforening ikke findes generelle retningslinjer for, hvor stort et beløb en kommune må bruge til hotelovernatning i udlandet."

http://www.bt.dk/danmark/brugte-462.000-kr.-paa-vin-boeffer-og-laekre-hoteller-det-er-helt-vanvittig-fraas-

Der er ingen generelle retningslinjer...
Nej, så er det da bare med at "fyre den af"!

Jeg synes, folk (vælgere) rundt om i Danmarks byer, fra hovedstad til de mindste flækker, skulle debattere, hvorfor de så ofte har båre over med eller "glemt" frådseriet, når de samme kommunale og regionale politikere har genopstillet efter skandaler - jævnfør socialdemokraten Anker Boyes giga-telefonregninger fra udlandet! 

Hvad synes du?
Jeg synes, at det er godt dette kommer frem - hvis så bare folk husker sådan noget om godt et år, når der er kommunalvalg igen.

« Senest Redigeret: Oktober 17, 2016, 11:40:28 am af Åse Dane »

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    31%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Brugte 462.000 kr. på studietur til USA
« Svar #1 Dato: Oktober 17, 2016, 01:12:24 pm »
Hvad synes du?
Jeg synes, at det er godt dette kommer frem - hvis så bare folk husker sådan noget om godt et år, når der er kommunalvalg igen.

Jeg er ret kynisk overfor det, for det lader til at frådseri med offentlige midler, er en konstant faktor, som hele tiden hitter pressen. Det får nu ikke mig til at ændre politisk mening.

Og så til lortelandet USA.

Men du kan ikke være så gammel, siden du mener det er noget nyt i frådseri med offentlige midler.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Niels Jyde

• Gæst
Sv: Brugte 462.000 kr. på studietur til USA
« Svar #2 Dato: Oktober 17, 2016, 01:24:53 pm »
Carlo:
Citér
Jeg er ret kynisk overfor det, for det lader til at frådseri med offentlige midler, er en konstant faktor, som hele tiden hitter pressen. Det får nu ikke mig til at ændre politisk mening.
Og så til lortelandet USA.

Men du kan ikke være så gammel, siden du mener det er noget nyt i frådseri med offentlige midler.

Hun skriver heller ikke, at det er noget nyt. Det er blevet til i de mange fantasier, du har om hende.    :sarcastic_hand:
Er det ikke dig, de kalder lummer-gøjen?