Forfatter Emne: Endnu en nat i København med mord og vold!  (Læst 1232 gange)

• Gæst
Endnu en nat i København med mord og vold!
« Dato: Oktober 08, 2016, 09:02:05 am »
En 30-årig mand er død og flere sårede, efter at en række skud blev affyret ved Hans Knudsens Plads på Østerbro i København.
Politiet siger, at de har en teori om tilknytning til bandemiljøet.

Et øjenvidne, 'Erik', siger:
- Det lignede en henrettelse!

Øjenvidnet hentyder til, at han så en mand gå helt tæt på den 30-årige, da denne var blevet ramt, og skød ham på klos hold.

Lidt senere er to mænd blevet stukket ned med kniv på Rådhuspladsen. Den ene er på operationsbordet og hans tilstand kaldes kritisk.
- - - - - - -

Jeg skrev om det for et par uger siden: Dem, der åbenbart har en interesse i at nedtone et af vores største problemer, skriver snart - sikkert også i denne tråd - at "kriminaliteten falder og falder og fald...."

Det ved vi, der også var avislæsere for 20-25 år siden og ikke mindst dem, der var det for 40-50 år siden, er den sorteste løgn.
Det er da muligt, der er sket et fald i sommerhus-indbrud eller cykeltyverier eller med hensyn til folk, der går over for rødt i fodgængerovergangene. Jeg ved det ikke.

Jeg ved kun, at jeg har øjne at se med og ører at høre med, og min konklusion er den samme som alle almindelige menneskers: DEN SLAGS kriminalitet, som begivenhederne i København - min by - er udtryk for, er IKKE faldet.

Denne tråd åbner jeg ikke for at debattere, at der snart hver eneste weekend er drab, drabsforsøg, rå vold osv. i vores hovedstad - for det kan vi jo konstatere, hvis vi ikke lukker øjnene bevidst - men for at høre alvorligt mente svar på, hvorfor og om ikke der kunne gøres noget mere imod det?

« Senest Redigeret: Oktober 08, 2016, 09:04:07 am af Åse Dane »

Offline DerRudi

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.6%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Sv: Endnu en nat i København med mord og vold!
« Svar #1 Dato: Oktober 08, 2016, 09:31:46 am »
Som tingene har udviklet sig de sidste 20 år, er det svært at gøre noget. Det kræver i hvert fald en politisk vilje, som Søren Pind aldrig har ejet.

De fleste - inklusive politiet - ved jo godt, at uden masseindvandringen af ikke-vestlige var det ikke nær så slemt. Det lader til, at HA og Bandidos har set deres mest aktive tid (90'erne), så nu bliver det spændende at se, hvem der gemmer sig bag politiets forsigtige "bandemiljøet". Har I et kvalificeret gæt?

Men lader man helt stå til og bare sender ambulancer til at samle døde og sårede op, hvordan ser København så ud bare om 3-5 år?

Manner, Manner!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.6%
  • Country: gl
    • Vis profil
Det strider imod den klassiske logik
« Svar #2 Dato: Oktober 08, 2016, 10:32:36 am »
Hvor logisk er det liiiiiige at påstå, at kriminaliteten stiger, fordi en mand er blevet skudt?

Især den grove vold som drab er faldet i hele den vestlige verden.
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

• Gæst
Sv: Det strider imod den klassiske logik
« Svar #3 Dato: Oktober 08, 2016, 10:47:31 am »
Anklageren:
Citér
Hvor logisk er det liiiiiige at påstå, at kriminaliteten stiger, fordi en mand er blevet skudt?

Fordi ÉN er blevet skudt? Det påstod jeg ikke. Men jeg tillader mig at vurdere, at den slags kriminalitet stiger, fordi det danske samfund er så relativt frit med hensyn til informationer, at jeg selv kan læse om forbrydelserne - uge efter uge. Og sammenligne med for en årrække siden.
Jeg ytrede mig i en tråd for nogle uger siden, hvor vi opstillede spørgsmålet, om vi selv burde tælle de grove forbrydelser, vi løbende læser og hører om.
Men det kræver tid og udholdenhed.

Citér

Det er dét, vi er ret mange, der ikke tror på. Men hvordan nogle "statistikere" kommer frem til sådanne resultater, ved jeg ikke. 

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.8%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Oktober 08, 2016, 11:02:49 am »

Hele situationen må også være lidt svær at forstå når man kun har statistikkerne at holde sig til, og aldrig oplever de ting danskerne lever med til hverdag i busser, tog, indkøbscentre, togstationer, citycentre, biografer, svømmehaller og i nattelivet.

Her er bar et enkelt lille eksempel på ting man ikke oplever på f.eks. Grønland, og som der næppe findes statistikker for, men som nok kan flytte et par stemmer i DK.

https://www.facebook.com/flemming.kroll/videos/10153315115314496/

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.6%
    • Vis profil
Det er da pudsigt
« Svar #5 Dato: Oktober 08, 2016, 11:25:12 am »

Hele situationen må også være lidt svær at forstå når man kun har statistikkerne at holde sig til, og aldrig oplever de ting danskerne lever med til hverdag i busser, tog, indkøbscentre, togstationer, citycentre, biografer, svømmehaller og i nattelivet.

Her er bar et enkelt lille eksempel på ting man ikke oplever på f.eks. Grønland, og som der næppe findes statistikker for, men som nok kan flytte et par stemmer i DK.

https://www.facebook.com/flemming.kroll/videos/10153315115314496/

Det skal komme fra én, som kun har sine oplevelser fra journalister, der lever af sensationer - og fra de sociale medier ... som om man ikke kan læse Facebook på Grønland :tatice_03:

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.8%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Det er da pudsigt
« Svar #6 Dato: Oktober 08, 2016, 12:15:20 pm »

Det skal komme fra én, som kun har sine oplevelser fra journalister, der lever af sensationer - og fra de sociale medier ... som om man ikke kan læse Facebook på Grønland :tatice_03:

Hele din kommentar omhandler ting du ikke kan vide noget om. Hold dig venligst til ting du ved noget om, vil det ødelægge noget for dig ?

Måske bekymrer jeg mig mere end du tror, om højredrejningen og dens årsager ikke kun i DK men i hele Europa.

Uden at stoppe årsagen vil den øges til bristepunktet, - er det ønsket ?

Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.6%
    • Vis profil
Hold nu op med det vrøvl
« Svar #7 Dato: Oktober 08, 2016, 12:36:32 pm »

Hele din kommentar omhandler ting du ikke kan vide noget om. Hold dig venligst til ting du ved noget om, vil det ødelægge noget for dig ?

Måske bekymrer jeg mig mere end du tror, om højredrejningen og dens årsager ikke kun i DK men i hele Europa.

Uden at stoppe årsagen vil den øges til bristepunktet, - er det ønsket ?

Du har da ikke oplevet de ting, som du skriver om i dag

Du har skrevet om en niårig sort dreng, der var blevet væk - har du oplevet det? - NEJ

Så har du skrevet om, at demonstrationer for Tibet skulle undertrykkes - har du oplevet det? - NEJ

Derfor virker det dumt, at du kræver, at andre ikke må skrive om noget, som de ikke har oplevet.

Jeg har desuden boet i en "ghetto" med indvandrere i Danmark, og det får dig til at virke endnu dummere.

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.6%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Oktober 08, 2016, 04:04:16 pm »

Denne tråd åbner jeg ikke for at debattere, at der snart hver eneste weekend er drab, drabsforsøg, rå vold osv. i vores hovedstad - for det kan vi jo konstatere, hvis vi ikke lukker øjnene bevidst - men for at høre alvorligt mente svar på, hvorfor og om ikke der kunne gøres noget mere imod det?

En absolut god - men desværre nok umulig løsning - indtil videre..

Der skulle simpelthen indføres en slags undtagelsestilstand - alene med det formål at opretholde det nye tiltag fra lovgivernes side..

- jeg forestiller mig allerede plakater med det nye forbud i lygtepælene som supplement til forkyndelsen i radio, TV og dagspresse:

UDGANGSFORBUD i tidsrummet 17-08

Forbudet gælder for ALLE hankønsvæsener i alderen 6-69 år med mellemøstlig eller nordafrikansk baggrund !!!

Overtrædelse af forbudet vil blive straffet jvf. § XX af 8. Oktober 2016 
'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    30%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Oktober 08, 2016, 04:20:41 pm »
Fordi ÉN er blevet skudt? Det påstod jeg ikke. Men jeg tillader mig at vurdere, at den slags kriminalitet stiger, fordi det danske samfund er så relativt frit med hensyn til informationer, at jeg selv kan læse om forbrydelserne - uge efter uge. Og sammenligne med for en årrække siden.

Ja, og i vor barndom var sneen altid hvid. Og somrene var varme og solrige. Dengang var der ikke somre med gråvejr, regn og rusk.

Du husker forkert om fortiden. Jeg synes at der var mord på forsiden næsten hver dag.

Citér
Jeg ytrede mig i en tråd for nogle uger siden, hvor vi opstillede spørgsmålet, om vi selv burde tælle de grove forbrydelser, vi løbende læser og hører om.

Ja, gør det. Så vil du komme frem til at der kun er halvt så mange mord og drab, som for 40 - 50 år siden.

Citér
Det er dét, vi er ret mange, der ikke tror på. Men hvordan nogle "statistikere" kommer frem til sådanne resultater, ved jeg ikke.

Indberetninger fra politiet, først og fremmest.

Men Åse Dane, det forslag jeg havde oppe tidligere, om at sove i telt, var fjottet. Men hvad siger du til en tur sydpå i autocamper? Du bestemmer sådan set hvorhen. Bare med lidt god tid. Det eneste du skal gøre, er at finde en god forklaring til din mand, om hvor du er i f eks et par uger. Plus at du skal indstille din mobil, så man ikke kan se hvor du er.

Det skal nok blive hyggeligt.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    30%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Oktober 08, 2016, 04:53:17 pm »
......................., og aldrig oplever de ting danskerne lever med til hverdag i busser, tog, indkøbscentre, togstationer, citycentre, biografer, svømmehaller og i nattelivet.

Hvilke dramatiske ting oplever vi bemeldte steder?

Nåja, her i det ultimative udkantsdanmark oplever vi ingenting. Men indtil for 4 år siden, boede jeg i orkanens øje. Og, ja! Muzzerne har en formidabel evne til at være pain-in-the-ass. Men hverken gruppevoldtægter eller bandeskyderier i hverdagen. En af de virkeligt grove her.

http://netavisen-sjaelland.dk/2009/09/24/fire-unge-d%C3%B8mt-for-en-stribe-grove-r%C3%B8verier-i-aved%C3%B8re/

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    14.4%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Oktober 08, 2016, 06:03:01 pm »
......................., og aldrig oplever de ting danskerne lever med til hverdag i busser, tog, indkøbscentre, togstationer, citycentre, biografer, svømmehaller og i nattelivet.

Hvilke dramatiske ting oplever vi bemeldte steder?

Nåja, her i det ultimative udkantsdanmark oplever vi ingenting. Men indtil for 4 år siden, boede jeg i orkanens øje. Og, ja! Muzzerne har en formidabel evne til at være pain-in-the-ass. Men hverken gruppevoldtægter eller bandeskyderier i hverdagen. En af de virkeligt grove her.

http://netavisen-sjaelland.dk/2009/09/24/fire-unge-d%C3%B8mt-for-en-stribe-grove-r%C3%B8verier-i-aved%C3%B8re/

Svømmehallerne og nattelivet vil jeg ikke kloge mig på, men hvad de øvrige lokaliteter angår, vil det for mit vedkommende helt sikkert være overdrevet at tale "om de ting danskerne lever med til hverdag".

Det vildeste, jeg har oplevet, var for nogle år siden, hvor politiet spærrede gaden af med blå blink og det hele, fordi nogle tossede fodboldfans fra FCK og Brøndby tørnede sammen lidt længere nede ad min gade.

Og så var der forresten lige sent i går, hvor en eller anden fuld tosse på gaden råbte og skreg (uden accent) af sin formodede kæreste.
I'm a Troll

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    97.6%
    • Vis profil
Nu skal du ikke gøre det sværere, end det er
« Svar #12 Dato: Oktober 08, 2016, 06:33:41 pm »
Anklageren:
Citér

Men det kræver tid og udholdenhed.

Citér

Politiet læser dødsattesterne, som lægerne skriver.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    30%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Oktober 09, 2016, 12:17:28 pm »
................ - men for at høre alvorligt mente svar på, hvorfor og om ikke der kunne gøres noget mere imod det?

Hvad er dit eget bud på hvad der kunne gøres ved det? Der kommer ikke noget ud af at vride hænder.

Mit bud: fri hash og legal adgang til stoffer, for dem der vil have dem. Det er narkomarkedet der er bandeskyderiernes næring.

Jeg vil da gerne vedgå at der kan være en mindre andel muslimsk ære og bræk inde i billedet.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Oktober 10, 2016, 11:00:39 am »

Du kan godt vågne op, af dine "søde drømme" - tag dig sammen,  fat mod - og se sandheden i øjnene !

http://kulturkamp.blogs.berlingske.dk/2015/06/11/den-grove-vold-er-steget-og-udlaendinges-kriminalitetsniveau-er-tarnhojt/

Regeringen – og medierne – taler om, at kriminaliteten er faldet det seneste år. Det er rigtigt på nogle områder, forkert på andre.

Afgørende er det, at antallet af anmeldelser af grov kriminalitet, dvs. voldtægt og drab, er steget det seneste år, det samme gælder grov vold, altså vold efter straffelovens paragraf 245 og 246, der handler om vold af særlig rå, brutal eller farlig karakter. Også trusler på livet er steget det seneste år. Det viser Rigspolitiets centrale nøgletal fra januar i år.

Hvad skriver Danmarks Statistik i sin seneste publikation om udlændinge, dvs. indvandrere og efterkommere i Danmark? At denne gruppe er stærkt overrepræsenteret i kriminalitetsstatistikken.

F.eks. blev 27 procent af de 20-24-årige mandlige efterkommere fra ikke-vestlige lande fundet skyldige i et eller flere forhold i 2013.
Vi tager den igen: Mere end hver fjerde!

Citat slut

http://www.danmarksstatistik.dk/da/Statistik/Publikationer/VisPub.aspx?cid=19004

https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/87ADE11F-C8EE-4249-A64B-7D4B7FDFC7EE/0/Centralenoegletal2014.pdf