Forfatter Emne: Tankevækkende video om Facebook og sociale mediers overvågning af borgerne  (Læst 1036 gange)

Offline politisk ukorrekt (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
Jeg faldt over denne tankevækkende video:

https://www.youtube.com/watch?v=RcNzH3WSX-s

Bemærk at videoen er tosproget. Den oprindelige version er engelsk, men er i videoen oversat til italiensk. Men der er både engelsk og italiensk tekst til videoen.

Når man siger til folk, at man er modstander af overvågningssamfundet, siger de altid, at man da sikkert bare har noget at skjule, siden man ikke bryder sig om overvågning. Men der svarer jeg altid, at selvom man ikke selv mener, at man har noget at skjule, KAN og VIL alle private informationer, som lægges ud på nettet, altid blive misbrugt før eller siden, hvis de forkerte typer kommer i besiddelse af oplysningerne.

Derfor mener jeg, at man er meget uforsigtig, hvis man overhovedet er på sociale medier som Twitter, Facebook o.s.v.

Tænker I nogensinde over, hvor meget I udsætter jer selv for ved at blotte hele jeres privatliv på de sociale medier?

Hvis vi en dag får diktatur, så vær vis på at magthaverne VIL misbruge al den info, som I nogensinde har lagt ud på nettet.

Det er min fornemmelse, at NSA allerede HAR et kartoktek over alle verdens borgere, hvor der står selv de mest private oplysninger om folk.

F.eks.:

Carl Erik Henrik Peter August Henriksen
Alder 47
Højde 186
Vægt 103 kg.
Skonummer 45
Civil status: gift, men ofte utro (har pt. 2 bolleveninder)
Livret: chili con carne
Alkoholvaner: drikker i snit 4 genstande om ugen.
Kaffevaner: drikker kun to kopper kaffe om dagen
Rygevaner: ca. 10 cigaretter i døgnet
Sexvaner: Mest til missionærstillingen. Elsker dog også lak og læder. Har en alternativ fetish for urinsex, som han dyrker med én af sine to hemmelige bolleveninder.
Motionsvaner: Kondital 33 på grund af de mange smøger. Han cykler 4 km. til og fra arbejde hver dag. En gang om ugen går han i motionscenter, hvor hans rekord er 145 kg. i bænkpres.
Venner: Han har 8 venner, hvoraf de 2 er nære og resten overfladiske.
Internetforbrug: Er i snit online 2½ time om dagen.
Politisk orientering: Stemmer på Liberal Alliance, da han selv tjener 400.000 om året og ikke ønsker at dele med andre.

Hvor meget mon NSA ved om DIG??
« Senest Redigeret: Oktober 04, 2016, 12:43:29 am af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
    • Vis profil
Spæææændende, muss ich ellers noch lige sagen...!

Vidste du for øvrigt at man kan folde den til en fin svane efter brug.. - altså når den værste fare er drevet over?

- se bare hér:

Bare rolig, min ven - sådan har det været i mange år..

- da jeg var knægt, da vidste købmanden nøjagtigt hvor mange bajere min far drak - at min storesøster røg i smug - og at mig og min bedste ven, Dan - engang trak et Weekend Sex i automaten udenfor butikken. :hyper:

:d_sunny: 

'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.8%
  • Country: dk
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
Det endte så med en lettere ramponeret sølvpapirshat ... Der ligner en svanesang ...

Dem der kender udtrykket  ved hvad jeg mener ... :ahappy:

Politisk Ukorrekt havde ellers lovet ikke at fyre for mange konspirationsteorier af her på siderne men men ... Vores lille øgleven kan bare ikke nære sig ... :ahappy:
« Senest Redigeret: Oktober 04, 2016, 08:06:04 pm af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

joJO

• Gæst
FB er noget skid, og kan misbruges, helt sikker kan nogen finde på at gøre det.

Men FB og relaterede services er også at fremragende media i tiden med katastrofer som lige nu i Haiti området, hvor over 25 million sms,r er send varsling folk to søge beskyttelses rummet.

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
    • Vis profil
Det endte så med en lettere ramponeret sølvpapirshat ... Der ligner en svanesang ...

Dem der kender udtrykket  ved hvad jeg mener ... :ahappy:

Politisk Ukorrekt have ellers lovet ikke at fyre for mange konspirationsteorier af her på siderne men men ... Vores lille øgleven kan bare ikke nære sig ... :ahappy:

Altså HR. DebatSVIN,

nu vil jeg da ikke kalde det her en konspirationsteori. Men et faktum - at Facebook bruges af CIA og NSA til at udføre systematisk overvågning af borgerne.

Ok, mit fiktive eksempel var lidt konspiratorisk. Men det var skrevet halvt i sjov. ;)

Hilsen DebatØGLEN
« Senest Redigeret: Oktober 04, 2016, 12:43:23 pm af politisk ukorrekt »
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Niccie

• Nyt medlem
  • *
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil

Bemærk at videoen er tosproget. Den oprindelige version er engelsk, men er i videoen oversat til italiensk. Men der er både engelsk og italiensk tekst til videoen.

Når man siger til folk, at man er modstander af overvågningssamfundet, siger de altid, at man da sikkert bare har noget at skjule, siden man ikke bryder sig om overvågning. Men der svarer jeg altid, at selvom man ikke selv mener, at man har noget at skjule, KAN og VIL alle private informationer, som lægges ud på nettet, altid blive misbrugt før eller siden, hvis de forkerte typer kommer i besiddelse af oplysningerne.

Derfor mener jeg, at man er meget uforsigtig, hvis man overhovedet er på sociale medier som Twitter, Facebook o.s.v.

Tænker I nogensinde over, hvor meget I udsætter jer selv for ved at blotte hele jeres privatliv på de sociale medier?

Hvis vi en dag får diktatur, så vær vis på at magthaverne VIL misbruge al den info, som I nogensinde har lagt ud på nettet.

Det er min fornemmelse, at NSA allerede HAR et kartoktek over alle verdens borgere, hvor der står selv de mest private oplysninger om folk.

F.eks.:

Alder 47
Højde 186
Vægt 103 kg.
Skonummer 45
Sexvaner: Mest til missionærstillingen. Elsker dog også lak og læder. Har en alternativ fetish for urinsex, som han dyrker med én af sine to hemmelige bolleveninder.
Motionsvaner: Kondital 33 på grund af de mange smøger. Han cykler 4 km. til og fra arbejde hver dag. En gang om ugen går han i motionscenter, hvor hans rekord er 145 kg. i bænkpres.
Politisk orientering: Stemmer på Liberal Alliance, da han selv tjener 400.000 om året og ikke ønsker at dele med andre.

FB har ikke flere oplysninger om dig, end du selv fodre dem med.
Hvis du smider alverdens billeder og lader dem følge din færden så kan de selvfølgelig finde ud af meget om dig, men stadig ikke mere end du selv giver dem lov til.
At du rammer en reklamer og er lige så hurtige væk fra den igen får ikke dem til at kende dig.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
    • Vis profil
At der er overvågning af vores internetaktiviteter er et faktum. men det meste foregår ikke af den grund du angiver. Det meste overvågning bliver foretaget af google og facebook (og diverse andre sider) der holder øje med din søgehistorik og demografi, så de kan skræddersy reklameeksponering til dig. De gør det for at tjene penge, og det er prisen at betale for at bruge deres ellers gratis tjenester. Synes jeg sådanset er fair nok.

At efterretningstjenester kan få fat i disse og andre data er også sandsynligt (Specielt NSA, som du nævner har i hvert fald haft fingrene i kagedåsen). Lad mig først slå fast at jeg mener at det er en skandale, og bryder vores grundlovssikrede privatliv. Når det er sagt ville de ikke gide bygge de detaljer du beskriver op om folk. Det handler ikke om enkelte bidder af informationer på en person, såsom at hr. Jensen har fået en elskerinde, men om mønstre. Efterretningstjenester bruger "big data" til at udregne typiske bevægelses-mønstre, både i den virkelige verden og på nettet, og kan via algoritmer regne sig frem til de individder der er de mest sandsynlige kriminelle/terrorister. Det samme slags algoritmer google bruger til at udregne den perfekte reklamesammensætning til dig.

Det uhyggelige potentiale ligger jo i at algoritmer også KUNNE bruges til at udpege folk med en bestemt politisk overbevisning. Det har vi ikke grund til at tro er sket, men at potentialet ligger der, gør at jeg ikke vil have at efterretningstjenster har adgang til sådan noget data.

For mit eget vedkommende køber jeg ikke argumentet "Hvis du ikke vil have overvågning må det være fordi du har noget at skjule.". Jeg mener at det forholder sig omvendt: "Jeg har ikke noget at skjule, så I har ingen grund til at kigge".

Edit:
Fandt en lidt relevant video. Er et foredrag af matematiker Hannah Fry om hvordan algoritmer kan forudsige forbrydelser. Er ret interessant hvis du har tid til at se den:
https://www.youtube.com/watch?v=ROnjZDdt8O8
« Senest Redigeret: Oktober 04, 2016, 04:47:13 pm af GuBBi »

Offline PoulJoergensen

• Fuld medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • Min side om min Trygsag.

F.eks.:

Alder 47
Højde 186
Vægt 103 kg.
Skonummer 45

Jeg har prøvet at havde kontakt med mit "nærpoliti", ikke noget ondt om dem, men de kan jo slet ikke magte den opgave det er, de er flinke nok, og de kan godt se der er noget helt galt, men!, også er jeg ofret. Der skal en Pro. politibetjente til at se på min sag, bare en der afsætter 1- måske 2-timer, så vil jeg være lykkelig, uanset hvad betjenten siger, bare han lytter til mig og at han gider se de dokumenter jeg har, husk lige på, næste gang er det måske en politibetjent der bliver snydt, det er det jeg kæmper imod. Venlig Hilsen Poul Jørgensen

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
    • Vis profil
Til dem der mener, at det bare er paranoia, når man mistænker NSA og CIA for at rode rundt i folks private mails og beskeder:

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/yahoo-scanner-kunders-mails-til-usas-efterretningsvaesen/6332395

Så det er skam sandt nok, at de gør dette. Det bør man nok lige tænke over for eftertiden, når man bruger amerikanske tjenester til at sende f.eks. intime billeder til kæresten o.s.v. De havner hos NSA. ;)

I øvrigt burde man lægge sag an mod USA, sådan som de krænker folk´s privatliv.

Jeg er klart på Putin´s side. Er efterhånden ret træt af USA´s totalitære overvågningssamfund og deres mange løgne og false flags. HEJA PUTIN!!

P.S.: Hvis der bliver atomkrig, så er det også værre for os, hvis bomben falder i Moskva fremfor hvis den falder i USA. Alene af den grund, mener jeg, at vi holder på den forkerte hest. Afstanden i luftlinie fra Kbh. til Moskva er sølle 1500 km - mens der er 6500 km. til Washington.
« Senest Redigeret: Oktober 05, 2016, 12:00:38 pm af politisk ukorrekt »

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
    • Vis profil
Til dem der mener, at det bare er paranoia, når man mistænker NSA og CIA for at rode rundt i folks private mails og beskeder:

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/yahoo-scanner-kunders-mails-til-usas-efterretningsvaesen/6332395

Så det er skam sandt nok, at de gør dette. Det bør man nok lige tænke over for eftertiden, når man bruger amerikanske tjenester til at sende f.eks. intime billeder til kæresten o.s.v. De havner hos NSA. ;)

Korrekt.

I øvrigt burde man lægge sag an mod USA, sådan som de krænker folk´s privatliv.

Faktisk enig.

Jeg er klart på Putin´s side. Er efterhånden ret træt af USA´s totalitære overvågningssamfund og deres mange løgne og false flags. HEJA PUTIN!!

WHAT!?!
Fordi USA bruger metoder der potentielt kan underminere tilliden til demokratiet og individdets rettigheder, vil du støtte en stat ledet af en "kær leder" hvor der effektivt set ikke er demokrati eller individuelle rettigheder, og hvor du bliver smidt i fængsel for forkerte ytringer. Putins Rusland er alt hvad du frygter vesten er ved at blive.

Din fjendes fjende er IKKE din ven, og på trods af alle USA's mange fejl er de uendeligt meget tættere på at være et frit demokratisk samfund end Rusland er.

joJO

• Gæst

Jeg har det faktisk ret godt med de gør dette, og frygter ikke de tre mails jeg har sendt i dag.
Videre håber jeg på at de fanger nogen som prøver at gøre noget forkert imod dem, eller os.

Overvågning er here to stay, og den måde de gør det på foretrækker jeg over dyneløftere og info lines til rådhuset

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil

Jeg har det faktisk ret godt med de gør dette, og frygter ikke de tre mails jeg har sendt i dag.
Videre håber jeg på at de fanger nogen som prøver at gøre noget forkert imod dem, eller os.

Overvågning er here to stay, og den måde de gør det på foretrækker jeg over dyneløftere og info lines til rådhuset

Nå - hvem har de så fanget på grund af overvågningen?

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

joJO

• Gæst

Nu betragter jeg dem som et klogt mand, så mine alarmklokker ringer.
Hvad har jeg nu skrevet som kan føre til dit spørgsmål.

Vil du ha et konkret svar, om noget er fanget på en overvågnings kamera ?

Så kan jeg fortælle noget om mit gamle arbejdsplads, eller min nabo, men jeg tror nu ikke at det er det du mener.

For mig at se er hvad jeg skrev i orden, men min hjerne fungerer lidt anderledes end de fleste, så jeg kan nemt tage fejl. 

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil

Nu betragter jeg dem som et klogt mand, så mine alarmklokker ringer.
Hvad har jeg nu skrevet som kan føre til dit spørgsmål.

Vil du ha et konkret svar, om noget er fanget på en overvågnings kamera ?

Så kan jeg fortælle noget om mit gamle arbejdsplads, eller min nabo, men jeg tror nu ikke at det er det du mener.

For mig at se er hvad jeg skrev i orden, men min hjerne fungerer lidt anderledes end de fleste, så jeg kan nemt tage fejl.

Jeg vil gerne have at vide, hvad NSA's omfattende overvågningsvirksomhed helt konkret har forhindret.

« Senest Redigeret: Oktober 05, 2016, 09:33:41 pm af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
    • Vis profil

WHAT!?!
Fordi USA bruger metoder der potentielt kan underminere tilliden til demokratiet og individdets rettigheder, vil du støtte en stat ledet af en "kær leder" hvor der effektivt set ikke er demokrati eller individuelle rettigheder, og hvor du bliver smidt i fængsel for forkerte ytringer. Putins Rusland er alt hvad du frygter vesten er ved at blive.

Din fjendes fjende er IKKE din ven, og på trods af alle USA's mange fejl er de uendeligt meget tættere på at være et frit demokratisk samfund end Rusland er.

Putin har mange fejl. Bl.a. at han er latterligt macho og homofobisk. Så min ven vil jeg ikke kalde ham. Men han er det mindste onde af Putin og Obama/Hillary, så hvis der bliver en konflikt, vil jeg hælde til mest at være på hans side. JA.

Nej, Putins´Rusland er ikke alt, hvad jeg frygter at vesten er ved at blive. USA er hvad jeg frygter, at vesten er ved at blive. Et  subtilt diktatur, hvor NSA og CIA har ekstremt høje beføjelser til at overvågne befolkningen og hvor politiet hver uge dræber uskyldige mennesker, blot fordi de er på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt. Og USA er et land, hvor der gennem de seneste mange år er begået et hav af CIA-arrangerede hoaxes og false flags. Jeg betragter CIA som verdens værste terror-organistation, meget værre end ISIS og Al Quaeda, fordi disse kun opstod på grund af CIA. Bin Laden var en CIA-marionetdukke, hvilket understreges af, at CNN på mystisk og helt utrolig vis var nede og interviewe ham i Langtbortistan få uger før 9/11 - på trods af, at det hed sig, at Bin Laden var heeeeeelt umulig at opspore. Men CNN vidste godt hvor han var. Hvorfor mon? (mit bud: CNN er i allerhøjeste grad infiltreret af CIA)....

For lige at understrege CNN´s involvering i false flags o.s.v., så blot et par dage før, at flyet MH377 forsvandt sporløst, var CNN´s mest feterede reporter Richard Quest ombord på netop samme fly som forsvandt. Og han var minsandten også inde i cockpittet hos samme pilot, der et par dage senere forsvandt sporløst med flyet. HA HA, man er naiv, hvis man tror, at det er et tilfælde. CNN/CIA var involveret BIG TIME i MH377´s forsvinden..

Richard Quest i cockpittet med selvsamme pilot og på selvsamme fly, der et par dage senere forsvandt på mystisk vis. Richard Quest er CNN´s måske mest feterede reporter og menes af mange at have stærke forbindelser til CIA.....

Så nej, GuBBi, jeg tøver ikke med at foretrække Putin og russerne fremfor et land og en regering, som har været skyld i 9/11, MH377´s mystiske forsvinden samt et hav af andre false flags og ulyksageligheder de senere mange år....
« Senest Redigeret: Oktober 05, 2016, 09:49:47 pm af politisk ukorrekt »