Forfatter Emne: Hverdagshistorier  (Læst 942 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Hverdagshistorier
« Dato: September 24, 2016, 03:02:48 pm »
I dag skal jeg ryge laks.

Jeg har et laksegarn ude, og jeg tror at der er andre som tømmer det fra tid til anden, så i går røgtede jeg det flere gange. Det medførte, at jeg fangede 5 laks på sammenlagt 20 kg, og det er mere end jeg plejer at fange.

i forgårs var der en skarv i garnet, som baskede i overfladen, da jeg kom. Jeg ville så befri den, men den gjorde sit bedste for at angribe mig, og det er en ret stor fugl med et ret stort næb.

Jeg satte den så fri, men i går var der en igen. Måske var det den samme, for det sker ikke så tit og den lignede godt nok meget - og den var MEGA-sur, og var måske ikke så træt, som den i forgårs.

Det lykkedes den at hakke mig to gange så det blødte, og det var i den ene finger gennem et par tykke forede gummihandsker - og på den ene arm gennem jakken og en ulden sweater. De har en lang slangeagtig hals, så de kan nå længere, end man skulle tro.

Jeg blev også ret sur, og fik egentlig lyst til at høre noget mere drastisk, men tålmodigheden vandt, så jeg satte den fri igen.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    8.2%
  • Country: dk
    • Vis profil
Sv: Hverdagshistorier
« Svar #1 Dato: September 24, 2016, 03:06:57 pm »
Alstå hvis det er den samme fulg, så er det jo til en Darwin award, og i så fald kunne man måske gost undersøge hvordan en skarv smager...

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: September 24, 2016, 03:58:52 pm »
Skarven ER og bliver en bølle..! - elsket og hadet af mange, måske mest hadet..

Men, sig mig - var det Skarven som havde været i garnene og stjæle - eller mistænker du egentlige 'krybfiskere'..?

Jeg er ikke i tvivl om at sådan en bandit sagtens kunne nappe en voksen laks - endsige, hakke hul i en anklager-finger..! :Laie_5:

'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: September 24, 2016, 05:30:10 pm »
Skarven ER og bliver en bølle..! - elsket og hadet af mange, måske mest hadet..

Men, sig mig - var det Skarven som havde været i garnene og stjæle - eller mistænker du egentlige 'krybfiskere'..?

Jeg er ikke i tvivl om at sådan en bandit sagtens kunne nappe en voksen laks - endsige, hakke hul i en anklager-finger..! :Laie_5:

De mindste laks vejer 3 kg, og det er vist mere, end skarven kan gabe over, og jeg finder ingen, som er halvspiste.

Næh - jeg mistænker krybfiskere, og jeg VED, at der er nogen, som gør det. Jeg har bare ikke taget dem på fersk gerning, og det er dette jeg arbejder på.

En skrev kan vel sluge en fisk på et kilo. Det er noget andet i Danmark, hvor naturen er endnu mindre i balance end her. Skarver kan rydde det nederste af en å for ørreder, men her er der masser af ishavsrøddinger i elvene, så det ligner Walt Disneys "Bæverdalen" visse steder, når de går op - og det er med skarver.

Her er befolkningstætheden jo meget mindre og havet mere produktivt. Jeg så også en stor hval i går, og det er vi helt vant til, for de æder jo heroppe i deres spisekammer. Jeg kan ikke kende hvaler på blåsten, og jeg så den ikke tydeligt, men det var nok en pukkelhval eller en finhval.

Sælerne må æde mange flere fisk end skærverne, for alene af grønlandssæler kommer der over en million sæler hertil fra ynglepladserne ved Canada i juni måned - og det kan man sætte i forhold til, at her er omkring 50.000 mennesker på hele vestkysten.

Grønlænderne skyder på spækhuggerne, fordi de jager fangsdyrene væk, og de kunne ellers nok holde bestanden af sæler lidt nede. Hvis der er spækhuggere i en fjord går sæler, hvidhvaler og narhvaler i panik, og er slet ikke bange for mennesker, når de "trykker" sig på det lave vand.

Jeg vil derimod tro, at havørnene tager skarver.

I Danmark sy nes jeg nok, at det er nødvendigt at begrænse bestanden af skarver.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: September 24, 2016, 06:37:15 pm »
I Danmark sy nes jeg nok, at det er nødvendigt at begrænse bestanden af skarver.

Der ER heldigvis åbnet op for en anstændig regulering af Skarv

Citat: Fremover vil man i en længere periode end i dag kunne skyde skarven langs vandløb med sårbare fiskebestande.

Derudover vil den fremover kunne skydes de steder, hvor den opholder sig – såkaldte dag- og natrastepladser – ved vandløb og søer i perioden 1. august til 31. marts.

Citeret fra:

https://jaegernesmagasin.dk/artikler/nye-muligheder-regulering-skarv

Udover de ovenfor beskrevne gener, så ER det sgu heller ikke kønt med de 'øde øer' af døde, overskidte træer man ser rundt om ved nogle kyster eller større søer og lign. steder..

Jeg er sgu liiidt misundelig på dine naturoplevelser deroppe..!

- jeg bor selv i noget nær himmerige, hvad fantastisk natur angår, og jeg rå-bruger og nyder den på alle måder..!

Meen, jeg kan nu sagtens forestille mig de vilde oplevelser du kan hente lige ude i din baghave... :brr:

'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.6%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: September 24, 2016, 06:58:38 pm »
Anklageren har aldrig været på Grønland. Det er bare noget han siger for at få venner.

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
  • Tror på en fremtid uden de bl?s indblanding, :))
    • Vis profil
Stadig trådløs,
« Svar #6 Dato: September 24, 2016, 07:39:21 pm »
Tror du ikke at det istedet er dig der aldrig har været der?  :girl_sigh:
« Senest Redigeret: September 24, 2016, 08:30:37 pm af Trådløse-Anna »
<3 <3
Støttemedlem af brovte-banden, :)

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: September 24, 2016, 08:04:36 pm »
Torsten bor i rummet, det fremgår af hans avatar. Så han har næppe været på Grønland.
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.6%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: September 24, 2016, 08:24:14 pm »
Anklageren har aldrig været på Grønland, joJo har aldrig været i swingerklub, Anna har aldrig været trådløs og jeg har aldrig været i rummet.

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
  • Tror på en fremtid uden de bl?s indblanding, :))
    • Vis profil
Stadig trådløs
« Svar #9 Dato: September 24, 2016, 08:30:01 pm »
Og Putin har aldrig været præsident i Rusland,
<3 <3
Støttemedlem af brovte-banden, :)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Du har aldrig været normal
« Svar #10 Dato: September 25, 2016, 02:42:08 am »
Anklageren har aldrig været på Grønland, joJo har aldrig været i swingerklub, Anna har aldrig været trådløs og jeg har aldrig været i rummet.

Jeg er da ligeglad med, hvor du tror, jeg bor henne.

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
  • Islam i DK? Ja tak, multikulturen længe leve!
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #11 Dato: September 25, 2016, 08:52:41 am »
Lad Anklageren være. Han er simpelthen den bedste debattør, vi nogensinde har haft herinde.
Observér, dokumentér, rapportér!

Offline Dek Oka

• Nyt medlem
  • *
  • Banned!
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: September 25, 2016, 12:23:38 pm »
Mødrehjælpen kan vel puste på det.

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    10.8%
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
Sv: Hverdagshistorier - min b***
« Svar #13 Dato: September 25, 2016, 07:33:39 pm »
Lad Anklageren være. Han er simpelthen den bedste debattør, vi nogensinde har haft herinde.

Er du hans mor / far stribet kat tigermand :locomotive:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline politisk ukorrekt

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Selvfølgelig styrer aliens da verden.
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Januar 12, 2017, 09:52:42 pm »

Er du hans mor / far stribet kat tigermand :locomotive:

Nej, de er enæggede tvillinger. :hyper:
Sandheden er ilde hørt. Men sandheden er at Aliens allerede er her på jorden og infiltrerer alverdens regeringer. Take it or leave it. But it´s true.