Forfatter Emne: Stadig mere tone end indhold  (Læst 497 gange)

• Gæst
Stadig mere tone end indhold
« Dato: September 23, 2016, 09:19:49 am »
Det hedder sig tit i debatindlæg, at svenskerne er håbløst bagud, hvad angår debat om indvandringspolitik. Vi derimod, vi kan.
Hmmm. Det forekommer mig, at vi måske ikke burde prale.
Læg mærke til, hvad der skete sidste weekend og de følgende dage: En uerfaren kvinde fra Dansk Folkeparti fik sagt en sætning, som var ved at vælte mediernes dagsorden ("De svindler, de voldtager...").

Selvfølgelig kunne hun have formuleret sig mere elegant, men jeg synes egentlig, at det værste var, at hun - igen - gav venstrefløjen, som i dén sammenhæng rækker langt ind i Venstre, anledning til at vræle og jamre over "tonen". Sådan som de har gjort i snart 30 år.
Mikael Jalving rammer det godt:

"Den partipolitiske udlændingedebat er blevet rituel, og de offentligt betalte medier for længst gjort sig til en del af miseren, hvor form afløser indhold, tone trumfer pointe, kerne og konsekvens. Et remseagtigt og teknokratisk sprog erstatter den grumsede virkelighed.
At det udskældte partimedlem pegede på det faktum, at personer med anden etnisk baggrund end dansk er heftigt overrepræsenteret i diverse kriminalitetsstatistikker, og at vi er nødt til at forholde os til dette faktum som andet end sociale omstændigheder, når vi beslutter os for den mest fornuftige udlændingepolitik, drukner følgelig i forargelsen over hendes klodsede retorik."

http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mikaeljalving/ECE9022969/udlaendingedebatten-er-blevet-rituel-og-de-offentligt-betalte-medier-er-en-del-af-miseren

Sådan er det næsten hver gang. Jeg fulgte Clement Kjersgaards DR2-debat i aftes. Programmet skulle vare en time, men det varede reelt kun 45 minutter, fordi det første kvarter gik med, at Johanne Schmidt-Nielsen (EL) og Jan E. Jørgensen (V) sammen med programværten først skulle have forklaret Martin Henriksen (DF), hvad toooonen betyder i debatten!

Den del kom til at virke som en genudsendelse fra et hvilket som helst årstal efter 1990. "Kom dog til sagen", måtte man tænke.

Jeg ved snart ikke rigtigt, hvor meget "vi" er foran...

« Senest Redigeret: September 23, 2016, 09:24:07 am af Stedfortræderen »

• Gæst
Sv: Stadig mere tone end indhold
« Svar #1 Dato: September 23, 2016, 01:11:46 pm »
Stedfortræderen:
Citér
Jeg fulgte Clement Kjersgaards DR2-debat i aftes. Programmet skulle vare en time, men det varede reelt kun 45 minutter, fordi det første kvarter gik med, at Johanne Schmidt-Nielsen (EL) og Jan E. Jørgensen (V) sammen med programværten først skulle have forklaret Martin Henriksen (DF), hvad toooonen betyder i debatten!

Den del kom til at virke som en genudsendelse fra et hvilket som helst årstal efter 1990. "Kom dog til sagen", måtte man tænke.

Flere aviser skriver med store bogstaver i dag, at tonen var uhørt hård i "DR2-debatten" i aftes. Det synes jeg nu ikke. Der var bare mange gange, hvor de talte - ja råbte i munden på hinanden, så man ikke kunne forstå et suk - men det er ikke første gang.
Overskriften kan dog også være skabt af Morten Østergaard, som vanen tro skammede sig over tonen og hvordan de tre muslimske medvirkende blev behandlet.

Som seer kan jeg bevidne, at hver gang repræsentanterne for islam talte, nikkede Johanne og Østergaard i takt, så man var nervøs for, om hovederne helt faldt af. Med disse "åh, hvor jeg forstår dig"-brede smil på læberne. Den ene af muslimerne er i øvrigt formand for "Nationalpartiet"

Jeg kan sagtens medgive, hvis nogen synes, det var en uskøn forestilling. Men DR må jo gøre op med sig selv, om de vil debattere det emne eller ej.
Det havde Socialdemokratiet åbenbart gjort på forhånd - partiet sendte ingen. Nogen, der har hørt en forklaring på det?
I efterdønningerne er det Martin Henriksen (DF), der må stå for skud: En speedsnakkende 18-årig tidligere elevrådsformand fra det omdiskuterede Langkaer Gymnasium, Philph Puriya Yazdani, slog - selvfølgelig - på, at han er født i Danmark og har taget en uddannelse her. "Er han så ikke dansk?" råbte Clement K., hvortil Henriksen roligt replicerede: "Det kan jeg jo ikke vide, man bliver ikke dansk af at tage en uddannelse, det er da overfladisk."

Da troede jeg, at Johanne S.-N. havde kastet et eller andet efter ham.
Jeg kan se på avisernes billeder, at hun skyndte sig at blive fotograferet sammen med Yazdani (så kom en til vælger vel i hus!)
« Senest Redigeret: September 23, 2016, 01:15:08 pm af Åse Dane »

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: September 23, 2016, 01:22:16 pm »
Jeg har det sådan, at når der er noget jeg ikke gider se, skruer jeg om på en anden kanal, eller slukker. Det kunnr I også gøre, i stedet for alt det brok.

Alternativt: laver jeres eget TV, hvor man rigtigt kan hyle og skrige. Afvekslet med neandertal-agtige grynt.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

• Gæst
« Svar #3 Dato: September 23, 2016, 01:37:28 pm »
Det synes jeg da, du skulle fortsætte med, Lumre-Carlo. Det er tydeligt for alle herinde, at du i hvert fald ikke interesserer dig for politik.

Men det gør jeg f.eks., så jeg bliver på min plads i lænestolen, for de fleste gange (ikke alle) føler jeg mig da også lidt repræsenteret.
At Clement Kjersgaard så ikke er en type, der har myndighed og personlig pondus til at styre debatten, når følelserne kommer i kog, er beklageligt.

Men jeg ser det da, når emnet interesserer mig. Har da også nu og da haft en ok oplevelse med det. 

Det virker som om, at i din verden (gosh!) bliver et debatprogram bedømt på fuldstændig samme måde som et show eller en håndboldkamp.

"Når der er noget, jeg ikke gider se"..... Blar blar brovte brovte bræk.

Ved du hvad, brovte-provokatør? INGEN, gentager I-N-G-E-N har spurgt dig, hvad du mener om noget, du ikke har for 5 øre forstand på! Er du med?
Og f*** så ellers derudaf!!   :bad:

joJO

• Gæst
« Svar #4 Dato: September 23, 2016, 06:17:37 pm »
Det synes jeg da, du skulle fortsætte med, Lumre-Carlo. Det er tydeligt for alle herinde, at du i hvert fald ikke interesserer dig for politik.

Men det gør jeg f.eks., så jeg bliver på min plads i lænestolen, for de fleste gange (ikke alle) føler jeg mig da også lidt repræsenteret.
At Clement Kjersgaard så ikke er en type, der har myndighed og personlig pondus til at styre debatten, når følelserne kommer i kog, er beklageligt.

Men jeg ser det da, når emnet interesserer mig. Har da også nu og da haft en ok oplevelse med det. 

Det virker som om, at i din verden (gosh!) bliver et debatprogram bedømt på fuldstændig samme måde som et show eller en håndboldkamp.

"Når der er noget, jeg ikke gider se"..... Blar blar brovte brovte bræk.

Ved du hvad, brovte-provokatør? INGEN, gentager I-N-G-E-N har spurgt dig, hvad du mener om noget, du ikke har for 5 øre forstand på! Er du med?
Og f*** så ellers derudaf!!   :bad:

Jeg synes du er et røvhul
Kan vi enes om dette.

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
  • Islam i DK? Ja tak, multikulturen længe leve!
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #5 Dato: September 23, 2016, 06:33:39 pm »
Endnu et yderst sagligt indlæg fra Jojo.
Observér, dokumentér, rapportér!

Offline Tørresnoren

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: September 23, 2016, 07:13:09 pm »

Jeg synes du er et røvhul

Tja, 'Erik Præst' ville jo nok ha' stavet det - 'roevhul'...

:biggrin:
'Det er aldrig for sent at leve lykkeligt til sine dages ende'...

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.8%
  • Country: dk
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: September 23, 2016, 10:50:11 pm »
Tørresnoren

Citér
Tja, 'Erik Præst' ville jo nok ha' stavet det - 'roevhul'... :biggrin:

:LaieA_009: :LaieA_050: :LaieA_052: :lol:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Hvilken debat?
« Svar #8 Dato: September 24, 2016, 11:29:28 am »
Det hedder sig tit i debatindlæg, at svenskerne er håbløst bagud, hvad angår debat om indvandringspolitik. Vi derimod, vi kan.
Hmmm. Det forekommer mig, at vi måske ikke burde prale.
Læg mærke til, hvad der skete sidste weekend og de følgende dage: En uerfaren kvinde fra Dansk Folkeparti fik sagt en sætning, som var ved at vælte mediernes dagsorden ("De svindler, de voldtager...").

Selvfølgelig kunne hun have formuleret sig mere elegant, men jeg synes egentlig, at det værste var, at hun - igen - gav venstrefløjen, som i dén sammenhæng rækker langt ind i Venstre, anledning til at vræle og jamre over "tonen". Sådan som de har gjort i snart 30 år.
Mikael Jalving rammer det godt:

"Den partipolitiske udlændingedebat er blevet rituel, og de offentligt betalte medier for længst gjort sig til en del af miseren, hvor form afløser indhold, tone trumfer pointe, kerne og konsekvens. Et remseagtigt og teknokratisk sprog erstatter den grumsede virkelighed.
At det udskældte partimedlem pegede på det faktum, at personer med anden etnisk baggrund end dansk er heftigt overrepræsenteret i diverse kriminalitetsstatistikker, og at vi er nødt til at forholde os til dette faktum som andet end sociale omstændigheder, når vi beslutter os for den mest fornuftige udlændingepolitik, drukner følgelig i forargelsen over hendes klodsede retorik."

http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mikaeljalving/ECE9022969/udlaendingedebatten-er-blevet-rituel-og-de-offentligt-betalte-medier-er-en-del-af-miseren

Sådan er det næsten hver gang. Jeg fulgte Clement Kjersgaards DR2-debat i aftes. Programmet skulle vare en time, men det varede reelt kun 45 minutter, fordi det første kvarter gik med, at Johanne Schmidt-Nielsen (EL) og Jan E. Jørgensen (V) sammen med programværten først skulle have forklaret Martin Henriksen (DF), hvad toooonen betyder i debatten!

Jeg ved snart ikke rigtigt, hvor meget "vi" er foran...

Hvis du mener, det er debat at rakke ned på indvandrere - stort set uden variation i 35 år - og overfalde dem, der ikke er enige - ja - så har der været indvandrerdebat i Danmark, og du har deltaget.

Den "debat" foregår så i en anden forståelse af ordet, end den der er nævnt i retskrivningsordbogen.

Det er ikke en "debat", som almindelige danskere har deltaget i, for de gider ikke at blive overfaldet, hvis de kommer til at sige noget, som ikke er politisk korrekt.

Her har vi så oplevet tilhængere af Danskernes Parti overfalde enkelte debatdeltagere i flok, og det ændrer intet, at de selv kalder det: At være "seriøs".
« Senest Redigeret: September 24, 2016, 11:31:52 am af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?