Forfatter Emne: Så var der valg i Berlin.  (Læst 1266 gange)

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    46.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Så var der valg i Berlin.
« Dato: September 19, 2016, 12:01:20 pm »
Og sidste søndag var der valg i Mecklenburg-Vorpommern, hvor AfD i visse valgkredse på landet fik næsten 100% af stemmerne.

https://www.welt.de/politik/deutschland/article158232324/Ergebnisse-aller-Wahlkreise-und-Bezirke-in-Berlin.html

I Berlin fik AfD omkring 11% vælgertilslutning og er dermed inde i det 10. Landesparlament. Merkels CDU fik et historisk lavpunkt.

AfD interesserer sig ikke for "lokal"-politik. Der skal bare regnes med at de vil benytte enhver lejlighed til at lave ravage i parlamentet.

Er der nogen her der er glade?
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
  • Country: dk
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
Sv: Så var der valg i Berlin.
« Svar #1 Dato: September 19, 2016, 04:18:05 pm »

Postet af: Carlo
« Dato: I dag ved 12:01:20 pm »

Indsæt DelCitat -
Citér
AfD interesserer sig ikke for "lokal"-politik. Der skal bare regnes med at de vil benytte enhver lejlighed til at lave ravage i parlamentet. Er der nogen her der er glade?

Jaeh, jeg tror måske modsat dig, at mange håber på at "Die Grossmutter" bliver stækket en del, da hun jo helt tydeligt har påført Tyskland en enorm flygtningebyrde, og mange tyskere er ÅBENBART trætte af at være ""modtagerværelse"" for alskens mellemøstligt kryb og kravl, med tilhørende "skæggede skrigeaber" i gaderne og disses evindeligt krav om SHARIA; samt deres døtre konstant bliver overfaldet - ja CARLO jeg tror der er mange - også herhjemme, som gerne ser Merkel gå og efterfulgt af en kansler med mindre eftergivenhed overfor Islam :JC_finger:

Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

joJO

• Gæst
« Svar #2 Dato: September 19, 2016, 05:49:28 pm »

Postet af: Carlo
« Dato: I dag ved 12:01:20 pm »

Indsæt DelCitat -
Citér
AfD interesserer sig ikke for "lokal"-politik. Der skal bare regnes med at de vil benytte enhver lejlighed til at lave ravage i parlamentet. Er der nogen her der er glade?

Jaeh, jeg tror måske modsat dig, at mange håber på at "Die Grossmutter" bliver stækket en del, da hun jo helt tydeligt har påført Tyskland en enorm flygtningebyrde, og mange tyskere er ÅBENBART trætte af at være ""modtagerværelse"" for alskens mellemøstligt kryb og kravl, med tilhørende "skæggede skrigeaber" i gaderne og disses evindeligt krav om SHARIA; samt deres døtre konstant bliver overfaldet - ja CARLO jeg tror der er mange - også herhjemme, som gerne ser Merkel gå og efterfulgt af en kansler med mindre eftergivenhed overfor Islam :JC_finger:

Hej El Nino
Må jeg spørge, hvis du i fruen navn skulle havde klaret den aktuelle problem med 1.7 million flugtninger som bankede på døren.
Hvor vil du havde sendt dem hen.
Et eller andet sted skulle de jo placeres, dersom ingen ville skyde dem offentlig, og Hungarien havde ikke flere kølebiller til formalet.

Jeg synes det er et enormt vanskeligt problem, og jeg kunne ikke se en andet Kansler gøre de ret meget anderledes.

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: September 19, 2016, 08:50:25 pm »
Postet af: joJO
« Dato: I dag ved 05:49:28 pm »

Indsæt DelCitat
Citér
Må jeg spørge, hvis du i fruen navn skulle havde klaret den aktuelle problem med 1.7 million flugtninger som bankede på døren. Hvor vil du havde sendt dem hen.

joJO et godt ?? - men at stå op med udstrakte arme og direkte sige "Kommt zu Us"" finder jeg mega problematisk. Hun kunne - (med den tyske magt bag sig)- have foranstaltet hjælp i nærområderne (pengemæssigt) - hjælp til Jordan især, lagt mere pres på Saudi-Arabien; ja jeg godt klar over, den er svær, men Tyskland har nok noget her at skulle sige til Saudierne, samt en mere hård næve overfor Erdugan, men her har hun Die Angie, totalt kolapset. Tyrkiet forbeholder sig jo ret til at kæmpe mod PKK og Peshmerga, som er nogle af de få styrker, der har nedkæmpet ISIL-styrkerne - ingen anden formation har s** formået dette  - Der er flere Kurdiske grupper, men det vil blive for lang en historie her :Laie_55:

Indsæt DelCitat

Citér
Et eller andet sted skulle de jo placeres, dersom ingen ville skyde dem offentlig, og Hungarien havde ikke flere kølebiller til formalet. Jeg synes det er et enormt vanskeligt problem, og jeg kunne ikke se en andet Kansler gøre de ret meget anderledes.

MMhh - ja tilbage til nærområderne, som jeg skrev i første del. Tyskland (og EU) skulle have stoppet denne grænseoverskridende flod af flygtninge allerede i Grækenland med massiv indsats i de nære områderne - dette kunne måske allerede tidligere, have implementeret en militær indsats mod Assads regime, og mod russerne, som jeg tror er bag en hel del af denne strategi - underminer EU med flygtninge - Jo joJO havde Merkel været mere obs på de andre EU-landes indgang til dette, havde hun nok gjort anderledes - tror jeg; uden dog at vide  :queen:
« Senest Redigeret: September 19, 2016, 08:52:47 pm af El_Nino »

joJO

• Gæst
« Svar #4 Dato: September 19, 2016, 10:28:11 pm »

Indsæt DelCitat
Citér
Må jeg spørge, hvis du i fruen navn skulle havde klaret den aktuelle problem med 1.7 million flugtninger som bankede på døren. Hvor vil du havde sendt dem hen.

joJO et godt ?? - men at stå op med udstrakte arme og direkte sige "Kommt zu Us"" finder jeg mega problematisk. Hun kunne - (med den tyske magt bag sig)- have foranstaltet hjælp i nærområderne (pengemæssigt) - hjælp til Jordan især, lagt mere pres på Saudi-Arabien; ja jeg godt klar over, den er svær, men Tyskland har nok noget her at skulle sige til Saudierne, samt en mere hård næve overfor Erdugan, men her har hun Die Angie, totalt kolapset. Tyrkiet forbeholder sig jo ret til at kæmpe mod PKK og Peshmerga, som er nogle af de få styrker, der har nedkæmpet ISIL-styrkerne - ingen anden formation har s** formået dette  - Der er flere Kurdiske grupper, men det vil blive for lang en historie her :Laie_55:

Indsæt DelCitat

Citér
Et eller andet sted skulle de jo placeres, dersom ingen ville skyde dem offentlig, og Hungarien havde ikke flere kølebiller til formalet. Jeg synes det er et enormt vanskeligt problem, og jeg kunne ikke se en andet Kansler gøre de ret meget anderledes.

MMhh - ja tilbage til nærområderne, som jeg skrev i første del. Tyskland (og EU) skulle have stoppet denne grænseoverskridende flod af flygtninge allerede i Grækenland med massiv indsats i de nære områderne - dette kunne måske allerede tidligere, have implementeret en militær indsats mod Assads regime, og mod russerne, som jeg tror er bag en hel del af denne strategi - underminer EU med flygtninge - Jo joJO havde Merkel været mere obs på de andre EU-landes indgang til dette, havde hun nok gjort anderledes - tror jeg; uden dog at vide  :queen:

El Nino.
Jeg respekterer Angela Merkel.
Hun reagerede muligt forkert, andre lander kunne muligt tage et større andel af problemet.
Men hun løste et problem, og skal leve med ansvaret, og det er det politikere gør, de leder efter bedste evner. (forhåbentligt)

Vores regering i 1940 gjørde noget tilsvarende, åbne grænser for et problem.
Om det var rigtigt eller forkert ? . Hvad synes du.

Merkel gjorde noget lignede.
Jeg tør ikke sige om det er/var forkert, men jeg har valgt at støtte dem som tager beslutninger, alternativet er ragnarok og være, xenofobi er ikke (har aldrig) været vejen til succes.
« Senest Redigeret: September 19, 2016, 10:35:51 pm af joJO »

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: September 21, 2016, 11:06:44 am »

« Dato: September 19, 2016, 10:28:11 pm »

Indsat DEL-citat -

Citér
El Nino. Jeg respekterer Angela Merkel.
Jeg har også gjort det, men hendes flygtningepolitik, er med til underminerer den oprindelige befolkning i mange EU-lande :comando:

Citér
Hun reagerede muligt forkert, andre lander kunne muligt tage et større andel af problemet.
Som ovenfor nævnt - ja; - Jeg er i tvivl om "andre" lande ville tage sig større andel af dette problem. Jeg hylder stadig -: Hjælp i nærområderne :sad: :sad:

Citér
Men hun løste et problem, og skal leve med ansvaret, og det er det politikere gør, de leder efter bedste evner. (forhåbentligt)
Enig - politikere skal regere og løse landets problemer efter bedste evne, og med det til rådighed flertal, men jeg mener hun SKABTE et problem, og ja, der var en humanitær krise i og omkring Grækenland / Italien, men jeg fastholder EU skulle have hjulpet disse to lande med at flygtningene RETUR til nærområderne; ikke spredt ud i EU. Blot se på Frankrig i dag, den franske indenrigsminister har udtalt at der er ca. 15.000 terror-klar islamister i landet. :connie_skilletgirl:

Citér
Vores regering i 1940 gjorde noget tilsvarende, åbne grænser for et problem.
Du kan ikke sammenligne dagens flygtninge problem med 1940. Der stod en velbevæbnet invasionsstyrke ved begge vore grænser (for du er hollænder - ikk´?) og vi kunne ikke gøre en papand. :ireful1:

Offline annella

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: September 21, 2016, 04:47:53 pm »

Indsæt DelCitat
Citér

Indsæt DelCitat

Citér

El Nino.
Jeg respekterer Angela Merkel.

Vores regering i 1940 gjørde noget tilsvarende, åbne grænser for et problem.

Merkel gjorde noget lignede.
Jeg tør ikke sige om det er/var forkert, men jeg har valgt at støtte dem som tager beslutninger, alternativet er ragnarok og være, xenofobi er ikke (har aldrig) været vejen til succes.

Nej hun løste så sandelig ikke et problem tværtimod, hun skaffede et problem ikke kun til Tyskland men til alle vestlige EU-lande, da hun sagde at flygtninge var velkommen og åbnede for Tysklands grænser, og tillige igen og igen påstod "Wir schaffen das" - nej wir schaffen das NICHT, og det er hun i mellemtiden selv klar over.

Anklageren

• Gæst
« Svar #7 Dato: September 21, 2016, 04:58:11 pm »

Nej hun løste så sandelig ikke et problem tværtimod, hun skaffede et problem ikke kun til Tyskland men til alle vestlige EU-lande, da hun sagde at flygtninge var velkommen og åbnede for Tysklands grænser, og tillige igen og igen påstod "Wir schaffen das" - nej wir schaffen das NICHT, og det er hun i mellemtiden selv klar over.
h

Der er bare det, at ingen her på debatten er kommet med nogen realistiske løsninger, og derfor bliver problemet ikke løst.

Det er så let at sige, at de skal sendes tilbage, hvor de kom fra (sagt af nogen, som ikke har magt til at sende flygtningene tilbage - og som især ikke bestemmer i de lande, de kom fra).

Der er ingen som vil have flygtningene, og så er den ikke længere, før vi får en løsning på det.

« Senest Redigeret: September 21, 2016, 05:04:25 pm af Anklageren »

Minerva

• Gæst
« Svar #8 Dato: September 22, 2016, 08:21:26 pm »

h

Der er bare det, at ingen her på debatten er kommet med nogen realistiske løsninger, og derfor bliver problemet ikke løst.

Det er så let at sige, at de skal sendes tilbage, hvor de kom fra (sagt af nogen, som ikke har magt til at sende flygtningene tilbage - og som især ikke bestemmer i de lande, de kom fra).

Der er ingen som vil have flygtningene, og så er den ikke længere, før vi får en løsning på det.

de løsninger som fremtidens politikere vil vælge, er endnu for svære kameler at sluge for nutidens politikere og vælgere. om 10 år vil vi nok se europæiske politikere som på samme måde som muslimske og afrikanske ledere, er ret ligeglad med internationale love og FN rettigheder.. og vi vil se at danske politikere har oprettet en lejr for afviste migranter fra hele europa i Nord-grønland - et sted hvor de ikk kan stikke af fra og hvor de ikk gener nogen.
« Senest Redigeret: September 22, 2016, 08:24:50 pm af Meriann »