Forfatter Emne: Ensomme ulve som terrorister  (Læst 3974 gange)

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    17.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
Sv: Ensomme ulve som terrorister
« Svar #30 Dato: September 18, 2016, 10:55:22 am »
Av ja - det vil de højreekstreme nok helst have fejet helt ind under gulvtæppet!
Midlerne er underordnede.

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    17.2%
  • Køn: Mand
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #31 Dato: September 18, 2016, 10:57:10 am »
Anti-rød:
Citér
Mon ikke ofrene og deres familier er ligeglad med hvilke slags muhammedanere der er tale om.

Jo, mon ikke?
Men hvis jeg var pårørende til en af de 84 i Nice, eller de 130 ved Stade de France-stadion - eller til en af de to I København 14.-15. febr. 2015, ville jeg være meget, meget såret og harmfuld, hvis jeg så, at admin. her på Din-debat.dk ikke mener, der er noget problem i, at en bruger herinde har et "Allahu Akbar" stående som signatur i sin profil!
Dette onde, blodbesudlede kampråb er stort set blevet skreget af morderne ved alle jihad-angrebene i Frankrig og Tyskland det sidste halvandet år.

Der er ikke tale om et kampråb - men om en lovprisning af Allah. Men den slags har du ikke meget forståelse for. :aww: :Cherna_29:
Midlerne er underordnede.

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #32 Dato: September 18, 2016, 11:00:27 am »
Problemet er, at et evt. oprør i hvert fald ikke skal komme fra ungdommen. 90% under 30 år er totalt hjernevaskede zombies, som kun er optaget af smartphones og Pokemon Go. Om der så går 10.000 somaliere og syrere rundt omkring dem, ænser de intet, da det er vigtige for dem at jagte små fiktive Pokemon-dyr.

Et andet problem er, at de unge i dag er vokset op i det multietniske samfund. Så for dem er det ikke noget de studser specielt over. Det er næppe heller et tilfælde, at de fleste debbattører herinde på din-debat er over 50 år. Og skulle DE kunne istandsætte et oprør? Jeg tvivler...det tror jeg ikke de har kræfterne til. Og ungdommen er så apatisk og ligeglad, så der kommer det nok heller ikke fra!
« Senest Redigeret: September 18, 2016, 11:02:27 am af politisk ukorrekt »

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    29.6%
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: September 18, 2016, 11:14:13 am »
Danskernes Parti tog ikke af stand til Breiviks gerninger. De opstod næsten på samme tid og var ikke rigtig etableret på det tidspunkt. Det var omvendt Danmarks Nationale Front, som hyldede ham, og medlemmerne i DNF skiftede til DP efterfølgende.
Jeg ved godt, at der var noget med, at Daniel Carlsen tog over og lagde blomster, men det var jo teater det hele, da hans eget ophav sad i deres grupper og fik udløsning i deres bukser over deres norske helt.

Tog eller tager?
Jeg læser også sådan noget, som det her:

http://www.uriasposten.net/archives/76034
Tog.
Hvis det er sådan, at et parti skal have en stram sortering og kontrol med, hvad folk ytrer, for ikke at blive sat i dårligt lys, vil jeg sige at afstandstagen er lidt falsk. DNF gav et mere tydeligt billede af, hvad deres tilhængere virkelig mente, fordi DNF er uden pressefilter. Og DP og DNF er jo næsten de samme - DP er bare pakket ind i en flot indpakning.
Det er det samme med Dansk Folkeparti, hvor der var 7 lokalformænd ud af 14, der sagde ja til at optage en nazist, bare han holdte lav profil. Det var EB, der havde ringet rundt og udgav sig for at være en, der havde nazisympati for nogle år siden. Men det har så ændret sig siden, håber jeg.
Naturligvis bliver nok også nødt til at forholde sig, hvad et parti kommunikerer ud, for det er dem, der lægger den officielle linje, men det er stadigvæk støtterne, der er med til at give partiet succes og hvis de er langt mere ekstreme, er der noget galt.
Det samme med NPD i Tyskland, der ikke officielt er højreekstremt, men de bliver jo støtte af højreradikale grupper i Tyskland.

Anklageren

• Gæst
Jeg er alligevel glad for det
« Svar #34 Dato: September 18, 2016, 11:47:52 am »
Hvis det er sådan, at et parti skal have en stram sortering og kontrol med, hvad folk ytrer, for ikke at blive sat i dårligt lys, vil jeg sige at afstandstagen er lidt falsk. DNF gav et mere tydeligt billede af, hvad deres tilhængere virkelig mente, fordi DNF er uden pressefilter. Og DP og DNF er jo næsten de samme - DP er bare pakket ind i en flot indpakning.
Det er det samme med Dansk Folkeparti, hvor der var 7 lokalformænd ud af 14, der sagde ja til at optage en nazist, bare han holdte lav profil. Det var EB, der havde ringet rundt og udgav sig for at være en, der havde nazisympati for nogle år siden. Men det har så ændret sig siden, håber jeg.
Naturligvis bliver nok også nødt til at forholde sig, hvad et parti kommunikerer ud, for det er dem, der lægger den officielle linje, men det er stadigvæk støtterne, der er med til at give partiet succes og hvis de er langt mere ekstreme, er der noget galt.
Det samme med NPD i Tyskland, der ikke officielt er højreekstremt, men de bliver jo støtte af højreradikale grupper i Tyskland.

Først vil jeg sige, at det ikke er min mening at reklamere for Danskernes Parti, for jeg har mine tvivl om, hvor dybt deres holdningsskifte - hvor de ville ud af Hitlers skygge og pludselig sprang ud som et noget mere demokratisk parti - stikker.

Jeg er enig med dig i, at de har nogen medlemmer og sympatisører, som er mere ekstreme end partiholdningen, og at de er tvunget til at styre stramt, hvis de vil have en chance for at blive valgt ind. Danskernes Parti skeler nok lidt til DF på grund af deres succes.

Uanset motiver og hvad årsagen til den stramme styring er, så er jeg faktisk glad for det, fordi det er med til at påvirke samfundet i den rigtige retning.

Danskere med ekstreme holdninger vil jo være der under alle omstændigheder - organiserede eller ej.

« Senest Redigeret: September 18, 2016, 11:51:49 am af Anklageren »

Anklageren

• Gæst
« Svar #35 Dato: September 18, 2016, 11:09:38 pm »
Anklageren:
Citér
Jeg er enig i, at de fleste på højrefløjen har taget fuldtonet afstand fra Breiviks handlinger, og det gælder også Danskernes Parti og Dansk Folkeparti.
Men så er der sådan nogen som Anti-rød, der på den ene side har skrevet, at "der er ingen forståelse for Breiviks handlinger, da det er en gal mands værk."

På den anden side set, har han givet Socialdemokratiet skylden for, at deres medlemmer i ungdomsorganisationen blev skudt på grund af partiets indvandrerpolitik.
Det hænger jo ikke sammen, og det er så typisk Anti-rød.

Det værste er sådan noget som, at de omkring 1.500 medlemmer på den lukkede Facebook-gruppe: "Den Danske Forening" har hyldet Breivik og har opfordret til antænde brande på asylcentre - men det er da rigtigt, at de sandsynligvis ikke er politikere.

Jeg er glad for, at du er ærlig nok til at nævne, at Danskernes Parti har taget fuldtonet afstand fra Breiviks handling. Da jeg skrev min kommentar, havde jeg så småt regnet med at typer som Carlo og Tigermanden ville have påstået det modsatte, men nu klapper de nok i.

Til gengæld var jeg rystet over, at den facobook-gruppe du nævner, kalder sig "Den Danske Forening"! Det har jeg svært ved at tro, de har lov til. Den gode gamle Den Danske Forening (stiftet 1987) lever da endnu og ville aldrig have udsendt noget sådant.

Jeg sympatiserer ikke med Den Danske Forening, men jeg tænkte noget lignende.

Her er dokumentation:

http://www.b.dk/nationalt/danskere-hylder-breivik-og-opfordrer-til-asylbrande

Citat fra artiklen: Et medlemskab af Facebook-gruppen Den Danske Forening er ikke ensbetydende med medlemskab af organisationen af samme navn, og derfor vil Harry Vinter ikke stå til regnskab for, hvad der bliver skrevet i gruppen. Han siger, at han sletter opslag på Facebook-gruppen, når nogen går »over grænsen.«
« Senest Redigeret: September 18, 2016, 11:17:11 pm af Anklageren »