Forfatter Emne: Hvorfor må kulturradikal kronikør tilsvine familie igen-igen?  (Læst 2576 gange)

• Gæst
Hvorfor må kulturradikal kronikør tilsvine familie igen-igen?
« Dato: September 10, 2016, 10:57:12 am »
De fleste ved, hvem familien Krarup er - altså den med teologen, forfatteren og debattøren Søren K.
Nogle ved nok også, hvem skribenten Bettina Heltberg er. Ellers kan jeg fortælle, at hun er en ondskabsfuld, til overflod socialdemokratisk-kulturradikal sladrekælling, som i mange årtier vist har holdt til blandt de toneangivende på Politiken.

Jeg har fundet ud af, at hendes speciale er at tilsvine personer/familier, hvis synspunkter hun ikke kan lide. I særdeleshed hvis de har noget med Dansk Folkeparti at gøre - særlig hvis de hedder Krarup til efternavn! Og hun går helt i skrigende hysteri, hvis emnet er "revselsesretten", dvs forældres ret til at give deres egne børn et dask i numsen som sidste udvej.

Må jeg citere:
"Men hver gang jeg ser Marie Krarup, og det gør jeg alt for tit på tv-skærmen, bliver jeg så ked af det på hendes vegne.
Hendes ansigt er bittert, træk for træk ligner hun sin far. Han var berygtet for at slå sine døtre; også i praksis håndhævede han sit teologisk funderede selvforsvar for revselsesretten. Hvor må den stakkels Marie - og hendes søstre? - have fået tæv.   [....]
Jeg kan se på Marie Krarups bittert nedadbøjede mundvige, at hun i Guds navn har fået mange små relevante ørefigener i sin opvækst. Det har sat sig fast."

Læs evt. hele Heltbergs overfald på familien Krarup her:

http://politiken.dk/kultur/ECE3073102/heltberg-uden-filter-her-er-en-oerefigen-og-skam-dig-saa/

Bettina Heltbergs had til familien Krarup, Søren i særdeleshed, går langt tilbage. Faktisk til før min tid. I hvert fald har jeg aldrig set en genudsendelse af et DR-debatprogram, som hed "Bytinget"; men et sådant blev sendt 23. september 1976, og her var Søren Krarup forsvareren for revselsesrettens bevarelse overfor forfatteren Erik Nørgaard. Krarup skal have hævdet synspunktet, at hvis man afskaffede revselsesretten, afskaffede man også forældremyndigheden. Man kan ikke være den myndighed eller grænse, som børnene må respektere uden den.

(Man kan læse om denne interessante udsendelse og hvad deraf fulgte i Krarups egne erindringer "I min levetid, 60 års Danmarkshistorie", s. 184-199. DR har sikkert for længst brændt optagelsen.)

Bettina Heltberg gik amok allerede dengang i en tv-anmeldelse:
"Jeg mærkede i mine hænder efter udsendelsen en voldsom trang til at smække den suffisante lille teolog en ordentlig en på kassen."

Og nu skal Heltbergs had så gå ud over Marie, Sørens datter.
Og jeg har på fornemmelsen, at det grovkornede overfald ("jeg kan se på Marie Krarups bittert nedadbøjede..",  :bad: :connie_22: !) ikke sker uden brug af LØGN.
For hvad ved fru Heltberg (iøvrigt gift med Svend Auken fra 1966 og en årrække frem) om familien Krarups helt private liv?
Hun påstår, at hun "véd", at Krarupsøstrene har fået tæv. Hvordan "ved" hun det?

Det er lidt ligesom cirkuskloven joJO herinde. Forleden kaldte han - på DD, en offentlig debat-side - Søren Krarup for "den flere gange dømte voldsforbryder", et udsagn som ret beset kunne skaffe hr. joJO en fængselsstraf for udbredelse af injurier mod bedre viden.

Jeg vil håbe, at Marie eller andre fra familien Krarup, reagerer på Bettina Heltbergs ondskabsfulde (og antagelig løgnagtige) udgydelser ved at sætte hende eftertrykkeligt på plads. Verbalt. For kan det passe, at denne fru Heltberg bare har lov til at svine en familie til?!

Forøvrigt går jeg ind for en en mild revselsesret, mens jeg uden tøven ville melde forældre, der prygler eller på anden måde udøver rigtig vold mod børn. Et lille tjat eller rusk kan blive nødvendigt. Som en sidste udvej.
Revselsesretten blev afskaffet i 1997 af Bettina Heltbergs venner i folketinget.

At Heltberg er syg i potten ser man tydeligt, når hun kan opfatte Marie K., som hun beskriver. På min skærm har hun ofte haft et lidt skælmsk smil på læben med et humoristisk glimt øjet, særlig i Clement Kjersgaards DR2-debatten, hvor jeg har set hende mange torsdage.

« Senest Redigeret: September 11, 2016, 04:12:10 pm af Åse Dane »

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    32.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Hvorfor må kulturradikal kronikør tilsvine familie igen-igen?
« Svar #1 Dato: September 10, 2016, 11:27:47 am »
Og hun går helt i skrigende hysteri, hvis emnet er "revselsesretten", dvs forældres ret til at give deres egne børn et dask i numsen som sidste udvej.

Et lille tjat eller rusk kan blive nødvendigt. Som en sidste udvej.

Nådadadadada. Tidligere har vi her konstateret at Anti-rød og DerRudi går ind for selvtægt. Nu erklærer Åse Dane at hun går ind for revselse af børn - altså ulovligheder. Igen en med en forbryders sindelag.

Til al den snak om danskhed og høje dyder? Pffffftttttttt.......
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

• Gæst
« Svar #2 Dato: September 10, 2016, 12:34:14 pm »
Carlo:
Citér
Nådadadadada. Tidligere har vi her konstateret at Anti-rød og DerRudi går ind for selvtægt. Nu erklærer Åse Dane at hun går ind for revselse af børn - altså ulovligheder. Igen en med en forbryders sindelag.
Til al den snak om danskhed og høje dyder? Pffffftttttttt.......

Nej, det har ingen andre end den lumre cykeltudse "konstateret"!

DerRudi ville i sit indlæg forleden have spændt ben for en illegal indtrænger på en mark på Falster, som i den tænkte situation kom stormende mod ham  - med politibetjente i hælene. Rudi ville altså have hjulpet politiet med at fange en forbryder. Hvor er "selvtægten"?

Åse Dane går ind for den nu afskaffede lov om revselsesret - hun overtræder ikke dermed den nye. Hun har lov til at have en mening om det ligesom én, der mener, at man skulle have lov at køre lidt hurtigere på en motorvej. Man er ikke en forbryder bare for at have en mening, når man kører det tilladte antal kilometer i timen.

Men det forstår en stupid, ensom cykelfrø selvfølgelig ikke - som den eneste herinde.

Tænk hvis jeg ikke nøjedes med at tænke, hvad jeg gerne ville traktere sådan en klam kvindeprofil-stalker med!
Men jeg holder her: Ellers begynder tøsedrengen - som vi husker - at vræle. Uaaaaaaah, jeg bliver drillet af de "højrenationale", vrrææææææææ...
FORBRYYYYDERE.   :Gigakach_02: :JC-hysterical: :JC_moon:
« Senest Redigeret: September 10, 2016, 04:49:46 pm af Stedfortræderen »

Stedfortræderen

• Gæst
« Svar #3 Dato: September 10, 2016, 01:44:00 pm »
Åse Dane:
Citér
Må jeg citere:
"Men hver gang jeg ser Marie Krarup, og det gør jeg alt for tit på tv-skærmen, bliver jeg så ked af det på hendes vegne.
Hendes ansigt er bittert, træk for træk ligner hun sin far [....]
Jeg kan se på Marie Krarups bittert nedadbøjede mundvige, at hun i Guds navn har fået mange små relevante ørefigener i sin opvækst.
Det har sat sig fast."

Her har vi damen med de bitre, nedadbøjede mundvige.

http://b.bimg.dk/node-images/299/6/2200x/6299348-dfsfnsfd.jpg   

Må jeg også lige rose dig, Åse D. Det er et ualmindelig flot oplæg, velskrevet og med fingeren på de ømme steder ang. alt det skvaddermåsen fra Politiken mener, at "hun ved!"

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.8%
  • Islam i DK? Ja tak, multikulturen længe leve!
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #4 Dato: September 10, 2016, 02:19:58 pm »
Bettina Heltberg er en rigtig god og saglig debattør - jeg kender hende naturligvis personligt - og det, at hun virkelig kan ramme alle højrefløjens ømme tæer, ses virkelig i Helles indlæg, hvor Helle jo tager ulovligheder i forsvar.

:aww: :Cherna_29:
« Senest Redigeret: September 10, 2016, 02:27:41 pm af Tigermanden »
Observér, dokumentér, rapportér!

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: September 10, 2016, 02:26:38 pm »

Jeg vil håbe, at Marie eller andre fra familien Krarup, reagerer på Bettina Heltbergs ondskabsfulde (og antagelig løgnagtige) udgydelser ved at sætte hende eftertrykkeligt på plads. Verbalt. For det kan da ikke passe, at denne fru Heltberg bare har lov til at svine en familie til - i hvert fald ikke ved brug af løgn?!

Forøvrigt går jeg ind for en en mild revselsesret, mens jeg uden tøven ville melde forældre, der prygler eller på anden måde udøver rigtig vold mod børn. Et lille tjat eller rusk kan blive nødvendigt. Som en sidste udvej.
Revselsesretten blev afskaffet i 1997 af Bettina Heltbergs venner i folketinget.

At Heltberg er syg i potten ser man tydeligt, når hun kan opfatte Marie K., som hun beskriver. På min skærm har hun ofte en lidt skælmsk smil med glimt øjet, særlig i DR2-debatten, hvor jeg har set hende mange torsdage.

Du ved jo, ret beset, ikke om det er løgn eller sandhed!
Hvor går grænsen mellem "rigtig vold" og "mild revselsesret"? Man slår ikke på børn. Færdig.
Syg i potten? Er det tornen i eget øje der plager dig?
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

• Gæst
« Svar #6 Dato: September 10, 2016, 02:58:40 pm »
Landboen:
Citér
Du ved jo, ret beset, ikke om det er løgn eller sandhed!
Hvor går grænsen mellem "rigtig vold" og "mild revselsesret"? Man slår ikke på børn. Færdig.
Syg i potten? Er det tornen i eget øje der plager dig?

Det kan du selvfølgelig sige. Så skulle jeg have kendt familien Krarup privat, snuset rundt og forsøgt at pejle, om "fatter" stangede lussinger ud.
Men jeg ved fra flere af Søren K.s bøger, at han holdt meget af sine jævne sognebørn i Seem, som han var præst for i 40 år (1965-2005), og at det var gensidigt. Jeg har endnu ikke hørt om nogen, som har gæstet den præstegård og gået derfra med et dårligt indtryk (og barnegråd i baggrunden), tværtimod.

Ærligt talt, Landbo; du må kende mere til tyndt befolkede sogn end jeg: Hvis Krarup - og frue? - gav deres døtre alle disse tæv, tror du så ikke, at bare én eller to havde formastet sig til at starte en hviskekampagne, eventuelt indgivet en anmeldelse? Deres egne børn gik i skole med Marie og til konfirmationsforberedelse....

Og de var jo ikke alle enige med pastoren i hans engagementer i EF-modstand, "Forældrenes Børnekommission", foragt for kvindesagen ("damesagen", kaldte han den) eller senere udlændingepolitik og DF, da han indtrådte der i 2000.

Især ved at læse bogen "En måned i efteråret" (1987), har jeg fået indtryk af det krarup'ske hjem som hyggeligt - med mange jern i ilden (det foregår under stormen omkring annoncerne mod Udlændingeloven og Dansk Flygtningehjælps 1986-indsamling). Det er beskrevet så hjerteligt, hvad de taler om ved morgenbordet og med en herlig humor.

"Rigtig vold" er måske ikke det bedste udtryk, men de fleste ved vist godt, når der er tale om et lille tjat over håret, eller i numsen eller hårde slag, prygl med tøjbøjle eller lignende, man har hørt om.
Jeg tror også, at din BUPL-agtige helligmine i det sidste fremkommer fordi du i forvejen ikke kan fordrage Søren Krarups meninger - og mine.

Du må gerne synes, at jeg er syg i potten. Det forandrer jo ikke på mit indtryk af Bettina Heltberg. Det var iøvrigt hende, der i sin tid skrev (efter Glistrups udtræden af folketinget), at nu havde man så fået "fremskridtsanalfabeten, der nok ved, hvordan man vrider en karklud!" (Pia K.) Den kulturradikale Politiken-kronikørs enorme foragt for en tidligere hjemmehjælper. Man kan næsten se Heltberg holde sig for næsen: "Nej, nu be'r jeg Dem..." 
:bad: :brunette:
« Senest Redigeret: September 10, 2016, 03:02:37 pm af Åse Dane »

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    32.2%
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: September 10, 2016, 04:04:20 pm »
DerRudi ville i sit indlæg forleden have spændt ben for en illegal indtrænger på en mark på Falster, som i den tænkte situation kom stormende mod ham på en mark - med politibetjente i hælene. Rudi ville altså have hjulpet politiet med at fange en forbryder.

VIKINGERNE

Drog ud og erobrede England og grundlagde et rige der. Ligeledes i Nornandiet. De opdagede og koloniserede Island og Grønland. De drog videre og havde et par kolonier i Amerika.

De erobrede Østersøkysten og sejlede ad Dnjepr og grundlagde Kyiv, som senere blev Europas næststørste by. De drog videre til Kontantinopel og blev kejserens elitegarde.

I dag vil vikingernes efterkommere spænde ben for en flygtning med et barn ved hånden.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

joJO

• Gæst
« Svar #8 Dato: September 10, 2016, 05:12:01 pm »

At Heltberg er syg i potten ser man tydeligt, når hun kan opfatte Marie K., som hun beskriver. På min skærm har hun ofte en lidt skælmsk smil med glimt øjet, særlig i DR2-debatten, hvor jeg har set hende mange torsdage.

Tak for gøre opmærksomt på Bettina Heltberg
Jeg er allerede små forelsket i hende, og hvor har hun ret om den ækle familie Krarup og deres sure opstød.

Er det ikke fantastisk at være på DD med så forskellige smagsløg
God weekend

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
  • Country: dk
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
De var meget værre i gamle dage ...
« Svar #9 Dato: September 10, 2016, 05:12:45 pm »
Citat Carlo: I dag vil vikingernes efterkommere spænde ben for en flygtning med et barn ved hånden.

Carlo, Det minder mig lidt om en officer i den Amerikanske hær der i en af de sidste Indianerkrige i forrig forrige Århundrede blev spurgt om hvorfor han gav ordre til at skyde indianerbørnene ...

Hans svar var: "Luseæg bliver også til lus" ... :ermm:
« Senest Redigeret: September 10, 2016, 05:16:02 pm af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: September 10, 2016, 05:15:00 pm »

Jeg er allerede små forelsket i hende, og hvor har hun ret om den ækle familie Krarup og deres sure opstød.

God weekend

Jamen dog, du kender dem måske personligt siden du kan skrive: "Ækel" ... :ermm:

joJO

• Gæst
« Svar #11 Dato: September 10, 2016, 05:37:08 pm »

Det vil jeg ikke svare på, "men Mht. ækel".
Så mener jeg at det svarer perfekt til tonen i debatten.

God weekend

Jamen dog, du kender dem måske personligt siden du kan skrive: "Ækel" ... :ermm:

Offline DerRudi

• Hyper medlem
  • Activity:
    9%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: September 10, 2016, 05:37:51 pm »
Debatsvinet:
Citér

Den gøgler er som så mange, der altid er de første til at sværte familien Krarup, gerne ved hjælp af direkte injurier og løgn:
De aner intet om den familie - eller for den sags skyld om Dansk Folkeparti. Kun hvad andre venstreradikale idioter råber - du ved, så råber man det samme.

En glæde for mig er det, at Åse også har læst den lille bog "En måned i efteråret."

Den har jeg også hygget mig godt med; hvor jeg dog klukkede, når Krarup beskrev, hvordan de "andægtigt" læste et "digt" af Johannes Møllehave højt fra Ekstra Bladet. Skøn humor!
Eller hvordan de fine "kunstnere" rasede over "den sorte præst", når den gamle modstandschef Jens Toldstrup kom med at par ramsaltede kommentarer, eller når Jesper Langballe på besøg tog familiens telefon (som konstant var blokeret af folk på venteliste, som ville give en skærv til kampen mod Udlændingeloven af 1983) og med høj røst forkyndte: "SEEM PRÆSTEGÅRD" -  :smile: , man kan høre ham for sig. Og når....nej, den skal interesserede selv have fornøjelsen af at læse.

Hermed anbefalet.
Manner, Manner!

joJO

• Gæst
« Svar #13 Dato: September 10, 2016, 05:40:04 pm »

Hermed anbefalet.

Specielt til dig Hr Rudi

A young ventriloquist is touring the clubs and one night he's doing a show in a small club in a small town in Arkansas. With his dummy on his knee, he's going through his usual dumb blonde jokes when a blonde woman in the fourth row stands on her chair and starts shouting: "I've heard enough of your stupid blonde jokes. What makes you think you can stereotype women that way? What does the color of a person's hair have to do with her worth as a human being? It's guys like you who keep women like me from being respected at work and in the community and from reaching our full potential as a person, because you and your kind continue to perpetuate discrimination against, not only blondes, but women in general...and all in the name of humor!" The ventriloquist is embarrassed and begins to apologize, when the blonde yells, "You stay out of this, mister! I'm talking to that little idiot on your knee!"

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
    • Vis profil
Den må vi hellere oversætte ...
« Svar #14 Dato: September 10, 2016, 07:17:34 pm »
Ikke så vanskeligt selv om den er på "joJo"-engelsk ... :ahappy:

En ung bugtaler turnerer i klubberne og en nat  laver han et show i en lille klub i en by i Arkansas. Med sin dukke på hans knæ, gennemgår han sine sædvanlige dumme blondine vittigheder da en blond kvinde i fjerde række står på sin stol og begynder at råbe: ". Jeg har hørt nok af dine dumme blondine vittigheder Hvad bilder du dig ind at stereotype kvinder på den måde? Hvad har  farven på en persons hår at gøre med hendes værd som menneske? det er fyre som dig, der holder kvinder som mig fra at blive respekteret på arbejdspladsen og i samfundet og i at nå vores fulde potentiale som en person , fordi du og din slags fortsat foreviger diskrimination mod, ikke kun blondiner, men kvinder i al almindelighed ... og alt det i humorens navn!  bugtaleren bliver flov og begynder at undskylde, da den blonde kvinde råber: "Bland dig uden om Mister! Jeg taler til den lille idiot på dine knæ!"
« Senest Redigeret: September 10, 2016, 07:20:25 pm af Debatsvinet »