Forfatter Emne: Ferie i Jerslev, Vendsyssel.  (Læst 11494 gange)

politisk ukorrekt

• Gæst
Sv: Ferie i Jerslev, Vendsyssel.
« Svar #30 Dato: September 14, 2016, 12:46:35 pm »
Hej med jer, jeg vil gerne tage på ferie i den lille by, Jerslev, oppe i Vendsyssel. Skulle der være nogen med gode tips til, hvad man kan opleve der, så kom endelig frem med det.  :JC_doubleup:

Ret sikker på de ikke er belemret med de skide idvandre der efterhånden skæmmer gadebillede de fleste steder.

Men der er for langt til havet der, hvad skal man ellers i Gylland?

Du skal da hellere tage rundt om Hanstholm, og se din ikon live.
Han har endda sin hytte der, han glad og gerne udlåner.

Jeg er bange for, at du måske tager fejl. Der er faktisk efterhånden ganske mange indvandrere i Nordjylland. Hvordan det præcist er i Jerslev, ved jeg ikke. Men jeg har læst i medierne at de oppe i Frederikshavn har haft mange problemer med utilpassede unge indvandrerknægte på det seneste. Bl.a. har der været nogle historier med, at de går og afpresser og endda overfalder jævnaldrende.

Et sted som Hirtshals er der vist også kommet en del indvandrere efterhånden. I Skagen er 10% af byens befolkning rumænere og sigøjnere. I Aalborg er der kommet ca. 500 somaliere til det seneste år samt ligeledes ca. 500 syrere. Og i Hjørring har de også problemer med mange unge lømler, der laver ballade. Så lur mig om det ikke også er et par stykker i Jerslev.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: September 14, 2016, 01:20:06 pm »
homofaber
Citér
Jep, det var mig. Det burde da være så tydeligt, at det var for at tage pis på folk.

En internet troll er en der "tager pis på folk" og jeg syntes de er lette at kende  :bee:

Men det lykkedes kun, hvis debatørerne hopper på det "pis"  - og det gjorde jeg ikke.

:blum: :boast:

Anklageren

• Gæst
« Svar #32 Dato: September 14, 2016, 01:22:26 pm »
homofaber

Citér
Tak. Jeg havde egentlig ventet på, at en eller anden ville kæde mig sammen med noget profilgætteri. Men jeg må skuffe dig. Jeg har været med på DD i 10 år med samme brugernavn og de fleste gamle DD'ere kender mig. Det er lidt derfor, jeg ikke køber det med dobbeltprofiler og trolls. Ingen kan jo sige noget med sikkerhed.

Jeg mener at have set, du skrev - du havde fire koner ... tager jeg fejl ?

Det var helt oplagt ironi.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: September 14, 2016, 03:46:40 pm »
Anklageren

Citér
Det var helt oplagt ironi.

Eller ...

Nu har jeg læst nogle af homofabers indlæg, faktisk minder de utroligt meget om dine  :biggrin: men jeg mistænker dig ikke for, at skrive i andre profiler.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    32.6%
  • Country: 00
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: September 14, 2016, 03:50:24 pm »
homofaber
Citér
Jep, det var mig. Det burde da være så tydeligt, at det var for at tage pis på folk.

En internet troll er en der "tager pis på folk" og jeg syntes de er lette at kende  :bee:

Men det lykkedes kun, hvis debatørerne hopper på det "pis"  - og det gjorde jeg ikke.

:blum: :boast:
Jeg har det på samme måde med skræmte antimuslimer som jeg har med folk, der er bange for edderkopper. Hvis folk er bange for edderkopper, er der ikke noget sjovere end at sige til dem, at der sidder en edderkop på ryggen af dem og se dem gå i panik over et lille og absolut ufarligt dyr. På samme måde er det lidt sjovt at se antimuslimer hopper på hvad som helst, bare det taler til deres frygt.

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.2%
  • Køn: Mand
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #35 Dato: September 15, 2016, 09:07:45 pm »
 :biggrin: :biggrin:
Midlerne er underordnede.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: September 15, 2016, 09:12:04 pm »
homofaber

Citér
Jeg har det på samme måde med skræmte antimuslimer som jeg har med folk, der er bange for edderkopper. Hvis folk er bange for edderkopper, er der ikke noget sjovere end at sige til dem, at der sidder en edderkop på ryggen af dem og se dem gå i panik over et lille og absolut ufarligt dyr. På samme måde er det lidt sjovt at se antimuslimer hopper på hvad som helst, bare det taler til deres frygt.

At kæmpe for sit fædreland, har ikke noget med frygt at gøre - hvis man frygter, kan man ikke kæmpe !!

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    32.6%
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: September 15, 2016, 09:35:05 pm »
homofaber

Citér

At kæmpe for sit fædreland, har ikke noget med frygt at gøre - hvis man frygter, kan man ikke kæmpe !!
Selvfølgelig har det noget med frygt at gøre. Bare I hører ordet muslim i Danmark, begynder svedperlerne at pible frem på panden af jer.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
    • Vis profil
« Svar #38 Dato: September 15, 2016, 10:04:04 pm »
Homofaber... jeg tror i virkeligheden det er jer, der trækker dynen op over hovedet, og ikke tør tænke på, hvor mange terrorister der er vadet ind over grænsen, før der kom kontrol.

Så hellere "feje det ind under gulvtæppet" og prøve at bagatellisere problemet !  :connie_29:

Anklageren

• Gæst
« Svar #39 Dato: September 15, 2016, 10:23:56 pm »
Homofaber... jeg tror i virkeligheden det er jer, der trækker dynen op over hovedet, og ikke tør tænke på, hvor mange terrorister der er vadet ind over grænsen, før der kom kontrol.

Så hellere "feje det ind under gulvtæppet" og prøve at bagatellisere problemet !  :connie_29:
f

Hvor er det kært, at du føler dig tryg efter kontrollen, men særlig realistisk er det jo ikke, at hjemmeværnet - eller hvem det nu er - skulle gøre ret meget forskel i den sag.

Hvordan spotter du selv terrorister?

I dag efterlader vi os jo alle sammen et usynligt net af elektroniske spor, så seriøse terrorister skifter identitet (pas), mobiltelefoner og kreditkort osv. undervejs, så det bliver sværere at optrevle netværket.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    32.6%
    • Vis profil
« Svar #40 Dato: September 15, 2016, 11:11:38 pm »

En stor del af dem er født og opvokset i Danmark og nogle af danske forældre. Hvordan kan din kontrol snuppe dem?

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.2%
    • Vis profil
« Svar #41 Dato: September 16, 2016, 08:18:40 am »
Anklager og homofaber, jeg kan se, at I godt er klar over, vi har et problem.

Men så skal man "se det i øjnene" i stedet for, at lukke øjnene... og man skal jo begynde et sted...der er et ordsprog der hedder "gribe fat om nældens rod" hvormed menes 'gå løs på et ubehageligt problem på modig, beslutsom og kraftfuld vis, ikke krybe udenom en sag selvom det kan gøre ondt'.

Anklageren

• Gæst
Det er ikke værd at ødelægge samfundet for
« Svar #42 Dato: September 16, 2016, 09:16:48 am »

Men så skal man "se det i øjnene" i stedet for, at lukke øjnene... og man skal jo begynde et sted...der er et ordsprog der hedder "gribe fat om nældens rod" hvormed menes 'gå løs på et ubehageligt problem på modig, beslutsom og kraftfuld vis, ikke krybe udenom en sag selvom det kan gøre ondt'.

Vi er grundlæggende enige, men det skriver vi ikke om, for vi debatterer de forskelle, som der er - og det er vel også det, som debat handler om.

Som et eksempel vil jeg nævne, at lige nu er der en del, der er bekymrede om, at der er kommet nogen apps med kryptering, som gør det muligt for terrorister at kommunikere på en måde, så det er meget besværligt for efterretningsvæsenerne at lytte med.

Det handler på en måde om posthemmeligheden, som borgerne tidligere anså for at være et gode. I dag er der mange borgere, som kæmper for at skrotte privatlivets fred med den ganske bestemte hensigt at gøre kommunikationen mere besværlig for 0,00001% af defolkningen, som pønser på terror.

Jeg tænker sådan set mere på, hvad det er vi mister, end du gør - for jeg kan se parallellen til overvågningssamfund som DDR og Kina - og - årsagen til at vi fik posthemmeligheden i sin tid.

Jeg ved samtidig godt, at en hel del synes, at det er noget HELT andet, og så tænker de, at de ikke har noget at skjule.

Det paradoksale er, at "de" samtidig mangler tiltro til myndighederne - men alligevel drømmer om et retfærdig overvågningssamfund, hvor de onde græder og de gode ler.

Det bunder sådan set i, at de har en naiv tro på, at verden bør være et retfærdigt sted - men det er en umulighed.

Summarum summarum: Små forbedringer/fremskridt i samfundet - og ingen revolutioner fordi man stirrer sig blind på et problem.

Det er af andre årsager for farligt, og det gælder for alt i verden om at undgå ånden fra starten af 1860'erne, hvor befolkningen blev grebet af en slags kollektivt hysteri.

« Senest Redigeret: September 16, 2016, 09:24:28 am af Anklageren »

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.2%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #43 Dato: September 18, 2016, 02:04:04 pm »
Endnu et godt og sagligt indlæg skrevet af Anklageren. Og det er med til at cementere, at det altså er os på den humanistiske venstrefløj, der sidder på magten herinde.

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    12.2%
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #44 Dato: September 18, 2016, 02:05:09 pm »

Hvad skulle problemet da være? Jeg er ikke sikker på, at to ser problemerne fra samme vinkel.  :JC_doubledown: