Forfatter Emne: Trist dag i håndbold  (Læst 1381 gange)

doDO

• Gæst
Trist dag i håndbold
« Dato: December 16, 2016, 07:40:52 pm »
Modstanderen vinder
Det fik mig til at skifte flaget ud med min tredje nationalitet.
Beklager.

politisk ukorrekt

• Gæst
Sv: Trist dag i håndbold
« Svar #1 Dato: December 17, 2016, 02:18:52 am »
Jeg så ikke kampen, da mit fjernsyn underligt nok meldte INTET SIGNAL hele aftenen. Sært. Nå, så slap jeg for at se på det nederlag...

doDO

• Gæst
« Svar #2 Dato: December 17, 2016, 11:04:42 am »
Jeg så ikke kampen, da mit fjernsyn underligt nok meldte INTET SIGNAL hele aftenen. Sært. Nå, så slap jeg for at se på det nederlag...

Nu slipper du også for finalen.
Dette med din sorte skærm er snart mere alvorligt, Nu hvor Svenskere officielt skal forberede sig til krig ved man aldrig, hvad der forgår hos jeres nabo øst

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
Sv: Trist dag i håndbold og i Naturgas
« Svar #3 Dato: December 17, 2016, 08:08:41 pm »
Tror s** også vi skal forberede os på Nordstrøm II og Putin - selvom Bornholm vil komme til at mangle de mange arbejdspladser (hvis de så egentligt gør det - for hvem ved hvad russerne egentligt gør) :hmm: :l_clock:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline J. Langgaard-Nielsen

• Senior medlem
  • Banned!
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • "Dig elsker jeg - Danmark mit Fædreland!"
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: December 18, 2016, 09:25:05 pm »
Ja, endnu en trist dag i håndbold.
Atter en af disse 4.-pladser...

Hr. K. Bruun Jørgensen,

Før dette hold nogensinde vil komme i en mesterskabsfinale, ligegyldigt om det er VM eller EM, skal du have lært de piger at stoppe dette:

Kampen starter. Hvis det er danskerne, der giver bolden op, smider de den lynhurtigt væk.
6-7 minutter senere står det sådan noget som 6-0 eller 5-1 til modstanderne.
Derefter handler resten af kampen med danske øjne om, hvorvidt de kan indhente den store føring til de andre.

Simpelt.

Hvis du kan lære dem det, bliver holdet verdensmestre.
Hvis ikke - og jeg tvivler - vil de fortsat samle på 4. og 5.-pladser. Eller det, der er værre.

PS Tillykke Norge, atter engang.
Profilen Carlo: "Skulle voldtægt ikke være straffrit for samfundets vel?" (Din-debat.dk 24/2 2016.)
Det er Carlos slags, jeg vil have buret inde. J. Langgaard-Nielsen.

politisk ukorrekt

• Gæst
« Svar #5 Dato: December 18, 2016, 10:15:53 pm »
Som jeg ser det, har kvindelandsholdet i håndbold nogle mentale problemer. Og det er derfor, tror jeg, at de altid taber de her afgørende kampe om medaljerne. Hvad de har gjort de sidste 7-8 år ganske konsekvent.

De kan ikke stå for presset og så mangler de vindermentalitet. De er groft sagt en flok tudeprincesser, hvilket man nemt kan se ved at iagttage deres reaktion, hver gang de taber. Så flæber de som små hysteriske børn, der ikke har fået deres slik. Det er tydeligt, at de mentalt er meget skrøbelige. Jeg mindes det gamle kvindelandshold med Anja Andersen, Camilla Andersen, Janne Kolling. Vel, de småflæbede da også engang imellem, men slet ikke så hysterisk som de nuværende håndboldpiger. De havde større karakterstyrke og var sværere at slå ud. Derfor vandt de ofte, ja, næsten altid, de tætte kampe.

doDO

• Gæst
« Svar #6 Dato: December 18, 2016, 11:07:19 pm »
Som jeg ser det, har kvindelandsholdet i håndbold nogle mentale problemer. Og det er derfor, tror jeg, at de altid taber de her afgørende kampe om medaljerne. Hvad de har gjort de sidste 7-8 år ganske konsekvent.

De kan ikke stå for presset og så mangler de vindermentalitet. De er groft sagt en flok tudeprincesser, hvilket man nemt kan se ved at iagttage deres reaktion, hver gang de taber. Så flæber de som små hysteriske børn, der ikke har fået deres slik. Det er tydeligt, at de mentalt er meget skrøbelige. Jeg mindes det gamle kvindelandshold med Anja Andersen, Camilla Andersen, Janne Kolling. Vel, de småflæbede da også engang imellem, men slet ikke så hysterisk som de nuværende håndboldpiger. De havde større karakterstyrke og var sværere at slå ud. Derfor vandt de ofte, ja, næsten altid, de tætte kampe.

Du tager fejl.
Danskere klarer sig ganske udmærket, de mangler de afgørende overtag i afgørende situationer.
Fænomenet kaldes momentum.

Det kan godt tage mange år før de finder det igen, men det kommer, og så forsvinder det for andre, sådan har sporten altid været.

Og havde du været topatlet ville du ha forståelse, der kommer igen en Anja som skubber til det Danske momentum på den sjove side.

Så vinder Du igen ,o)