Forfatter Emne: En kvindelig imam  (Læst 2260 gange)

• Gæst
Sv: En kvindelig imam
« Svar #15 Dato: September 06, 2016, 09:14:22 pm »
homofaber:
Citér
Nu er der er par ting, der ikke er korrekt i artiklen, og jeg kan ikke huske hvor og i hvilken relation, Sherin har udtalt det, men ellers er jeg da enig. Så længe de ikke opfordrer til noget kriminelt, skal de have lov til at være her - jeg går ud fra, der menes Hizb ut tahrir. Vi tillader jo folk med ikke-demokratiske holdninger. Man kan åbentlys være nazist, som Daniel Carlsen er, men det er også ulovligt i andre lande. Så hvad er problemet?
Der er jo alligevel ingen udstigt til at de her grupper vokser, og deres interesse er i Mellemøsten og ikke i Danmark.

Det er forkert. Deres interesser er også   og i høj grad i Danmark, eller et hvilket som helst land, de opholder sig i.
Den lovreligion som de bekender sig til siger nemlig, at de skal drage ud og erobre land, "som Allah har givet dem".
Sherin Khankan er ubehagelig tvetunget, for hun påstår at de hårde islamister sagtens kan fungere indenfor demokratiet. Hvad laver f.eks. Hizb ut-Tahrir og Kaldet til Islam så i dette, vores danske demokrati?

Fråder og ophidser unge på Nørrebro, vil lave alting om. Indtil de har magten med sharialov og hele molevitten. Og - hånden på hjertet - det ved du vist godt. Ikke?
« Senest Redigeret: September 06, 2016, 09:16:02 pm af Åse Dane »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    31.4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: September 06, 2016, 09:17:17 pm »
Vel skal de  ej have lov til at være her ... Folk der vil omstyrte det Samfund de bor i og er en del af skal bare smides på porten ... :ermm:

Jeg vil også omstyrte samfundet.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
  • Country: dk
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
Omstyrte Samfundet ... ??
« Svar #17 Dato: September 06, 2016, 09:19:04 pm »
Måske ... Men du tror i det mindste ikke på en "ven" oppe i skyerne som styrer dig via en bog! ...
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.6%
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: September 06, 2016, 09:21:33 pm »
homofaber:
Citér
Nu er der er par ting, der ikke er korrekt i artiklen, og jeg kan ikke huske hvor og i hvilken relation, Sherin har udtalt det, men ellers er jeg da enig. Så længe de ikke opfordrer til noget kriminelt, skal de have lov til at være her - jeg går ud fra, der menes Hizb ut tahrir. Vi tillader jo folk med ikke-demokratiske holdninger. Man kan åbentlys være nazist, som Daniel Carlsen er, men det er også ulovligt i andre lande. Så hvad er problemet?
Der er jo alligevel ingen udstigt til at de her grupper vokser, og deres interesse er i Mellemøsten og ikke i Danmark.

Det er forkert. Deres interesser er også   og i høj grad i Danmark, eller et hvilket som helst land, de opholder sig i.
Den lovreligion som de bekender sig til siger nemlig, at de skal drage ud og erobre land, "som Allah har givet dem".
Sherin Khankan er ubehagelig tvetunget, for hun påstår at de hårde islamister sagtens kan fungere indenfor demokratiet. Hvad laver f.eks. Hizb ut-Tahrir og Kaldet til Islam så i dette, vores danske demokrati?

Fråder og ophidser unge på Nørrebro, vil lave alting om. Indtil de har magten med sharialov og hele molevitten. Og - hånden på hjertet - det ved du vist godt. Ikke?
Så vis mig et sted, hvor Hizb ut tahrir har sagt, at de vil omstyrte Danmark? Hizb laver "islamisk vækkelse" blandt muslimer i Danmark, og de har ikke ret meget held med det efter deres medlemsantal. Og hvornår har Hizb været ude og missionere i Danmark? Hizb har fokus på de muslimske lande, og det er for resten en internationalt parti.
Men kom med linkt til Hizbs udtalelser?
It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    31.4%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: September 06, 2016, 09:25:28 pm »
Jeg læste HuTs medlemsblad for nogle år siden. Jammerlige udredninger, men intet om at omstyrte samfundet. Kun personlig islamisk renhed.

• Gæst
« Svar #20 Dato: September 06, 2016, 09:45:34 pm »
Det nytter ikke muslimer og sympatisører at slå knuder på sig selv for at få Hizb ut-Tahrir og lignende (Kaldet til Islam) til at tage sig lidt spiselige ud.

Prøv at tage det helt simpelt:

Er det ortodokse islamtroende, vi taler om?  Ja.
Har Hizb ut-Tahrir erklæret at være imod demokrati?  Ja, selvfølgelig. Deres ideologiske grundlag er, at det er Gud (Allah), der styrer muslimen ud i mindste detaljer - og straffer den ulydige. Deraf Sharialovgivning! Det er den, de vil have indført.
Der står demokratiet i vejen, ikke? For vi er vel enige om, at i et demokrati styrer folket selv - via folkevalgte repræsentanter?

Ja, de har sendt aktivister ud i gaderne, bl.a. på danske valgdage, hvor de opfordrede de unge muslimer meget kraftigt til at lade være med at gå hen at stemme.

Hizb ut-Tahrirs leder er idømt fængsel for nogle år siden for trusler mod den daværende statsminister (og tidligere betinget for udbredelse af løbesedler med trusler mod jøder.)

Læs iøvrigt:   http://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/ja-foreningen-opfordrer-til-vold-og-terror

Hizb ut-Tahrir og andre korantro muslimer vil bruge det danske demokrati til at omstyrte det.
« Senest Redigeret: September 06, 2016, 09:47:25 pm af Åse Dane »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    31.4%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: September 06, 2016, 09:52:13 pm »
Det nytter ikke muslimer og sympatisører at slå knuder på sig selv for at få Hizb ut-Tahrir og lignende (Kaldet til Islam) til at tage sig lidt spiselige ud.

De ER uspiselige, men af helt andre grunde. De er nogle tosser.

Men deres modstand mod demokratiet er et personligt anliggende for den enkelte HuT-tilhænger.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.6%
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: September 06, 2016, 10:09:43 pm »

Prøv at tage det helt simpelt:

Er det ortodokse islamtroende, vi taler om?  Ja.
Har Hizb ut-Tahrir erklæret at være imod demokrati?  Ja, selvfølgelig. Deres ideologiske grundlag er, at det er Gud (Allah), der styrer muslimen ud i mindste detaljer - og straffer den ulydige. Deraf Sharialovgivning! Det er den, de vil have indført.
Der står demokratiet i vejen, ikke? For vi er vel enige om, at i et demokrati styrer folket selv - via folkevalgte repræsentanter?

Ja, de har sendt aktivister ud i gaderne, bl.a. på danske valgdage, hvor de opfordrede de unge muslimer meget kraftigt til at lade være med at gå hen at stemme.

Hizb ut-Tahrirs leder er idømt fængsel for nogle år siden for trusler mod den daværende statsminister (og tidligere betinget for udbredelse af løbesedler med trusler mod jøder.)

Læs iøvrigt:   http://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/ja-foreningen-opfordrer-til-vold-og-terror

Hizb ut-Tahrir og andre korantro muslimer vil bruge det danske demokrati til at omstyrte det.
Det der må du kunne gøre bedre end at linke til en artikel, der er skrevet af Kenneth Kristensen Berth, der jo som bekendt er fan af Donald Trump og er DF'er. Sådan en landsbytosse kan jeg ikke tage seriøst. Hvis du ser på Hizbs historie har deres fokus været på de muslimske lande og det er også det, man hører til deres årlige forsamlinger. De har aldrig sagt, at de ønsker at indføre en islamisk stat i Danmark eller omstyrte landet. De har heller ikke haft noget ønske om at være et parlamentarisk parti i modsætning til DNSB. Så de bruger ikke demokratiet til andet end at gøre brug af den rettighed, som alle har.
Kom så med noget dokumentation på, at Hizb har ønsket at omstyrte det danske samfund. Hvor har de skrevet det?
It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.

Åse Dane

• Gæst
« Svar #23 Dato: September 06, 2016, 10:51:22 pm »
homofaber:
Citér
Det der må du kunne gøre bedre end at linke til en artikel, der er skrevet af Kenneth Kristensen Berth, der jo som bekendt er fan af Donald Trump og er DF'er. Sådan en landsbytosse kan jeg ikke tage seriøst. Hvis du ser på Hizbs historie har deres fokus været på de muslimske lande og det er også det, man hører til deres årlige forsamlinger. De har aldrig sagt, at de ønsker at indføre en islamisk stat i Danmark eller omstyrte landet. De har heller ikke haft noget ønske om at være et parlamentarisk parti i modsætning til DNSB. Så de bruger ikke demokratiet til andet end at gøre brug af den rettighed, som alle har.
Kom så med noget dokumentation på, at Hizb har ønsket at omstyrte det danske samfund. Hvor har de skrevet det?

På mig virker det påtaget, når du er helt berøringsangst overfor det indlysende modsætningsforhold mellem islam og det danske demokrati.
Hvorfor indrømmer du ikke, at de koran-tro ikke kan leve i fred og fordragelighed med os andre i et demokratisk land?

Hizb ut-Tahrirs mål er bl.a.:
At etablere en stat efter de principper, som fra 800-900-tallet blev udledt af Koranen og overleveringerne om Muhammeds liv og levned. Det betyder blandt andet, at staten skal ledes af en særligt udvalgt, en kalif, og at der ingen adskillelse er mellem politik og religion.
Der skal indføres sharia-lov, islamisk ret, som blandt andet indebærer dødsstraf for visse forbrydelser - blandt andet stening af utro hustruer - og afhugning af hænder for tyveri.

Hvis du i ramme alvor mener, at det ovenstående kan lade sig gøre uden at afskaffe det danske demokrati, politiske system og grundloven - ja, da er du i sandhed en landsbytosse!
Dansk demokrati - kalifat med sharialov, nix lille ven. Det er et ENTEN - ELLER.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.6%
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: September 06, 2016, 11:15:00 pm »
De ønsker at oprette en islamisk stat i Mellemøsten og ikke i Danmark. Danmark fortsætter som altid. Deres formål er at samle alle muslimer i verden via islamisk vækkelse som de kalder det. Hizb er en international organisation. Den er ikke dansk.
Jeg mangler stadigvæk at se noget, der begrunder at de ønsker at omstyrte det dansk samfund. Det burde ikke være så svært eller var det mon bare lidt paranoia, der blev luftet?

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.2%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: September 06, 2016, 11:57:00 pm »

På mig virker det påtaget, når du er helt berøringsangst overfor det indlysende modsætningsforhold mellem islam og det danske demokrati.
Hvorfor indrømmer du ikke, at de koran-tro ikke kan leve i fred og fordragelighed med os andre i et demokratisk land?

At etablere en stat efter de principper, som fra 800-900-tallet blev udledt af Koranen og overleveringerne om Muhammeds liv og levned. Det betyder blandt andet, at staten skal ledes af en særligt udvalgt, en kalif, og at der ingen adskillelse er mellem politik og religion.
Der skal indføres sharia-lov, islamisk ret, som blandt andet indebærer dødsstraf for visse forbrydelser - blandt andet stening af utro hustruer - og afhugning af hænder for tyveri.

Hvis du i ramme alvor mener, at det ovenstående kan lade sig gøre uden at afskaffe det danske demokrati, politiske system og grundloven - ja, da er du i sandhed en landsbytosse!
Dansk demokrati - kalifat med sharialov, nix lille ven. Det er et ENTEN - ELLER.

Jeg er ikke enig i dit syn på islam, men lige det du skriver her om Hizb it Tahrir er jeg ret enig i.

Et parti som går ind for kalifatet hører ikke hjemme i et demokrati - og så er jeg ligeglad med, om Hib it Tahrir har nogen aktuelle planer i Danmark.

Den dag kan jo komme, og jeg lægger også vægt på, at Hizb ut-Tahrirs talsmand Fadi Abdullatif blev idømt 60 dages betinget fængsel efter §266b, som er den hårdeste stra for overtrædelse af racismelovgivningen nogensinde - og det er selvfølgelig lige så forkastelig, når det er en muslim der overtræder racismelovgivningen, som når alle andre gør det.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.6%
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: September 07, 2016, 01:12:52 am »

Jeg er ikke enig i dit syn på islam, men lige det du skriver her om Hizb it Tahrir er jeg ret enig i.

Et parti som går ind for kalifatet hører ikke hjemme i et demokrati - og så er jeg ligeglad med, om Hib it Tahrir har nogen aktuelle planer i Danmark.

Den dag kan jo komme, og jeg lægger også vægt på, at Hizb ut-Tahrirs talsmand Fadi Abdullatif blev idømt 60 dages betinget fængsel efter §266b, som er den hårdeste stra for overtrædelse af racismelovgivningen nogensinde - og det er selvfølgelig lige så forkastelig, når det er en muslim der overtræder racismelovgivningen, som når alle andre gør det.
Hvad er så alternativet, hvis de ikke hører hjemme i Danmark? At forbyde Hizb? Hizb lever og får næring af lige præcis den form for udmelding. Jo mere modstand og kritik af den slags jo nemmere har de ved at propagandere.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.2%
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: September 07, 2016, 10:36:33 am »
Hvad er så alternativet, hvis de ikke hører hjemme i Danmark? At forbyde Hizb? Hizb lever og får næring af lige præcis den form for udmelding. Jo mere modstand og kritik af den slags jo nemmere har de ved at propagandere.

Ifølge grundloven kan Hizb ut Tahrir ikke forbydes af politikerne, men kun af en domstol hvis de virker med vold.

Det kan man godt argumentere for, at Hizb ut Tahrir gør, men en domstol kræver meget håndfaste beviser, så det er ikke et godt debatemne.

I al almindelighed synes jeg at danskerne tager troskab over for den danske forfatning alt for lidt alvorligt. Hvis man ikke er loyal over for grundloven, så er man en slags forræder imod den danske stat.

Der er grænser for tolerancen
Det gælder også vedrørende sådan noget som religionsfriheden, og jeg synes også, at hvis man ikke vil tolerere brud på religionsfriheden - så ville man da være sær - hvis man samtidig så gennem fingre med, at et parti gik ind for at erstatte grundloven med Sharia.

Muslimerne er kun velkomne i det omfang de kan indordne sig under grundloven, og i øvrigt ikke er kriminelle.

Især finder jeg det vigtigt, at indvandrere er loyale over for grundloven, hvis de bliver danske statsborgere, og dermed får stemmeret til folketinget.

Vi ville være godt dumme, hvis vi gør nogen til statsborgere, som vil arbejde på at omstyrte demokratiet. Derfor synes jeg at vi nærmere bør se på proceduren for, at indvandrere får dansk indfødsret - end på at forbyde Hizb ut Tahrir.

Der bør ikke være tvivl om, hvad vi kræver af nye statsborgere - og hvis tilhængere af Hizb ut Tahrir ikke kan få dansk indfødsret, så kan muslimerne ikke bære i tvivl om, hvad der kræves af dem, hvis de vil være danske.

Det står muslimerne frit for at undlade at ansøge om dansk indfødsret, hvis de ikke kan lide vilkårene i et demokrati, og så kan de alternativt arbejde på at vende tilbage, hvor de kom fra. De kan også vælge at indordne sig under vilkårene i Danmark, og så er de velkomne.

Desuden er det her jo en kamp, som især muslimer kæmper indbyrdes, og jeg kan ikke se andet end at det vil være i vores interesse at solidarisere os med de muslimer, som i forvejen bekæmper fundamentalisme.

Så kan det da godt være, at den modstand giver Hizb ut Tahrir medvind blandt nogen, men vi vil i det mindste kæmpe for noget, som vi kan stå ved, og man kan også være for vattet.

Jeg kan til dels godt forstå dem som ikke mener, at det er vores kamp - men jeg kan ikke se nogen alternativer, for der er jo ingen, som har en god løsning på de her problemer.

« Senest Redigeret: September 07, 2016, 11:00:52 am af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.6%
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: September 07, 2016, 11:27:41 am »
Men Hizb er langt fra et parti for indvandrere jo. Det har i mange år været der, hvor dansk konvertitter søgte hen, og deres nuværende talsmand er da også etnisk dansk. Dem, der så ikke har dansk baggrund i partiet, er ofte unge, der er født og opvokset i Danmark og er meget velfungerende. Det er også et ungdomsfænomen, som de lægger på hylden, når de kommer op i slutningen af 20'erne.
Jeg kan virkelig ikke se, at det er et problem, at der er grupper, der er demokratimodstandere, så længe de ikke gør noget kriminelt. HuT udgør en så lille del af muslimer i Danmark, at det er uretfærdigt at tro, at de repræsenterer dem. Der er også unge kommunister i Danmark og vi har haft en skatteekspert, Christen Amby, der offentligt lovpriser Nordkorea.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    94.2%
    • Vis profil
Det handler principielt om at blande religion og politik
« Svar #29 Dato: September 07, 2016, 03:09:41 pm »
Men Hizb er langt fra et parti for indvandrere jo. Det har i mange år været der, hvor dansk konvertitter søgte hen, og deres nuværende talsmand er da også etnisk dansk. Dem, der så ikke har dansk baggrund i partiet, er ofte unge, der er født og opvokset i Danmark og er meget velfungerende. Det er også et ungdomsfænomen, som de lægger på hylden, når de kommer op i slutningen af 20'erne.
Jeg kan virkelig ikke se, at det er et problem, at der er grupper, der er demokratimodstandere, så længe de ikke gør noget kriminelt. HuT udgør en så lille del af muslimer i Danmark, at det er uretfærdigt at tro, at de repræsenterer dem. Der er også unge kommunister i Danmark og vi har haft en skatteekspert, Christen Amby, der offentligt lovpriser Nordkorea.

Ja - vi har også mindre heldige hjemmedyrkede politiske bevægelser, men det bør da ikke åbne for at skabe flere problemer, end vi allerede har i forvejen.

Der er også kristne som blander religion og politik - omend der kun er få i Danmark. Det er ikke mere heldigt, end at muslimerne gør det, men i det følgende vil jeg koncentrere mig om at kritisere islam og vende tilbage til at kritisere de kristne ditto i en anden tråd - på et andet tidspunkt.

Jeg er meget modstander af at blande religion og politik, og jeg synes, at staten skal adskilles fra religion. Vi har jo også i vores del af verden haft problemer med at videnskaben er blevet undertrykt af kirken, og det er den slags, man skal undgå.

Det ser mange muslimer anderledes på.

Dels kan en imam retlede menigheden i bestemte politiske spørgsmål, og dels er der dette med sharia og kalifatet.

Sharia betyder jo også noget forskelligt, og i den forstand at sharia er en moralsk rettesnor for den enkelte muslim, har jeg ikke noget imod sharia.

Det har jeg derimod, hvis sharia skal skrives ind i lovgivningen, både hvis man indfører kalifatet, men jo også, hvis man kun gør det delvist.