Forfatter Emne: Min syggeltur til Tyskland  (Læst 10822 gange)

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.4%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Tror på en fremtid uden de bl?s indblanding, :))
    • Vis profil
Sv: Hvorfor har jeg ikke set det før?
« Svar #30 Dato: September 06, 2016, 07:16:57 pm »
Og så modet til at sove i den der er jo kun en tynd æggeskal imellem den der sover og den store onde verden udenfor, selv om det er på en gated camper plads,  :girl_smile:
<3 <3
Støttemedlem af brovte-banden, :)

joJO

• Gæst
« Svar #31 Dato: September 06, 2016, 07:19:45 pm »
Den er faktisk først kommet på markedet i år, fremgår det af en nyere artikel.

http://www.magacin.dk/camping/wide-path-camper---campingvogn-til-cyklen/ar7138/

Og lidt dyrere end de 15.000 kr, der oplyses i linket, Evalu lagde.
25.000 kr er prisen for en standardmodel nu, og hvis man vil have et solvarmeanlæg med i købet, koster det yderligere 10.000 kr.
Men 45 kg er immervæk en sjat at trække rundt med på cykel - og det er uden øvrigt baggage - så det kræver helt sikkert en el-cykel.

En pris på 25.000 kr gør camperen  mindre spændende; men hvis jeg havde så mange penge, at prisen var underordnet, ville jeg prøve en alene-elcykel-campingferie med den.

En god elcykel med 90 km radius koster ca. 30.000 kr

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Sv: Min syggeltur til Tyskland
« Svar #32 Dato: September 06, 2016, 07:24:21 pm »
Måske skulle du anskaffe dig en cykelcamper. Med en el-"syggel" er den til at trække.

Jordforbindelsen, Evalu, jordforbindelsen. Der er mange grunde til at den ikke ville fungere til en campingtur, med nok så meget elsyggel. Bl a at den vil tømme batteriet i no-time.
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Evalu

• Gæst
« Svar #33 Dato: September 06, 2016, 08:41:46 pm »
Måske skulle du anskaffe dig en cykelcamper. Med en el-"syggel" er den til at trække.

Jordforbindelsen, Evalu, jordforbindelsen. Der er mange grunde til at den ikke ville fungere til en campingtur, med nok så meget elsyggel. Bl a at den vil tømme batteriet i no-time.

Jeg ønsker mig en el-cykel; men jeg har ikke erfaring med dem, så jeg ved ikke, hvor meget vægt kan belaste batteriet.

Anklageren

• Gæst
« Svar #34 Dato: September 06, 2016, 09:12:45 pm »
Men 45 kg er immervæk en sjat at trække rundt med på cykel - og det er uden øvrigt baggage - så det kræver helt sikkert en el-cykel.

45 kg er lige så meget som mit telt vejer, og det er til 8-10 personer.

Vi sover nu kun to i det, og det er et bomuldstelt - Asgård fra Nordisk, og det har kun en stang i midten, så man kan gå oprejst i det.

Jeg har valgt bomuld, fordi jeg opvarmer det med en petroleumsovn, når det er koldt - og bomuld kan ånde så der er ilt nok. Jeg er jo heller ikke ung længere.

Det er rigtig dejligt, men 45 kg er ret tungt, så jeg ville nødig cykle langt med den vægt.

« Senest Redigeret: September 06, 2016, 09:20:31 pm af Anklageren »

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.6%
    • Vis profil
Sv: Det er lidt snyd med El, er det ikke ?? ...
« Svar #35 Dato: September 06, 2016, 09:31:43 pm »
Min næste cykel skal også være en el-"syggel".

Se min tråd om el-sygler her

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=128.0
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

joJO

• Gæst
« Svar #36 Dato: September 06, 2016, 09:34:41 pm »

Du tager fejl Carlo

Linket er godt nok på Hollands men du kan vel nok læse den tekniske del.
Den udgave findes også i 1300 wt, hvor man regner med 130 km rækkevide, dog ikke med 45 km/p/time

Den her dyre udgave kører 45 km p time

VISION E 4.0S

prijs: 4200.- €
VISION IMPULSE S4.0 (45KM/H) - 17 AH Ref: VISS40 Technische info, stelhøjde: 44 cm 48 cm 52 cm farve(en): Magic  Vision S 4.0 Kader Alu Impulse 27R V1 Voorvork RockShox Reba RL, remote lockout, 15mm QR gear Shimano XT Plus Tandhjulæ vooraan 44 T (cassette)Pion achteraan 11 - 34 T bremse Magura MT5 Speed Remtrekkers Magura MT5 Speed Naven - Velgen - deak Schwalbe Super Moto-X, 62-584 Pakdrager - lys B&M Lutomec IQ Cyo R, LED Achterlicht B&M Toplight Line, LED saddel Fizik Tundra 2 Slot - hjulstørrelse 27,5” Kaderhoogte dame - Kaderhoogte heer 44-48-52-56 cm Kleur Magicblack / Grey matt Gewicht 22,7 kg Motor Impulse 2.0 Pedelec 36 Volt / 350 Watt Shift-Sensor Technology Batterij Impulse li-ion 17 AH (36 Volt / 612 Wh) Autonomie (max) 17 AH: < 80 km Snelheid (max) 45 km/h Display Impulse Big LCD, separate controller Aantal standen 4 Walkfunctie < 6 km/h

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.6%
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: September 06, 2016, 09:36:30 pm »
Heldigt der kan sove 2 personer men de skal være meget gode venner,  :girl_smile:

Åse Dane der skriver her på siden, kunne godt overtale mig til en længere fælles rejse med sådan en. Hvis jeg må for DerRudi.

Evalu

• Gæst
« Svar #38 Dato: September 06, 2016, 10:04:42 pm »

45 kg er lige så meget som mit telt vejer, og det er til 8-10 personer.

Vi sover nu kun to i det, og det er et bomuldstelt - Asgård fra Nordisk, og det har kun en stang i midten, så man kan gå oprejst i det.

Jeg har valgt bomuld, fordi jeg opvarmer det med en petroleumsovn, når det er koldt - og bomuld kan ånde så der er ilt nok. Jeg er jo heller ikke ung længere.

Det er rigtig dejligt, men 45 kg er ret tungt, så jeg ville nødig cykle langt med den vægt.

Jeg har ganske vist drømt om at anskaffe mig en 45 kg tung cykelcamper; men ingen kunne da finde på at tage på cykeltur med et 45 kg tungt bomuldstelt.

Der findes 2-personers letvægtstelte på 2-3 kg, og et familietelt med ståhøjde til 4 personer kan holdes på  8-10 kg.

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.6%
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: September 06, 2016, 10:25:08 pm »
Du tager fejl Carlo

Den udgave findes også i 1300 wt, hvor man regner med 130 km rækkevide, dog ikke med 45 km/p/time

Det er nemt nok at skrive i en reklame.

Hvor langt man kan køre på en opladning, afhænger af hvor meget man selv træder.

Den hollandske her må slet ikke køre i Danmark, p gr a uafklaret jura.

joJO

• Gæst
« Svar #40 Dato: September 06, 2016, 10:38:04 pm »
Du tager fejl Carlo

Det er nemt nok at skrive i en reklame.

Hvor langt man kan køre på en opladning, afhænger af hvor meget man selv træder.

Den hollandske her må slet ikke køre i Danmark, p gr a uafklaret jura.

Det har du ret ind, den må hellere ikke køre i Holland/Belgium på grund af for høj fart.
Min svigersøn er indenfor branchen,  jeg har selve været lidt indenfor noget udvikling, fruen kører el cykle, jeg synes der er spænende, og følger med.

Bare vores regering gjorde de samme

Anklageren

• Gæst
Har du mødt nogen kanaler?
« Svar #41 Dato: September 06, 2016, 10:59:36 pm »
Jeg har løst at man kan sejle af kanaler i Tyskland, og at man kan sejle af kanaler helt til Middelhavet.

Det har jeg lyst til, og vil gerne vide, og du har cyklet, hvor der er kanaler.

joJO

• Gæst
Sv: Har du mødt nogen kanaler?
« Svar #42 Dato: September 07, 2016, 08:19:10 am »
Jeg har løst at man kan sejle af kanaler i Tyskland, og at man kan sejle af kanaler helt til Middelhavet.

Hvis du mener mig, det har jeg i mange år
Jeg har også sejlet på nogen af dem.

De hele drejes kun om en ting, størrelse af din skib, nogen af de Tyske kanaler kræver at din boat har et bestemt højde for at kunne klare tidevandet og de stejle høje kanter på de lange lige stykker.

Nogen af dem i Holland of Frankrig er det omvendt, det er højde som er problemet.
Skulle de virkeligt være interesserede kan jeg godt skaffe dig info
« Senest Redigeret: September 07, 2016, 09:48:14 am af joJO »

Offline Desdicardo

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.6%
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
« Svar #43 Dato: September 07, 2016, 08:45:54 am »
Heldigt der kan sove 2 personer men de skal være meget gode venner,  :girl_smile:

Åse Dane der skriver her på siden, kunne godt overtale mig til en længere fælles rejse med sådan en. Hvis jeg må for DerRudi.

Det kan jeg tænke mig Haha. så skal du i hvert fald skifte tøj, barbere dig og få en kam i gennem håret for efter "Åse Danes" udseende at dømme er hun vist en ret kræsen og sofistikeret Dame. ;)))
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: ph
    • Vis profil
Sv: Har du mødt nogen kanaler?
« Svar #44 Dato: September 07, 2016, 09:09:41 am »

http://pixhder.com/european+waterways+map

https://www.youtube.com/watch?v=7Sx5LayHQpg

« Senest Redigeret: September 07, 2016, 10:42:20 am af Phil »
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.