Forfatter Emne: Muslim tvunget til at tage tage tørklædet af?  (Læst 7161 gange)

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Er du sikker på det?
« Svar #45 Dato: August 27, 2016, 02:03:45 pm »
Jeg kan heller ikke se andet, end at vore oldeforældres strandbeklædning lignede burkinoen, og at funktionen er den samme.

Nej, det har den ihvertfald ikke. Formålet med alt det islamiske gear er at kvinderne skal være så grimme som muligt. Og det lykkes meget godt - må man sige.

Og den tidligere danske strandbeklædning blev heller ikke dikteret af 300 fætres næver.

Citér
Jeg kommer til at tænke på, hvordan de opdagelsesrejsende som første gang kom til Polynesien beundrede de indfødtes medfødte uskyldighed, selvom de gik nøgne rundt og havde seksuelt samkvem med hvem de havde lyst til.

Det er myter. Kvinder har det jo med at blive gravide, og det giver flere munde at mætte. Alle primitive samfund havde særdeles streng seksualmoral. Også polynesierne.

Det er altså ikke nogen selvfølge at skamme sig over at have lyst til mænd, selvom man er kvinde.
[/quote]
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.6%
    • Vis profil
Sv: Ubehag ved deres ideologiske uniformer
« Svar #46 Dato: August 27, 2016, 02:15:41 pm »
Og jeg fyldes med væmmelse, når deres kvindelige sportsudøvere præsenterer deres totalitære, ideologiske uniformer - som senest i vollyball under OL.

Ja, føj for satan da. De er så grimme at de kun kan komme fra helvede.

Men Åse, du er da ellers en nydelig dame. Må jeg med det samme spørge dig: er du gift?
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.6%
    • Vis profil
Sv: Nazisme er europæisk kultur
« Svar #47 Dato: August 27, 2016, 02:22:01 pm »
Det er noget intellektuelt bavl at sammenligne en religion med nazisme.

Lige så vel som det er noget bavl at gøre islam til en religion. Islam er en livsform. Uanset hvor lidt de kender til koran, udøver de til fulde denne despotiske livsform alligevel.

Det er også noget bavl der står i din signatur om hvilke lande der har religionsfrihed. I Muhamedanien er der ingen religionsfrihed, lige så lidt som der er blandt muslimer hvor de ellers etablerer sig.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    78.2%
  • Country: gl
    • Vis profil
Det er altså noget vrøvl
« Svar #48 Dato: August 27, 2016, 02:56:07 pm »
Det er noget intellektuelt bavl at sammenligne en religion med nazisme.

Lige så vel som det er noget bavl at gøre islam til en religion. Islam er en livsform. Uanset hvor lidt de kender til koran, udøver de til fulde denne despotiske livsform alligevel.

Det er også noget bavl der står i din signatur om hvilke lande der har religionsfrihed. I Muhamedanien er der ingen religionsfrihed, lige så lidt som der er blandt muslimer hvor de ellers etablerer sig.

Det hedder en religion, når man tror på noget overnaturligt som en Gud, og det kan man ikke ændre på uden at bavle.

Det er heller ikke sådan, at man kan sige, at der enten er tale om en religion eller en ideologi uden at det er noget videnskabeligt bavl.

Det vil selvfølgelig være helt umuligt at argumentere logisk for, at der ikke kan være ideologi knyttet til en religion - så den snak er faktisk uden indhold = tom.

Jeg er ikke selv i stand til at afgøre, hvilke lande der har religionsfrihed, så jeg har hentet min opgørelse over, hvilke lande der ikke har religionsfrihed fra det amerikanske statsministeries årlige rapport, og dem tror jeg mere på, end en dansk islamhaders fornemmelser  :ahappy:

Derudover er der en række lande som er under observation, fordi der er problemer med religionsfriheden.

At du mener de muslimske lande ikke har religionsfrihed, gør i øvrigt ambitionerne om at afskaffe religionsfriheden i Danmark værre, fordi menneskerettighederne har det så dårligt i Mellemøsten, at de producerer mange flygtninge. Det er nogen meget lede ambitioner at have for Danmark.
« Senest Redigeret: August 27, 2016, 03:01:11 pm af Anklageren »
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    25.6%
    • Vis profil
Sv: Nej - vi lignede muslimer
« Svar #49 Dato: August 27, 2016, 03:09:50 pm »
Ja, vi lignede muslimer for 100 år siden. Her er et billede fra 1907, hvor nogen har smidt burkinien et ultrakort øjeblik.

me

• Gæst
Sv: Muslim tvunget til at tage tage tørklædet af?
« Svar #50 Dato: August 27, 2016, 04:05:13 pm »
Her er et billede fra 1907

Ja, det skagensmaleri blev solg for 1,8 mio. kr. :smile:

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    78.2%
    • Vis profil
Et billede af almindelige mennesker
« Svar #51 Dato: August 27, 2016, 05:39:35 pm »

Fiskekoner på Gammel Strand postkort fra 1954

Det her falder godt nok uden for tråden, men jeg har lige været ude at røgte mit garn.

Det står 5 km ude på havet ved en ø med et fyrtårn. Det regner, sigtbarheden er ringe, bølgerne er så store, at det var svært at plane og garnet var fyldt med store torsk.

Det var ikke meningen, for jeg fisker efter laks, og torskene plejer ikke at gå i overfladen - surt.

Jeg måtte smide dem ud, for jeg må ikke sælge dem, fordi jeg ikke har licens, og jeg kan ikke spise så mange kilo.

Det er noget underligt noget, for da danskerne regerede på øen, blev grønlænderne anset for at være et oprindeligt folk, så der var ikke mange restriktioner - men det er der kommet, mens jeg har boet her (under hjemmestyret og under selvstyret).

Verden er altså nogen gange meget sær.

« Senest Redigeret: August 27, 2016, 06:08:59 pm af Anklageren »

Offline Fynbokvinde

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
« Svar #52 Dato: August 27, 2016, 05:40:01 pm »
citat af Anklageren: "En mand som lægger kvinder ned på stribe er en slags helt i mange mænds øjne, fordi han er god til at score - men en kvinde som gør det samme, er billig eller en ludder.

Vi har fået arbejdsmarkedspensioner, men kvinder opsparer 26% mindre end mændene.

Jeg kunne blive ved længe, men vi har de samme normer som muslimerne - bare i mindre grad - som også Debatsvinet antyder.

Jeg kan heller ikke se andet, end at vore oldeforældres strandbeklædning lignede burkinoen, og at funktionen er den samme.

Havde vi virkelig været frigjorte fra de Mellemøstlige kønsroller, som vi har på grund af vores tusindårige kristne kulturarv, så havde vi badet nøgne.

Jeg kommer til at tænke på, hvordan de opdagelsesrejsende som første gang kom til Polynesien beundrede de indfødtes medfødte uskyldighed, selvom de gik nøgne rundt og havde seksuelt samkvem med hvem de havde lyst til.

Det er altså ikke nogen selvfølge at skamme sig over at have lyst til mænd, selvom man er kvinde."

Vi har ikke 100% ligestilling i Danmark. Men vores samfund har dog udviklet sig meget siden vores oldeforældre levede og vi er godt på vej. I princippet har  M/K samme muligheder.

Igen må jeg henvise til at vores fortidsbadetøj IKKE kam samlignes med muslimers, da burkinien KUN har til formål at undertrykke kvinderne. Mændenes badetøj m.m. har jo fulgt med udviklingen!

Hvor har du dog hørt at kvinder skammer sig over at have lyst til mænd!?

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #53 Dato: August 27, 2016, 05:59:16 pm »

Vi har ikke 100% ligestilling i Danmark.
Hvad er det du mangler? Værnepligt?

Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    78.2%
    • Vis profil
« Svar #54 Dato: August 27, 2016, 06:04:00 pm »
citat af Anklageren: "En mand som lægger kvinder ned på stribe er en slags helt i mange mænds øjne, fordi han er god til at score - men en kvinde som gør det samme, er billig eller en ludder.

Vi har fået arbejdsmarkedspensioner, men kvinder opsparer 26% mindre end mændene.

Jeg kunne blive ved længe, men vi har de samme normer som muslimerne - bare i mindre grad - som også Debatsvinet antyder.

Havde vi virkelig været frigjorte fra de Mellemøstlige kønsroller, som vi har på grund af vores tusindårige kristne kulturarv, så havde vi badet nøgne.

Det er altså ikke nogen selvfølge at skamme sig over at have lyst til mænd, selvom man er kvinde."

Vi har ikke 100% ligestilling i Danmark. Men vores samfund har dog udviklet sig meget siden vores oldeforældre levede og vi er godt på vej. I princippet har  M/K samme muligheder.

Igen må jeg henvise til at vores fortidsbadetøj IKKE kam samlignes med muslimers, da burkinien KUN har til formål at undertrykke kvinderne. Mændenes badetøj m.m. har jo fulgt med udviklingen!

Hvor har du dog hørt at kvinder skammer sig over at have lyst til mænd!?

Det har jeg fra kvindesagslitteraturen, men nogen kvinder vil selvfølgelig indrømme, at de ser på mænd som kønsobjekter, selvom de skælder mænd ud for det tilsvarende  :ahappy:

Hvor har du det fra, at muslimers blufærdighed adskiller sig væsentligt fra din egen bortset fra graden af påklædning.

Danskere vel sagtens - som aldrig har været muslimer, men alligevel er Kloge Åger.

Offline Fynbokvinde

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #55 Dato: August 27, 2016, 07:21:53 pm »

Vi har ikke 100% ligestilling i Danmark.
Hvad er det du mangler? Værnepligt?

Jeg personligt mangler egentlig ikke noget i ligestillingens tegn. Men kvinder får generelt mindre i løn, har dårligere pensionsordninger m.m. (Om det kun er samfundets skyld/ansvar ved jeg ikke)
Men der er findes også punkter hvor mænd ikke står lige med kvinder.

Offline Fynbokvinde

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #56 Dato: August 27, 2016, 07:29:50 pm »
citat af Anklageren: "Hvor har du det fra, at muslimers blufærdighed adskiller sig væsentligt fra din egen bortset fra graden af påklædning."

Det er muligt jeg har skrevet noget, der kan tolkes som at jeg hentyder til blufærdighed, men min point i denne debat er altså: at muslimske kvinder IKKE har samme rettigheder som muslimske mænd. De skal i stor udstrækning helst være hjemme og når de er ude, skal de helst pakkes ind i gevalter. Og det kalder jeg undertrykkelse.

joJO

• Gæst
« Svar #57 Dato: August 27, 2016, 07:49:45 pm »
citat af Anklageren: "Hvor har du det fra, at muslimers blufærdighed adskiller sig væsentligt fra din egen bortset fra graden af påklædning."

Det er muligt jeg har skrevet noget, der kan tolkes som at jeg hentyder til blufærdighed, men min point i denne debat er altså: at muslimske kvinder IKKE har samme rettigheder som muslimske mænd. De skal i stor udstrækning helst være hjemme og når de er ude, skal de helst pakkes ind i gevalter. Og det kalder jeg undertrykkelse.

Du skriver Muslimer.
Men mener vel nok den ekstremistiske Muslimske fløj fra Afghanistan, (og du har ret mht. deres rettigheder)

Offline Fynbokvinde

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #58 Dato: August 27, 2016, 08:10:45 pm »
Svar til joJO:
Afghanistan er bestemt et meget undertrygt land. Men det er en del andre arabiske lande også. Bla så jeg i tv her i sommer, at en by i Syrien fejrede at IS havde lidt nederlag der. Mænd klippede bla deres påtvungen skæg i begejstring. Det er ikke kun kvinderne der er undertrykteder. Det er et diktatorisk samfund.

Men mine indlæg i denne tråd er nu meget baseret på herboende muslimer.

Offline DerRudi

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
Sv: Klam opførsel!
« Svar #59 Dato: August 27, 2016, 08:44:44 pm »
Carlo:
Citér
Ja, føj for satan da. De er så grimme, at de kun kan komme fra helvede.
Men Åse, du er da ellers en nydelig dame. Må jeg med det samme spørge dig: er du gift?

Må jeg spørge dig: Har du ikke snart ydmyget dig nok herinde? Synes du, at det er en voksen debattør værdigt med disse lumre, klistrede spørgsmål, du forsøger at omklamre nogle af DDs kvindelige skribenter med?
Jeg synes, det er pinligt ud over alle grænser.   :bad:

Manner, Manner!