Forfatter Emne: Danmark trues på islam-video  (Læst 2374 gange)

me

• Gæst
Sv: Velkommen
« Svar #30 Dato: August 25, 2016, 01:54:31 pm »

(Nu ER du vel ikke 'stedfortræder' for den gamle Gent.... - naaaj, vel?)

:almirena_01:

Ja, tidspunktet passer godt ind. :biggrin:

joJO

• Gæst
Sv: Danmark trues på islam-video
« Svar #31 Dato: August 25, 2016, 04:09:33 pm »
joJO

Citér
Mht. at gøre noget.
Jeg vil i dag melde mig ind i en Muslimsk hjælpe organization for at forbedre integration, hvis der ellers er plads.
Så har jeg besluttede at boykotte Franske vine, og jeg vil prøve at få fat ind en nyere udgave af Kafka.

Hvad med at melde dig ind i en Koh-rahn-skole og lære bogen fra (nu ved jeg hvad a - z er på arabisk) ende til anden? :Laie_27: :Laie_3:

Jeg har gjort et forsøg, men fandt hurtigt ud at det med organisationer ikke er mig, så er der få hjælpe org, men de er alt for burokratisk. jeg mødte dog nogle rigtigt flinke mennesker i forsøget og det var også en oplevelse.
Nu sætter jeg mig til at læse Illimunati fra Dan Brown ,o)

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    38.6%
  • Country: 00
    • Vis profil
Sv: Danmark trues på islam-video
« Svar #32 Dato: August 25, 2016, 11:19:50 pm »
homofaber:
Citér
Det er ikke for at være fræk, men du virker ikke til at vide ret meget om noget som helst. Man ved udmærket, hvor de er og hvem de er for de arbejder faktisk ikke ret skjult. Man kan endda selv opsøge dem. Med hensyn til "syrenkrigerne" er det af en eller anden grund langt overvejende unge piger, der tager af sted, og tager man til Syrien enten som mand eller kvinde, er chancen for at komme hjem meget lille. Og det med, at der skulle være en eller anden IS-kriger blandt flygtninge er også tvivlsomt.
Det er da heller ikke sikkert, jeg gør. Men jeg forsøger dog efter evne at læse og lytte lidt.
"Man" ved udmærket. Mon det er PET, der her kaldes "man" - eller skulle det være muslimen homofaber, der jo konverterede tidligere på året? Jeg gætter på det sidste. Specielt når "man" selv kan opsøge dem.
Med dem mener jeg alle, der på en eller anden måde arbejder med det enten frivilligt eller betalt. Også journalister. Jeg har da givetvis en bedre forudsætning, fordi jeg har kendskab til miljøerne og en del af dem, der arbejder med det og jeg kender også to mødre til tidligere syrienkrigere, men hvis du læser nogle af de beretninger fra forældre til syrienkrigere, har de også selv måtte opsøge dem. De her mennesker lægger ikke skjul på noget. De er meget synlige. Det ligger i radikaliseringsprocessen, at det skal udtrykkes offentligt. Det samme gælder også for højreradikale. Man er ikke højreradikal og bare går med tankerne. Man iscenesætter en identitet.

Citér
Hvis de kommer til Danmark, kan de ikke handle på egen hånd, men har behov for at etablere kontakter, og jeg ved, at det næsten ikke kan gøres uden at det bliver opdaget. Jeg har som sagt oplevet det.
Der kan naturligvis ikke stilles garantier, men der er ikke noget, der tyder på, at jeres snak om soldater og krigere på gaden skulle kunne gøre en forskel. Men det er jo også meget nemt at sidde bag skærmen og komme med den slags forslag, når man er bange.
Nåh, du har oplevet det. Det lyder interessant.
Ønskedrømmen om at dine fjender er bange, deler du med Carlo. Jeg ved, at den ikke går i opfyldelse - og det har I det slemt med.    :sarcastic:
Ja, en gang via mit arbejde og en gang som privatperson.
Selvfølgelig er du bange, ellers ville du ikke sidde bag skærmen. Det er nok den eneste grund til, at vi ikke helt kommer i gang med borgerkrigen, fordi I ikke tør komme frem.

Citér
Hvor har du set, at de gang på gang er optaget af meldinger om højreradikale grupper? De fleste store kommuner har handleplaner for radikaliseret grupper. Det er kun i København, at de har fokus på både islamisk- og højre og venstrerradikalisering. Og selv de exittiltag fokuserer langt overvejende på syrienkrigere. Men der foretaget altså løbende en vurdering af trusselsniveau og hvor den kommer fra.

Det er blevet meddelt bl.a. på DR og TV2 denne sommer, at der er meget fokus på "det højreradikale miljø", ikke mindst i forbindelse med de sociale medier.
Mit indtryk er, at det er noget man gør for at flytte fokus fra islam-truslen.

Jeg synes, at dit indlæg er interessant. Men det er ikke i nogen positiv ånd - det er mere fordi du som muslim måske kan komme til at afsløre noget, jeg gerne vil vide.
Tja, hvis jeg nu fortæller dig, at inden for de sidste 6 uger har jeg oplevet, at der er blevet anmeldt 4 siger om dødstrusler fra højrenationale mod konkrete personer, hvad siger det så? Det er ikke så svært at finde trusler fra højreradikale. Det er bare at logge på de sociale medier.
Hvad ville du have, at jeg skulle "afsløre"? Du kan jo bare søge på antiradikaliseringsenheder og prøve at kontakte dem. Henvendelser og spørgsmål fra privatpersoner er velkomne og de ville sikkert sige det samme som jeg gør.
Vi skal endelig huske den gode debat.