Forfatter Emne: Smukke, forunderlige, anderledes dyr ...(II)  (Læst 8925 gange)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    27.4%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Smukke, forunderlige, anderledes dyr ...(II)
« Svar #90 Dato: Januar 01, 2017, 01:22:13 pm »
Lappedykkeren får mig til at tænke på, at vi har en stor flot fugl i Grønland, som jeg møder på mine ture.

Så tag dog mig med ud og se den slags. Nåja, alderen trykker her. Og ulempen ved at være i Grønland, er at man ikke bare nupper Intercity rundt.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    75.8%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #91 Dato: Januar 01, 2017, 03:16:56 pm »
Lappedykkeren får mig til at tænke på, at vi har en stor flot fugl i Grønland, som jeg møder på mine ture.

Så tag dog mig med ud og se den slags. Nåja, alderen trykker her. Og ulempen ved at være i Grønland, er at man ikke bare nupper Intercity rundt.

Du kan måske tage med på rensdyrjagt til august.

Det er ikke uden betænkeligheder at jeg skriver det, for de steder, jeg bedst kan lide at tage hen, egner sig ikke til turister - og der er grænser for, hvor godt vi kender hinanden.

Her er store områder, hvor der ikke kommer mennesker, og det er på kanten af dem, jeg tager på ture. Jeg er også ved at blive gammel, så jeg undgår de store fysiske anstrengelser, så det er ikke dette, jeg skriver om. Jeg bruger så vidt muligt motorer.

Om sommeren ser det ofte godt ud, når solen skinner og det er stille vejr, og det kan da også sagtens tænkes, at man ikke oplever andet - men det kan blive dårligt vejr - eller man kan have uheld - og der kommer ingen redningshelikopter.

Det kan man også godt overleve, hvis man er erfaren - men man kan ikke diskutere med en uerfaren, hvad der er nødvendigt.

Her forsvinder af og til nogen - og de forsvinder sporløst - uden at man nogensinde finder ud af, hvad der er hændt dem. Ofte turister som er ude på egen hånd.

For år tilbage havde jeg min forhenværende svigerfamilie med - og det gik ikke godt. Min svigerfar var en pestilens, som ville bestemme, selvom han kun havde erfaring med at tage på kanotur i et civiliseret land.

Vi var alle døde, hvis han havde fået sin vilje. Det mener jeg helt bogstaveligt. På den tur var tæt tåge i dagevis problemet, samtidig med at GPS'eren gik i stykker. Han er ivrig lystfisker og skulle prøve at vade i ørreder. Vi er ikke blevet gode venner igen. Han er dog den eneste, jeg har haft det sådan med i de sytten år, jeg har været her. Han er nu heller ikke helt normal.

På den anden side set er min samlever altid med, og hun er vokset op derude, så vi har ingen problemer med at beslutte, hvad der er nødvendigt, hvis vi bliver pressede. Jeg har været her længe, og grønlænderne accepterer mig på lige fod derude, og det siger mere end ord.

For det meste bliver vi ikke pressede, for vi er forudseende og ved, hvad vi skal have med. Vi har langt flest gode oplevelser - så hvis du kan lide naturen og ikke er alt for afhængig af civilisationen ...

« Senest Redigeret: Januar 01, 2017, 03:31:01 pm af Anklageren »
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    27.4%
    • Vis profil
« Svar #92 Dato: Januar 02, 2017, 04:00:18 am »
Ja, jeg ved det. Det er flot i Grønland, men skal man virkeligt nyde naturen der, så er den dødsensfarlig.

Jeg har en kammerat i Grønland, der bestandigt inviterer mig. Men jeg takker nej, p gr a alderen. Og fordi man ikke rigtigt kan rejse fra det ene sted til det andet.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    27.4%
    • Vis profil
« Svar #93 Dato: Januar 05, 2017, 07:57:18 am »
Her er et galleri af smukke transparente dyr.

http://www.boredpanda.com/transparent-animals/

Her en sommerfugl.

« Senest Redigeret: Januar 19, 2017, 02:31:38 pm af Carlo »

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    27.4%
    • Vis profil
« Svar #94 Dato: April 24, 2018, 10:43:07 am »
Opdaget i 2012 og lever på over tre kilometers dybde ud for Californien. Chondrocladia lyra. Op til 60 cm stor. Den har fangarme som velcro og fanger tanglopper og den slags.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chondrocladia_lyra

« Senest Redigeret: April 24, 2018, 10:46:22 am af Carlo »