Forfatter Emne: Europas værste lorteland.  (Læst 1250 gange)

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    46.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Europas værste lorteland.
« Dato: August 13, 2016, 10:37:55 pm »
Hvad er det?

Et mål kunne være befolkningens gennemsnitlige levealder. Jo kortere tid befolkningen lever, jo værre lorteland må det være.

Det kunne også være forskellen mellem rig og fattig.

Jeg lægger ud med det næstværste europæiske lorteland: Spanien. Fordi de har et lille oligarki, der bare rager til sig, mens store dele af befolkningen lever i armod med høj arbejdsløshed. Endelig er der tyrefægtning. Den spanske befolkning har dyrplageri som underholdning.
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

joJO

• Gæst
Sv: Europas værste lorteland.
« Svar #1 Dato: August 13, 2016, 11:40:06 pm »
Hvad er det?

Et mål kunne være befolkningens gennemsnitlige levealder. Jo kortere tid befolkningen lever, jo værre lorteland må det være.

Det kunne også være forskellen mellem rig og fattig.

Jeg lægger ud med det næstværste europæiske lorteland: Spanien. Fordi de har et lille oligarki, der bare rager til sig, mens store dele af befolkningen lever i armod med høj arbejdsløshed. Endelig er der tyrefægtning. Den spanske befolkning har dyrplageri som underholdning.

Carlo.
Du læser for meget og oplever for lidt.'

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: August 14, 2016, 12:32:40 am »
Grækenland. Behøver jeg forklare det?

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    46.6%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: August 14, 2016, 08:23:59 am »
Grækenland. Behøver jeg forklare det?

Ingen yderligere forklaring nødvendig. Grækenland er et landbrugsland, der ikke kan brøføde sin egen befolkning, men må importere for penge de ikke har. Og så er det alle rigmændene der har udplyndret landet og sidder og griner fedt, med deres rov, i Saint Tropez.
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    46.6%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: August 14, 2016, 08:35:51 am »
NORGE er et land der rangerer højt på listen over lortelande. Uden olie- og gasindtægterne ville de være et sølle 3.-verdensland. De solder bare deres olierigdom op i overforbrug. De har en politik med at ville holde liv i udkantsnorge. Så har de milliarddyre bro- og tunnelprojekter ud til samfund på få tusind mennesker.

Hvis de ikke brugte olieindkomsterne på udkantsnorge, ville hele befolkningen være nødt til at flytte til de få større byer i Norge, i noget forstadsslum, af den slags vi ser i f eks Brasilien.

UNGARN er også blevet et rigtigt lorteland. Fra at være østeuropas Wirtschaftswunder, er det nu blevet en røverkapitalistisk ruin. De har en af Europas laveste gennemsnitslevealdre, på grund af røg, druk og hor.

UNGARN er også blevet et rigtigt lorteland. Fra at være østeuropas Wirtschaftswunder, er det nu blevet en røverkapitalistisk ruin. De har en af Europas laveste gennemsnitslevealdre, på grund af røg, druk og hor.

Der er horder af hjemløse i Budapest. Det habsburgske imperiums perle. Tidligere kunne man se en lystig trafik af fragtpramme på Donau. De er væk. Man kan se noget påbegyndt byggeri, som er blevet forladt p gr a fallit, og byggekranerne står der endnu og samler rust.

Ungarn er et frugtbart land, men de kan heller ikke forsyne deres egen befolkning med fødevarer, så de må importere fra EU, med EU landbrugsstøtte naturligvis.

Partiet Fidesz med Viktor Orban i spidsen har dannet flertalsregering under nedturen. Befolkningen har intet at bebrejde politikerne, for de har selv stemt den flok banditter ind. Men nationalisme er der ikke mangel på. De begræder stadigt de territorier de mistede i 1920. (Lad dette være en advarsel til danske nationalister, om ikke at komme for godt i gang. I ruinerer os fanme).

Andre forslag til lortelande?
« Senest Redigeret: August 14, 2016, 10:09:33 am af Carlo »

Offline annella

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: August 14, 2016, 10:51:13 am »
Jeg tror, det er Albanien, Albanien har en meget dårlig infrastruktur, og er et af Europas allerfattigste lande med stor arbejdsløshed og handelsunderskud, høj kriminalitet og vold og det mest korrupte land i Europa og så godt som ingen udenlandske investeringer.

joJO

• Gæst
« Svar #6 Dato: August 14, 2016, 11:06:38 am »
Jeg er også med.
Bulgarien, pga. korruption, Romaer, infrastruktur¨, den absolute fattigdom ude på landet og det alt for varme vejr om sommeren, 50 grader er ikke usædvanligt 

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: August 15, 2016, 06:16:33 pm »
NORGE er et land der rangerer højt på listen over lortelande. Uden olie- og gasindtægterne ville de være et sølle 3.-verdensland. De solder bare deres olierigdom op i overforbrug. De har en politik med at ville holde liv i udkantsnorge. Så har de milliarddyre bro- og tunnelprojekter ud til samfund på få tusind mennesker.

Hvis de ikke brugte olieindkomsterne på udkantsnorge, ville hele befolkningen være nødt til at flytte til de få større byer i Norge, i noget forstadsslum, af den slags vi ser i f eks Brasilien.

Den vil jeg gerne udfordre. Norge har faktisk været ret gode til at spare oliepengene op (mig bekendt har de været det bedste olieland i verden til dette). Den norske Oliefond er på over 6000 milliarder kroner, og er dermed verdens største enkeltstående fond.

Og det med at lave saltvandsinsprøjtninger til udkantsområderne er vi selv lige så skyldige i.