Forfatter Emne: De skal dø  (Læst 1434 gange)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    45%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
De skal dø
« Dato: August 03, 2016, 01:50:20 pm »
Her listen over invasive arter der skader naturen og som EU kunne tænke sig bekæmpet.

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-08-03-nu-skal-danmark-bekaempe-vaskebjoerne-sumpskildpadder-og-bjoerneklo-her-er

Jeg kan selv forestille mig at den lede Rynket Rose skulle bekæmpes ved lov. Den smadrer de oprindelige danske kyster. Endelig er der Ahorn, som burde være på listen, og kvæler alt.

Underligt med folk, de vil have grænsebom for at hindre perkerne i at komme ind, men de importerer gerne alle mulige perkerdyr og -planter.

Rynket Rose.

Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.8%
  • Country: dk
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
Sv: De skal dø
« Svar #1 Dato: August 03, 2016, 03:49:55 pm »
Her listen over invasive arter der skader naturen og som EU kunne tænke sig bekæmpet.

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-08-03-nu-skal-danmark-bekaempe-vaskebjoerne-sumpskildpadder-og-bjoerneklo-her-er

Jeg kan selv forestille mig at den lede Rynket Rose skulle bekæmpes ved lov. Den smadrer de oprindelige danske kyster. Endelig er der Ahorn, som burde være på listen, og kvæler alt.

Underligt med folk, de vil have grænsebom for at hindre perkerne i at komme ind, men de importerer gerne alle mulige perkerdyr og -planter.

Rynket Rose.

Nok fordi den flora du ikke vil have ind i Landet næppe begår hjemmerøverier og overfald ... Tror du ikke ?? ... :ahappy:
« Senest Redigeret: August 03, 2016, 03:51:40 pm af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    15.6%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: August 03, 2016, 05:01:10 pm »

Rynket Rose.

Nok fordi den flora du ikke vil have ind i Landet næppe begår hjemmerøverier og overfald ... Tror du ikke ?? ... :ahappy:

Tror det er for sjov at de heder DRÆBER-snegle??

Offline Evalu

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: August 03, 2016, 05:15:45 pm »

Hvad med "The War of the Roses"?  :hmm:

joJO

• Gæst
« Svar #4 Dato: August 03, 2016, 09:42:09 pm »

Jeg kan nævne mange arter som ikke tilhører Danmark

Men jeg vil lige vende den om.

Kan du nævne arter som tilhører Danmark, eksklusivt eller nogenlunde.

Offline Evalu

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: August 03, 2016, 10:02:14 pm »

Snæbelen (en fisk).

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.6%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: August 03, 2016, 10:33:07 pm »

Kan godt være at rosen er en af de såkaldt invasive arter, men den holder vel også lidt på sandet på de strande, så de ikke helt forsvinder!
« Senest Redigeret: August 03, 2016, 10:34:54 pm af Landboen »
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

joJO

• Gæst
« Svar #7 Dato: August 03, 2016, 10:48:11 pm »

Snæbelen (en fisk).

Ha ha Evalu, nice try.
Coregonus oxyrhynchus eller Snæbelen kunne jeg fange i baghaven i Canada, så den er nok vanskeligt at erklære Dansk.
Men de rejser uden pas, så hvem ved ,o)

joJO

• Gæst
« Svar #8 Dato: August 03, 2016, 10:56:10 pm »

Kan godt være at rosen er en af de såkaldt invasive arter, men den holder vel også lidt på sandet på de strande, så de ikke helt forsvinder!

Hyben er godt og skidt
De er ikke en invasive art, men andre har arter svigtet, eller ikke givet modstand nok pga. forhold, lidt komplicerede at forklare.
Pt er største problem Hede versus Hyben og man tror at den Danske hede taber til hyben

Men begge holder på sandet, begge er godt, og skidt, begge er godt for bestøvning og de er begge smukke.

Offline Evalu

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: August 03, 2016, 11:04:19 pm »

Ha ha Evalu, nice try.
Coregonus oxyrhynchus eller Snæbelen kunne jeg fange i baghaven i Canada, så den er nok vanskeligt at erklære Dansk.

Med al respekt, Jojo, så tror jeg mere på sagkundskaben:
http://www.naturhistoriskmuseum.dk/Viden/Naturlex/Fisk/Sn%C3%A6bel

citat:
"Snæblen var oprindeligt udbredt i den hollandske, tyske og danske del af Vadehavet og i de tilhørende vandsystemer.
I dag har snæbel sit sidste naturlige levested i Danmark – det sidste i verden. Arten findes nu kun i det danske Vadehav, i Vidåen, Brede Å, Varde Å, Ribe Å, Sneum Å og Kongeåen."
citat slut

joJO

• Gæst
« Svar #10 Dato: August 03, 2016, 11:31:49 pm »

Ha ha Evalu, nice try.

Med al respekt, Jojo, så tror jeg mere på sagkundskaben:
http://www.naturhistoriskmuseum.dk/Viden/Naturlex/Fisk/Sn%C3%A6bel

citat:
"Snæblen var oprindeligt udbredt i den hollandske, tyske og danske del af Vadehavet og i de tilhørende vandsystemer.
I dag har snæbel sit sidste naturlige levested i Danmark – det sidste i verden. Arten findes nu kun i det danske Vadehav, i Vidåen, Brede Å, Varde Å, Ribe Å, Sneum Å og Kongeåen."
citat slut

Og du har ret Evalu
Arten Coregonus Oxyinchus har udviklet den flade uden tænder til vores del af vadehavet, se venligst link
Og den er Dansk 100% hver gang den passerer Elben floden, viser pasport, (elektronisk) og får lov at yngle her i varde/Sneum og hvadever Ø

Jeg kan nævne talrige arter som tilpasser sig, ændrer sig eller døder pga. samme,

Men det er de samme som at sige at Varde Å laks som kan blive up til 22 kilo er anderledes end de laks som svømmer op de Fraser river og vejer up til 21.5 kilo
Fisk og dyr tilpasser sig, men de er stadigvæk dyr, eller fisk.

Coregonus Oxyinchus har stadigvæk ikke udviklet blå øjne o)

https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=8&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiOpPvylabOAhUED5oKHYxUBCQQFgg9MAc&url=http%3A%2F%2Fwww.fishbase.org%2Fsummary%2FCoregonus-oxyrinchus.html&usg=AFQjCNG6i6tx_b9ZROCa6VJBB3QQ5dLRfg&sig2=KymeBV03tFPNpZKuwioqtA

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    45%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: August 04, 2016, 12:18:51 am »

De danske kyster har haft det fint, siden isens afsmeltning for 12 000 - 15 000 år siden. De kunne nok også klare sig uden Rynket Rose.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    45%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: August 04, 2016, 12:28:51 am »
En anden art, som jeg gerne ser død over, er den gule italienerbi, som er indslæbt af biavlere og udkonkurerer vore oprindelige vilde biarter. De holder den fordi den giver højere udbytte.

Den oprindelige art er Brun Bi.

Sådan forurener man naturen, og holder sig ikke tilbage for at begå genetisk hærværk.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.6%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: August 04, 2016, 03:35:25 pm »

De danske kyster har haft det fint, siden isens afsmeltning for 12 000 - 15 000 år siden. De kunne nok også klare sig uden Rynket Rose.
De danske kyster er ved at blive skyllet og blæst væk, så nej; de har det ikke fint.
Billedresultat for kystsikring
Arkivfoto: Søren Schnoor/Polfoto
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    45%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: August 04, 2016, 07:31:24 pm »
De danske kyster er ved at blive skyllet og blæst væk, så nej; de har det ikke fint.

Tjaeeeeee. Der har fundet geologiske processer sted på vor planet i 4,5 milliarder år. Der har også fundet landhævninger og landsænkninger sted siden sidste istid, ligesom kyster er blevet skyllet bort og andre er dannet. Sådan er naturens gang.

Det er en smagssag om det er noget man bør ændre på. Jeg mener ikke selv man skal hindre naturens gang med invasive arter, der breder sig som død og salte kritte. Folk må lade være med at bygge sommerhuse, hvor de bliver skyllet væk af havet.

Danmark for 10 000 år siden.

« Senest Redigeret: August 04, 2016, 08:12:04 pm af Carlo »