Forfatter Emne: Min syggeltur til Tyskland  (Læst 7453 gange)

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.2%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
Sv: Min syggeltur til Tyskland
« Svar #60 Dato: September 17, 2016, 03:13:44 pm »
Så er jeg tilbage med tog, hvor jeg måtte skifte fem gange og hvor elevatoren på stationen var defekt tre steder. Så er det bare at bære bagagen og cyklen ned eller op ad trappen, stykke for stykke. Virkelig en strabadstur hjem, hvor jeg kom til Flensburg klokken 1 om natten og cyklede til Aabenraa i nattemørket.

Jeg afbrød turen, på grund af at nætterne blev længere og det gav meget dug, som også trængte ind i teltet. Ubehageligt og ikke just befordrende for helbredet.

Nætterne er lange her, og så snart solen er væk, kommer fugten. Det kan jeg mærke FOR MEGET i teltet om natten, så nu tager jeg tilbage til DK fra nærmeste station.

Desuden er teltstangen knækket i mit telt, fremstillet af slavearbejdere i Bangladesh. Jeg må hjem og se om det kan repareres.

Men fortsætter fra Osterfeld Campingplads ved Lüdinghausen næste år midt i maj.

Måske har de bedre teltstænger i Gulag i Sibirien ... Men der er vel for langt at køre men så kunne du jo også lige hilse på "Kammeraterne" :ahappy:
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.8%
  • Country: gl
    • Vis profil
Mit telt
« Svar #61 Dato: September 17, 2016, 03:57:44 pm »

For to år siden knækkede den stang i midten, som bærer teltet, under en storm hvor slud gjorde teltet tungt samtidig med, at det blæste en halv pelikan.

Så gik jeg op til smeden og købte en aluminiumsstang med en diameter på 7 cm, som kan bære en elefant.

Den er næsten tre meter lang, så den egner sig nok ikke til en cykeltur, men den ville også kunne holde i Sibirien  :ahappy:

Man kan dog godt få et lille bomuldstelt, som vejer under 10 kilo.

Desuden opvarmer jeg uden tøven teltet, hvis der er under 20 grader inde i teltet - eller hvis det regner - så jeg nøjes ikke med at tage varmt tøj på. Man kan også tørre sit tøj på den måde.

I starten, hvor jeg begyndte at ligge i telt her i Grønland (jeg gjorde det meget sjældent i Danmark), brugte jeg Carlos metode med let og småt udstyr. Jeg havde nogen kammerater af den type, som beundrede jægersoldater, og som gik meget op i at have det rigtige udstyr, og det var jeg påvirket af.

Jeg købte et tomandstelt til 5.000 kr, som vejede omkring to kilo, og en sovepose til knap 3.000, som man kan sove i ved lave temperaturer - og så led jeg ellers sammen med mine kammerater. Rekorden var, at vi sov i et uopvarmet telt ved minus 40 grader, men det overlevede jeg da også - omend jeg stadig kan huske, da jeg skulle ud af soveposen om morgenen.

Som tiden gik, oplevede jeg også landet sammen med grønlænderne, og der var helt andre boller på suppen.

Traditionelt har de brugt, hvad man i Danmark kaldte et spejdertelt og primus. Det er altså MEGET bedre.

Det behøver ikke at være en primus, man bruger til opvarmning, og det er der da heller ikke mange, som gør i dag (for man skal op og pumpe primussen om natten, når de oser). Man kan få nogen ovne, som fungerer med renset petroleum, og sådan en varmekilde f.eks. fra Optimus, som har en lille aluminiumsflaske med en pumpe på, og som kan "køre" på alt fra madolie til renset benzin, giver også en god varme.

Opvarmningskilden, som man ellers bruger til madlavning, vejer og fylder ikke mere, end at man kan have den med på vandretur. Men kan få nogen større flasker til den, så den kan varme hele natten. Der er også dem som NATO bruger, og de er gode - men tungere.

Der er mange muligheder, men jeg fatter ikke i dag, at jeg nogensinde hoppede på "jægersoldat-vognen" med højmoderne og dyrt udstyr. Der er dog den hage ved det, at man kan blive kvalt, hvis man opvarmer et polyester telt, som er for tæt, og der er da også nogen, som er blevet kvalt af det her i byen. Altså bomuld.

Jeg kan huske, at Sigurd (en af dem med jægersoldat normerne) stod og hoppede foran sit telt, for noget af det værste er, når man skal ud af den varme sovepose om morgenen, og inden man rigtigt kommer i gang - men så blev han inviteret indenfor i et grønlændertelt ...
« Senest Redigeret: September 17, 2016, 04:22:19 pm af Anklageren »
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
  • Tror på en fremtid uden de bl?s indblanding, :))
    • Vis profil
Sv: Mit telt
« Svar #62 Dato: September 18, 2016, 10:34:26 am »
Dejlig historie,  :girl_smile:
<3 <3
Støttemedlem af brovte-banden, :)

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
  • Country: 00
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #63 Dato: September 18, 2016, 10:44:02 am »
Det er så spændende at høre om dine naturoplevelser fra det grønlandske, synes min kone og jeg.
Anklageren er sidens allerbedste debattør, det er godt, vi har ham som forummets leder og ansigt udadtil. :)

Sharia

• Gæst
Dine kone?
« Svar #64 Dato: September 18, 2016, 01:01:09 pm »
Det er så spændende at høre om dine naturoplevelser fra det grønlandske, synes min kone og jeg.
s

Som muslim, har du vel fire af dem?

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.4%
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
Sv: Dine kone?
« Svar #65 Dato: September 18, 2016, 01:55:41 pm »
s

Jeg har kun én, vi har da snakket om, om det kunne være en idé, hvis jeg fik en kone mere, men det er ikke noget, vi vil gøre noget ved lige nu.
Anklageren er sidens allerbedste debattør, det er godt, vi har ham som forummets leder og ansigt udadtil. :)

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.2%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #66 Dato: September 19, 2016, 07:20:51 pm »
s

Jeg har kun én, vi har da snakket om, om det kunne være en idé, hvis jeg fik en kone mere, men det er ikke noget, vi vil gøre noget ved lige nu.

Bortset fra at bigami ikke er lovligt her i landet ... :ermm:

Du vil jo gerne holde Landets love, ikke ??
« Senest Redigeret: September 19, 2016, 07:22:33 pm af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    30%
    • Vis profil
« Svar #67 Dato: September 19, 2016, 07:26:36 pm »
s

Det er mig, der har fire. Der skal jo hugges en pokkers masse brænde her til vinter så de kommer nok til gavn.
Vi skal endelig huske den gode debat.

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.8%
    • Vis profil
« Svar #68 Dato: September 19, 2016, 08:51:24 pm »
s

Det er mig, der har fire. Der skal jo hugges en pokkers masse brænde her til vinter så de kommer nok til gavn.

En anden fordel kan være, at det skulle være mærkeligt om alle fire havde hovedpine om aftenen ved sengetid.
I'm a Troll

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
    • Der er så meget kvinder ikke forstår
« Svar #69 Dato: September 19, 2016, 09:46:56 pm »
s

En anden fordel kan være, at det skulle være mærkeligt om alle fire havde hovedpine om aftenen ved sengetid.
I selskab med ham? Mon ikke alle ville have konstant migræne?
Filosofi er forsøget på i et mørkt rum at fange en sort kat, der slet ikke er der.
Teologi er forsøget på i et mørkt rum at fange en sort kat, der slet ikke er der, mens man råber: “Jeg har den” –

Pablo Cruz

joJO

• Gæst
« Svar #70 Dato: September 20, 2016, 07:58:05 pm »
s

Troede ellers du var lidt lun på Carlo ,o)

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.4%
    • Vis profil
    • Der er så meget kvinder ikke forstår
« Svar #71 Dato: September 20, 2016, 08:27:48 pm »
s

Troede ellers du var lidt lun på Carlo ,o)
Tag dig nu sammenJojo. Det er ikke Carlo der er nævnt.
Filosofi er forsøget på i et mørkt rum at fange en sort kat, der slet ikke er der.
Teologi er forsøget på i et mørkt rum at fange en sort kat, der slet ikke er der, mens man råber: “Jeg har den” –

Pablo Cruz

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.8%
    • Vis profil
« Svar #72 Dato: September 20, 2016, 08:43:42 pm »
Det er faktisk Homofaber, der har 4 koner ;-)
I'm a Troll

joJO

• Gæst
« Svar #73 Dato: September 20, 2016, 08:55:27 pm »
Det er faktisk Homofaber, der har 4 koner ;-)

Er det virkeligt rigtigt ,o) hele 4 koner, wow Homofaber, hatten af for din kondition.
Undskyldt Landboen, så kan du bare have hovepinen.

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.6%
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #74 Dato: September 21, 2016, 10:24:52 am »

Postet af: homofaber
« Dato: September 19, 2016, 07:26:36 pm »

Indsat DEL-citat -

Citér
Det er mig, der har fire.

Så har du da et og andet at klare med den danske lovgivning - jow? :sarcastic_hand: :lol:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!