Forfatter Emne: Slut med statsborgerskab?  (Læst 4055 gange)

Vintersne

• Gæst
Slut med statsborgerskab?
« Dato: December 06, 2014, 10:49:13 am »

http://denkorteavis.dk/2014/et-regeringsskifte-vil-betyde-en-katastrofe-for-hellige-krigere-og-maske-slut-med-statsborgerskaber-til-terrormistaenkte/

"Hvis de nuværende meningsmålinger holder stik ved det kommende folketingsvalg, der skal afholdes senest i september næste år, kan såkaldt hellige krigere godt forberede sig et på et evigt farvel til Danmark samtidig med, at FN’s Statsløsekonvention vil blive udfordret.

Det fremgår af et fælles udspil til bekæmpelse af radikalisering, som Venstre, Dansk Folkeparti, Det Konservative Folkeparti og Liberal Alliance i går præsenterede."

Blå stue mener, at det nu skal være slut med statsborgerskab til islamister i Danmark!

Det kan ikke være rigtigt, at terrordømte, og islamister der bryder lovene, skal kunne beholde deres statsborgerskab til Danmark?

Hvad mener du?

Offline politikeren

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Slut med statsborgerskab?
« Svar #1 Dato: December 06, 2014, 11:47:42 am »
Jeg er faktisk helt enig, men mon ikke det forbliver valgspin
Mera

Jeg er også enig. Det provokerer mig at boghandleren ikke blev udvist. Jeg håber at dommen bliver anket og at landsretten vil fratage ham statsborgerskabet.

Jeg tror ikke at det er valgspin - for der er faktisk flertal i befolkningen for en hårdere kurs overfor islamister. Der kan selvfølgelig blive lidt knas med de konventioner som vi er medlem af, men med nogle behændige formuleringer kan man sikkert komme igennem med de nødvendige ændringer af lovgivningen.

politikeren
Med venlig hilsen
politikeren

Offline jalmar

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • uvidenhed blomstrer hos dem der ikke ser helheden.
    • Vis profil
Sv: Slut med statsborgerskab? - Og hvad så ???
« Svar #2 Dato: December 06, 2014, 05:28:50 pm »
Citér
Det provokerer mig at boghandleren ikke blev udvist.
Her er vi enige, da problemet med ham ikke er juridisk uløseligt da han har dobbelt statsborgerskab.
Men så er der lige kone og børn - Dem kan man jo ikke bare fratage deres statsborgerskab, og jeg kunne forestille mig at børnene voksede op med lige så rabiate holdninger, som man ikke ved, hvad kan udvikle sig til af hævn ad åre, hvis Said Mansour (Og kone) føler sig uretfærdig behandlet.

Ellers synes jeg der tegner sig et generelt billede i retning af fratagelse af statsborgerskab over en stor del af EU, samt i USA, af terrormistænkte, og eller dem der opfordrer til terror.

Men men men ......

Der er dog en del problemer i det aspekt, for det er jo ikke nok "bare" at fjerne statsborgerskabet, for at undgå eventuelle yderligere terrortiltag fra en terrorist - For at undgå det bare 75%, er det vel nødvendigt at personen sættes på et fly til et andet sted i verden........ Men hvortil ?

Og - Hvordan udvise et menneske der har indfødsret i f.eks. Danmark ?
Hvilken regering kunne tænkes at ville tage imod en dansker der er dømt for terrorisme, og derefter give samme terrorist statsborgerskab ?

Anklageren

• Gæst
« Svar #3 Dato: December 06, 2014, 10:51:48 pm »
Det ender i løftebrud - ligesom løftebruddene sidst om at: kriminelle indvandrere skulle udvises - der skulle sættes en effektiv stopper for indvandrerbanderne - burkaer skulle forbydes  - vi skulle have den gamle grænsekontrol tilbage - der skulle serveres svin i alle daginstitutioner - skatten skulle ned - den offentlige sektor skulle også skæres ned osv. osv.

Vintersne

• Gæst
« Svar #4 Dato: December 09, 2014, 10:18:39 am »
Jeg er faktisk helt enig, men mon ikke det forbliver valgspin
Mera

Jeg er også enig. Det provokerer mig at boghandleren ikke blev udvist. Jeg håber at dommen bliver anket og at landsretten vil fratage ham statsborgerskabet.

Jeg tror ikke at det er valgspin - for der er faktisk flertal i befolkningen for en hårdere kurs overfor islamister. Der kan selvfølgelig blive lidt knas med de konventioner som vi er medlem af, men med nogle behændige formuleringer kan man sikkert komme igennem med de nødvendige ændringer af lovgivningen.

politikeren

Folk der ikke vil Danmark - som er terrorister, eller opfordrer til angreb på den danske stat - skal selvfølgelig ikke have - eller beholder dansk statsborgerskab!

Efter endt straf i fængslet, skal de udvises fra Danmark for bestandigt!

Vi skal ikke være tolerante overfor de intolerante islamister - sådan som jeg ser det!

Offline jalmar

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: December 09, 2014, 06:35:23 pm »
Citér
Folk der ikke vil Danmark - som er terrorister, eller opfordrer til angreb på den danske stat - skal selvfølgelig ikke have - eller beholder dansk statsborgerskab!

Vi skal ikke være tolerante overfor de intolerante islamister - sådan som jeg ser det!
Det er uhyre nemt at være enig i ovenstående -

Men hvordan effektuere et eventuelt lovforslag desangående hvis et menneske har dansk indfødsret, hvad mange af dem har?

Jeg kan ikke tro at der er nogle/mange regeringer der frivilligt ville modtage terrordømte statsløse :JC_doubledown:

Pastor Kaj

• Gæst
« Svar #6 Dato: December 09, 2014, 08:57:11 pm »
Hvis jihad-krigerne og terroristerne ikke er statsløse, må de vel have et tilhørsforhold til en stat.
I Storbritannien gør man aktuelt det, at man inddrager deres pas i op til 30 dage, mens sagen undersøges. Men de har også haft en antiterrorlov siden 2002, som bevirker at statsborgerskab kan fratages briter, som vurderes at være en trussel mod landets sikkerhed.
Norge arbejder vist på en lov eller lovændring.

I Danmark kører det som sædvanlig på snik-snak. De borgerlige partier  rumler om, at de efter et valg vil fratage statsborgerskaber - men lad os nu se.
På en forespørgsel i marts 2013 - altså for over halvandet år siden - svarede justitsministeriet ellers, at der allerede findes muligheder. Du kan læse om formuleringen af svarene her:

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE6992787/fakta-kan-danske-syrien-krigere-fratages-statsborgerskab/

I øjeblikket belønner den danske regering dem for deres indsats for Islamisk Stat med nåh-pus-pus-kurser og "mentorordninger", som skal vise dem vej ind på arbejdsmarkedet eller uddannelse.   
« Senest Redigeret: December 09, 2014, 08:59:56 pm af Pastor Kaj »

Offline Thor

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: December 13, 2014, 09:42:33 pm »
Jeg mener det er på tide helt at forbyde islam, samt at stoppe med at anerkende islam som en religion.

Islam er et politisk parti lige som nazismen .

Det ville vist løse en del problemer at afskaafskaffe den ondskab islam står for.
Med venlig hilsen
Thor

Pastor Kaj

• Gæst
« Svar #8 Dato: December 13, 2014, 10:03:12 pm »
Man kan ikke afskaffe den ondskab og herskermentalitet, som ligger i islam, den har været sådan igennem mange århundreder.
Men jeg er enig med dig i, at man kunne forbyde islams tropper i at gå rundt og "vise flaget" i gaderne, jeg tænker her ikke kun på de sorte bannere med krussedulleskift (arabisk) men også på de kvindelige i burka o.lign. Deres ideologiske påklædning svarer til, hvis du i storbyerne ustandseligt mødte mænd i grå jakkesæt med "Mao-krave"/kasket med rød stjerne - eller nogle med brune SA-skjorter og hagekorsarmbind.

Og så skal repatrieringerne begynde. Hizb ut-Tahrir og andre rabiate går forrest mod grænsen fulgt af en lang række imamer.
De flankeres, så længe de befinder sig på dansk grund, af en jægerkorpsafdeling med skarpladte geværer. Det er min fremtidsmusik.    :yes:

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Tror på en fremtid uden de bl?s indblanding, :))
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: December 14, 2014, 01:08:43 am »
Altså smide dem på porten? hvilken lov vil tillade det? der er jo stdig noget der hedder statsborgerskab, desuden hvis man gør det vil der så i fremtiden komme gengældelser og mere terror ?

Bedre at have dem her og kontrollere hvad de laver ikk?  :happy:

mvh, Anna,  :clover:
<3 <3
Støttemedlem af brovte-banden, :)

Offline jalmar

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: December 14, 2014, 09:23:16 am »
Altså smide dem på porten? hvilken lov vil tillade det? der er jo stdig noget der hedder statsborgerskab, desuden hvis man gør det vil der så i fremtiden komme gengældelser og mere terror ?

:JC_doubleup:

Pastor Kaj

• Gæst
« Svar #11 Dato: December 14, 2014, 10:38:54 am »
Citér

I bemærkningen "hvilken lov vil tillade det", ligger kimen til en fundamentalistisk opfattelse af en lov - som noget helligt.
Lov skal holdes, men en lov kan da forbedres og ændres, ligesom der kan vedtages en ny. Et helt nyt folketingsflertal vil kunne vedtage ændringer i danske love, der hvor nye tider har flasket det sådan, at de hidtidige ikke er tilstrækkelige, ja ligefrem skader Danmark og det danske folk. En ny politik på indvandrerområdet vil sikkert også medføre en opsigelse af visse konventioner, da det nu længe har været åbenlyst, at de er til ubodelig skade for os, ja direkte medvirker til, at vi mister vores eksistens. Jeg mener: Danske politikere burde vel være valgt for at føre politik for det danske folk?

Der skal anlægges en plan for afviklingen af det multikulturelle samfund, og den er kun mulig, hvis vi påbegynder repatrieringen af de fremmede (læs: først og fremmest muslimerne).  Et indvandringsstop alene vil ikke være nok for et samfund, hvor der skønsmæssigt opholder sig langt over 400.000 ikke-vestlige personer. (For et år siden oplyste Danmarks Statistik, at de udgjorde 390.280. Siden har vi som bekendt modtaget op mod 10.000, og dertil lægger jeg dem, man oftest glemmer: De illegale. Det er fornylig meddelt dagspressen, at de skønnes at udgøre over 30.000 personer.)
Dansk lov skal derfor også udformes, sådan at en lang række statsborgerskaber tildelt med hovedet under armen bliver annulleret.

"At have dem her" koster årligt et uhyrligt stort milliardbeløb, så nej, den dur bestemt ikke!
Din frygt for "gengældelse" fra islam i form af terror giver dem allerede en halv sejr. Man skal aldrig kunne true sig til magten i danskernes fædreland ej heller kue os ved udøvelse af terror.
Jeg tror, at de vestlige landes virkelighedssky politikerelite vil blive sat stolen for døren af deres menige folk. Det er den eneste vej, hvis vestens nationalstater skal undgå at blive islamiske stater.

« Senest Redigeret: December 14, 2014, 10:43:59 am af Pastor Kaj »

El_Nino

• Gæst
« Svar #12 Dato: December 16, 2014, 06:10:31 pm »

http://denkorteavis.dk/2014/et-regeringsskifte-vil-betyde-en-katastrofe-for-hellige-krigere-og-maske-slut-med-statsborgerskaber-til-terrormistaenkte/

"Hvis de nuværende meningsmålinger holder stik ved det kommende folketingsvalg, der skal afholdes senest i september næste år, kan såkaldt hellige krigere godt forberede sig et på et evigt farvel til Danmark samtidig med, at FN’s Statsløsekonvention vil blive udfordret.

Det fremgår af et fælles udspil til bekæmpelse af radikalisering, som Venstre, Dansk Folkeparti, Det Konservative Folkeparti og Liberal Alliance i går præsenterede."

Blå stue mener, at det nu skal være slut med statsborgerskab til islamister i Danmark!

Det kan ikke være rigtigt, at terrordømte, og islamister der bryder lovene, skal kunne beholde deres statsborgerskab til Danmark?

Hvad mener du?

Jeg kan kun følge ""blå stues""  meninger - radikaliserede muslimer skal ikke kunne returnere; men sendes tilbage til deres forældres hjemlande. Evt. gør som Angola er ved at (måske) indføre -: forbud mod Islam. :Laie_5:

El_Nino

• Gæst
Sv: Slut med statsborgerskab? - Og hvad så ???
« Svar #13 Dato: December 16, 2014, 06:28:11 pm »
Citér
Det provokerer mig at boghandleren ikke blev udvist.
Her er vi enige, da problemet med ham ikke er juridisk uløseligt da han har dobbelt statsborgerskab.
Men så er der lige kone og børn - Dem kan man jo ikke bare fratage deres statsborgerskab, og jeg kunne forestille mig at børnene voksede op med lige så rabiate holdninger, som man ikke ved, hvad kan udvikle sig til af hævn ad åre, hvis Said Mansour (Og kone) føler sig uretfærdig behandlet.

Ellers synes jeg der tegner sig et generelt billede i retning af fratagelse af statsborgerskab over en stor del af EU, samt i USA, af terrormistænkte, og eller dem der opfordrer til terror.

Men men men ......

Der er dog en del problemer i det aspekt, for det er jo ikke nok "bare" at fjerne statsborgerskabet, for at undgå eventuelle yderligere terrortiltag fra en terrorist - For at undgå det bare 75%, er det vel nødvendigt at personen sættes på et fly til et andet sted i verden........ Men hvortil ?

Og - Hvordan udvise et menneske der har indfødsret i f.eks. Danmark ?
Hvilken regering kunne tænkes at ville tage imod en dansker der er dømt for terrorisme, og derefter give samme terrorist statsborgerskab ?

Hvad har familien af statsborgerskaber - er de også dobbelte? I så fald ser jeg ikke nogen problemer med at sende alle tilbage til oprindelige land, samt at fratage dem det danske statsborgerskab, men en evt. konventionsændring er måske også en udvej for at få gjort kål på disse radikale muslimer :girl_cool: :diablo (2):

Offline Phil

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.8%
  • Country: ph
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: December 22, 2014, 09:19:02 am »
Citér

Det er uhyre nemt at være enig i ovenstående -

Men hvordan effektuere et eventuelt lovforslag desangående hvis et menneske har dansk indfødsret, hvad mange af dem har?

Jeg kan ikke tro at der er nogle/mange regeringer der frivilligt ville modtage terrordømte statsløse :JC_doubledown:

Folk uden statsborgerskab udvises til det land hvor de er født.
I flere lande er fødselsattesten lig med statsborgerskab.
En person der er født i et af de lande har for altid statsborgerskab og alle de rettigheder det giver i landet, uanset hvor mange pas og andre statsborgerskaber vedkommende ellers har i andre lande.
Ser frem til at jordens befolkning reduceres til ca. 1% af det nuværende antal, i håb om at planeten så har en chance for at overleve.