Forfatter Emne: Sådan er kapitalismen  (Læst 196 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sådan er kapitalismen
« Dato: Juni 22, 2016, 06:44:10 pm »
Jeg arbejder med ny teknologi, men er ikke personligt fulgt med den teknologiske udvikling.

Jeg har indtil for nylig haft en gammel mobil, men den blev væk.

Så tog jeg det store teknologispring og købte en iPhone, og jeg købte også en til min samlever, da jeg nu alligevel havde taget pungen op af lommen.

Så skulle jeg jo bruge et nyt SIMs-kort, og jeg kunne da også få et erstatningskort til 300 kr og beholde mit gamle nummer.

Nu ved jeg, at de har en klipper, så man kan få sit SIMs-kort klippet, så det passer i moderne mobiler (som bruger mindre kort), så jeg bad den unge dame bag skranken om at få klippet min samlevers kort, så det passede i iPhonen.

Det kunne ikke lade sig gøre længere, men jeg kunne da købe et erstatningskort, som man kan trykke ud i tre størrelser, men som ellers er det samme.

De kunne ikke få sig selv til at tage 300 kroner for at klippe kortet - og derfor gemte de klipperen, så blev det nødvendigt at købe et nyt kort, da de kom frem (for det bruger de to minutter på ved computeren).

Det er typisk kapitalisme.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?