Forfatter Emne: Metal ferie  (Læst 1363 gange)

Offline Rudolf (OP)

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Metal ferie
« Dato: Juli 05, 2012, 02:15:59 pm »
I 1990 havde min kone og jeg besluttet at vi skulle på ferie. Der var blot det ved det at min kone ville ikke flyve, heller ikke sejle og lange bilture var hun ikke meget for.

Men så i januar kom Metal bladet og det indeholdt en reklame for Metalskolernes feriecentre. Det lød godt og de var billige.

Det måtte være noget for os tænkte jeg og hun gik med til at vi skulle bestille sådan et ophold. Og der var jo længe til.

De sidste 3 dage inden vi skulle afsted var hun et nervevrag, så jeg var bange for at vi måtte aflyse.

Afsted kom vi dog og en halv time efter ankomsten var hun på knus med de andre gæster.

Indkvarteringen var fornem. Et dobbeltværelse bestod at 2 enkeltværelser med dør imellem.
Vi havde hver sit bad/toilet og hver sin telefon. Der manglede intet.

Ved indskrivningen havde vi fået et nummer på det bord vi skulle sidde ved i spisesalen. Det gjorde man for at hindre folk fra samme afdeling i at klumpe sif sammen. Det fungerede fint.

Vi havde også fået et andet nummer, og hvad det skulle bruges til fandt vi ud af om søndagen der var den store konkurrencedag.  Vi blev delt op i grupper efter de numre. Og det var ikke de samme som vi spiste med.

Efter en introduktion fik grupperne alle udleveret et sæt spørgsmål som skulle besvares. Vi fik resten af dagen til det og kunne søge og finde svarene rundt omkring i huset.
Det viste sig, at alle svarene fandtes i Metals lille lommebog.

Da det var slut og sendt til bedømmelse deltog holdene i en quiz. Og så blev resultaterne ført op på en tavle, og gruppens placering her afgjorde hvilken opgave hver gruppe skulle tildeles når vi torsdag aften skulle have festaften.

Nogen skulle pynte salen, andre skulle finde på konkurrencer. Nogen skulle holde tale for kvinderne, andre for mændene.

Mit hold "vandt" opgaven som arrangører og skulle levere Toastmasteren. Som blev mig.

Nu fulgte der nogle dage med forskellig underholdning små udflugter m.m..
Om onsdagen var vi på en heldagesudflugt omkring Herning og Silkeborg, hvos vi spiste frokost under en sejltur med en af turistbådene. Vi rundede lige Himmelbjerget.

Og så blev det torsdag. De forskellige grupper kom med deres bidrag (der var lidt magre) dem der skulle holde talerne bad om hjælp. Det endte med at jeg måtte skrive deres taler - og da aftenen kom blev de begge mundlamme, så jeg måtte holde begge taler.

De forskellige ting på programmet var overstået på en lille halv time og det var li9dt for hurtigt syntes jeg. Jeg måtte finde på noget. Og en Århus historie kunne vel altid bruges - især når man vendte den så det var københavnere det gik ud over.

Jeg inviterede folk op til mikrofonen hvor de kunne synge, fortælle historier o.s.v..

Da først de kom i gang var der trængsel ved mikrofonen.

Så skulle der danses og der var kaffe og fri bar og det gik lystigt til. Alle syntes at jeg havde klaret min opgave glimrende, og jeg måtte skåle med næsten alle.

Således opstemt kom vi til vores værelser og væltede rundt og sov.

Men på et tidspunkt skulle jeg op - for ikke at tisse i sengen. Vaklede ud på toilettet uden at tænde lys.

Det var nemlig de lyse nætter og månen skinnede udenfor de store vinduer.

Jeg blev færdig og vaklede ind for at komme i seng, så ud af døren og så til venstre Hva' pokker - der stod en fyr i månelyset. Med strithår og en krøllet undertrøje - og stive stirrende øjne. Og uden fødder

Jeg tog mig til hovedet - det gjorde han også. Jeg åbnede munden for at sige et eller andet. Det gjorde han også.
For pokker fyren gjorde nar af mig. Det var sgu uhyggeligt. :o

Men så gik det op for mig hvad det var.Garderobe skabets dør var på indersiden et spejl, og i min brandert havde jeg ikke lukke døren - så det var bare mig selv.

Næste dag skulle vi hjem og min kone fik lang tid til at gå med at tage afsked med alle vore nye venner. :'(

Da vi kom hjem spurgte hun forsigtigt om ikke vi kunne tage et ophold mere. ???

Det kunne vi, og vi var der to gange mere. Så blev min kone syg og døde.
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje

Offline musenfryd

• Administrator
  • Senior medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
    • Telefonpasning
Sv: Metal ferie
« Svar #1 Dato: Juli 05, 2012, 04:24:37 pm »
Det lyder som en rigtig god ferie, og hvor er det imponerende at du kan huske så meget.. det tror jeg ikke jeg kan fra ting der skete for 22 år siden...
Life's a journey, not a destination

http://prontocallcenter.dk/
hvis der er brug for telefonpasning

Campanule

• Gæst
Sv: Metal ferie
« Svar #2 Dato: August 30, 2012, 01:13:33 pm »
Ha ha ha - ja et spejlbillede er ikke altid lige godt

Godt din kone blev så glad for det - det må være rart at tænke tilbage på