Forfatter Emne: Lever af offentlig forsørgelse?  (Læst 2169 gange)

Vintersne

• Gæst
Lever af offentlig forsørgelse?
« Dato: December 02, 2014, 04:18:55 pm »
http://denkorteavis.dk/2014/naesten-100-000-ikke-vestlige-indvandrere-lever-af-offentlig-forsorgelse-det-koster-kommunerne-dyrt/?utm_medium=newsletter_ubivox&utm_sourc

"Næsten 100.000 ikke-vestlige indvandrere lever af offentlig forsørgelse – det koster kommunerne dyrt.

Socialpolitik og asylpolitik hænger uløseligt sammen, og det er årtiers fejlslagne asylpolitik, der nu for alvor kan mærkes på de kommunale socialbudgetter blandt andet på grund af, at ikke-vestlige indvandrere på offentlig forsørgelse er overrepræsenterede.

Det kan mærkes på andre områder i de kommunale budgetter, hvor der selvsagt er færre penge til andre sociale områder som børn og ældre.

Blandt alle 16-64 årige ikke-vestlige indvandrere var ikke færre end 44 procent ifølge Danmarks Statistik på fuld offentlig forsørgelse i 2013. De tilsvarende andele var 31 procent blandt danskere og 18 procent blandt vestlige indvandrere. Andelene omfatter også SU-modtagere."

Er danskerne ved at at få øjnene op for, at nu går den ikke længere, med alle de flygtninge og indvandre udgifter for landet - siden at Dansk Folkeparti nu igen i meningsmålinger er blevet landets største parti?

Hvad mener du?

Fruppe

• Gæst
Sv: Lever af offentlig forsørgelse?
« Svar #1 Dato: December 02, 2014, 06:39:07 pm »
Englands David Cameron har fået nok af presset på de offentlige kasser og vil have stærke begrænsninger, og hvis det medfølger en udmelding fra EU vil han også arbejde på det.

Brønderslev kommune har som alle andre udgifter på ikke-vestlige indvandrere og er nu nødt til at omdanne asfaltveje til grusveje for at spare 1,4 millioner, hvilket efter en hurtig udregning er kontanthjælpen til 10 ledige indvandrere.

http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Nordjylland/2014/12/02/171550.htm

Og det vil også koste arbejdspladser når der ikke bliver repareret...........det kan kun gå galt i sidste ende  :JC_ghey:

Vintersne

• Gæst
« Svar #2 Dato: December 03, 2014, 08:56:42 am »
Englands David Cameron har fået nok af presset på de offentlige kasser og vil have stærke begrænsninger, og hvis det medfølger en udmelding fra EU vil han også arbejde på det.

Brønderslev kommune har som alle andre udgifter på ikke-vestlige indvandrere og er nu nødt til at omdanne asfaltveje til grusveje for at spare 1,4 millioner, hvilket efter en hurtig udregning er kontanthjælpen til 10 ledige indvandrere.

http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Nordjylland/2014/12/02/171550.htm

Og det vil også koste arbejdspladser når der ikke bliver repareret...........det kan kun gå galt i sidste ende  :JC_ghey:

Ja helt sikkert! - Jeg tror faktisk at England melder sig ud af EU!

EU bestemmer for meget og vi for lidt i egne lande!

Alt tyder på at kommunerne ikke kan klare flygtninge/indvandre presset længere, hverken boligmæssigt eller på den økonomiske side!

Joakim

• Gæst
Danmark burde følge England på den inde
« Svar #3 Dato: December 03, 2014, 11:22:46 am »
Selvfølgelig skal  udlændinge ikke kunne komme og bare få del i skatte betalte fordele, det burde være logik for burhøns.

Det bliver spændende hvornår resten af norden går med.
Det er jo ikke kun England der er ved at gå i knæ over at skulle forsørge andre landes befolkning.
Gør man intet, så styre vi lige mod en borgerkrig.

Offline jalmar

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
  • uvidenhed blomstrer hos dem der ikke ser helheden.
    • Vis profil
Sv: Lever af offentlig forsørgelse? Spørgsmål Google ikke kan besvare er:
« Svar #4 Dato: December 03, 2014, 05:30:14 pm »
Har I, der brokker jer, svarene på nedenstående spørgsmål m.fl., er I, i jeres gode ret til at brokke jer -

Jeg kan ikke med min gode vilje se, hvordan en dansk regering (uanset observans) skal kunne undgå at bære deres del af flygtninge-byrderne, der også har belæg i EU og menneskerettighederne.

Desværre kan jeg heller ikke se at dansk økonomi kan magte at stå udenfor EU, sandsynligvis fordi jeg ikke har den økonomiske indsigt der skal til for at kunne lægge et eneste bevis frem.

1)
Hvor meget er det de "fremmedes" skyld ?
2)
Hvor meget er det en fejlslagen integrationspolitiks skyld ?
3)
Hvor meget er det de forskellige muslimske landes skyld ?
4)
Hvor meget er det vestens og deres indblanding i de muslimske landes skyld ?
5)
Hvor meget er det ...... stil selv flere spørgsmål - Jeg er desværre ikke klog nok til at besvare nogen  af dem :unsure:

jalmar

Joakim

• Gæst
Sv: Lever af offentlig forsørgelse? Spørgsmål Google ikke kan besvare er:
« Svar #5 Dato: December 03, 2014, 06:30:38 pm »
Har I, der brokker jer, svarene på nedenstående spørgsmål m.fl., er I, i jeres gode ret til at brokke jer -

Jeg kan ikke med min gode vilje se, hvordan en dansk regering (uanset observans) skal kunne undgå at bære deres del af flygtninge-byrderne, der også har belæg i EU og menneskerettighederne.

Desværre kan jeg heller ikke se at dansk økonomi kan magte at stå udenfor EU, sandsynligvis fordi jeg ikke har den økonomiske indsigt der skal til for at kunne lægge et eneste bevis frem.

1)
Hvor meget er det de "fremmedes" skyld ?
2)
Hvor meget er det en fejlslagen integrationspolitiks skyld ?
3)
Hvor meget er det de forskellige muslimske landes skyld ?
4)
Hvor meget er det vestens og deres indblanding i de muslimske landes skyld ?
5)
Hvor meget er det ...... stil selv flere spørgsmål - Jeg er desværre ikke klog nok til at besvare nogen  af dem :unsure:

jalmar

1.De står for hver femte drab, og her skal du have i mente de kun udgør 10 % af befolkning.De er markant mere kriminelle end danskerne.
2. 0%, Danmark skal ikke integrere dem, de har selv valgt at tage herop, altså skal de indordne sig i det samfund der forsørger dem.
3. 100 % de flest af deres egne lande er så ringe at deres befolkning heller ikke bryder sig om det.
4. Danmark skulle aldrig have være t gået ind i hverken Afghanistan eller Irak, flertallet af deres befolkning vil leve under noget så latterligt som koranen, lad dem.
Her derimod skal der under ingen omstændigheder tages særhensyn til den latterlige overtro.
5 .Kunne være er det Danmark har plads og råd til.Der er grænsen forlængst overskredet.
Hvis man bruger vores nabolandes beregninger så er 100 mia årligt ikke helt skævt, det er vanvid for at huse andre folkeslag.

Alle har en holdning til indvandring, de sidste 30 år har man brugt spørgsmålet til at nedgøre en del af befolkningen der har stille spørgsmål til alle de negative følger af masseindvandringen.

Havde man allerede i tresserne lavet kontrakter , at når der ikke var mere arbejde, så tog de hjem, fuldstændig som når danskere tager job i udlandet.
Men nej, vi var styret af blødsødne fjolser, det lider vi under endnu.

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    7.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #6 Dato: December 03, 2014, 06:38:59 pm »
Men hvordan skal man overhovedet definere forskellen på Nydanskere og ikke-Nydanskere? Hvor længe skal man have været i landet for at være det ene eller det andet? Nej, det er komplicerede sager, som der ikke rigtig er et enkelt svar på. I Sverige taler man slet ikke om nysvenskere - der er alle bare svenskere, og det giver fin mening i en moderne verden.  :aww:
Anklageren er sidens allerbedste debattør, det er godt, vi har ham som forummets leder og ansigt udadtil. :)

Offline Megaprofilos

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: December 04, 2014, 02:53:44 am »
Men hvordan skal man overhovedet definere forskellen på Nydanskere og ikke-Nydanskere? Hvor længe skal man have været i landet for at være det ene eller det andet? Nej, det er komplicerede sager, som der ikke rigtig er et enkelt svar på. I Sverige taler man slet ikke om nysvenskere - der er alle bare svenskere, og det giver fin mening i en moderne verden.  :aww:

Det synes jeg ikke er så svært. Dem der kommer til Danmark, efter at have levet en del af deres liv i udlandet, de er ny-danskere. Dem der er født og opvokset i Danmark, de er danskere.

MVH
Megaprofilos

Vintersne

• Gæst
« Svar #8 Dato: December 04, 2014, 10:44:56 am »

Det synes jeg ikke er så svært. Dem der kommer til Danmark, efter at have levet en del af deres liv i udlandet, de er ny-danskere. Dem der er født og opvokset i Danmark, de er danskere.

MVH
Megaprofilos

Der er nogen der mener, at hvis en flygtning eller indvandre har dansk statsborgerskab, ja så er personen pr. defination dansker?