Forfatter Emne: Solens død - "DIN DEBATS 'BRØD'" - Hvad siger sol-annoncørerne mon ?  (Læst 14698 gange)

Rollo

• Gæst
Sv: Solens død - "DIN DEBATS 'BRØD'" - Hvad siger sol-annoncørerne mon ?
« Svar #15 Dato: December 04, 2014, 06:00:17 pm »
Gør som jeg og brug konsekvent ad-blocker og pop up-blocker. :aww:
Tak for rådet, men jeg tror ikke jeg vil følge det.

Jeg har også i årevis blokeret pop up-reklamer. De er virkelig en plage. Men en generel blokering af reklamer har jeg ikke tænkt mig. Der er faktisk nogen af dem, der er gode nok. Desuden anerkender jeg SOLs behov for at tjene penge (på reklamer).

Det som er problemet på SOL, er at det er gået over gevind + SOL tillader uetiske reklamer. Og så fylder de for meget.

Rollo.

Offline jalmar (OP)

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
  • uvidenhed blomstrer hos dem der ikke ser helheden.
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: December 04, 2014, 06:11:32 pm »
Citér
[....] Desuden anerkender jeg SOLs behov for at tjene penge (på reklamer).

Det som er problemet på SOL, er at det er gået over gevind + SOL tillader uetiske reklamer. Og så fylder de for meget.

Vi er 100% enig Rollo -
Skal dog indrømme at jeg ignorerer reklamerne, så jeg har ikke opdaget evt. uetiske.

Jeg tvivler på jeg havde skiftet, hvis ellers "sol" havde virket som lovet - Men intet virker og debatten virker nærmest som et stort rod - Og hverken PB eller "søg på gl. indlæg" er blevet indført som lovet.

jalmar

Offline Megaprofilos

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: December 05, 2014, 02:09:03 am »
Citér
[....] Desuden anerkender jeg SOLs behov for at tjene penge (på reklamer).

Vi er 100% enig Rollo -
Skal dog indrømme at jeg ignorerer reklamerne, så jeg har ikke opdaget evt. uetiske.

Jeg tvivler på jeg havde skiftet, hvis ellers "sol" havde virket som lovet - Men intet virker og debatten virker nærmest som et stort rod - Og hverken PB eller "søg på gl. indlæg" er blevet indført som lovet.

jalmar

Jeg er enig med både Rollo og dig.

Jeg har bemærket de uetiske reklamer. "din pc er inficeret, tryk her" "du har en virus, tryk her omgående" osv. Og det der sker, hvis man trykker på de MEGET suspekte reklamer, er at man netop får en "virus", og så skal man lige købe denne virusscanner, for at få løst problemet. Så faktisk reklamerer sol for særdeles suspekte sider.

Men det er vigtigt lige at holde hovedet koldt her, for det handler bestemt ikke KUN om reklamer, herunder de uetiske. Det er hele layoutet/opbygningen af den nye sol-debat, som den er helt gal med. Man skal trykke 500 gange på "se kommentar", for at finde nye indlæg. Man har intet overblik. Det hele er en rodebutik. Avanceret søgning og muligheden for at abonnere på en debat er forsvundet. De har kynisk slette alle PB(private beskeder), og totalt fjernet denne funktion. Og flere ting jeg ikke lige kan komme i tanke om.

Jeg tror det handler om kynisk vurdering af reklamepenge. Vi faste debattørere har enten adblokplus eller også ignorerer vi reklamerne. Det er der ingen penge i. De vil have helt unge mennesker, som lige i forbifarten, skriver et eller andet i en debat (som ingen læser), og så klikker på deres reklamer. Det er bare et faktum, at helt unge mennesker er mere påvirkelige af reklamer, end de mere modne voksne. Derfor har sol lavet dette barnlige design.

MVH
Megaprofilos   

Joakim

• Gæst
« Svar #18 Dato: December 05, 2014, 07:39:33 am »
Megaprofilos skrev:

Citér
Det er bestemt ikke fra hverken dig eller lyjse at jeg har hørt om denne side. Der er ufattelig mange andre på den døende sol-debat, som gør opmærksom på siden, men ikke Jer. Så det skal I sku ikke tage æren for.

Jeg tror ikke Jalmar skrev det, for at "tage æren" for noget !

Han skrev det fordi, det var sådan det gik til, og da andre debattører fandt "Din debat" lagde de også reklamer ud, og dem har du så set.

Det handler vel heller ikke om, hvem der først reklamerede for denne debat, det vigtigste er da, at  den eksisterer  :ded_snegurochka:

Jeg vil mener den tilkommer snemanden, han var først ude og smide link til andre steder, om det så var Jubii han mente da han skrev dindebat er uklart.Men vi landede her, så det er vel ligegyldig nu, Solen går ned for evigt efter det idiotiske klikkeri, der er jo helt dødt.

:Laie_94:

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #19 Dato: December 05, 2014, 08:31:04 am »
Sol kunne lære meget af dette sted.  Og så alle de sjove smilies :boast:
Midlerne er underordnede.

Fruppe

• Gæst
« Svar #20 Dato: December 06, 2014, 11:44:33 am »
Nyeste tiltag på SOL`s "debatside":

Cursoren forsvinder helt når man ikke har den inde på midten i tekstfelterne  :dash2:

Joakim

• Gæst
« Svar #21 Dato: December 06, 2014, 12:02:28 pm »

Cursoren forsvinder helt når man ikke har den inde på midten i tekstfelterne  :dash2:

Efterprøvede lige, min cursor forsvinder der hvor i andre ser reklamer.

Jeg er også stødt på noget irriterende her, for at svare skal man citere, der mangler en svarknap :connie_tap: Ellers lander indlægget i bunden

Fruppe

• Gæst
« Svar #22 Dato: December 06, 2014, 03:05:35 pm »

Efterprøvede lige, min cursor forsvinder der hvor i andre ser reklamer.

Jeg er også stødt på noget irriterende her, for at svare skal man citere, der mangler en svarknap :connie_tap: Ellers lander indlægget i bunden

Jeg ser ikke nogen reklamer, bortset fra når Adblock får et blackout en gang om ugen, men så genstarter jeg blot browseren.

Hellefred

• Gæst
« Svar #23 Dato: December 09, 2014, 01:08:50 pm »
Holder også øje med den gamle debat for nu lissom at se om "redaktionen" har fortrudt den radikale omvæltning af debatten,  :daz:

De ligger, som de har redt - og nu er de ved at tilpasse sig deres (sidste?) stampublikum! Kiggede lige på deres emner i dag. Blandt de hotte emner  :drool: :

"Rastepladsen Amager Fælled tidlig morgen: Er du morgenliderlig, så kig forbi buskene.."
"Sex på Egerup Strand"
"Selvbondage - opdage og blive ydmyget"
"Nysgerrig ..nogen gange går jeg rundt med tanken om, hvordan det er at sutte en.."

Vi er godt nok heldige, at Din-debat findes!   :JC_doubleup:

« Senest Redigeret: December 09, 2014, 01:12:39 pm af Hellefred »

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    3.6%
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: December 09, 2014, 02:11:20 pm »
Holder også øje med den gamle debat for nu lissom at se om "redaktionen" har fortrudt den radikale omvæltning af debatten,  :daz:

De ligger, som de har redt - og nu er de ved at tilpasse sig deres (sidste?) stampublikum! Kiggede lige på deres emner i dag. Blandt de hotte emner  :drool: :

"Rastepladsen Amager Fælled tidlig morgen: Er du morgenliderlig, så kig forbi buskene.."
"Sex på Egerup Strand"
"Nysgerrig ..nogen gange går jeg rundt med tanken om, hvordan det er at sutte en.."

Jeg tror det er sol-medarbejdere, der sidder og opretter tråde...for at holde debatten igang, men der er dødt derinde  :connie_3:

Floridor

• Gæst
Jeg er absolut ikke snerpet... - men...
« Svar #25 Dato: December 09, 2014, 10:46:20 pm »
- det skal så sandelig stå folk frit for om de finder fornøjelse i at opsøge hinanden til et par rappe slag på Fælleden, iført stramt snørede strandsutter - eller måske prøve på at blive opdaget - i færd med at ydmyge en busk lige fra morgenstunden...

- men jeg vil rigtigt gerne have mig frabedt at få sjasket opstemte kratluskere og hungrende buskmænds bizarre lyster direkte i fjæset når jeg med søvnige øjne åbner debatten sammen med dagens første kop mokka......

- der ville for pokker da ikke ske det HELT store ved liige at lægge de dér løjer hen i en undermappe - til fri brug for værdigt trængende.... :JC_humpy:

- men det er måske en del af det nye 'koncept'....

- 'ungt med de unge - lummert med de lumre'

:Laie_48: 
« Senest Redigeret: December 09, 2014, 11:04:41 pm af Floridor »

Fruppe

• Gæst
« Svar #26 Dato: December 10, 2014, 12:16:44 pm »

"Sex på Egerup Strand"

Jeg tror det er sol-medarbejdere, der sidder og opretter tråde...for at holde debatten igang, men der er dødt derinde  :connie_3:

Så er det jo at vi skal stoppe med at gå ind på siden for at få et grin over elendigheden, netop antallet af besøg får annoncørerne til at fortsætte selv om vi aldrig klikker på de reklamer...............som ikke er der når vi bruger adblock.

Vintersne

• Gæst
« Svar #27 Dato: December 11, 2014, 10:59:09 am »
Selv om solen skulle blive bedre igen - er det meget svært at få folk tilbage til en side, som de har forladt!

Og da slet ikke fra en så god side, som denne her*S*!

Offline jalmar (OP)

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • uvidenhed blomstrer hos dem der ikke ser helheden.
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: December 14, 2014, 09:12:27 am »
Citér
Megaprofilos
Det er bestemt ikke fra hverken dig eller lyjse at jeg har hørt om denne side. Der er ufattelig mange andre på den døende sol-debat, som gør opmærksom på siden, men ikke Jer. Så det skal I sku ikke tage æren for.

Det er da bedøvende hvem der først gjorde opmærksom på din debat - MEN fakta er at "Vintersne" meldte sig ind 30/11:

lyjse
meldte sig ind 26/11-2014 og gjorde (så vidt jeg husker) opmærksom på  DIN-DEBAT, der blev bortcensureret samme dag.

2 dage efter skrev jeg også et indlæg om DIN-DEBAT der også blev bortcensureret samme dag - Jeg skrev derefter to almindelige indlæg i Religion, hvori linket til DIN-DEBAT var - De blev også bortcensurerede.

I april 2014 lagde Carlo linket til DIN-DEBAT - Carlo har været medlem siden 2012 - Og jeg meldte mig ind i april 2014 -

Fruppe

• Gæst
« Svar #29 Dato: December 14, 2014, 12:15:14 pm »
Citér
Megaprofilos

Det er da bedøvende hvem der først gjorde opmærksom på din debat - MEN fakta er at "Vintersne" meldte sig ind 30/11:

lyjse
meldte sig ind 26/11-2014 og gjorde (så vidt jeg husker) opmærksom på  DIN-DEBAT, der blev bortcensureret samme dag.

2 dage efter skrev jeg også et indlæg om DIN-DEBAT der også blev bortcensureret samme dag - Jeg skrev derefter to almindelige indlæg i Religion, hvori linket til DIN-DEBAT var - De blev også bortcensurerede.

I april 2014 lagde Carlo linket til DIN-DEBAT - Carlo har været medlem siden 2012 - Og jeg meldte mig ind i april 2014 -

Jeg har været på Kandu i flere år, der er nu ikke så meget politik og mudderkastning, det går mest på problemknusning.

Nu mangler vi bare Fuerzzz  :alc: