Forfatter Emne: Eks-jihadkriger - en kvalifikation på cv'et?  (Læst 519 gange)

Pastor Kaj

• Gæst
Eks-jihadkriger - en kvalifikation på cv'et?
« Dato: November 30, 2014, 10:06:34 pm »
I England har man i længere tid praktiseret at fratage "hjemvendte" jihadister deres statsborgerskaber. Nu vil man tillige tiltale en del af dem efter en forræderiparagraf, som ikke har været taget i brug siden lige efter 2. Verdenskrig.
I Belgien - det eneste vesteuropæiske land, som har forholdsvis flere ISIS-terrorister end Danmark - er der rejst tiltale mod 46.

Danmark?
Nej, nej - bare rolig. Her er man jo "inkluderende" ud i karikaturen. Læs redaktør Peter Neerup Buhls fremragende, spidse artikel om den vanvittige danske blødsødenhed igen-igen.:

https://nationaldemokraten.dk/danmark-praemierer-jihadister/

Herhjemme opererer vi med "mentor-programmer", hvor eks-jihadister nærmest ligestilles med dem, der havde "fjumreår" !
30 af dem deltager foreløbig i dette program, hvor de tilbydes job, uddannelse og "en ny vej ind i samfundet"... :JC_doubledown:

Der var en overgang, hvor de kulturradikale, særlig kunstnere med mellemrum indrykkede annoncer i pressen, hvor de erklærede sig flove over at være danskere. Da jeg læste ovenstående, følte jeg mig flov. Tænk, hvis man skulle forklare sådan noget til en eller anden normal turist!

En tilværelse som eks-jihadkriger snart en kvalifikation på cv'et ?

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
Sv: Eks-jihadkriger - en kvalifikation på cv'et?
« Svar #1 Dato: December 01, 2014, 04:35:35 am »
Hmm ... Hr. Pastor ... VI har da også nogle hengemte mugnende forræderiparagraffer fra anden Verdenskrig, dem kunne man jo tage frem og pudse lidt af ...  :wink:

Men det kræver jo en Regeringsbeslutning fra de vattede Politikere ...

Skal vi gætte på at de Radigale har en finger med i spillet der ?? ...  :logik:
« Senest Redigeret: December 01, 2014, 04:46:19 am af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Pastor Kaj

• Gæst
« Svar #2 Dato: December 01, 2014, 11:19:04 am »
Ja, jeg ved ikke, hvor mugne de er - men jeg har tænkt på sådan én som Straffelovens kap. 12.
I §102 står bl.a.: "Den, som under krig eller besættelse yder fjenden bistand ved råd og dåd eller til fremme af fjendtlig interesse svækker den danske stats eller dens forbundsfællers kampdygtighed, straffes med fængsel i indtil 16 år."

Pænt spring fra "inkluderende mentor programmer med henblik på job og uddannelse" - ay sir?  :biggrin:

Der er tillige et stk. 2 om "som bistand til fjenden anses således følgende forhold" - >
"Hvervning til eller tjenestegøring i fjendtlig krigs- eller besættelsesmagts væbnede styrker eller i tilknytning til disse virkende militære eller politimæssige korps eller lignende korps eller organisationer."

Hvorfor skulle de egentlig ikke kunne bruges?
Det ville en statsledelse ved sine fulde fem vel.
Men nej-nej, sådan noget ville regimet Østergaard-Thorning aldrig tænke på.   :logik:
« Senest Redigeret: December 01, 2014, 11:21:14 am af Pastor Kaj »

Rollo

• Gæst
« Svar #3 Dato: December 04, 2014, 08:16:02 pm »
Man kunne jo begynde med at fratage dem deres danske statsborgerskab, hvis de har et. I praksis kunne det ske ved lov, på samme måde (bare omvendt), som når man tildeler statsborgerskab.

Det ville da være en god begyndelse.

Rollo.