Forfatter Emne: Islamisk Stat?  (Læst 4727 gange)

Vintersne

• Gæst
Islamisk Stat?
« Dato: November 30, 2014, 11:16:38 am »
Islamisk Stat?

http://nyhederne.tv2.dk/udland/2014-10-03-tv-2-redaktoer-derfor-siger-vi-is-islamisk-stat

Alle medier og nu i folkemunde, kalder forkortelsen IS for Islamisk Stat!

For det første er det ikke en stat, og for det andet har det ikke noget at gøre med Islam!

Det er derimod en terror bevægelse, der udnytter og misbruger Islam i deres sag?

Franskmændene kalder dem Daish Halshuggerne, hvilket på arabisk kan betyde én der tramper på folk!

Hvad mener du?

Pastor Kaj

• Gæst
Sv: Islamisk Stat?
« Svar #1 Dato: November 30, 2014, 12:03:08 pm »
Først lige Velkommen her, Vintersne. Dette er rigtig nok en brugervenlig side, hva'?  :drinks:

Så må jeg sige, at selv om jeg har set mange gode kommentarer fra din side, er jeg ikke ganske enig her:
Citér
For det første er det ikke en stat, og for det andet har det ikke noget at gøre med islam.

En stat, er det område, de forsøger at sætte sig på, ganske vist ikke, men det er da deres mening! Islam er en erobrerideologi, og den har skam som formål at sætte sig på mere og mere land - og dominere.
"Sande muslimer forstår sig selv som erobrere. de forlader deres hjemlande for at vinde Europa for islam. Målet er et islamisk land. For at nå målet må vi følge strategien "skridt for skridt". Udvandring er et fundamentalt princip i islam. Udvandring er lig med jihad (hellig krig), at anstrenge sig på Allahs vilje..." (Sura 4.97).

Du synes, at være faldet for den opfattelse, man hører lettere skræmte vestlige politikere fra Obama til Lars Løkke erklære: At Islamisk Stat ikke har noget at gøre med islam! Det kan jeg love jer, at den har. Som det blev udtalt ved en Hizb ut-Tahrir-konference i Nørrebrohallen, 12. februar 2006):
"Muslimer skal ledes i hellig krig for Allahs sag. Vi skal have ledere i den muslimske verden, som regerer med sværdet, for de regerer med tungen. Rædslen vil fylde Europas hjerter."   :ph34r:

Det vi kalder terror er hellig krig, Vintersne. Da præsident Bush i sin tid erklærede "krig mod terror" begik han i virkeligheden den fejl, at han erklærede krig mod en kampmetode i stedet for mod selve ondskabens ideologi.

Jeg ved godt, at der - vistnok? - er en hel del muslimer, der personlig ikke bryder sig om halsoverskæring af vestlige personer, drab på børn, bomber mod indkøbscentre eller højhuse osv - men det er fordi, de ikke rigtig kan tåle "Allahs most". For det hedder altså Krigens Hus, det område, der endnu ikke er erobret af du ved nok hvem.  Det hjælper i øvrigt ikke så meget på verdens gang, at der engang imellem er et par muslimer, som erklærer sig "moderate". Højst udsætter de sig selv for at komme i unåde hos de dominerende. 

Må jeg spørge: Tror du på begrebet "moderat islam", vurderet på islams EGNE udtalelser, skrifter og handlinger?

« Senest Redigeret: November 30, 2014, 12:07:19 pm af Pastor Kaj »

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Islam i DK? Ja tak, multikulturen længe leve!
    • Vis profil
    • DKP
« Svar #2 Dato: November 30, 2014, 12:23:30 pm »
Islamisk Stat?

http://nyhederne.tv2.dk/udland/2014-10-03-tv-2-redaktoer-derfor-siger-vi-is-islamisk-stat

Alle medier og nu i folkemunde, kalder forkortelsen IS for Islamisk Stat!

For det første er det ikke en stat, og for det andet har det ikke noget at gøre med Islam!

Det er derimod en terror bevægelse, der udnytter og misbruger Islam i deres sag?

Hej, det er jo en fuldstændig korrekt iagttagelse. Naturligvis har IS intet med Islam at gøre - det ville jo svare til at påstå, at Breivik var repræsentant for kristendommen.
Observér, dokumentér, rapportér!

Vintersne

• Gæst
« Svar #3 Dato: November 30, 2014, 05:06:14 pm »
Først lige Velkommen her, Vintersne. Dette er rigtig nok en brugervenlig side, hva'?  :drinks:

Så må jeg sige, at selv om jeg har set mange gode kommentarer fra din side, er jeg ikke ganske enig her:
Citér
For det første er det ikke en stat, og for det andet har det ikke noget at gøre med islam.

En stat, er det område, de forsøger at sætte sig på, ganske vist ikke, men det er da deres mening! Islam er en erobrerideologi, og den har skam som formål at sætte sig på mere og mere land - og dominere.
"Sande muslimer forstår sig selv som erobrere. de forlader deres hjemlande for at vinde Europa for islam. Målet er et islamisk land. For at nå målet må vi følge strategien "skridt for skridt". Udvandring er et fundamentalt princip i islam. Udvandring er lig med jihad (hellig krig), at anstrenge sig på Allahs vilje..." (Sura 4.97).

Du synes, at være faldet for den opfattelse, man hører lettere skræmte vestlige politikere fra Obama til Lars Løkke erklære: At Islamisk Stat ikke har noget at gøre med islam! Det kan jeg love jer, at den har. Som det blev udtalt ved en Hizb ut-Tahrir-konference i Nørrebrohallen, 12. februar 2006):
"Muslimer skal ledes i hellig krig for Allahs sag. Vi skal have ledere i den muslimske verden, som regerer med sværdet, for de regerer med tungen. Rædslen vil fylde Europas hjerter."   :ph34r:

Det vi kalder terror er hellig krig, Vintersne. Da præsident Bush i sin tid erklærede "krig mod terror" begik han i virkeligheden den fejl, at han erklærede krig mod en kampmetode i stedet for mod selve ondskabens ideologi.

Jeg ved godt, at der - vistnok? - er en hel del muslimer, der personlig ikke bryder sig om halsoverskæring af vestlige personer, drab på børn, bomber mod indkøbscentre eller højhuse osv - men det er fordi, de ikke rigtig kan tåle "Allahs most". For det hedder altså Krigens Hus, det område, der endnu ikke er erobret af du ved nok hvem.  Det hjælper i øvrigt ikke så meget på verdens gang, at der engang imellem er et par muslimer, som erklærer sig "moderate". Højst udsætter de sig selv for at komme i unåde hos de dominerende. 

Må jeg spørge: Tror du på begrebet "moderat islam", vurderet på islams EGNE udtalelser, skrifter og handlinger?

Hej!

Ja mange tak - denne her side er ekstremt brugervenligt - helt sikkert!

Og nej, der er ingen der siger, at man skal være enig - det skaber jo ingen debat*S*!

Og ja, der er forskellige opfattelser, af hvor meget Islam der er i IS!

Der er mange forskellige opfattelser af hvad Islam er, og den religion der bliver dyrket i Islam - på samme måde som i Kristendommen og i andre religioner!

Jeg mener ikke, at vi skal frygte fredelige muslimer, der dyrker deres tro fredeligt og passer deres arbejde f.eks i Danmark!

Det er de intolerante islamister, som med terror vil et andet samfund, vi skal bekæmpe verden over!

Desværre bliver ellers fredelige muslimer hjernevasket i Moskeer verden over, til at følge islamisternes volds vanvid og fortolkning af Islam!

Sådan som jeg ser det!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Sv: Islamisk Stat? - selvmodsigende!
« Svar #4 Dato: November 30, 2014, 11:02:24 pm »
Jeg er enig med dig i, at IS er i fuld gang med at danne en stat, hvis de kan holde fast på de områder. som de har erobret.

Så gør du Hizb-ut-Tahrir til talsmand for hele islam, og det synes jeg er sært.

Som et eksempel på at islam er en erobrerideologi, som har til formål at sætte sig på mere og mere land - og dominere - bruger du IS - og det er lige så sært, fordi de har erobret området fra andre muslimer - men det skyldes vel, at du ikke kan finde nogen eksempler på, at islam har erobret kristne lande i mands minde.

Du har måske ret i, at Hizb-ut-Tahrir har planer om at erobre Europa, for de er jo syge i hovedet, men det er en tåbelig tanke.

Selv om det umulige skete, at samtlige arabere udvandrede til EU, så den arabiske verden lå øde og tom hen - så ville de kun udgøre 38% af befolkningen.

Det drejer sig nærmere bestemt om  Vestsahara, Eritrea, palæstinenserne og  Den Arabiske Ligas 22 medlemsstater.

Den Arabiske Ligas 22 medlemsstater er Algeriet, Bahrain, Comorerne, Djibouti, Egypten, Forenede Arabiske Emirater, Irak, Jordan, Kuwait, Libanon, Libyen, Marokko, Mauretanien, Oman, PLO, Qatar, Saudi-Arabien, Somalia, Sudan, Syrien, Tunesien, og Yemen.

Det er hele den arabiske verden med i alt ca. 300 mio. indbyggere - og de kan selvfølgelig ikke erobre EU med ca. 500 mio. indbyggere, som oven i købet er overlegne på alle de områder, der betyder noget i den forbindelse.

Derfor er erobringstankerne meget langt ude!

Citér

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline jalmar

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • uvidenhed blomstrer hos dem der ikke ser helheden.
    • Vis profil
Sv: Islamisk Stat? - Isil - Islamisk Kalifat
« Svar #5 Dato: December 02, 2014, 01:09:05 pm »
Isil er et Islamisk Kalifat - 
Citér
Kalifat er en islamisk statsform, der samler alle verdens muslimer under en og samme politiske enhed, regeret af en leder kaldet Kaliffen.
Kaliffen baserer sin autoritet på en arv af profeten Muhammeds styre.
http://da.wikipedia.org/wiki/Kalifat

Så jo det må være en "stat i staterne" som beherskes af disse blodtørstige elementer af menneskeheden.

Ayatollah Khomeini udtrykte på et tidspunkt noget i retning af:
"Vi kan ikke bekæmpe vesten militært, men vi kan befolke dem."

Men jeg tvivler alvorligt på, at det store flertal af "vore" muslimer havde det i tankerne, da de ankom.

Flere af de (forholdsvis ny-ankomne) muslimer jeg talte med i "Flygtningevenner", (ca. 6-8 år siden), fortalte, at de selv internt skelnede skarpt mellem det at være Muslim (herunder også ortodoks) der ikke går ind for jihad, og islamisme der gør, da jeg spurgte om hvor dybt jihad bundede i den muslimske kultur. Islamisme tog de 4 jeg talte med skarpt afstand fra -

Muslimerne har lige så store udsving i "trosspektret" som Kristne. Problemet er, som jeg har hørt fra en del, moderate muslimer i "Flygtningevenner", at det er uhyre svært at skille sig ud, for enten bekender man sig mere eller mindre åbenlyst til Islam i fællesskabet, eller også bliver man betragtet som forræder af Muhammad, hvilket kan gøre det meget svært, for både den enkelte og ikke mindst for deres familie, herunder børnene, at leve i fred for de ortodokse -

Men som ovenfor skrevet, det er altså 6-8 år siden, jeg sidst talte om problematikken med et par muslimer.

jalmar

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: December 02, 2014, 02:30:15 pm »
Jalmar skrev:

Citér
Muslimerne har lige så store udsving i "trosspektret" som Kristne. Problemet er, som jeg har hørt fra en del, moderate muslimer i "Flygtningevenner", at det er uhyre svært at skille sig ud, for enten bekender man sig mere eller mindre åbenlyst til Islam i fællesskabet, eller også bliver man betragtet som forræder af Muhammad, hvilket kan gøre det meget svært, for både den enkelte og ikke mindst for deres familie, herunder børnene, at leve i fred for de ortodokse -

Der er dog ingen kristne i dag, der går rundt og halshugger folk.

Men du har ret i, at der er mange forskellige kristne trosretninger, selvom de har Jesus tilfælles, som deres Herre og Gud, så er de lige så forskellige - som alle andre mennesker.

Jeg forstår ikke, at vi i Danmark tillader flygtninge - flytter deres krig herop  :assassin:

http://denkorteavis.dk/2014/kristne-forfoelges-jungleloven-hersker-paa-asylcentret-efter-klokken-17-nar-vagten-er-gaet-hjem/

Kristne forfølges: ”Jungleloven hersker på asylcentret efter klokken 17, når vagten er gået hjem”

Citér
Klaus Wivel påpeger også, at det er utrolig risikofyldt at konvertere fra islam til kristendommen, hvilket er i direkte modstrid med artikel 18 i Menneskerettighedskonventionen.

Dette samt muslimske landes forbud mod at undervise i eller oplyse om kristendommen er konkrete problemstillinger, som vestlige regeringer kunne tage op med muslimske samarbejdspartnere.

I Egypten har man for eksempel fjernet 600 års kristen historie fra skolernes lærebøger.

Samtidigt så man i august 2013 det værste angreb mod kristne institutioner i Egypten i 100 år. 80 kirker blev ødelagt og brændt ned under angreb fra Det Muslimske Broderskab og dets tilhængere.

Nytårsdag 2011 blev to kirker bombet i Alexandria, 23 koptere (kristne) døde, og der var 97 sårede.

Pastor Kaj

• Gæst
« Svar #7 Dato: December 02, 2014, 06:31:14 pm »
Citér
"Hvis jeg må spørge
Hvor mener du at den holdning adskiller sig fra den kristne kirke, (katolske vinkel)  at erobre verden som de har gjort siden årtusind skifte, eller endnu tidligere
Og hvorfor mener du er vi dermed er bedre end den Islamske lære
Mera"

I kristendommen, som har været grundlaget for den vestlige civilisation i mange århundreder, ligger det i forkyndelsen, at den sætter skel mellem "Gud og kejseren". Det vil sige, at det er en sekulær religion, hvor troen ikke skal bestemme alt ud i mindste detaljer for det enkelte menneske. Kristendommen er ingen politisk ideologi.
Med basis i Det Nye Testamente, som ikke opfordrer til at udbrede budskabet med sværdet, vil jeg vove at påstå, at kristendommen er "bedre". Den står jo ikke for aggressivitet overfor andre trosretninger eller ateister, og opererer slet ikke med hellig krig!
Så er der nogle, der altid kan finde krige i det Det Gamle Testamente samt bruger korstog fra vikingetiden til i ramme alvor at sidestille kristendom med islam. Det er der nok ikke rigtigt noget at gøre ved.   :dry:

Islam er det stik modsatte. Det er en aggressiv lovreligion, som opererer med en ond, totalitær og undertrykkende sharialov. Som ser sig selv som herskere: "Islam will dominate", som de skriver på deres skilte den dag i dag. Man kan så let som at klø sig i nakken slå op i Koranen og andre af muslimernes skrifter og finde baggrunden for deres erobrertrang, deres aggressioner mod "vantro", deres manglende respekt for vestlig levevis - og deres hovedafhugninger!
Islam er en hellig bog, hvor tilhængeren ikke må stille spørgsmål ved et komma. For muslimen er Koranen Allahs ord, og en troende har pligt til at efterleve det hele.
Deraf kommer min skepsis overfor al talen om "moderate muslimer". Fordi det er en totalitær lovreligion, hvor man lærer fra barnsben, at livet er styret af islam.

Derfor er islam helt uforenelig med vores kristent baserede vestlige samfund og vores demokrati. En ærlig muslim kan ikke sige, han går fuldtonet ind for demokratiet. Så er han enten ikke muslim eller også lyver han. (Det må han også godt overfor en vantro, hvis "det gavner Allahs sag"! Du kan læse om muslimernes begreb "taqija" - det betyder at forstille sig - det bruges, når det tjener udbredelsen af islam eller gavner en muslim i forhold til de vantro. http://www.islaminfo.dk/Leksikon.asp?PgID=381)

Må jeg spørge dig: Hvor finder du i moderne tid kristne, der har begreber som stening eller "æres"-drab som praksis, når de er i flertal?

Offline Desdicardo

• Senior medlem
  • Activity:
    3%
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: December 02, 2014, 08:20:17 pm »
Bortset fra at der ikke var korstog i vikingetiden  pastor Kaj. Men det var sikkert en fortalelse (kan man skrive det?)

Stening? de kristne nøjedes med gabestok eller i værre tilfælde partering på hjul og stejle (nok lige så slemt som stening)

Men du har sikkert ret i at islam passer dårligt ind i  Europas livsmønster.

Men nu er de her vi må få det bedste ud af det.

Hvad havde du tænkt dig, at deportere dem allesammen?

Mvh- DB.
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: December 02, 2014, 09:12:07 pm »
Hej Mera

Hvad der skete for 130 år siden - eller mere, kan vi ikke bruge til noget i dag.

Kom tilbage til den virkelige verden.

Var det ikke noget for dig, med et job i Arla  :connie_1:

http://politiken.dk/udland/ECE2463098/dansk-arla-ansat-blev-skudt-og-saaret-i-riyadh/

Dansk Arla-ansat blev skudt og såret i Riyadh

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Tror på en fremtid uden de bl?s indblanding, :))
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: December 02, 2014, 09:16:13 pm »
Bortset fra at der ikke var korstog i vikingetiden  pastor Kaj. Men det var sikkert en fortalelse (kan man skrive det?)

Stening? de kristne nøjedes med gabestok eller i værre tilfælde partering på hjul og stejle (nok lige så slemt som stening)

Mvh- DB.

Ja nemlig desdicardo de mest ekstreme vil helst deportere alle ikke euopærere man siger/skriver det ikke men det ligger imellem linjerne,  :unsure:

Der er en grund til at visse nationalistiske  personer kalder det:: Fort Europa,  :sick:
« Senest Redigeret: December 02, 2014, 09:25:59 pm af Trådløse-Anna »
<3 <3
Støttemedlem af brovte-banden, :)

Hellefred

• Gæst
« Svar #11 Dato: December 02, 2014, 09:50:17 pm »
Citér

Jeg tænkte nok, at den - dybest set infame - bemærkning skulle komme!   :JC_spank:
Af en eller anden grund ser jeg ofte Mimi Jacobsen for mig, når den bliver slasket på bordet - igen. Antagelig fordi hun er den første, jeg lige erindrer, som slyngede dette vås ud på tv.
"Nu er de her.." Yes, taler vi om en slags tsunami, et jordskælv, et uvejr? Nej hr., vi taler om, at danske politikeres svigt i 80'erne (Verdens værste Udlændingelov af 1983) skabte grundlaget for den indvandrerbyrde med besk smag af islamisme, vi sidder med i dag.  Ja, "nu er de her" - og du er da givetvis fløjtende ligeglad, ligesom du tror, at de allerfleste af dem er "venner, du ikke har mødt endnu"? Du hører med andre ord til dem juraprofessor Ole Hasselbalch kalder "Di-da-da'erne". (http://www.ole-hasselbalch.dk/Debatindlaeg2005ogsenere.doc)

Heldigvis kender jeg mange mennesker i alle aldre, som aldrig vil acceptere din fædrelandsopgivende di-da-da holdning.

Karakteristisk for din type, skal de repatrieringer mange af os går ind for, kaldes "deportering" - ååh, hvor smart og ååh hvor du kan. Det er lige så Preben Marth-overskægget slår krøller. "Deportere", ikke sandt, det lyder lidt af Stalins folkeflytninger eller endnu bedre: Hvis du nu kunne få din læser til at se tyske togtransporter med jøder for sig.
Du er en demagog, Desdicardo. En Di-da-da-demagog uden fædrelandsfølelse.

« Senest Redigeret: December 02, 2014, 09:56:21 pm af Hellefred »

Pastor Kaj

• Gæst
« Svar #12 Dato: December 02, 2014, 10:26:05 pm »
Citér
Citér

Mvh- DB.

Nu vil jeg godt minde dig om, at kristendommen kom til Danmark i løbet af vikingetiden med missionærer (ikke krigeriske personer, som ville tvangsomvende de nordiske mennesker, der jo levede med asetro og beslægtede nordiske religioner), men det var en meget langvarig proces, der i virkeligheden varede fra omkring år 700 og frem til, kirkerne var almindelige osv omkring år 1300. Vi regner vel vikingetiden for at slutte omkring 1066.
Men selvfølgelig har du da ret i, at det var en tanketorsk, fordi det vi normalt kalder korstogene var efter vikingerne.

Jeg ser, at Hellefred har vappet dig én på goda'en for din sølle bemærkning. Det var noget så velfortjent   :dwarf:,  og så behøver jeg vist ikke at supplere. 

Jeg går ind for et total-stop for indvandring af ikke-vestlige personer, uanset hvad de kalder sig. Og et snarligt iværksat repatrieringsprogram med afgang til hjemlande og nærområder. Desuden fratagelse af statsborgerskaber for jihad-krigere og storkriminelle muslimer. Det er selvopretholdelsesdrift og fædrelandskærlighed.

Offline Desdicardo

• Senior medlem
  • Activity:
    3%
  • Livet kan være godt.
    • Vis profil
Jeg elsker mit land.
« Svar #13 Dato: December 02, 2014, 10:33:53 pm »
Citér

Jeg tænkte nok, at den - dybest set infame - bemærkning skulle komme!   :JC_spank:
Af en eller anden grund ser jeg ofte Mimi Jacobsen for mig, når den bliver slasket på bordet - igen. Antagelig fordi hun er den første, jeg lige erindrer, som slyngede dette vås ud på tv.
"Nu er de her.." Yes, taler vi om en slags tsunami, et jordskælv, et uvejr? Nej hr., vi taler om, at danske politikeres svigt i 80'erne (Verdens værste Udlændingelov af 1983) skabte grundlaget for den indvandrerbyrde med besk smag af islamisme, vi sidder med i dag.  Ja, "nu er de her" - og du er da givetvis fløjtende ligeglad, ligesom du tror, at de allerfleste af dem er "venner, du ikke har mødt endnu"? Du hører med andre ord til dem juraprofessor Ole Hasselbalch kalder "Di-da-da'erne". (http://www.ole-hasselbalch.dk/Debatindlaeg2005ogsenere.doc)

Heldigvis kender jeg mange mennesker i alle aldre, som aldrig vil acceptere din fædrelandsopgivende di-da-da holdning.

Karakteristisk for din type, skal de repatrieringer mange af os går ind for, kaldes "deportering" - ååh, hvor smart og ååh hvor du kan. Det er lige så Preben Marth-overskægget slår krøller. "Deportere", ikke sandt, det lyder lidt af Stalins folkeflytninger eller endnu bedre: Hvis du nu kunne få din læser til at se tyske togtransporter med jøder for sig.
Du er en demagog, Desdicardo. En Di-da-da-demagog uden fædrelandsfølelse.

Tak skal du ha´ der fik jeg da så hatten (og bagdelen)  passede. Men lidt ufortjent vil jeg nok sige.

Jeg elsker skam mit land og frygter fremtiden for hvordan det skal gå,  akkurat som DU og pastoren gør.

Men hvad er alternativet? har du en løsning på problemet?  selv om man fik sendt en masse "uønskede" personer hjem er der jo stadig anden og tredie G´erne hvoraf mange er radikale muslimer der tilfældigvis har et Dansk statsborgerskab, så hvad har du tænkt dig? At gøre livet så surt for dem at de rejser?

Derfor skrev jeg: "Men nu de er her  må vi få det bedste ud af det."  :)

Politikerne i 80´erne kan man ikke klandre, jeg tror ingen, heller ikke politikerne havde forestillet sig at det ville eskalere sådan, vi andre regnede jo også med at denne asyl var midlertidig og at når der var fred i de menneskers lande rejste de hjem men sådan gik det jo slet ikke.

Jeg beklager hvis du har misforstået mig.  :unsure:

Jeg har altid ment at jeg kunne se en sag fra to sider og min overbevisning er stadig at samarbejde og tolerance er det eneste rigtige.

Fint at i vil forhindre yderligere "indvandring" men der er jo også noget der hedder aftaler landene i mellem, (det almægtige EU) som jeg i øvrigt er modstander af og altid har været det siden 72´

Jeg er taknemmelig for at du i det mindste ikke kaldte mit overskæg for et Hitleroverskæg,  :wink:
 Preben Marth kan jeg bedre goutere, han var en udmærket skuespiller.  :ahappy:

« Senest Redigeret: December 02, 2014, 10:55:54 pm af Desdicardo »
Intet er sikkert her i livet udover døden,

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
    • Vis profil
Sv: Islamisk Stat? - Isil - Islamisk Kalifat
« Svar #14 Dato: December 02, 2014, 10:43:22 pm »
Forvirringen er da total blandt islam kritikerne.

Jalmar skriver om at kalifat er en islamisk statsform, der samler alle verdens muslimer under en og samme politiske enhed, regeret af en leder kaldet Kaliffen.

Så fortsætter han med at henvise til Iran i forbindelse med IS-kalifatet - men Iran bakker op om både den irakiske og den syriske regerings kamp mod den ekstremistiske organisation Islamisk Stat (IS) og deres kalifat!

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/09/15/150232.htm

Problemet er ikke mindst den generelle uvidenhed om islam blandt islam kritikerne.

Jeg har flere gange prøvet at spørge i debatten om, hvordan en imam i Danmark bliver ansat, hvem der ansætter ham og hvordan han bliver lønnet - men det aner islam kritikerne ikke noget om - selvom det ellers er noget af det vigtigste at forstå om islam.

Kristendommen er hierarkisk opbygget med en topledelse og præsterne er ansat og lønnet af ledelsen - men sådan er det ikke i islam, der er opbygget som en slags græsrodsbevægelse,

Der eksisterer ikke nogen rig islamisk kirkelig organisation, som lønner imamerne - som heller ikke bliver ansat eller udpeget af en islamisk ledelse (fordi islam jo er organiseret som en græsrodsbevægelse).

Med andre ord er der ikke en kirkelig ledelse indenfor islam, som kan give imamerne tjenstlige ordrer, fordi de ikke er ansat i en kirkelig organisation. Derfor kan imamer kun blive "fyret" af menigheden.

For at pinde det helt ud, så der ikke opstår misforståelser - er der altså ikke nogen islamiske "kirke" med penge (tilsvarende den rige katolske kirke) eller med en leder i toppen, som kan give ordrer i en organisation tilsvarende paven.

Ayatollahen har selvfølgelig ikke noget som helst at skulle have sagt over Islamisk Stat, som er Alis modstandere, mens Ayatollahen er Alis tilhænger.

Muhammed var knap blevet kold, før profetens tilhængere røg i totterne på hinanden - og siden har Alis tilhængere gået deres egne veje. Shia muslimerne betyder Alis tilhængere, og er en forkortelse for shī‘at Ali. Ayatollahen er shia-muslim modsat Islamisk Stat, som er sunni-muslimer.

« Senest Redigeret: December 02, 2014, 11:00:24 pm af Anklageren »
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?