Forfatter Emne: Skrubtudser  (Læst 2003 gange)

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Skrubtudser
« Dato: Juni 05, 2016, 11:37:51 pm »
Nogen der synes de er enormt ulækre? Jeg har et Skrubtudsebo et par meter fra hvor jeg sidder og skriver dette indlæg. Det er enormt hyggeligt at have dem kravlende omkring fødderne. Det er sjovt at se hvad de laver. Jeg har et par gange set når de skyder tungen ud og nakker et eller andet. Og så er der ingen Brunsnegle her. Det er nok fordi Skrubtudserne gør has på dem.

Og så er der store fede Leopardsnegle her. Fede nok at gnaske Brunsnegle.

Fanden tage de udkantsdanskere og deres sneglegift. Endda hentet hos Fleggård, som ikke må sælges i DK. Så dræber giften både Skrubtudser og Leopardsnegle, og der kommer endnu flere Brunsnegle. Men prøv at forklare det til en udkantsdansker. Du vil blive pisket ud af byen.

Skrubtudser må være vanedyr. Min svoger der var mælkebonde fortalte at der var en Skrubtudse der havde fundet natlogi i hans træsko, som han brugte i stalden. Hvor morgen skulle han starte dagens gerning med at hælde Skrubtudsen ud af sin træsko.

Der findes tre arter Tudser i DK. Skrubtudsen, Grønbroget Tudse og Strandtudse.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline hanne

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Sv: Skrubtudser
« Svar #1 Dato: Juni 07, 2016, 09:11:55 pm »
aga tudse meget giftig
religion er roden til al ondskab på jorden
og skulle forbydes.

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.8%
  • Country: dk
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juni 07, 2016, 10:06:20 pm »
Og de tre arter er Tudsegamle ... :ahappy:
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.8%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Juni 07, 2016, 10:32:48 pm »
Vi har, trods en ret tør grund, tudser og frøer samt salamandere i haven. Hyggeligt :-)
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    1.8%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Juni 07, 2016, 10:42:57 pm »
Vi har, trods en ret tør grund, tudser og frøer samt salamandere i haven. Hyggeligt :-)

Der må være en del kvækkeri om aftenen ... :ahappy:

De kvækkelyde har jeg også nede fra en nærliggende mose, det sidste fristed i miles omkreds. Der er en larm så man skulle tro alle Landets frøer var forsamlet der ... :ermm:
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.8%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Juli 03, 2016, 09:47:53 pm »
Nu begynder det snart at blive mørkt og så skal Skrubtudserne på patrulje efter Brunsnegle. De holder godt vagt. Der har ikke vist sig en eneste Brunsnegl i georginebedet.
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."

Offline Evalu

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.6%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Juli 03, 2016, 10:01:30 pm »
Vi har pindsvin og vinbergsnegle, og i år har vi for første gang set tudser i haven, så vi har gode allierede i kampen mod brunsneglene.
Det er også første år, at vi har set solsortene spise brunsnegle, som de først trækker hen over græsset (antageligt for at afslime dem).

Det må alt sammen hjælpe, for vi ser ikke så mange brunsnegle mere.

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.8%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Juli 03, 2016, 11:50:20 pm »
Vi har pindsvin og vinbergsnegle, og i år har vi for første gang set tudser i haven, så vi har gode allierede i kampen mod brunsneglene.
Det er også første år, at vi har set solsortene spise brunsnegle, som de først trækker hen over græsset (antageligt for at afslime dem).

Tak for disse vigtige oplysninger. Brunsnegle har været plage, som vi selv har skabt. Men lad dog naturen selv ordne det. Naturen er ofte den bedste allierede. Men folk skulle lade være med at hidse sig op og bruge alt det snegle gift, som også tager livet af det som skulle ordne Brunsneglene. Tudser, andre sneglearter og Pindsvin bliver nemlig også forgiftet af sneglegift. Byg et pindsvinebo i haven eller lav et skrubtudsebo.

joJO

• Gæst
« Svar #8 Dato: Juli 04, 2016, 09:11:36 am »

Tak for disse vigtige oplysninger. Brunsnegle har været plage, som vi selv har skabt. Men lad dog naturen selv ordne det. Naturen er ofte den bedste allierede. Men folk skulle lade være med at hidse sig op og bruge alt det snegle gift, som også tager livet af det som skulle ordne Brunsneglene. Tudser, andre sneglearter og Pindsvin bliver nemlig også forgiftet af sneglegift. Byg et pindsvinebo i haven eller lav et skrubtudsebo.

Jeg er helt enig her at de er vigtige oplysninger som alle burde sætte sig ind i, det er trods alt vores fremtid vi taler om her.
Sørger vi for et sundt miljø og behandle dem ordentlig er skrubtudsen sikret som måltid for mange andre dyr, og lad os nu ikke glemme stålorm, hugorm osv.
Skulle man være interesserede for at bevare vores pragtfulde fædrelands natur, fauna og
dyre liv, så skal sneglegift og også myregift forbydes.

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    8.6%
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Juli 04, 2016, 03:41:37 pm »
Nogen der synes de er enormt ulækre? Jeg har et Skrubtudsebo et par meter fra hvor jeg sidder og skriver dette indlæg. Det er enormt hyggeligt at have dem kravlende omkring fødderne. Det er sjovt at se hvad de laver. Jeg har et par gange set når de skyder tungen ud og nakker et eller andet. Og så er der ingen Brunsnegle her. Det er nok fordi Skrubtudserne gør has på dem.

Og så er der store fede Leopardsnegle her. Fede nok at gnaske Brunsnegle.

Fanden tage de udkantsdanskere og deres sneglegift. Endda hentet hos Fleggård, som ikke må sælges i DK. Så dræber giften både Skrubtudser og Leopardsnegle, og der kommer endnu flere Brunsnegle. Men prøv at forklare det til en udkantsdansker. Du vil blive pisket ud af byen.

Skrubtudser må være vanedyr. Min svoger der var mælkebonde fortalte at der var en Skrubtudse der havde fundet natlogi i hans træsko, som han brugte i stalden. Hvor morgen skulle han starte dagens gerning med at hælde Skrubtudsen ud af sin træsko.

Der findes tre arter Tudser i DK. Skrubtudsen, Grønbroget Tudse og Strandtudse.

For en gangs skyld enig med dig Carlo, ligesom edderkopper, som jeg lader løbe rundt i min lejlighed. De tager en masse kryb, som fluer, sølvfisk, ørentvister, etc., så de er også uundværlige - jeg er sgu også harm på alle disse giftspredere, som ikke aner hvad de gør i / ved miljøet. :connie_22:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    88.8%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Juli 04, 2016, 08:14:43 pm »
Du er jo god nok på bunden El_Nino  :ahappy:
Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor