Forfatter Emne: 'Flygtningehjælp-generalen' modtager Ridderkorset  (Læst 3222 gange)

DerRudi

• Gæst
'Flygtningehjælp-generalen' modtager Ridderkorset
« Dato: Juni 01, 2016, 08:17:58 pm »
Dansk Flygtningehjælps chef Andreas Kamm modtager nu Ridderkorset for sit mangeårige arbejde med at få så mange muslimer som muligt (og andre, der ikke har hjemme her) til Danmark. Her ses godhedsindustriens glade apostel med vort kulturradikalt betonede kongehus udmærkelse:

http://picture.ritzau.dk/ritzau/robpic/20160601064751314_org.jpg

Kamm hed oprindeligt Kam, men har på et tidspunkt fået tilføjet et ekstra 'm' til sit efternavn. Antagelig for ikke for ofte at blive associeret med sin berømte onkel, østfrontkæmperen Søren Kam (1921-2015).
Der er dog kun 4 personer (2015), som hedder Kamm i Danmark overhovedet, så de fleste af Søren Kams slægtninge har valgt at beholde deres slægtsnavn. Det drejer sig om 75, formentlig flest efterkommere af Sørens fire brødre, hvoraf to også var frivillige i Waffen SS.

Men nu denne onkel, som den nye ridderkorsmodtager aldrig har villet kendes ved - Søren? Jo, han modtog skam også et ridderkors for mange årtier siden, helt tilbage i begyndelsen af 1945, som hed 'Jernkorsets Ridderkors'. Det var en meget fin udmærkelse i Waffen SS, og kun tre danskere modtog det nogensinde. Søren Kam var den tredje.
Det bæres om halsen, som det ses her:

http://www.haaest.dk/fotos/udyr/udyr15-kam-Ulrichsberg02.jpg

Her er et billede af brødrene Kam, som godheds-generalen sikkert hader:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/historier/nazist#image2

Søren Kams motto var som SS-soldat 'Troskab er min ære'.
Jeg ved ikke om Andreas Kam(m) har et - kunne det være 'For islamiseringen mod Danmark' ?

Hvem synes du bedst om?
Jeg må indrømme, at jeg synes Søren K., der gjorde en flot indsats mod kommunismen, tager sig bedre ud i mine øjne end slægtningen med hans godhed uden grænser!

« Senest Redigeret: Juni 01, 2016, 11:35:11 pm af DerRudi »

Godsforvalteren

• Gæst
Sv: 'Flygtningehjælp-generalen' modtager Ridderkorset
« Svar #1 Dato: Juni 01, 2016, 08:52:23 pm »
DerRudi:
Citér
Søren Kams motto var som SS-soldat 'Troskab er min ære'.
Jeg ved ikke om Andreas Kam(m) har et - kunne det være 'For islamiseringen mod Danmark' ?

Hvem synes du bedst om?
Jeg må indrømme, at jeg synes Søren K., der gjorde en flot indsats mod kommunismen, tager sig bedre ud i mine øjne end slægtningen med hans godhed uden grænser!

Det er klart, at man kan ikke optræde meget mere usselt end Andreas Kamm, som ved utrættelig lobbyvirksomhed har været med til at lægge pres på skiftende regeringer i mange år - for at få flere opgavetildelinger = flere og flere flygtninge ind i vores land. Andreas Kamm har arbejdet for den organisation i 38 år, så hans samvittighed ville jeg nødig gå rundt med.

Ligesom dig har jeg stor respekt for onkelens indsats på østfronten. Og jeg tror, at der kommer en dag, hvor disse modige soldater får oprejsning, nemlig når menigmand er blevet oplyst om, at de var derude - i hvert fald dem, der meldte sig før 29. august 1943 - med regeringens fulde accept og billigelse.

Der var bare den sag med drabet på redaktør Clemmesen 30. aug. 1943; det skulle Kam have holdt sig langt væk fra. Men ellers tror jeg, han var en fin fyr.
« Senest Redigeret: Juni 01, 2016, 08:54:43 pm af Godsforvalteren »

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Juni 01, 2016, 09:39:41 pm »
Meget interessant historie om brødrene Kam ... :ermm:

Tak for det ... :wink:
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Anklageren

• Gæst
Søren Kam undgik at blive skudt af De frie Danske
« Svar #3 Dato: Juni 01, 2016, 10:03:50 pm »
Søren Kam var en tidligere SS-officer, der var eftersøgt af danske myndigheder for mordet på B.T.s redaktør Carl Henrik Clemmensen i 1943.

Da Kam var på orlov hjemme i Danmark i sommeren 1943 fik han til opgave at grundlægge Schalburgkorpset til "modterror" mod den danske modstandsbevægelse og dens støtter.

Den 30. august 1943 deltog han sammen med to kammerater fra Waffen-SS, Jørgen Valdemar Bitsch og Knud Flemming Helweg-Larsen, ved Lundtofte i mordet på den populære redaktør Carl Henrik Clemmensen.

Det efterfølgende septembernummer af De frie Danske udråbte netop Flemming Helweg-Larsen og Søren Kam som Carl Henrik Clemmensens mordere, og dertil som Schalburg-banditter.

Året efter udråbte juninummeret en navngiven kvinde som nazist med nazivenner såsom Carl Henrik Clemmensens mordere, nemlig Flemming Helweg-Larsen og Søren Kam.

Den 15. februar 1945 bragte dagbladet Politiken en officiel meddelelse fra Berlin via Reuters Bureau, Adolf Hitler havde den 7. februar tildelt SS-Obersturmführer Søren Kam, kompagnichef ved SS-pansergrenaderregimentet Germania, Jernkorsets Ridderkors for "særlig afgørende Indsats i Kampen mod Fjenden", som derved blev den tredje dansker der opnåede denne udmærkelse.

Efter krigen skjulte Søren Kam sig for de danske myndigheder i Tyskland under navnet Peter Müller som statsløs, og i 1956 blev han tysk statsborger.

I 1968 undersøgte den offentlige anklager i München mordsagen. Søren Kam medgav, at han havde skudt på Carl Henrik Clemmensen, men kun som en "solidarisk handling" efter at Flemming Helweg-Larsen havde dræbt Clemmensen, som lå død på jorden. Sagen blev henlagt i 1971 eftersom den tyske anklagemyndighed, ikke mente at have beviser nok til at vinde en retssag

Sagen mod Kam lå stille hen i mange år, den blev dog gentagende gange genoplevet. Blandet andet i 1985, da Danmarks daværende justitsminister Erik Ninn-Hansen bekræftede at Kam stadig var eftersøgt.

Det gav i 1995 anledning til ny medieomtale, da Kam i Ulrichsberg deltog i et Waffen-SS stævne for krigsveteraner. Ved træffet – hvor også Jörg Haider og Gudrun Burwitz (Heinrich Himmlers datter) deltog – blev Søren Kam videofilmet af tyske antifascister. Optagelsen blev vist på tysk fjernsyn, og han blev genkendt af danske seere.[17]

Obduktionsrapport om den myrdede Carl Henrik Clemmensen blev af medierne i 1997 bagt frem for offentligheden. Af den fremgår, at Clemmensen døde, ved at otte pistolkugler ramte ham, mens han stod op. Søren Kam ændrede den 3. august 1998 afgivne forklaring og sagde nu, at han og de to andre skød mod den ubevæbnede redaktør i "nødværge".

I 2004 medvirkede Søren Kam i dokumentarfilmen Min morfars morder, om mordet på Carl Henrik Clemmensen. I dokumentarfilmen beklager Kam mordet overfor Carl Henrik Clemmensens barnebarn Søren Fauli.

Søren Kam blev den 10. december 2004 af Retten i Lyngby varetægtsfængslet in absentia for mordet på redaktør Carl Henrik Clemmensen. Kendelsen blev stadfæstet i Østre Landsret. Kam sagde selv, at han var uskyldig, men ønskede ikke at deltage i en retssag i Danmark. Tyskland havde hidtil nægtet at udlevere ham, men den 7. juli 2006 ratificerede det tyske parlament konventionen om den europæiske arrestordre, hvilket åbnede retslige muligheder for, at han kunne blive udleveret til retsforfølgelse i Danmark.

Den 16. august 2006 anmodede Justitsministeriet officielt om en udlevering af Søren Kam efter de nye tyske regler. Den 21. september 2006 blev Søren Kam arresteret af det tyske politi og fængslet i München. Få uger senere, den 12. oktober 2006 blev han dog løsladt, da han ifølge de tyske myndigheder næppe ville flygte, mens hans sag blev behandlet. Afgørelsen faldt i starten af februar 2007, hvor landsretten i München afviste en udlevering. Retten fandt, at der ikke var tale om overlagt mord, men i stedet drab, hvorfor sagen derfor var forældet.

Den 1. april 2007 rangerede Søren Kam som nummer otte på listen over efterlyste krigsforbrydere på Simon Wiesenthal Centrets liste, der omfatter nulevende personer, der er eftersøgt for krigsforbrydelser under 2. verdenskrig. Wiesenthal Centret mistænker Søren Kam for under besættelsen at have samlet information om navne og adresser på jøder i Danmark, hvilket muliggjorde nazisternes deportation af jøder til Tyskland.

Wiki
« Senest Redigeret: Juni 01, 2016, 10:10:45 pm af Anklageren »

Anklageren

• Gæst
Carl Henrik Clemmensen
« Svar #4 Dato: Juni 01, 2016, 10:26:47 pm »
Den 30. august 1943 fornærmede Carl Henrik Clemmensen kollegaen Povl Nordahl-Petersen, der var chefredaktør for den nazistiske avis, “Fædrelandet”.

Clemmensen måtte bøde med sit liv for sin åbenmundethed, idet han samme aften blev hentet i sit hjem af tre folk fra Schalburgkorpset, nemlig Jørgen Jens Valdemar Bitsch, Knud Flemming Helweg-Larsen og Søren Kam, og skudt stående på Lundtoftevej ud for Lundtofte Flyveplads.

DerRudi

• Gæst
« Svar #5 Dato: Juni 01, 2016, 10:29:29 pm »
Jeg synes, Anklagerens fremlæggelse af noget, han har samlet op et eller andet sted på nettet er så umådelig ligegyldig.

Hvis folk gerne vil vide noget om Søren Kam, læser de selvfølgelig bogen om ham, 'Et liv uden fædreland - Søren Kams erindringer' (udgivet nov. 2015, redigeret af de to historikere John T. Lauridsen og Mikkel Kirkebæk).

Og hvis de er specielt interesserede i drabet på redaktør Carl Henrik Clemmensen, kan de bl.a. læse om det i Erik Høgh-Sørensens 'Dansk dødspatrulje' og 'Forbrydere uden straf'. Eller Erik Haaests 'Søren Kam - Hitlers danske yndling.'

En af de ting, der gør 'overlæreren på Grønland' irriterende, er, at han tror han har pligt (?!) til at skrive om selv det, han ikke aner et kuk om. Og hvad angår Danmarks besættelse 1940-1945 og navnlig østfrontfrivillige og beslægtede emner er han 'blank som en vårfrisk dag'!

Særligt trættende bliver det naturligvis for én som jeg - der ved meget om de emner.   :acute: Ja, jeg siger det rent ud.

« Senest Redigeret: Juni 02, 2016, 09:02:49 am af DerRudi »

Anklageren

• Gæst
Andre end dig har ret til en mening
« Svar #6 Dato: Juni 01, 2016, 10:57:30 pm »
Danskere på den anden side
Jeg skriver fordi andre kan være interesseret i at få afdækket din hyldest til en kendt nazist og eftersøgt morder, som i høj grad var med til at forfølge modstandsbevægelsen, fordi Søren Kam var med til at opbygge den del Schalburg korpset, som opererede i Danmark og ikke på østfronten! - og det er i mine øjne det værste, Søren Kam har gjort.

Citat: Den person, som reelt startede de tyske terrorgrupper, Søren Kam, er aldrig blevet straffet. Det var ham, der mente, at tyskfjendtlige sabotagegrupper skulle bekæmpes med våben. Dødspatruljerne uddannede han på Schalburg - skolen, men blev aldrig dømt for det.

I nogle henseender er bevismatmaterialet mod Søren Kam i dag mere tungtvejende, end mod hans underordnede, der blev henrettet.

http://www.norrebro.dk/default.asp?sid=&rfld=&pageload=cms&action=side&id=3073