Forfatter Emne: Europol-chef: Fremmedkrigerne livsfarlige!  (Læst 492 gange)

Godsforvalteren

• Gæst
Europol-chef: Fremmedkrigerne livsfarlige!
« Dato: Maj 23, 2016, 08:09:56 pm »
Der har vist været en interessant høring i Bruxelles i dag.
Den interesserede bare ikke DR1 og TV2; der kunne "Journalistisk Venstreparti" nemlig slet ikke få hænderne ned i glæde over, at en rød-grøn kandidat bliver Østrigs præsident ved at vinde med cirka 50,1% mod 49,9% af stemmerne! Man fornemmede ligefrem et kollektivt lettelsens suk over, at den nationalkonservative tabte knebent.

Men andre har dog lidt:
Chefen for Europols antiterrorcenter, Manuel Navarrete Paniagu sagde blandt andet:

"Truslen fra terrorister, der støtter Islamisk Stat, udvikler sig stadig hurtigt.
Den kommer fra en kombination af fremmedkrigere, der vender hjem fra krigszoner i Syrien, Irak og Libyen og folk fra Europa, der er nemme at påvirke og radikalisere gennem en sofistikeret brug af sociale medier."

Og han tilføjer:
"Jo mere de træner, jo mere livsfarlige bliver de.
Sammen med dem, der handler alene, udgør fremmedkrigerne en voldsom trussel for sikkerheden i EU."

http://www.bt.dk/udland/europol-terrortruslen-udvikler-sig-hurtigt-i-europa

Det er meget ubehageligt. Men det er alligevel godt, at selveste chefen for Europols antiterrorcenter er klar over truslen. Her på Din-debat får vi jo dagligt at vide fra visse personer, at der ikke eksisterer nogen trussel, at vi bare skal slukke for fjernsynet eller at "der bare er blevet skudt et par stykker" af muslimske terrorister de senere år."

Det, han siger om sociale medier - der tror jeg, han har fat i nælden, det er dér, meget af det foregår. Det så man også i tv-udsendelsen for nogle uger siden om den franske journalist, der indfiltrerede miljøet.
« Senest Redigeret: Maj 23, 2016, 08:17:16 pm af Godsforvalteren »

Anklageren

• Gæst
Og gyseindustrien hjælper dem
« Svar #1 Dato: Maj 23, 2016, 08:53:55 pm »
Jeg er ret enig med Manuel Navarrete Paniagu, men når gyseindustrien tager fat, er truslen ikke til at kende.

Begivenhederne bliver sammenlignet med 2. verdenskrig og de millioner og atter millioner af døre europæere, storbyer der lå i ruiner og landbrugsproduktionen der blev smadret, så hungersnøden bankede på døren.

Danmark der er besat, modstandskamp og jeg ved ikke hvad.

Det er i forhold til det, at der bliver beroliget her på debatten - og ikke i forhold til Manuel Navarrete Paniagu.

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    2.6%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
Sv: Europol-chef: Fremmedkrigerne livsfarlige!
« Svar #2 Dato: Maj 23, 2016, 09:02:57 pm »
Citér
Det er i forhold til det, at der bliver beroliget her på debatten - og ikke i forhold til Manuel Navarrete Paniagu.

Hvad bliver beroliget - den forstår jeg ikke?? - Synes islam debatten er i et ret højt gear, og jeg kan ikke se noget beroligende!
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Anklageren

• Gæst
Sv: Europol-chef: Fremmedkrigerne livsfarlige!
« Svar #3 Dato: Maj 23, 2016, 11:21:28 pm »
Citér

Hvad bliver beroliget - den forstår jeg ikke?? - Synes islam debatten er i et ret højt gear, og jeg kan ikke se noget beroligende!

Beroliget i forhold til at være bange for islam i hverdagen.

For at være helt konkret
I løbet af 50 års indvandring har der været 2 terrordrab som en følge af indvandringen, og i samme periode har der været ca. 2.500.000 dødsfald af andre årsager.

Det vil sige at sandsynligheden for at dø som offer for et terrordrab i hele perioden siden indvandringen startede for 50 år siden har været så lav som 0,0000008.

Jeg ved godt, at det ikke hjælper islamofob'en, som går rundt og frygter terror, men det er jo også derfor man kalder det en fobi, fordi det ikke er en rationel frygt.

Dermed har jeg ikke sagt, at der ikke vil komme terrorangreb i fremtiden, for det tror jeg der vil, og også at risikoen for terrorangreb er større på grund af "fremmedkrigerne", som har lært at slå ihjel af politiske årsager i Syrien og i Irak.

Eftersom der i Danmark dør ca. 52.000 om året af andre årsager, så er det alligevel det, som du vil dø af - og sandsynligvis af kræft.

Jeg går nemlig heller ikke ud fra, at du tror, at der vil komme et terrorangreb som matcher de 52.000 årlige dødsfald.

Terrorismen kan altså ikke sammenlignes med krigen, men terrorisme skal da alligevel bekæmpes, ligesom man også sætter ind andre steder,  hvor der er en risiko.