Forfatter Emne: Studenter bytter korset på huen ud med en halvmåne eller hammer og segl  (Læst 930 gange)

Offline Tigermanden (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Jeg er Muslim og Kommunist.
    • Vis profil
    • DKP
De danske studenter er nu for alvor ved at lægge afstand til kristendommen, og det viser de blandt andet ved at skifte korset på studenterhuen ud med især den Islamiske Halvmåne og det kommunistiske symbol Hammer og Segl. Det er helt perfekt, at de unge danskere i så høj grad orienterer sig mod Mellemøsten, når de skal definere sig selv kulturelt. Jeg synes, det er rørende, at det nu er den Islamiske symbolik, der hitter blandt unge danskere, som endnu ikke er konverteret.

http://www.b.dk/nationalt/studenter-bytter-korset-paa-huen-ud-med-en-halvmaane-eller-hammer-og-segl
Midlerne er underordnede.

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
De burde fratages den hue ... :ermm:

Det ville være som at fjerne Korset på Kirkespiret og erstatte det med en halvmåne ...  :wacko:
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Torsten Bonfils

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.4%
  • Country: aq
    • Vis profil
Da jeg blev student, kunne man kun få dem med kors. Så jeg fandt på at vende mit på hovedet.  :devil:

Homofaber: "Det er kun godt. Vi trænger til at få noget frisk DNA til vores svage europæiske genpulje."

Offline Lunavecchia

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.6%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
Det må være agurketider..... for 10 år siden kunne man læse en lignende artikel om studenterhuerne.

http://www.b.dk/danmark/studenterhuerne-er-blevet-multireligioese

Dengang var det dog kun 10%, der valgte et andet symbol, hvor det er 15% i dag.

Jeg valgte huen helt fra, da jeg blev student i 1970 - som den eneste i klassen i øvrigt.
I'm a Troll

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Dagens Blæser
Jeg synes det er for dårligt man ikke kan få en med hagekors. ;)
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Jeg går ud fra at dem der vælger halvmånen hele tiden har været muslimer, og bare har taget en uddannelse. Det kan jeg ikke hidse mig op over. Folk der vælger hammer og sejl, derimod, er til at græde over.