Forfatter Emne: Hvorfor bliver man Jehovas Vidne ?  (Læst 13226 gange)

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    56.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
Sv: Hvorfor bliver man Jehovas Vidne ?
« Svar #45 Dato: Januar 11, 2015, 07:24:09 am »
1) - Læs: Jeremias 31:31-34 - - Epistlen er skrevet meget ca. 600-595BC
Jeremias vers 31
Der skal komme dage, siger Herren, da jeg slutter en ny pagt med Israels hus og med Judas hus,

Der tales her om forfatterens samtids tidshorisont. Umuligt om noget der skulle ske mere end 600 år senere.

2) - - Sagt af Jesus ca. AD30 - - Skrevet af ukendt forfatter ca. AD75/80-95/100.
Matthæus 5:18
- -
Sandelig siger jeg jer: Før himmel og jord forgår, skal ikke det mindste bogstav eller en eneste tøddel forgå af loven, før alt er sket.
Ikke mange lægger mærke til ordene - før alt er sket.[/quote]

Joda, det har jeg godt set og "før at dette er sket" betyder før dommedag. Der står klokkeklart: "Før himmel og jord forgår, skal ikke det mindste bogstav eller en eneste tøddel forgå af loven". Så det holder vi os til og plukker ikke noget hist og pist der siger det stik modsatte.

Så det har Lysje bare at holde sig til :biggrin:
Du får ret og jeg får fred!

Offline jalmar (OP)

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • uvidenhed blomstrer hos dem der ikke ser helheden.
    • Vis profil
« Svar #46 Dato: Januar 12, 2015, 09:13:33 pm »
1) - Læs: Jeremias 31:31-34 - - Epistlen er skrevet meget ca. 600-595BC
Jeremias vers 31
Der skal komme dage, siger Herren, da jeg slutter en ny pagt med Israels hus og med Judas hus,

Der tales her om forfatterens samtids tidshorisont. Umuligt om noget der skulle ske mere end 600 år senere.

2) - - Sagt af Jesus ca. AD30 - - Skrevet af ukendt forfatter ca. AD75/80-95/100.
Matthæus 5:18
- -
Sandelig siger jeg jer: Før himmel og jord forgår, skal ikke det mindste bogstav eller en eneste tøddel forgå af loven, før alt er sket.
Ikke mange lægger mærke til ordene - før alt er sket.

Joda, det har jeg godt set og "før at dette er sket" betyder før dommedag. Der står klokkeklart: "Før himmel og jord forgår, skal ikke det mindste bogstav eller en eneste tøddel forgå af loven". Så det holder vi os til og plukker ikke noget hist og pist der siger det stik modsatte.

Så det har Lysje bare at holde sig til :biggrin:

Tja man kan jo ofte opbygge forståelsen af og/eller fortolke en sætning som man lyster !

Fakta står bare tilbage i de vers du så "snedigt" undgik Carlo -

Det vil såmænd bare sige skriftstederne: Luk.22:20 - 2.Col.3:6 og Heb. 8:12:13 :biggrin:

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    56.2%
  • Country: 00
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #47 Dato: April 15, 2015, 11:47:21 pm »
Fakta står bare tilbage i de vers du så "snedigt" undgik Carlo -

Det vil såmænd bare sige skriftstederne: Luk.22:20 - 2.Col.3:6 og Heb. 8:12:13 :biggrin:

Ja, men Jesus har mest autoritet. Altså skal kristne overholde moseloven - helt til dommedag. Ikke noget med at krybe udenom.
Du får ret og jeg får fred!

Offline Katten

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #48 Dato: April 17, 2015, 09:12:00 am »
Tha hvorfor bliver man rokker, døv eller eskimo, der er sikkert lige så mange grunde, som medlemmer, noget i barndommen! måske noget i ens omgangskreds, et tomt liv osv osv, men hvorfor bliver så muslim, ja det er jo nok for at overleve, det er lige kommet frem at kristne bliver smidt overbord i Middelhavet, når synkefærdige pilmsoller søger imod lampedusa, jo det skal nok blive spændende med de nye mill af muslimer der sejler over til EUropa for tiden.  :bomb: