Forfatter Emne: Hvorfor bliver man Jehovas Vidne ?  (Læst 13228 gange)

Offline Katten

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: Hvorfor bliver man Jehovas Vidne ?
« Svar #30 Dato: December 30, 2014, 01:09:53 pm »
Ja hvorfor bliver man troende i det hele taget, ja man kan jo bare kikke op i luften både ved dag, men især ved nat og se for sig selv, hvor kommer alt dette fra, hvem har lavet det, og det aller aller vigtigste hvorfor, men ellers bruger mange lande jo også religionen til at holde styr og orden på almuen så de ikke går helt agurk, det er jo nok nødvendigt for mennesker at have et håb, ellers ville verden nok blive en stor dårekiste, det er sku slemt nok i forvejen med disse sekter der trurer verdensfreden især islam, om så nogen bliver J vidner eller bruger deres skillinger på scientology eller bliver hinduer eller katolikker er nok lidt tilfældigt, men som salig Thorvald Stauning altid sagde, "Lad de hellige være i fred, ellers er fanden løs" Ende.  :alc:

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    56.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: Januar 01, 2015, 06:55:31 am »
Og NVO er teologisk laaaaaaangt - laaaaaaangt væk fra de Kristne Biblers Teologi, (der er basis for selve Troen Thor).

For uindviede læsere: NVO er Jehovas Vidners egen bibeloversættelse. Noget makværk, kan enhver regne ud.

Men et par spørgsmål her:

Det første spørgsmål er så: Hvad er den kristne teologi. Der findes 34 000 kristne retninger i verden, hvilket må betyde at der findes 34 000 forskellige kristne teologier. Hvilken er den rigtige?

Er det Østlæsterdianerne, der kristent teologisk mener at kvinder skal holdes besvangrede og føde børn indtil de dør af det?

Er det Molokoerne i nogle bjergdale i Armenien der kristent teologisk mener at man skal holde fuldstændig faste i en uge, og at fasten også skal omfatte ens husdyr?

Er det 1500-tals Anabaptisterne i Münster der kristent teologisk mente at der skulle være fuldt ejendomsfællesskab og at dette ejendomsfællesskab også skulle omfatte hinandens koner?

Er det Jehovas Vidner der kristent teologisk men at pædofili i egne rækker er et internt anliggende?

Nu er vi nået til fire kristne teologier, men mangler 33 996. Hvilken kristen teologi er den rigtige? Der kan nødvendigvis kun være en.

Men et andet logisk spørgsmål er: Bliver man mindre frelst af at læse i en mindre korrekt oversat bibel? Her gik jeg og troede at enten var man frelst eller også var min ikke frelst.

Og hvis man ikke bliver frelst, hvad så med dem der har læst den danske 1931/1949 oversættelse? Hvad sker der når de står ved Perleporten på Den Yderste Doms Dag og Faderen, Sønnen, Helligånden og Sankt Peter, slår ens kartoteksark op i Livets Bog? Vil de sige til ham: "Nej, du skal ud hvor hundene er. Du har ganske vist gjort det rigtige men læst i en forkert bible".

Hvis man bliver frelst alligevel, selvom man har læst i en mindre godt oversat bibel, hvad er så pointen i at kritisere den ene bibel frem for den anden?

Nu siger jeg at at der ikke findes nogen gradueret frelse, men det gør der faktisk - omend lidt omvendt. Katolikkerne. Jo mere katolsk en katolik er, jo mindre tid skal han straffes i skærsilden.
« Senest Redigeret: Januar 01, 2015, 07:08:24 am af Carlo »
Du får ret og jeg får fred!

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.6%
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: Januar 02, 2015, 06:30:25 pm »
Hej Carlo

Du skrev:

" Hvilken kristen teologi er den rigtige? Der kan nødvendigvis kun være en."

Det er ikke som i sekten jv, kristne er fælles om deres Gud = Jesus Kristus - kristendom er ikke en lovreligion, som islam og jehovas vidner, vi har den samme Gud, men det er helt frivilligt, hvilken kirke - eller ingen kirke, det er Jesus der er vores Herre og Gud, ikke præsten.

Offline præsten

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: Januar 03, 2015, 03:49:25 pm »
Det er frivilligt at være i folkekirken, og dermed underlagt Guds lov. Romerbrevet kapitel 2

De, som har syndet uden loven, vil også gå fortabt uden loven. Og de, som har syndet under loven, vil blive dømt efter loven. v13  For det er ikke dem, som hører loven, der er retfærdige for Gud, men de, som gør loven, vil blive gjort retfærdige. v14  For når hedningerne, der ikke har loven, af naturen gør, hvad loven siger, så er de, uden at have en lov, deres egen lov. v15  De viser, at de har den gerning, som loven kræver, skrevet i deres hjerte, og deres samvittighed optræder som vidne, og deres tanker anklager eller forsvarer hinanden – v16  på den dag, da Gud dømmer det, som skjuler sig i mennesker, efter mit evangelium ved Kristus Jesus.

Judasbrevet
For der har sneget sig nogle mennesker ind, som der allerede for længe siden var skrevet om, at de skulle rammes af denne dom; de er ugudelige, de misbruger vor Guds nåde til tøjlesløshed og fornægter vor eneste hersker og herre, Jesus Kristus.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.6%
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: Januar 03, 2015, 05:36:57 pm »
Det er frivilligt at være i folkekirken, og dermed underlagt Guds lov. Romerbrevet kapitel 2

De, som har syndet uden loven, vil også gå fortabt uden loven. Og de, som har syndet under loven, vil blive dømt efter loven. v13  For det er ikke dem, som hører loven, der er retfærdige for Gud, men de, som gør loven, vil blive gjort retfærdige. v14  For når hedningerne, der ikke har loven, af naturen gør, hvad loven siger, så er de, uden at have en lov, deres egen lov. v15  De viser, at de har den gerning, som loven kræver, skrevet i deres hjerte, og deres samvittighed optræder som vidne, og deres tanker anklager eller forsvarer hinanden – v16  på den dag, da Gud dømmer det, som skjuler sig i mennesker, efter mit evangelium ved Kristus Jesus.

Judasbrevet
For der har sneget sig nogle mennesker ind, som der allerede for længe siden var skrevet om, at de skulle rammes af denne dom; de er ugudelige, de misbruger vor Guds nåde til tøjlesløshed og fornægter vor eneste hersker og herre, Jesus Kristus.

Hej "præst" ..

Bemærk hvad jeg skrev.. "kristne har den samme Gud = Jesus Kristus" - så vi fornægter skam ikke
Citér
  vor eneste hersker og herre, Jesus Kristus

Rom.B.3

v10  – som der står skrevet:
      Der er ingen retfærdig,
      ikke en eneste.

v22  Guds retfærdighed ved tro på Jesus Kristus for alle, som tror. Der er ingen forskel; v23  for alle har syndet og har mistet herligheden fra Gud, v24  og ufortjent gøres de retfærdige af hans nåde ved forløsningen i Kristus Jesus.

Gal.B.2

v16  Men fordi vi ved, at et menneske ikke gøres retfærdigt af lovgerninger, men kun ved tro på Jesus Kristus, har også vi sat vores lid til Kristus Jesus for at gøres retfærdige af tro på Kristus og ikke af lovgerninger. For af lovgerninger vil intet menneske blive retfærdigt.

Offline præsten

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #35 Dato: Januar 03, 2015, 06:30:38 pm »
Sandt nok frelses ingen af lovgerninger, men ved tro. Dog efter lov skal du dømmes.
Forsager du Guds lov og siger, der er ingen lov, vil efter jus divinum, Guds retsorden, dømmes til evig fortabelse og helvedets flammer. Som er evig fortabelse.

Bekend din synd og underkast dig loven og tilgivelse efter Guds lov. Du arme synder.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.6%
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: Januar 03, 2015, 08:01:38 pm »
Hvis man har taget imod Jesus som sin Frelser og Gud, lægger han i vores hjerter, hvad der er rigtigt og forkert.

Kender du det, at kunne hvile i sin tro ?

Vi er alle syndere, så du tror vel ikke, du selv er uden synd  :ermm:

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.6%
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: Januar 05, 2015, 11:16:56 am »
"præsten" skrev:

"dømmes til evig fortabelse og helvedets flammer"

Jeg har tænkt over dette.. denne "præst".. hvem er du ?

Var det en forbandelse du sendte ud... én ting er sikkert, du er ikke præst !!

Jeg bryder denne forbandelse i Jesu navn.

v18  Sandelig siger jeg jer: Hvad I binder på jorden, skal være bundet i himlen, og hvad I løser på jorden, skal være løst i himlen. Matt.18

Offline præsten

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #38 Dato: Januar 05, 2015, 11:57:51 am »
Du siger Gud Herren er uden lov. Gud dømmer retfærdigt og efter sin retfærdige lov. Ingen dom er tilfældig.
En udbredt tendens er de "ny-kristne" der vandrer efter deres egne lyster.
Sådan skriver epistlen Peter.
-For først og fremmest skal I vide, at der i de sidste dage vil komme spottere, som følger deres egne lyster.-

Du spotter Gud! Og sætter dig selv højere end ham. Gud kan ingen skjule sig for, ej heller dække sig bag glatte og falske ord.

Epistlen Paulus skriver:
- Hvis nogen forkynder jer et andet evangelium end det, I tog imod, forbandet være han.-

Du dømmes værre end de gudløse. Bekend din synd og følge Jesus  du har svigtet.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.6%
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: Januar 05, 2015, 12:08:21 pm »
"præsten" skrev:

"Du spotter Gud! Og sætter dig selv højere end ham. Gud kan ingen skjule sig for, ej heller dække sig bag glatte og falske ord."

Citat slut

Du er jo ikke kristen, du er jehovas vidne.

Vig bort Satan.

Han har været en morder fra begyndelsen, og han står ikke i sandheden, for der er ikke sandhed i ham. Når han farer med løgn, taler han ud fra sig selv; for løgner er han og fader til løgnen. Johs.8

At påstå den slags løgne, kan kun komme fra jehovas vidner !

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.6%
    • Vis profil
Jehovas vidner kender ikke til nåden = Kristi kærlighed ♥
« Svar #40 Dato: Januar 05, 2015, 12:54:09 pm »

v4  Men i sin rige barmhjertighed og på grund af den store kærlighed, han elskede os med, v5  gjorde Gud os, der var døde i vore overtrædelser, levende med Kristus – af nåde er I frelst –

v6  og han oprejste os sammen med ham og satte os med ham i himlen, i Kristus Jesus, v7  for i de kommende tidsaldre at vise sin overstrømmende rige nåde og sin godhed mod os i Kristus Jesus.

v8  For af den nåde er I frelst ved tro. Og det skyldes ikke jer selv, gaven er Guds.

v9  Det skyldes ikke gerninger, for at ingen skal have noget at være stolt af. v10  For hans værk er vi, skabt i Kristus Jesus til gode gerninger, som Gud forud har lagt til rette for os at vandre i. Ef.B.2

(min markering)

Det var derfor jeg skrev, at det er Jesus der lægger i vores hjerter, hvad der er rigtigt og forkert, og vi kan bedømme. om ånden er fra Gud.

Det er din ånd "præst" ikke - du tror du kan sidde og dømme på vegne af Gud.

Offline jalmar (OP)

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • uvidenhed blomstrer hos dem der ikke ser helheden.
    • Vis profil
Sv: Hvorfor bliver man Jehovas Vidne ? m/ Svar til Præsten & Carlo -
« Svar #41 Dato: Januar 06, 2015, 11:18:03 am »
Citér
præsten
Romerbrevet kapitel 2
 De, som har syndet uden loven, vil også gå fortabt uden loven. Og de, som har syndet under loven,

Matthæus 5:17,18
 Tro ikke, at jeg er kommet for at nedbryde loven eller profeterne. Jeg er ikke kommet for at nedbryde, men for at opfylde. v18  Sandelig siger jeg jer: Før himmel og jord forgår, skal ikke det mindste bogstav eller en eneste tøddel forgå af loven, før alt er sket
Jesus levede under Bogstavens Pagt, oprettet 1.Mos.6:18
At han gjorde dette, beedigede han iflg. Matt.5:18 - Og gjorde en tilføjelse:
før alt er sket -
Fire små oversete ord - Ord der ikke henfører til nogen ovenstående tekster for så havde der stået "før alt dette er sket" -

Ordene: før alt er sket - Fire små ofte oversete ord, der i virkeligheden rummer både et løfte og en forudsigelse -

Et løfte om Åndens Pagt (f.eks. Luk.22:17-20 - 2.Kor. kap.3 - Heb. kap.8 )
Den pagt der i princippet ophævede GT bortset fra de quotes der gentages i NT.

Hebræerbrevet 8:11-13
Ingen skal længere belære sin landsmand og sin broder og sige: ›Kend Herren!‹ For alle kender mig, fra den mindste til den største. Jeg tilgiver deres uret og husker ikke længere på deres synd.«
Ved at tale om en ny pagt har han gjort den tidligere forældet; men det, som er gjort forældet og er gammelt, er nær ved at forsvinde.

Og forudsigelsen om hans egen død der gav menneskeheden "syndernes Forladelse".

Citér
Carlo
Det første spørgsmål er så: Hvad er den kristne teologi. Der findes 34 000 kristne retninger i verden, hvilket må betyde at der findes 34 000 forskellige kristne teologier. Hvilken er den rigtige?
Sjovt nok er det ikke første gang du får svar på det spørgsmål :biggrin:'

For at være Kristen skal man tilbede sin Gud, Herre og Frelser Kristus Jesus -
Og det gør man så i 34.000 forskellige Kristne Tros-fællesskaber på hver deres måde, fordi mennesker ikke er ens of fortolkning temmelig vanskelig.

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    4.6%
    • Vis profil
« Svar #42 Dato: Januar 06, 2015, 04:20:40 pm »
Hej Jalmar

Jehovas vidner lever jo stadig under den gamle pagt, det tror de da selv...

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    56.6%
  • Country: 00
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #43 Dato: Januar 07, 2015, 10:06:21 pm »
Jehovas vidner lever jo stadig under den gamle pagt, det tror de da selv...

Du er også under den gamle pagt. Jesus ophævede kun moseloven for sig selv.
Du får ret og jeg får fred!

Offline jalmar (OP)

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • uvidenhed blomstrer hos dem der ikke ser helheden.
    • Vis profil
« Svar #44 Dato: Januar 10, 2015, 06:36:53 pm »
Citér
Carlo

Du er også under den gamle pagt. Jesus ophævede kun moseloven for sig selv.

Nixen bixen Carlo - Ophævelsen kom bare lidt underligt, og bliver af en eller anden grund kun omtalt rimelig sporadisk, taget betydningen i betragtning.

1) - Læs: Jeremias 31:31-34 - - Epistlen er skrevet meget ca. 600-595BC
Jeremias vers 31
Der skal komme dage, siger Herren, da jeg slutter en ny pagt med Israels hus og med Judas hus,

2) - - Sagt af Jesus ca. AD30 - - Skrevet af ukendt forfatter ca. AD75/80-95/100.
Matthæus 5:18
- -
Sandelig siger jeg jer: Før himmel og jord forgår, skal ikke det mindste bogstav eller en eneste tøddel forgå af loven, før alt er sket.
Ikke mange lægger mærke til ordene - før alt er sket.
De ord indeholder både løftet om den Ny Åndens Pagt - Og vores synders forladelse qua Christus Jesus død.

3) - Læs Lukas 22:17-20 - - Skrevet af Ukendt forfatter ca. AD75/80-95.
Lukas vers 20
 Ligeså tog han bægeret efter måltidet og sagde: »Dette bæger er den nye pagt ved mit blod, som udgydes for jer.

4) - Læs: 2. Corintherbrev 3:6-18  - -  Skrevet af Paulus ca. AD55-58.
2. Corintherbrev vers 6
som også har gjort os duelige til at være tjenere for en ny pagt, ikke bogstavens, men Åndens; for bogstaven slår ihjel, men Ånden gør levende.

5) - Læs: Hebræerbrevet 8:6-13 - - Skrevet af ukendt ca. AD60-90.
Hebræerbrevet vers 12+13
Jeg tilgiver deres uret og husker ikke længere på deres synd.« - Ved at tale om en ny pagt har han gjort den tidligere forældet; men det, som er gjort forældet og er gammelt, er nær ved at forsvinde.