Forfatter Emne: Hvorfor bliver man Jehovas Vidne ?  (Læst 13262 gange)

Offline Thor

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Sv: Hvorfor bliver man Jehovas Vidne ?
« Svar #15 Dato: December 08, 2014, 01:39:26 am »
Jeg tror nu, at man bliver Jehovas vidne fordi man deler samme tro.

Det er vel det samme for alle trosretninger, og for den skyld også alt andet.

Man er jo heller ikke medlem af Enhedslisten, hvis man mest tror på fremskridtspartiet.
Så jeg vil mene det er ens tro og  holdninger der bestemmer hvad og hvor man vil være medlem.

Eneste undtagelser er de medlems skaber vil ikke selv har valgt.
Med venlig hilsen
Thor

Offline Thor

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: December 08, 2014, 01:57:02 am »
Citér
Det var dog en underlig måde at konkonkludere på.

Hvis noget ikke specifikt er nævnt, mener du det dermed at det er tilladt.

Hvis dette holder vand, må må ifølge den danske lov virkelig gøre mange onde og modbydelige ting.

Det må være tilladt at stikke en rød skruetrækker ind i øjet på alle dem der har fødselsdag i år.

Så kære hr. Jalmer det er en ommer.

Måske du alligevel skulle have hørt lidt bedre efter i religions timerne.
Så vil du også havde opdaget at pædofili bestemt ikke er tilladt ifølge biblen.
Den slags adfærd anses som en vederstyggelighed i biblen,

Ja selv homoseksualitet og  dyresex samt anden  perversiteter anses som vederstyggelighed.
Alle der lider af disse sygdomme i sindet, bør hjælpes til at blive raske.

Min fremhævelse

Er det din alvorlige mening, at du mener dyresex er et medfødt "problem" ligesom homosexualitet :sad:

Citér
pædofili bestemt ikke er tilladt ifølge biblen
Så hvor stå det ?

Og så er det for øvrigt ikke et spørgsmål om min mening og tro jeg gav til kende, men et spørgsmål om hvordan mange (alt for mange) "forstår" Biblens skrifter -

Ortodoks troende (og enkelte andre) af ethvert Kristent tilsnit, kører stringent efter hvad der står i Biblen -

Men især hvad man ikke må, hvad man skal og ikke skal.

Der står
stadig intet om pædofili i Biblen - Hvilket mange såkaldte kristne har påberåbt sig gennem tiden.
JV (gør det i det skjulte stadigt)  kører f.eks. stringent ud fra 2 vidners Reglen (1.Tim.5:19) - (Resultatet er adskillige retssager, som de heldigvis er begyndt at tabe gevaldigt) - JV anses bl.a. i England og Australien for at være "Et Pædofilt paradis" hvor lederne ofte holder hånden over hinanden.

Jehovah’s Witnesses Fight to Protect the Pedophile Paradise
http://www.silentlambs.org/JehovahsWitnesesFighttoProtectPedophileParadise.htm
Jehovah’s Witnesses in United Kingdom Pedophile Paradise Exposed!
http://www.silentlambs.org/UKPedophileRatio.htm

EKSEMPLER fra Biblen jeg ikke accepterer:
Man skal hade Bøsser og lesbiske iflg. Biblen -
Tissemænd er et temmelig ofte omtalt og forbudt emne iflg. Biblen -
Menstruation er et helt kapitel for sig, alt det man ikke må og skal iflg. Biblen -
Gud kræver kannibalisme under hungersnød iflg. Biblen -
Kvinder er mandens ejendom iflg. Biblen -
Børn er ejendom iflg. Biblen -

Manden er kvindens hoved -

Voldtægt alene et spørgsmål om ejendomsret iflg. Biblen - 

Børneopdragelse er et kapitel for sig selv - Ordspr. 13:24 - - 22:15 - 29:15 - 30:17 -
Ordsprog. 19:18
Opdrag din søn, mens der er håb, tilsigt ikke at slå ham ihjel!
Matthæus 15:4
 For Gud har sagt: ›Ær din far og din mor!‹ og: ›Den, der forbander sin far eller sin mor, skal lide døden.‹

1 Kor. 7:2-5: „Lad dog, på grund af den udbredte utugt, hver mand have sin egen hustru, og lad hver kvinde have sin egen mand. Lad manden yde hustruen hvad der tilkommer hende; og lad også hustruen gøre det samme mod manden. . . . I må ikke unddrage jer hinanden, undtagen efter gensidigt samtykke for en fastsat tid, . . . så at Satan ikke til stadighed skal friste jer på grund af jeres mangel på selvkontrol.“ (Det der er forkert er utugt, ikke det rette seksuelle forhold mellem mand og hustru.)

Det du påstår at biblen giver udtryk for er simpelthen forkert.
Det er myter og rygter spredt af mennesker der aldrig har læst i biblen.
Med venlig hilsen
Thor

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    56.2%
  • Country: 00
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: December 08, 2014, 03:10:11 am »
Der står så meget i Bibelen, som ikke gælder i dag, der er Jesus til forskel.

Biblen er Guds Ord, givet til os gennem Helligånden. Umuligt at Gud skulle give os noget der ikke passer/gælder, eller ikke skal følges. Guds Ord står klippefast over årtusinder. Det er ikke noget hvor du bare kan vælge og vrage i, hvad du synes er noget "der gælder". Du har bare at tage hele pakken.

Citér
Det bedste råd jeg kan give er, at vi skal lade vores samvittighed vise os, hvad der er godt og hvad der er skidt, og så ellers overholde vores lands love, så kan det aldrig gå helt galt.

Det går ad helvede til og jo mere kristent, jo mere ad helvede til. Se bare det meget kristne USA. Det er verdens kræftbyld, fuld af kriminalitet og en ulighed der gør at 50 millioner amerikanere lever på 3.-verdens niveau. Og deres våbenlov, - kristent samvittighedsfuldt er det sidste ord der falder mig ind.
Du får ret og jeg får fred!

Offline politikeren

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: December 11, 2014, 06:12:08 pm »
Der står så meget i Bibelen, som ikke gælder i dag, der er Jesus til forskel.

Biblen er Guds Ord, givet til os gennem Helligånden. Umuligt at Gud skulle give os noget der ikke passer/gælder, eller ikke skal følges. Guds Ord står klippefast over årtusinder. Det er ikke noget hvor du bare kan vælge og vrage i, hvad du synes er noget "der gælder". Du har bare at tage hele pakken.

Citér
Det bedste råd jeg kan give er, at vi skal lade vores samvittighed vise os, hvad der er godt og hvad der er skidt, og så ellers overholde vores lands love, så kan det aldrig gå helt galt.

Det går ad helvede til og jo mere kristent, jo mere ad helvede til. Se bare det meget kristne USA. Det er verdens kræftbyld, fuld af kriminalitet og en ulighed der gør at 50 millioner amerikanere lever på 3.-verdens niveau. Og deres våbenlov, - kristent samvittighedsfuldt er det sidste ord der falder mig ind.

Jeg er enig med dig langt hen af vejen Carlo. Jeg ser sådan på det at et menneskes PERSONLIGE TRO kan gøre mennesket GODT og få det til at gøre GODE gerninger og være empatisk overfor andre mennesker nære eller fjerne uden smålig skelnen.

Til gengæld er ORGANISERET RELIGION noget rigtigt lort. Den fratager mennesker muligheden for at tænke selvstændigt over det der sker i verden og umuliggør selvstændige handlinger ved at tvinge fokus over på hvad der nu lige står i den hellige bog.
Resultatet bliver alt for ofte en kraftig skelnen mellem DEM og OS - og så forsvinder "næstekærligheden" alt for ofte ud i en endeløs debat om hvem "næsten" er.

Det er faktisk meget lettere for OS a-religiøse at tage selvstændig stilling til verdens problematikker da vi ikke har en rygsæk fuld af påbud slæbende efter os.

Jeg fristes derfor til at udspy et (måske) provokerende slogan: Drop religionerne og bliv et bedre menneske.

Måske skulle jeg skrive det i min signaturlinie - er der nogen kommentarer til dette? 
Med venlig hilsen
politikeren

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: December 11, 2014, 09:16:19 pm »
Politikeren skrev:

Citér
Jeg fristes derfor til at udspy et (måske) provokerende slogan: Drop religionerne og bliv et bedre menneske.

Der er 2 misforståelser vedrørende kristendom, som jeg støder på i debatterne.

For det første er kristne ikke religiøse = "svævende" i deres tro.

For det andet er kristendom ikke en religion.

http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/kristendom-er-ikke-en-religion-men-en-relation-til-gud

Citér
Kristendom er ikke en religion, men en relation til Gud. Kristendom er kærlighed, og der er ingen kærlighed i islam, siger han.

Men du skrev:

Citér
Til gengæld er ORGANISERET RELIGION noget rigtigt lort.

Og det vil jeg på en måde, give dig ret i...

Hvis nogen tager menneskers frihed fra dem, som i diverse sekter - også nogen der kalder sig kristne ... hvis de danner sekter og  f.eks jehovas vidner  / Islam o.s.v. så har du ret !

En personlig tro, uden nogen "forurening" er god at ha´ - for mit vedkommende har jeg ingen, der bestemmer over mig, Jesus er min Herre, og det er der ingen der blander sig i.

Offline jalmar (OP)

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • uvidenhed blomstrer hos dem der ikke ser helheden.
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: December 12, 2014, 08:07:57 pm »
Til Thor

Citér
1 Kor. 7:2-5: „Lad dog, på grund af den udbredte utugt, hver mand have sin egen hustru, og lad hver kvinde have sin egen mand. Lad manden yde hustruen hvad der tilkommer hende; og lad også hustruen gøre det samme mod manden. . . . I må ikke unddrage jer hinanden, undtagen efter gensidigt samtykke for en fastsat tid, . . . så at Satan ikke til stadighed skal friste jer på grund af jeres mangel på selvkontrol.“ (Det der er forkert er utugt, ikke det rette seksuelle forhold mellem mand og hustru.)

Der er mange ting man ikke vidste en skid om da Biblen blev skrevet -
1)
At Homofili er medfødt - Bl.a. er hypofysen hos en lesbisk på samme størrelse som hos en heterosexuel mand!
[hos en homofil på størrelse med en heterosexuel kvindes!]
2)
Det var vigtigt for den jødiske samfundsform at Manden var mand, da det var manden der herskede over kvinder og børn -
Samt og ikke mindst: Arveretten gik til førstefødte mand (med mindre han solgte den - For førstefødselsretten var en handelsvare på Bibelsk tid og langt op i tiden til anno -?-) -
3)
Re. "førstefødte = Enbårne = Arving (Joh.1:18)" - "al skabnings førstefødte" (Kol.1:15) = Alle Skabningers Arving!

Offline Thor

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: December 12, 2014, 09:08:08 pm »
Nu ved jeg jo at du Jalmer, ikke tror på at der findes nogen gud .
Derfor kan jeg da heller ikke tage dine analyser af biblen og kristendommen alvorlig.

Alle dine argumenter går jo på at du vil hævde din ateisme.
Vi er altså også nogen der ved at der findes en gud, og derfor har vil jo nok et helt andet forhold til biblen, end ateisterne.

En af tingene vi ser anderledes på, er derfor at vil tror på guds ord, og vil ved han ikke lyver,
At drage bare et komma i tvivl vil jo være at tvivle på alt .

Derfor!  Står det i biblen, er det en evig sandhed.
Og den ændrer sig ikke over tid, blot fordi at vi mennesker får nogle nye ideer og luner over tid.

Gods ord er en klippe, den kan intet og ingen ændre på.

Kan man ikke vedkende sig at sådan er det, bør man nok i ikke kalde sig selv for kristen.

Kan også forstå at lyse ikke mener at kristendom er en religion.
Se det kan jeg nu ikke være enig i, for hvis det ikke er det, hvad er det så?
Med venlig hilsen
Thor

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    56.2%
  • Country: 00
  • Kattemorder.
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: December 12, 2014, 09:21:58 pm »
Vi er altså også nogen der ved at der findes en gud, og derfor har vil jo nok et helt andet forhold til biblen, end ateisterne.

Lad os få lidt mere at vide om det. Hvad skal man få ud af at have et særligt forhold til bibelen.

Citér
At drage bare et komma i tvivl vil jo være at tvivle på alt .

Ærlig snak.

Citér
Derfor!  Står det i biblen, er det en evig sandhed.
Og den ændrer sig ikke over tid, blot fordi at vi mennesker får nogle nye ideer og luner over tid.

Kan man ikke vedkende sig at sådan er det, bør man nok i ikke kalde sig selv for kristen.

Du får ret og jeg får fred!

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: December 12, 2014, 10:14:00 pm »
Thor skrev:

Citér

Kan også forstå at lyse ikke mener at kristendom er en religion.
Se det kan jeg nu ikke være enig i, for hvis det ikke er det, hvad er det så?

Jalmar kalder sig heller ikke for kristen...

Men jehovas vidner har ændret meget på Guds Ord, så det kan lade sig gøre.

Jeg vedlage et link, så du f.eks. kunne åbne det.

Jeg kan godt lægge et til:

Kristendom er ikke religion

Af Hans Hauge, Lektor, dr.phil.

http://www.b.dk/kommentarer/kristendom-er-ikke-religion

Citér
Kristendommen er på den ene side identisk med religion; og den er på den anden side noget, der skal befri den enkelte for religion.

Citér
Det er en dårlig ide at gøre kristendom til religion. Hvis det ikke skal være kristendomskundskab, skal det ud, for så har det ingen samfundsmæssig funktion. Religion er noget, folk finder på, men så undervis i det i litteratur.

Evalu

• Gæst
« Svar #24 Dato: December 13, 2014, 01:19:39 am »

Hej Thor

Når der citeres fra Bibelen, så går man normalt ud fra at der citeres fra DA92. 

Jeg kan se, at du bruger Jehovas Vidners  "Ny Verden Oversættelse"  (NVO).  Det bør du gøre opmærksom på, når du citerer.
« Senest Redigeret: December 13, 2014, 01:23:40 am af Evalu »

Offline Rudolf

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: December 13, 2014, 03:50:06 pm »
Al den snak om religion - og så er religionen blot forløberen for vor tids politik.

I tidernes morgen da folk dårligt havde en sprog og slet ikke love og regler, havde man ingenting.

Efterhånden som befolkningen voksede til blev der behov for at kunne styre den. Var der nogen der mente.
Og så opfandt man noget udenjordisk som bestemmende. Forskelligt alt efter hvor på kloden man vasr.

Efterhånden lærte man at skrive og læse, og nogle af disse skrifter er grundlaget for de "hellige"bøger Skrevet af mænd for mænd.

Dette siger jeg ikke for at afvise at der findes en gud - for det ved jeg ikke.
Jeg behøver ikke af få ret - bare jeg får min vilje

Offline Thor

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: December 13, 2014, 09:54:51 pm »
Hvis du ved du selv findes, bør du også vide at gud findes.
Hvor skulle du og al andet ellers komme fra?
Med venlig hilsen
Thor

Offline jalmar (OP)

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: December 14, 2014, 10:40:32 am »
Citér

Jeg kan se, at du bruger Jehovas Vidners  "Ny Verden Oversættelse"  (NVO).  Det bør du gøre opmærksom på, når du citerer.
Hej evalu

Glad for at finde dig på "DIN-DEBAT" :clapping: "Velkommen" - "Velkoooommen" !

En JV'er (og især ikke en skjult lomme-JV'er) kunne ikke drømme om at fortælle at citaterne er fra NVO og ikke fra en Bibel (Jeg har læst et eller andet sted at GB fraråder det) - Biblen har heddet sådan minimum siden AD223 (hvor man har et Hellenistisj jødisk brev hvori "ta Biblia" bliver nævnt.

Offline Thor

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: December 14, 2014, 12:08:42 pm »

Hej Thor

Hvor finder jeg den, har du et link?

Men hvorfor egentlig det, der er jo ikke den store forskel mellem de forskellige bibler,
Med venlig hilsen
Thor

Offline jalmar (OP)

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: December 30, 2014, 10:40:20 am »
Citér
Thor
Hvor finder jeg den, har du et link?

Men hvorfor egentlig det, der er jo ikke den store forskel mellem de forskellige bibler,

Underligt nok, har jeg en ide om at "Thor" udmærket kender (og før har set) svaret på sine spørgsmål -

Men her er svarene alligevel:

http://bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline

Og NVO er teologisk laaaaaaangt - laaaaaaangt væk fra de Kristne Biblers Teologi, (der er basis for selve Troen Thor).

Da92's og mange nyere Kristne Biblers teologi har som forlæg "Novum Testamentum Graece"

"Novum Testamentum Graece" er udledt fra de ældst mulige Papyrus-fragmenter.

Papyrus-fragmenter der er oversat ud fra de sidste nye landvindinger indenfor moderne Sprogforskning Thor.

http://www.nestle-aland.com/en/read-na28-online/

Mens:
NY VERDEN-OVERSÆTTELSEN /NVO
http://www.jw.org/da/publikationer/bibelen/nwt/bøger/

NVO's teologi (der er basis for selve Troen Thor) er "opfundet" af Nathan Homer Knorr og forfattet af Frederick William Franz og tilrettet adskillige gange af "det Styrende Råd"-DSR /The Governing Body"-GB Thor