Forfatter Emne: Hvorfor bliver man Jehovas Vidne ?  (Læst 12115 gange)

Offline jalmar (OP)

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
  • uvidenhed blomstrer hos dem der ikke ser helheden.
    • Vis profil
Hvorfor bliver man Jehovas Vidne ?
« Dato: November 26, 2014, 09:58:23 am »
 :huh:

Hvorfor lader frie mennesker sig fange og undertrykke i et uimodsigeligt system af ledere ?
Ledere, der vel at mærke ikke har anden uddannelse, end det at være et lydigt og lydhørt  medlem af Jehovas Vidners fælleskab og være opdraget i at udbrede JV's dogmer og teologi.

Dogmer og teologi, der vel at mærke ikke har ret meget at gøre med Kristus Jesus dogmer og teologi som den kan findes i "de Kristne Græske Skrifter" (det på trods af, at GB/DSR rigidt påstår, at de nøjagtig følger samme "Græske Skrifter" ?)
Som f.eks.
http://www.nestle-aland.com/en/read-na28-online/
Oversættelse findes her:
http://biblehub.com/interlinear/matthew/1-1.htm

Som JV'er skal adlyde enhver ordre der udstikkes fra "Jehovas Hyrder" =  "Det styrende Råd/DSR"/"The Governing Body/GB" via mellemlederne ned til de Ældste (der også  er "Jehovas hyrder") - -

Jeg forstår ikke hvorfor mennesker tror så blindt på GB/DSR, at de tilsidesætter ethvert bevis som eksperterne leverer, på bl.a. Jerusalems fald 587/6 BC. ?

jalmar

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    14%
    • Vis profil
Sv: Hvorfor bliver man Jehovas Vidne ?
« Svar #1 Dato: November 26, 2014, 12:40:31 pm »
Hej min ven.
Jeg er ikke sikker men har på fornemmelse at det går ned ad bakke for sekten, hvad siger sidste tal om dette.
Mera

Nu må vi se, om jeg kan finde ud af det herinde - jeg ved ikke, om jeg kan slette, hvis der går "koks i det" men jeg vil prøve en smeily

Jeg vil anbefale jer, at se de udsendelser om de forskellig sekter her :

http://www.dr.dk/tv/se/mit-hemmelige-liv-i-evangelist/mit-hemmelige-liv-i-evangelist

jeg har set 2 af dem,  så kan man bedre sætte sig ind i, hvad der får mennesker til, at gå ind i en sekt.

God dag til jer  :smile:

« Senest Redigeret: November 26, 2014, 12:44:19 pm af lyjse »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.6%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: November 27, 2014, 01:56:45 am »
Hvorfor lader frie mennesker sig fange og undertrykke i et uimodsigeligt system af ledere ?

Det kan jeg fortælle dig: Det er fordi de finder et fællesskab. Det med doktrinen kommer først i anden eller tredie række.

Offline jalmar (OP)

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: November 27, 2014, 04:45:24 pm »
Vi er både og enige Carlo -

Et er at man får tyllet hoved fuld af den "indbyrdes kærlighed" noget andet er at opleve dem på "slap line".

Med enlige kan du muligvis have ret - Men det kræver så, at det menneske i forvejen har et meget lille eller intet kendskab til Biblen, og har behovet for Troen, eller at JV'eren har en udpræget evne i at tale det menneske efter munden, og et sådant vidne har jeg endnu ikke mødt.

For der skal ikke være meget omløb for hurtigt at finde ud af, at det mere drejer sig om hvad GB/DSR Tror og mener end om Kristendom

jalmar

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    22.6%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: November 29, 2014, 04:45:34 am »
Vi er både og enige Carlo -

Et er at man får tyllet hoved fuld af den "indbyrdes kærlighed" noget andet er at opleve dem på "slap line".

Lige præcis. Men doktrin fylder ikke meget i hovedet på JV. Det de får at vide, går ind ad det ene øre og ud af det andet.

Citér
Med enlige kan du muligvis have ret - Men det kræver så, at det menneske i forvejen har et meget lille eller intet kendskab til Biblen, ..................................

Det er sjældent kendskab til biblen som får folk til at vælge den ene konfession frem forden anden.

Offline politikeren

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: December 04, 2014, 11:38:34 am »
Mit bud er, at en stor del af de mennesker som er/bliver religiøse i deres voksne år, er blevet påduttet religion i deres barndom.
Denne tidlige indoktrinering skaber et religiøst rum i hjernen og dette rum vil altid kræve at kunne leve sit eget liv.

Mine [helt private og uvidenskabelige] observationer viser at mennesker som har undgået at blive inficeret med religion i barndommen MEGET SJÆLDENT falder hen i religion i deres voksne liv.

Alle religiøse grupper er naturligvis klar over denne sammenhæng - og det er selvfølgelig derfor at de er så ivrige efter at "lege" deres trosretning ind i børn fra så ung en alder som muligt.

politikeren 
Med venlig hilsen
politikeren

Offline jalmar (OP)

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: December 04, 2014, 09:14:53 pm »
Nu er de fleste i min alder opvokset med "Religions-undervisning" - Som faktisk skabte min afstandtagen fra Kristendommen -
Men også min interesse for Biblen - (Og for mange år siden også for andre religioner, som jeg nu lykkeligt har glemt mere om, end jeg har læst).

Det vil i princippet sige, at vi alle, (i vores kommune) mere eller mindre blev opdraget til at Tro på Kristus Jesus.

Men jeg har altid villet have svar på alting - Mit yndlingsudtryk var, til lærernes fortvivlelse: "Hvorfor det?" i en skole hvor man sad og tav indtil man blev spurgt -
Det havde jeg det mere end svært med - Bl.a. fordi vores religionslærer sagde: "Man skal ikke vide, man skal Tro" - Da jeg nægtede at tie stille re. Kains giftermål i landet Nod - Problemet var, at ifølge Biblen var der kun Kain, Eva og Adam på Jord (hvor kom landet Nod så fra?) - Vores regnelærer sagde derimod altid: Du skal ikke tro du skal vide" - Hvilket jeg forholdt min religionslærerinde - Resultat: Jeg opholdt mig ofte uden for døren i religions-timerne :tatice_03:

En af de ting jeg har mest imod Biblens løftede pegefingre re. Hvad man må og ikke må er: -
At man tilsyneladende godt må være Pædofil - Det er ikke nævnt som et forbud :angry:

jalmar

Offline Thor

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: December 05, 2014, 04:46:19 am »
Det var dog en underlig måde at konkonkludere på.

Hvis noget ikke specifikt er nævnt, mener du det dermed at det er tilladt.

Hvis dette holder vand, må må ifølge den danske lov virkelig gøre mange onde og modbydelige ting.

Det må være tilladt at stikke en rød skruetrækker ind i øjet på alle dem der har fødselsdag i år.

Så kære hr. Jalmer det er en ommer.

Måske du alligevel skulle have hørt lidt bedre efter i religions timerne.
Så vil du også havde opdaget at pædofili bestemt ikke er tilladt ifølge biblen.
Den slags adfærd anses som en vederstyggelighed i biblen,

Ja selv homoseksualitet og  dyresex samt anden  perversiteter anses som vederstyggelighed.
Alle der lider af disse sygdomme i sindet, bør hjælpes til at blive raske.

Med venlig hilsen
Thor

Offline politikeren

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: December 05, 2014, 09:11:32 am »
Nu er de fleste i min alder opvokset med "Religions-undervisning" - Som faktisk skabte min afstandtagen fra Kristendommen -
Men også min interesse for Biblen - (Og for mange år siden også for andre religioner, som jeg nu lykkeligt har glemt mere om, end jeg har læst).

Det vil i princippet sige, at vi alle, (i vores kommune) mere eller mindre blev opdraget til at Tro på Kristus Jesus.

Men jeg har altid villet have svar på alting - Mit yndlingsudtryk var, til lærernes fortvivlelse: "Hvorfor det?" i en skole hvor man sad og tav indtil man blev spurgt -
Det havde jeg det mere end svært med - Bl.a. fordi vores religionslærer sagde: "Man skal ikke vide, man skal Tro" - Da jeg nægtede at tie stille re. Kains giftermål i landet Nod - Problemet var, at ifølge Biblen var der kun Kain, Eva og Adam på Jord (hvor kom landet Nod så fra?) - Vores regnelærer sagde derimod altid: Du skal ikke tro du skal vide" - Hvilket jeg forholdt min religionslærerinde - Resultat: Jeg opholdt mig ofte uden for døren i religions-timerne :tatice_03:

En af de ting jeg har mest imod Biblens løftede pegefingre re. Hvad man må og ikke må er: -
At man tilsyneladende godt må være Pædofil - Det er ikke nævnt som et forbud :angry:

jalmar

Jeg havde det meget på samme måde. Mine første erindringer om "bibelshistorie" er fra 2.den klasse. Indtil da anede jeg intet om religion - mærkeligt nok eftersom min far lavede smedearbejdet i den lokale kirke - og jeg var endda ofte med som hold-ved-montør.
Religion blev der aldrig talt om i mit hjem - så kirken tog jeg nok bare som noget der var der.

I 2.den klasse begyndte læreren på side 1 i bibelen, men allerede efter 4-5 sider var jeg skeptisk og efter endnu nogle sider trak jeg nok rullegardinet ned og holdt op med at spørge ind til de fjollede tekster. Selv om jeg ikke anede hvad videnskab var, havde jeg nok allerede en videnskabelig tilgang til stoffet.

Da jeg var i trediverne besluttede jeg at gøre en ny indsats med bibelen - for der måtte jo være noget i det da nu så mange mennesker tydeligvis bekendte sig til religion. men igen - efter at have hoppet lidt rundt i bibelens tekster - igen måtte jeg give op og konstatere at der ikke var fugls føde på noget af det. Det var dengang jeg meldte mig ud af butikken og blev religions-fri.

Nu - hvor jeg er i tresserne - er jeg direkte modstander af religioner (ingen nævnt, ingen glemt). Jeg har dog ingenting imod mennesker som er personligt religiøse - hvis de mener at det gavner dem så må de tro på hvad de vil.
Problemerne kommer når disse personlige religiøse tanker bliver systematiseret og ændrer sig til religiøse organisationer som skal fodres med gode gerninger og masser af penge.

Som tidligere nævnt er det allerværste når man udnytter mindre børns troskyldighed til at lege de religiøse baciller ind de forsvarsløse hjerner.

Angående pædofili holder jeg med dig - det har ganske givet været en almindelig forekommende fritidsbeskæftigelse for ældre mænd med høj status i samfundene - og det var jo i høj grad de religiøse spidser.

politikeren
Med venlig hilsen
politikeren

Offline jalmar (OP)

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: December 06, 2014, 09:14:04 pm »
Citér
Det var dog en underlig måde at konkonkludere på.

Hvis noget ikke specifikt er nævnt, mener du det dermed at det er tilladt.

Hvis dette holder vand, må må ifølge den danske lov virkelig gøre mange onde og modbydelige ting.

Det må være tilladt at stikke en rød skruetrækker ind i øjet på alle dem der har fødselsdag i år.

Så kære hr. Jalmer det er en ommer.

Måske du alligevel skulle have hørt lidt bedre efter i religions timerne.
Så vil du også havde opdaget at pædofili bestemt ikke er tilladt ifølge biblen.
Den slags adfærd anses som en vederstyggelighed i biblen,

Ja selv homoseksualitet og  dyresex samt anden  perversiteter anses som vederstyggelighed.
Alle der lider af disse sygdomme i sindet, bør hjælpes til at blive raske.

Min fremhævelse

Er det din alvorlige mening, at du mener dyresex er et medfødt "problem" ligesom homosexualitet :sad:

Citér
pædofili bestemt ikke er tilladt ifølge biblen
Så hvor stå det ?

Og så er det for øvrigt ikke et spørgsmål om min mening og tro jeg gav til kende, men et spørgsmål om hvordan mange (alt for mange) "forstår" Biblens skrifter -

Ortodoks troende (og enkelte andre) af ethvert Kristent tilsnit, kører stringent efter hvad der står i Biblen -

Men især hvad man ikke må, hvad man skal og ikke skal.

Der står
stadig intet om pædofili i Biblen - Hvilket mange såkaldte kristne har påberåbt sig gennem tiden.
JV (gør det i det skjulte stadigt)  kører f.eks. stringent ud fra 2 vidners Reglen (1.Tim.5:19) - (Resultatet er adskillige retssager, som de heldigvis er begyndt at tabe gevaldigt) - JV anses bl.a. i England og Australien for at være "Et Pædofilt paradis" hvor lederne ofte holder hånden over hinanden.

Jehovah’s Witnesses Fight to Protect the Pedophile Paradise
http://www.silentlambs.org/JehovahsWitnesesFighttoProtectPedophileParadise.htm
Jehovah’s Witnesses in United Kingdom Pedophile Paradise Exposed!
http://www.silentlambs.org/UKPedophileRatio.htm

EKSEMPLER fra Biblen jeg ikke accepterer:
Man skal hade Bøsser og lesbiske iflg. Biblen -
Tissemænd er et temmelig ofte omtalt og forbudt emne iflg. Biblen -
Menstruation er et helt kapitel for sig, alt det man ikke må og skal iflg. Biblen -
Gud kræver kannibalisme under hungersnød iflg. Biblen -
Kvinder er mandens ejendom iflg. Biblen -
Børn er ejendom iflg. Biblen -

Manden er kvindens hoved -

Voldtægt alene et spørgsmål om ejendomsret iflg. Biblen - 

Børneopdragelse er et kapitel for sig selv - Ordspr. 13:24 - - 22:15 - 29:15 - 30:17 -
Ordsprog. 19:18
Opdrag din søn, mens der er håb, tilsigt ikke at slå ham ihjel!
Matthæus 15:4
 For Gud har sagt: ›Ær din far og din mor!‹ og: ›Den, der forbander sin far eller sin mor, skal lide døden.‹

Offline Thor

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: December 07, 2014, 07:57:39 pm »
Ja sådan har jeg nu aldrig opfattet biblen.
Med venlig hilsen
Thor

Offline politikeren

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: Hvordan skal man tolke bibelen?
« Svar #11 Dato: December 07, 2014, 08:27:51 pm »
Ja sådan har jeg nu aldrig opfattet biblen.

NU er vi så ved et vigtigt punkt - HVEM læser bibelen "forkert"?

Eller er vi bare dér hvor de religiøse overhovedet ikke læser hvad der står, men kun luller sig ind i det de TROR der står?
Jeg mener jo at hvis ALLE læste bibelen ville DE FLESTE vel mene det samme om den - og ikke som nu hvor der er over 15.000 forskellige måder at fortolke bibelen på?

Med venlig hilsen
politikeren

Offline Thor

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: December 07, 2014, 08:37:20 pm »
Du har jo desværre nok ret i at mange religiøse slet ikke læser i biblen, for der er godt nok langt imellem det biblen skriver,og så på det de religiøse prædiker.
Med venlig hilsen
Thor

Offline politikeren

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: December 07, 2014, 09:34:30 pm »
Du har jo desværre nok ret i at mange religiøse slet ikke læser i biblen, for der er godt nok langt imellem det biblen skriver,og så på det de religiøse prædiker.

Tak for din oprigtighed Thor.

Lad os så bare hoppe ind i et enkelt af de mange begreber - lad os tage homoseksualitet først.

HVORFOR mener du at homoseksualitet er "en sygdom som mennesker kan kureres for"? Der er jo INTET i videnskabens bibliotek som understøtter denne opfattelse - tværtimod.

Jeg mener at de beretninger som man har fra religiøse sekter som praktiserer denne "kur mod homoseksualitet" hovedsageligt viser at de "omvendte" ender som ulykkelige vrag og ofte tager deres eget liv når de ikke længere kan leve op til den forstillelse som sekten fordrer.

Er vi ikke ude i, at nogle højt profilerede gejstlige lader sig lede af deres egne følelser - istedet for at tolke på skrifternes ord og betydning?

Jeg synes for eksempel at det er et meget større problem når voksne tiltvinger sig seksuel adgang til børn end når to voksne af egen drift har seksuel omgang med hinanden (uanset køn) - men bibelen er åbenbart oversat så det frivillige forhold er langt mere syndigt end det pædofile hvor en voksen ødelægger et barns naturlige sexualitet for livet.

Så er vi ikke her ude i nogle menneskelige fejlfortolkninger af nogle gamle tekster - som vel allerede da de blev skrevet, var udtryk for "bestillingsarbejder" med et eller andet bestemt formål for øje? Jeg kan i hvert fald ikke tage hverken bibelen eller andre hellige bøger alvorligt, der er alt for mange fejl og ulogiske forklaringer, og der er alt for meget som tyder på skumle hensigter.
Med venlig hilsen
politikeren

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    14%
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: December 07, 2014, 10:38:25 pm »

En kristen er ikke religiøs, men hvad prædiker de religiøse så... om åndelige mestre og energier og den slags ?   :JC_thinking:

Der står så meget i Bibelen, som ikke gælder i dag, der er Jesus til forskel.

Det bedste råd jeg kan give er, at vi skal lade vores samvittighed vise os, hvad der er godt og hvad der er skidt, og så ellers overholde vores lands love, så kan det aldrig gå helt galt.