Jeg ved ikke om der kan koges mere suppe på den historie om F35 flyene.Politikerne traf den mest tåbelige beslutning, helt som forudsagt. Jeg kan bare ikke få ind i hovedet hvorfor Danmark skal købe nye kampfly, eller bombefly som det er.F35 kan ikke engang klare sig mod F16 og slet ikke SU27.Om en muhammedaner får en bombe i hovedet af en zeppeliner eller en F35 er vel i princippet revnende ligegyldigt. Skal flyet indsættes mod nogen muhammedanere der rent faktisk kan forsvare sig, bliver flyet skudt ned, hvis ikke der er gået ild i motoren. Vi kan håbe på ingen af flyene kan flyve. Det vil forlænge levetiden og sikre dem imod at falde ned. Det vil også koste mindre i reservedele.Sig mig. Køber du en ny bil uden at prøvekøre den først."Goddag jeg vil gerne købe en ny bil" "Ja så gerne Hr. men de må ikke få en prøvetur" "de skal bare købe den dyreste bil i hele forretningen, uden at opdage den ikke kører nær så godt som konkurrentens"Politikerne har åbenbart en konkurrence "hvis der er størst" konkurrence. Måske vi skulle lade kvinder bestemme. Det er jo ellers populært, åbenbart undtagen når det drejer sig om køb af legetøj.Det der bavl med de er radar usynlige, passer ikke, da russerne har udviklet nye metoder, der gør det der stealth overflødigt. Det svarer til at afgive orde flere år frem i tiden på en computer, ud fra hvad de kan gøre idag. Alt hvad "kampflyene" har været brugt til er at bombe sagesløse muhammedanere. Hvorfor vi skal gøre alverdens muhammedanere til fjender har jeg svært ved at forstå, hvorfor prøver vi ikke istedet at blive venner med dem.Hver dræbt muhammedaner vil med de nye fly, vel koste flere millioner kr. pr. stk.
Anti-rød helt enig, F-35 er en såkaldt "Tyrker" - hamrende dyr, kan ikke forblive over et givet kampområde (luftstøtte for landstyrker) ret længe (har det, der kalde "Korte ben"), har tabt til andre og ældre kampfly, som du selv skriver - jeg kan ikke forstå at man ikke prøve en af de europæiske fabrikater (Sveriges) Jas-39 Gripen, (UK/Tyskland/Spanien/Italiens) Eurofighter Typhoon, samt, eventuelt (Frankrigs) Dassault Rafale. Som NATO-medlemsland, skal man kunne forsvare sit eget luftrum; iflg. en NATO-§, jeg ved også, at der er en anden § i NATO-doktrinerne, som kan give et medlem, uden luftvåben, tilladelse til at anmode andre allierede om at være luftforsvar, og dermed fortsat være medlem. Danmark, samt Tjekkiet, Polen og Tyskland har jo netop udført denne § over Baltikum, da ingen af disse tre har et flyvevåben. Men valget af F-35, er et ""godt"" tegn på, at de ansvarlige ministre, bliver dirigeret af højere instanser (i et andet land), og der er en hel enorm risiko for at dette køb er "luftens IC4" skandale.
Citat fra: El_Nino efter Maj 12, 2016, 12:33:30 pmAnti-rød helt enig, F-35 er en såkaldt "Tyrker" - hamrende dyr, kan ikke forblive over et givet kampområde (luftstøtte for landstyrker) ret længe (har det, der kalde "Korte ben"), har tabt til andre og ældre kampfly, som du selv skriver - jeg kan ikke forstå at man ikke prøve en af de europæiske fabrikater (Sveriges) Jas-39 Gripen, (UK/Tyskland/Spanien/Italiens) Eurofighter Typhoon, samt, eventuelt (Frankrigs) Dassault Rafale. Som NATO-medlemsland, skal man kunne forsvare sit eget luftrum; iflg. en NATO-§, jeg ved også, at der er en anden § i NATO-doktrinerne, som kan give et medlem, uden luftvåben, tilladelse til at anmode andre allierede om at være luftforsvar, og dermed fortsat være medlem. Danmark, samt Tjekkiet, Polen og Tyskland har jo netop udført denne § over Baltikum, da ingen af disse tre har et flyvevåben. Men valget af F-35, er et ""godt"" tegn på, at de ansvarlige ministre, bliver dirigeret af højere instanser (i et andet land), og der er en hel enorm risiko for at dette køb er "luftens IC4" skandale. Det skyldes måske, at USA er dygtigst til industrispionage, og derfor har de bedste våbensystemer til flyet.
Jeg tilslutter mig modvilligt koret. Mens jeg mener at vi bør få nye kampfly (fordi de gamle falder fra hinanden) har vi truffet den dårligst mulige beslutning. F-35 er det dårligste valg uanset hvordan man vælger at måle det. Det er røveri af dansk økonomi ved højlys dag, og får IC4 togene til at ligne en bragende succes.Jeg håber at Sverige og Tyskland i fremtiden vil hjælpe med at beskytte dansk luftrum, for ellers er vi hjælpeløse.
Hvis vi fortsat vil være i med i NATO skal vi selvfølgelig have nye fly.Eller vil du tale russisk?Tredje verdenskrig er lige om hjørnet, selvfølgelig skal Danmark kunne forsvare sig, ikke som under anden hvor forsvaret var sparet næsten væk og tysken bare kunne overtage, godt hjulpet af S/R.
Citat fra: login efter Maj 14, 2016, 08:22:20 amHvis vi fortsat vil være i med i NATO skal vi selvfølgelig have nye fly.Eller vil du tale russisk?Tredje verdenskrig er lige om hjørnet, selvfølgelig skal Danmark kunne forsvare sig, ikke som under anden hvor forsvaret var sparet næsten væk og tysken bare kunne overtage, godt hjulpet af S/R.Sverige er ikke medlem af nato, og de taler ikke russisk, men snart muhammedansk alle sammen.Hejsan alle ihob.
Akademikere, som ingeniører, har adskillige gange advaret om at flyene ikke har fejlet tests og ikke levet op til det lovede.Beslutningen om at købe flyene, er noget som Politikere og Økonomer har bestemt, fordi de IKKE lyttede til Akademikere som Ingeniører.Citat fra: anti-rød. efter November 02, 2017, 09:45:18 amExperter - min bare............ Det er akademikere, og vi ved jo hvor tit de kvajer sig.
Experter - min bare............ Det er akademikere, og vi ved jo hvor tit de kvajer sig.