Forfatter Emne: Hængebugsvin  (Læst 1663 gange)

Offline Svendsvin (OP)

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Hængebugsvin
« Dato: November 05, 2014, 08:06:30 pm »
Hej, jeg har fået denne ide at få nogle hængebugsvin.
Så jeg har lige nogen spørgsmål angående hængebugsvin.
Kan hængebugsvin bo sammen med høns?
Kan de leve ude om vinteren?
Hilsen den kommende griserejer :)

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    52.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Hængebugsvin
« Svar #1 Dato: November 06, 2014, 09:44:22 am »
Kan hængebugsvin bo sammen med høns?

De kan sagtens gå sammen med høns udendørs. Du kan sagtens lave et indelukke, som både er grisemark og hønsegård. Men de stiller forskellige krav indendørs. Men hvis man har et stort hønsehus, kan svinene godt gå der. Svinene vil dog æde hønsenes æg, og de vil nok også nuppe en høne der ikke er rask nok i vendingen. Nogle ænder ville også gå fint sammen med dem.

Kombinationen af grise og høns er rigtigt god hvis du har sådan noget som en frugthave. Her kan svin og høns få fornøjelse af hinanden. Men skal du have en sådan indhegning skal du til lommerne.

Citér
Kan de leve ude om vinteren?

Intet problem. Problemet er ikke kuld, men regn og rusk. Derfor skal du have en hytte hvor de kan være tørt og med noget halm. Du kan sikkert få en hos en bonde der har frilandsgrise eller i Den Blå Avis.

Men hvis jeg var dig og havde pladsen og gejsten, ville jeg droppe ideen om at have Hængebugssvin, men i stedet holde den fantastiske Dansk Landrace. De er utroligt robuste, men vokser kun halvt så hurtigt som almindelige svin, og så giver de en fantastik kødkvalitet når man kommer så langt. Og så har de et dejligt temperement.

Jeg har ikke gysserne, men ellers ville jeg have en lille gård, med bl a Dansk Landrace.

http://www.troldgaarden.dk/da/111918-Sortbroget-grise

Læs lidt her:

http://da.wikipedia.org/wiki/Sortbroget_dansk_landrace
Licensnægteren: "Charlottesville er ingen ting i forhold til hvad der kommer i Sverige fra NMR fremover."