Forfatter Emne: Stort kulturberigelse – politiet massivt tilstede  (Læst 11612 gange)

Evalu

• Gæst
Sv: Stort kulturberigelse – politiet massivt tilstede
« Svar #15 Dato: Maj 06, 2016, 01:29:52 pm »
Din "næstekærlighed" Anklager -  er altså at holde hånden over forbryderne, og lade vores land "sejle i sin egen sø"  - uden at nogen gør noget.

I Bibelen står der, at : »I skal udrydde den onde af jeres midte.« 1.Kor.B.5
http://www.din-debat.dk/Themes/default/images/bbc/img.gif
Nu er det vores land, der er vores midte, så vi skal udrydde ISLAM !!

Det er en underlig måde at udlægge Paulus tekst på.

1 Kor 5,11-13:
"v11  Hvad jeg skrev til jer, var, at I ikke må have med nogen at gøre, der har navn af broder, men lever utugtigt eller er grisk eller er en afgudsdyrker eller en spotter eller en drukkenbolt eller en røver. I må heller ikke spise sammen med sådan en. v12  Er det da min sag at dømme dem, der står udenfor? Er det ikke dem, som er indenfor, I skal dømme? v13  Dem udenfor skal Gud dømme. »I skal udrydde den onde af jeres midte.«"

Med "jeres midte" mener Paulus tydeligvis den kristne menighed.

lyjse

• Gæst
« Svar #16 Dato: Maj 06, 2016, 04:24:29 pm »
Det var da nogle fæle menigheder, de havde dengang  :dirol:

... lever utugtigt griske / afgudsdyrkere / spottere eller drukkenbolte/ røvere.. UHA !

Ja det forstår man jo godt..

Men i min verden, er Danmark danskeres midte, og der står ,vi skal lade vreden ramme dem, der gør det onde - vi = myndighederne !

Men gør du det onde, må du frygte. Ikke for ingenting bærer myndighederne sværd; de er Guds tjenere og skal lade vreden ramme dem, der gør det onde. Rom.B.13

Anklageren

• Gæst
Det er forkert at blande religion og politik
« Svar #17 Dato: Maj 06, 2016, 10:07:04 pm »
Bibelen ser vist modsat på myndighederne, end du gør.

At vi skal give kejseren, hvad kejserens er, og Gud, hvad Guds er - betyder at troen og myndighederne skal holdes adskilt.

Det er under al kritik, at du vil blande religion og politik ligesom muslimerne gør.

Bibelen giver ingen politiske svar på, hvordan verdslig lovgivning skal skrives.

« Senest Redigeret: Maj 06, 2016, 10:58:26 pm af Anklageren »

lyjse

• Gæst
« Svar #18 Dato: Maj 07, 2016, 07:57:38 am »

Maj 06, 2016, 10:16:27 am » skrev Anklageren:

Citér
Ville det ikke være mere rimeligt, at du gik i rette med din Gud end med mig?

Mit svar:
Citér
Vi er ikke Gud - nogen af os, men vi er forpligtet til, at tage ansvar - Gud har givet os, vores frie vilje.

Anklageren skrev: Maj 06, 2016, 11:41:57 am »

Citér
Det centrale ved kristendommen: Næstekærlighedsbudskabet - hører man sjældent dig reklamere for.

Mit svar:

Citér
Din "næstekærlighed" Anklager -  er altså at holde hånden over forbryderne, og lade vores land "sejle i sin egen sø"  - uden at nogen gør noget.

Og så kom din veninde og blandede sig, og læssede skriftsteder af i lange baner..

Og så kommer Anklager :

Citér
Det er under al kritik, at du vil blande religion og politik ligesom muslimerne gør.

:bb: :blink: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :connie_13: :connie_22:

I er virkelige "gode" I to - er I tvillinger ?

Evalu

• Gæst
« Svar #19 Dato: Maj 07, 2016, 08:18:18 am »

Mit svar:

Citér

Og så kom din veninde og blandede sig, og læssede skriftsteder af i lange baner..

Jeg har ikke "læsset skriftsteder af i lange baner".

Du plukkede en sætning ud fra 1. Kor 5 og brugte den som argumentation for at udrydde Islam i Danmark.
Jeg viste samme sætning i sin sammenhæng og tydeliggjorde derved, at skriftstedet ikke betyder det, som du hævdede.

Jeg er ligeglad med dine debatter med Anklageren; men jeg er ikke ligeglad med, at du misbruger og fordrejer Bibelens ord, og jeg kommenterer dit vrøvl, når/hvis det passer mig.

http://www.din-debat.dk/Themes/default/images/bbc/img.gif

Det er en underlig måde at udlægge Paulus tekst på.

1 Kor 5,11-13:
"v11  Hvad jeg skrev til jer, var, at I ikke må have med nogen at gøre, der har navn af broder, men lever utugtigt eller er grisk eller er en afgudsdyrker eller en spotter eller en drukkenbolt eller en røver. I må heller ikke spise sammen med sådan en. v12  Er det da min sag at dømme dem, der står udenfor? Er det ikke dem, som er indenfor, I skal dømme? v13  Dem udenfor skal Gud dømme. »I skal udrydde den onde af jeres midte.«"

Med "jeres midte" mener Paulus tydeligvis den kristne menighed.
« Senest Redigeret: Maj 07, 2016, 08:55:13 am af Evalu »

lyjse

• Gæst
« Svar #20 Dato: Maj 07, 2016, 09:05:54 am »
Evalu

Citér
Jeg er ligeglad med dine debatter med Anklageren; men jeg er ikke ligeglad med, at du misbruger og fordrejer Bibelens ord, og jeg kommenterer dit vrøvl, når/hvis det passer mig.

Du er rygklapper for Anklageren, det kan du ikke komme udenom !

Det er også derfor du aldrig blander dig, når Anklageren i den grad misbruger og fordrejer Bibelen !

Og jeg citerer Bibelen, som det passer mig, det kan du ikke forhindre mig i !
Der er ingen der orker at læse lange skriftsteder, og det er ikke en religions debat - det her, du kan jo bare bede Anklageren om - at holde Bibelen udenfor, men det gør du selvfølgelig ikke. :JC_finger:

Og selvfølgelig gik du udenom mit svar:

Citér

Men i min verden, er Danmark danskeres midte, og der står ,vi skal lade vreden ramme dem, der gør det onde - vi = myndighederne !

Men gør du det onde, må du frygte. Ikke for ingenting bærer myndighederne sværd; de er Guds tjenere og skal lade vreden ramme dem, der gør det onde. Rom.B.13

Evalu

• Gæst
« Svar #21 Dato: Maj 07, 2016, 09:20:12 am »
Evalu

Citér

Du er rygklapper for Anklageren, det kan du ikke komme udenom !

Det er også derfor du aldrig blander dig, når Anklageren i den grad misbruger og fordrejer Bibelen !

Og jeg citerer Bibelen, som det passer mig, det kan du ikke forhindre mig i !
Der er ingen der orker at læse lange skriftsteder, og det er ikke en religions debat - det her, du kan jo bare bede Anklageren om - at holde Bibelen udenfor, men det gør du selvfølgelig ikke. :JC_finger:

Og selvfølgelig gik du udenom mit svar:

Citér

Jeg har skam ikke i sinde at forhindre dig i at citere Bibelen, som det passer dig; men jeg vil påtale det, hvis du fordrejer Bibelens budskab med citatfusk ved at tage en sætning ud af dens sammenhæng.

Jeg har ikke kommenteret dit indlæg om, hvordan tingene ser ud i din verden, fordi det forekommer mig ligegyldigt.
Jeg vil hellere forholde mig til virkeligheden.
« Senest Redigeret: Maj 07, 2016, 09:31:12 am af Evalu »

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Maj 07, 2016, 10:12:14 am »
Jeg vil gerne deltage i den debat.

Kan nogen fortælle mig, hvorfor de muslimske bander, ikke bliver anholdt og sat bag tremmer - for derefter at blive udvist ?

Ja, men så få lige fat i dem der gør det. De er jo allesammen uskyldige som engle når politiet der. Det holder ikke foran en dommer.

Muzzerne har altid sloges. Jeg var på en større københavnsk industrivirksomhed omkring 1971 da de første fremmedarbejdere kom og blev ansat der. Jeg har ikke selv set det, men der blev fortalt at de slogedes som vilde dyr i omklæningsrummet.

Citér
De er sikkert født i Danmark, men så må forældrene også smides ud, da det er deres ansvar !

Retssamfund, Lyjse. Retssamfund.

Citér
De flytter krigen til Danmark, og de burde smides ud af landet !!!

Du skræmmer de gamle damer. Vi andre kan ikke se nogen krig. Du bor nok ogsø selv ude på landet, uden muslimer i miles omkreds, men hidser dig bare op over noget fra aviserne og Den Korte Avis.

DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

lyjse

• Gæst
« Svar #23 Dato: Maj 07, 2016, 10:58:00 am »
Evalu
Citér
Jeg har skam ikke i sinde at forhindre dig i at citere Bibelen, som det passer dig; men jeg vil påtale det, hvis du fordrejer Bibelens budskab med citatfusk ved at tage en sætning ud af dens sammenhæng.

Altså  en slags mobning.. du er helt sikkert - også den "rigtige" til det.. her har vi en debat  - der handler om muslimske bander, og ingen respekt for politiet - så kommer din makker Anklageren, og begynder at blande Bibelen ind i emnet - hvorefter han er så flabet  - at "tørre den af på mig" ( politik og religion )  og så kommer du og gør dig klog - det er hver gang Anklageren er ude, hvor han ikke kan "bunde" - hvornår lærer det menneske, at "stå på egne ben" - du kan jo ikke holde ham i hånden, hele livet.

lyjse

• Gæst
« Svar #24 Dato: Maj 07, 2016, 11:04:46 am »
Tak Carlo - så er vi tilbage til emnet :
Citér
Muzzerne har altid sloges. Jeg var på en større københavnsk industrivirksomhed omkring 1971 da de første fremmedarbejdere kom og blev ansat der. Jeg har ikke selv set det, men der blev fortalt at de slogedes som vilde dyr i omklæningsrummet.

Det er jo også derfor muslimerne, bør være i nær områderne, de har en helt anden kultur.

Men jeg har på fornemmelsen, at politiet har opgivet, at gøre noget ved de muslimske bander, de kan simpelthen ikke overskue det, de har alt for meget at se til, på grund af alle de indvandrere.

God dag  :d_sunny:

Anklageren

• Gæst
« Svar #25 Dato: Maj 07, 2016, 03:24:45 pm »

Selvom Evalu har påvist at skriftstedet handler om noget andet, og selvom man ikke skal blande religion og politik, vil jeg alligevel kommentere det du har skrevet her.

For det første er de eneste  lande i verden, hvor man IKKE har religionsfrihed:
Saudi Arabian, Uzbekistan, Burma, Kina, Eritrea, Iran, Nordkorea og Sudan - og det antyder, at du vil afskaffe demokratiet og indføre et samfundsstem som kun finder lighedspunkter i disse lande, som du vil bringe os i selskab med.

For os der hylder de danske værdier skurrer det du skriver også af andre grunde fælt i vores ører.

Du er illoyal over for den danske stat, fordi du ikke respekterer grundloven, hvor der jo både er religionsfrihed og andre paragraffer, der sikrer retssamfundet.

Du kan ikke gøre det her til et spørgsmål om for-og-imod-muslimerne, for de muslimer der går ind for at erstatte grundloven med sharia er også fjender af den danske stat, og bør udvises i det omfang det kan lade sig gøre inden for retsstatens rammer.

Retsstaten kan føres meget længere tilbage end til grundlovens tilblivelse, for allerede i fortalen til Jyske Lov nedskrev Valdemar Sejr de vigtigste principper i en retsstat.  Loven blev givet med samtykke fra kongens sønner, landets ærkebiskop, syv biskopper samt "rigets bedste mænd".

Det kan godt være, at det her virker højtravende i forhold til udvisninger, men både grundloven og retsstaten er i den grad gennemtænkte, at der ingen problemer er med at sætte dem i relation til det daglige liv.

Du ved godt, at jeg er ateist, men det er en holdning, som jeg selv frit har valgt - og du skal ikke bestemme, hvad jeg skal tro på.

Man kan ikke tilsidesætte grundloven og retsstaten uden at lave revolution - så hvis vi virkelig får den borgerkrig, som der trues med her på debatten - så vil den ikke have ret meget med islam at gøre.

Alle ægte danskere vil forsvare forfatningen og retsstaten med våben, hvis det er nødvendigt - med andre ord skal indvandrerproblemer nødvendigvis tackles indenfor grundlovens og retsstatens rammer!

Jeg tror nu ikke det kommer så vidt, men grænserne er ved at være trukket op.

« Senest Redigeret: Maj 07, 2016, 03:27:50 pm af Anklageren »

DerRudi

• Gæst
« Svar #26 Dato: Maj 07, 2016, 04:45:43 pm »
lyjse:
Citér
Anklageren.. er det fordi du sidder deroppe på Grønland, og har dit på det "tørre" at det rager dig en papand, at vores lille land - snart ikke er til at kende ?
At du sidder passivt og tænker.. "det rammer kun naboen - ikke mig."
At du ikke bare  har en mening om de tilstande i Danmark - jeg og andre viser dig.

'Karruselkongen Mr. Trådtwist' tillader sig slet ikke at have nogen egentlig mening om det, du på fornuftig vis argumenterer for. (Eller måske snarere imod, når man tænker på multikulturalismens ødelæggelse af vort fædreland.) Hans - formentlig lønnede - aktivitet går ud på at forfægte, at alt stort set er som for 40-50 år siden. Det Danmark han husker.
Min kompliment iøvrigt for flere af de indlæg, hvor du med sej energi får stukket en kæp i karrusellens maskineri samt påpegning af vedkommendes simple måde at forholde sig til virkeligheden på, nemlig    :connie_29:

Citér
At du altid sidder og graver ting frem, der ligger hundrede år tilbage - vi skulle gerne komme videre, men desværre går det den forkerte vej.
De tilstande vi oplever, burde aldrig været fundet sted, respekten for vores politi er ikke tilstede hos de mennesker !

Du er helt på linje med Ole Hasselbalch, som i endnu en fremragende kronik i Jyllands-Posten i dag (7. maj) bl.a. skriver:

"Vi er vidner til den velbjærgede elites dødedans. Havde vore forfædre handlet på den måde, der nu anses for ansvarlig politik, havde der ikke været noget noget at komme til Danmark efter nu."

Og han spørger:
"Hvornår sættes det på dagsordenen på Christiansborg og i mainstreammedierne, at det er kommet så vidt, at der kun tilbagestår to valg: Enten accepterer vi landets ødelæggelse. Eller også sættes der totalt stop for flere 'flygtninge', familiesammenføringer mv. Samtidig med at de, der ikke vil leve efter danske normer hjemsendes eller isoleres, indtil de selv rejser."

Læs hele kronikken, den er god:

http://jyllands-posten.dk/debat/kronik/ECE8637079/kollektivt-afsind-har-grebet-eliten/

Fortsat god weekend - her er den  :d_sunny: - rig.

lyjse

• Gæst
« Svar #27 Dato: Maj 07, 2016, 09:23:40 pm »
DerRudi - jeg har læst artiklen, og den "gav lidt luft" - hvis du forstår hvad jeg mener  :smile:

Citat:

Desuagtet ses gang på gang ledende personligheder, der sætter den slags simple konstateringer til side og tværtimod kaster sig ud i de mest bizarre aktiviteter:

Et nyligt, illustrativt eksempel var, da justitsministeren med alvorsfuld mine i Københavns Domkirke påhørte en imam oplæse en antijødisk tekst fra Koranen.

Forestillingen støttedes endog af gejstlige, der havde glemt præsteløftet, ifølge hvilket de er forpligtet til at bekæmpe muhamedanismen. Den jødiske menighed, hvis få tusinde medlemmer har bidraget solidt til dansk kunst, videnskab og erhvervsvirksomhed, må til gengæld forskanse sig bag ståldøre for at være i fred for tilvandrede, som det trods over 20 kostbare politiske integrationsplaner siden 1999 (Politiken 3/2) i massiv grad kun er lykkedes at integrere i de sociale bistandssystemer.

Citat slut

Et lille lyspunkt:

http://www.tv2oj.dk/artikel/304406:Indland--Antallet-af-asylansOegere-er-det-laveste-i-flere-aar

7. maj 2016, kl. 10:30

Antallet af asylansøgere er det laveste i flere år

Også fortsat  god weekend til dig   :l_sunny:
« Senest Redigeret: Maj 07, 2016, 09:25:17 pm af lyjse »

lyjse

• Gæst
« Svar #28 Dato: Maj 07, 2016, 09:29:44 pm »
Anklageren .. jeg forstår ikke, hvorfor du blander religion og politik.

Og din rygklapperinde kan tro hvad hun vil, I er lavet af den samme surdej - og hun kan ikke omvende mig  :bee:

Online Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    43.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: Maj 07, 2016, 09:31:02 pm »
Hans - formentlig lønnede - aktivitet ............. .

Hvem i himlens navn skulle da lønne ham? Eller måske det gamle ord om, tyv tror hvermand stjæler, kommer ind i billedet.

Citér
Min kompliment iøvrigt for flere af de indlæg, hvor du med sej energi får stukket en kæp i karrusellens maskineri samt påpegning af vedkommendes simple måde at forholde sig til virkeligheden på, nemlig    :connie_2

Nogle muslimer har knubbet hinanden lidt i Korsør. Som muslimer altid gør  - eller som folk gør. Men jeg mangler lige at få et vide hvad vi skal sætte os hen i hjørnet, rulle gardinerne ned og ryste i bukserne over.

Men her er noget til dig og Lyjse, som kan gøre jer lidt glade.

DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"