Forfatter Emne: Det her må glæde Homofaber ------ lidt.  (Læst 4856 gange)

Offline carmen

• Fuld medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
    • Klub-SUK
Sv: Det her må glæde Homofaber ------ lidt.
« Svar #15 Dato: Juli 06, 2012, 07:41:00 pm »
Nej, naturligvis kan man ikke bare lade nøglerne ligge i bilen, og så regne med at få erstatning hvis den bliver stjålet. Og naturligvis følges ret og pligt ad, ligesom man må yde for at kunne nyde.

Jeg har heller ikke nødvendigvis ret, bare fordi jeg har en anden  holdning end flertallet.  Flertallet har måske heller ikke altid ret, bare fordi de er flest  :)
Jeg giver kun udtryk for min egen personlige holdning og tanker, og overholder naturligvis også landets love, uanset om jeg nu synes om dem eller ej.

Tænker heller ikke at vi nødvendigvis skal være enige om alt  :) Hvis vi var det, så var der jo ingen grund til at have et debatforum. Og alt ville da også blive så kedeligt, hvis vi alle tænkte ens  :D

Kærlig hilsen
Carmen

PS: Hvilken hest jeg ville spille på? Tjae, det ved jeg ikke. Har det med at holde af de skæve eksistenser, så det er ikke utænkeligt at jeg ville følge mit hjerte og spille på den gamle hest  ;D
« Senest Redigeret: Juli 06, 2012, 07:43:43 pm af carmen »
De smukkeste ting i verden kan ikke ses eller røres.  De skal føles i dit hjerte

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    31.2%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Oktober 05, 2012, 10:15:58 pm »
Det virker af og til som om man pr. automatik lægger al ansvaret over på bilisterne.

Nu vejer en bil adskilligt gange mere end en cykel, så alene det forpligter. Dertil kommer at en bil kører langt hurtigere. Ved sammenstød er det cyklisten der kommer mest til skade, mens jeg har tilgode at høre om bilister der er kommet til skade ved sammenstød med cykler. Det forpligter.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    31.2%
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Oktober 05, 2012, 10:34:51 pm »
Jeg er selv elektroniktekniker og ved, at den slags er ikke noget, man bare lige laver og installerer på alle biler.

Som sagt, så er det et politisk spørgsmål og ikke et teknisk. Der er faktisk et frivilligt forsøg i gang i Sverige.

Når sådan noget skal gennemføres kan det kun gennemføres gennem EU. for det andet vil man ikke genneføre sådan noget over natten. Man ville bruge sådan noget som den model der blev benyttet da der blev lov om sikkerhedsseler. Da varslede man en dead-line for hvornår alle importerede biler skulle have tingene installeret. Så varslede man en dato for hvornår selerne skulle tages i brug. I ældre biler skulle man aldrig bruge seler.

Citér
For ikke tale om gps-kort skal opdateres.

En simpel sag. F eks også at opdatere når f eks hastighederne uden varsel skal nedsættes p gr a en færdselsulykke. Det kan gøres fra den vagtcentral der selvfølgelig er knyttet til et sådant sytem.

Citér
Jeg kender selv en, der arbejder med bilalarmer og selv de kan brydes.

Nu er vi inde på rene tankelege, altså, men et sådant system skal selvfølgelig være tilsluttet en vagtcentral. Bilenheden skal være elektronisk plomberet på en måde, så når plomben brydes, registreres det på vagtcentralen og køretøjets ejer bedes trille til nærmeste værksted og få plomben på plads igen.

[/quote] Tekniske løsninger på dårlig adfærd duer ikke. [/quote]

Tværtimod. Tekniske løsninger er det eneste virksomme. Det er moralske løsninger der ikke dur.

Den tempomat jeg havde i min tjenesteMercedes, var særdeles pålidelig og præcis, samt uhyre simpel og billig. Den kunne nemt GPS-styres.

Carlo

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.6%
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Oktober 18, 2012, 03:49:01 pm »
Naturligvis er det et politisk spørgsmål. Det er det samme med snakken om el-biler. Så længe der ingen konkurrence er på området, er det et politisk projekt. Jo, det er også et teknisk spørgsmål. Der er, som du jo selv siger, meget langt igen. Og jo mere sikkerhed, du ønsker for at undgå at folk bryder din anordning, jo mere besværligt bliver det og længere tid tager det.
Det virker ikke til, at du har en reel løsning på, hvordan systemet kan bygges , men en masse "hvis vi nu" - det er spild af tid at føre en debat på den måde. Hvad nu hvis det er en ganske simpel bil uden computerstyring - hvordan ville din løsning se ud?

Nej, tekniske løsninger duer er ikke. Da man fik abs i biler, skete der heller ikke noget med ulykkerne trods masser af antagelser. Det samme med vejbump, chikaner og andet.
It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.

Campanule

• Gæst
« Svar #19 Dato: Oktober 18, 2012, 06:43:28 pm »
Tænker lidt på at der var den samme diskussion, da det blev lovpligtigt at bruge hjelm, når man kører knallert. Har man nogensinde lavet undersøgelser, der viser om det har reddet liv? Jeg ved, mit blev reddet af en hjelm, da jeg på knallert kørte ind i en lastbil

Online Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    31.2%
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Oktober 23, 2012, 09:30:04 pm »
Tænker lidt på at der var den samme diskussion, da det blev lovpligtigt at bruge hjelm, når man kører knallert. Har man nogensinde lavet undersøgelser, der viser om det har reddet liv?

Jeg ved det ikke, men statistikfolket har sikkert fulgt udviklingen. Der var et forrygende højt antal dræbte og tilskadekomne i trafikken i starten af 70'erne. Næsten 1500 døde i 1973. Det tal er i mellemtiden kommet betragteligt ned, selvom trafikken er blevet mangedoblet. Det store hug i nedgangen kom med indførelsen af hastighedsgrænser efter oliekrisen i 70'erne. Men jeg ved også at da der blev indført pligt til at bruge styrthjelm på knallert, medførte det at folk holdt op med at køre knallert. Dengang var der utroligt mange knallerter, fordi ikke ret mange havde råd til bil, men det holdt op omkring 1972.

Dengang måtte man køre så hurtigt som man lystede, og overhale som man lystede, overalt. Uha, nogle ulykker hvert år i påsketrafikken. Overhalingsulykker med 5 - 10 dræbte hørte til dagens orden.

Folk holdt op med at køreknallert da der blev indført pligtig styrthjelm. Det er grunden til at det er en dårlig ide at indføre lovpligtig cykelhjelm. Folk vil holde op med at cykle. De vil få mindre motion. Det vil betyde en forringelse af folkesundheden. og når vi nu ved at hver cyklet kilometer, betyder en sparet krone på samfundshusholdningens sundhedsbudget?

Det med at folk vil holde op med at cykle, hvis der blev indført hjelmpligt, vil mange bilister blive glade over. Så vil der blive færre cyklister og bilisterne kan opføre sig indnu mere hensynsløst med deres fede røve.

Campanule

• Gæst
« Svar #21 Dato: Oktober 24, 2012, 10:17:21 am »
Jeg bruger godt nok cykelhjelm, hvis jeg en sjælden gang cykler. Men det er jo nok klart, når den en gang har reddet mit liv. Men jeg er altid irriteret af den frisure man får ud af det hehe. Jeg tror, mange piger og kvinder er lidt træt af det