Forfatter Emne: Europa skal vikles ind i pigtråd  (Læst 1572 gange)

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
Europa skal vikles ind i pigtråd
« Dato: April 24, 2016, 07:09:53 pm »

http://www.bt.dk/danmark/kendt-sognepraest-om-historisk-flygtningekrise-europa-skal-vikles-ind-i-pigtraad

Sognepræsten erklærer sig gennemgående enig i EU-professorens markante holdninger. Uffe Østergaard har tidligere været fortaler for EU, men efterhånden har han måttet konstatere, at det europæiske samarbejde snart kollapser, hvis der ikke gøres noget drastisk.

»Med jerntæppe. Med trådhegn i fire baner, lyskastere og vagtposter. Mange vagtposter. Og til havs bevæbnede Frontex-skibe, som kan samle flygtninge op og sejle dem tilbage til den kyst, de kom fra,« siger Uffe Østergaard til Weekendavisen.

Til sidst i sit indlæg hævder den kendte sognepræst, at det EU-kritiske Dansk Folkeparti 'altid så det komme', og her stikker hun lidt til de folk, som har svært ved at indentificere sig med partiets politik.

Citat slut

Jeg er enig !

Offline El_Nino

• Hyper medlem
  • Activity:
    9.4%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • Vejen skal altid være snorlige og fremad
    • Vis profil
Sv: Europa skal vikles ind i pigtråd
« Svar #1 Dato: April 24, 2016, 08:06:48 pm »

http://www.bt.dk/danmark/kendt-sognepraest-om-historisk-flygtningekrise-europa-skal-vikles-ind-i-pigtraad

Sognepræsten erklærer sig gennemgående enig i EU-professorens markante holdninger. Uffe Østergaard har tidligere været fortaler for EU, men efterhånden har han måttet konstatere, at det europæiske samarbejde snart kollapser, hvis der ikke gøres noget drastisk.

»Med jerntæppe. Med trådhegn i fire baner, lyskastere og vagtposter. Mange vagtposter. Og til havs bevæbnede Frontex-skibe, som kan samle flygtninge op og sejle dem tilbage til den kyst, de kom fra,« siger Uffe Østergaard til Weekendavisen.

Til sidst i sit indlæg hævder den kendte sognepræst, at det EU-kritiske Dansk Folkeparti 'altid så det komme', og her stikker hun lidt til de folk, som har svært ved at indentificere sig med partiets politik.

Citat slut

Jeg er enig !

Stort set hvad jeg fo længe siden har sagt - NATO krigsskibe i Middelhavet fra Gibraltar til den israelske kyst, en EU-hær langs de øst-europæiske grænser til Ukraine og Tyrkiet inkl. Moldova. :JC_pokerface:
Tænk altid én gang til over det, før du gør det!

Offline DerRudi

• Hyper medlem
  • Activity:
    11.6%
  • Danmark - VÅGN OP!
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: April 24, 2016, 08:44:51 pm »
lyjse:
Citér

Til sidst i sit indlæg hævder den kendte sognepræst, at det EU-kritiske Dansk Folkeparti 'altid så det komme', og her stikker hun lidt til de folk, som har svært ved at identificere sig med partiets politik.

Jeg er enig !

Kathrine Lilleør og Uffe Østergaard ender nok med at blive "vor tids sidste hellige"!

Jeg har - lidt på afstand - holdt lidt øje med begge. Særlig Uffe Ø., som - da både han og jeg var studerende i sidste halvdel af 70'erne - faktisk var EF-modstander, eftersom han var en af de i universitetsforstand politisk korrekte VS'ere, og han skrev dybsindige ultra-marxistiske artikler i noget, der hed 'Den jyske Historiker'. Siden blev han Jean Monnet-professor og brugte herefter sin historieuddannelse til at reklamere for EF/EU.  Det er noget, der gi'r gysser i foret, skal jeg sige dig. 
Ideologisk kan man sige, at han tog den samme tur som Jytte Ritt Olsen, bedre kendt som Bjerregård. Uffe Ø. blev EU-historiker - akkurat ligesom Ritts mand, Søren Mørch.

Katrine Lilleør er ud af klog familie; mindst én har været ret tæt på Tidehvervs-kredsen, men hendes trang til at være 'poppet' præst og komme i ugebladene, næsten kun overgået af Flemming Pless, har til tider fået det til at vende sig i mig. Jeg skal dog medgive, at hun det sidste par år har skrevet flere hæderlige klummer i Berlingske.

Og nu bliver netop de to så enige, her hvor Danmark er truet af opløsning. Nu, hvor den islamiske trussel står inde i det hus, vi har kaldt vores fædreland.
Hvad skal jeg sige? Skal jeg klappe i mine hærdede hænder, Lyjse ?

Angående at lukke Europa af, mener jeg - undskyld min ubeskedenhed - at jeg har prøvet at pege på vejen:

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=1495.msg14168#msg14168

Manner, Manner!

joJO

• Gæst
« Svar #3 Dato: April 24, 2016, 09:24:37 pm »
lyjse:
Citér

Til sidst i sit indlæg hævder den kendte sognepræst, at det EU-kritiske Dansk Folkeparti 'altid så det komme', og her stikker hun lidt til de folk, som har svært ved at identificere sig med partiets politik.

Jeg er enig !

Kathrine Lilleør og Uffe Østergaard ender nok med at blive "vor tids sidste hellige"!

Jeg har - lidt på afstand - holdt lidt øje med begge. Særlig Uffe Ø., som - da både han og jeg var studerende i sidste halvdel af 70'erne - faktisk var EF-modstander, eftersom han var en af de i universitetsforstand politisk korrekte VS'ere, og han skrev dybsindige ultra-marxistiske artikler i noget, der hed 'Den jyske Historiker'. Siden blev han Jean Monnet-professor og brugte herefter sin historieuddannelse til at reklamere for EF/EU.  Det er noget, der gi'r gysser i foret, skal jeg sige dig. 
Ideologisk kan man sige, at han tog den samme tur som Jytte Ritt Olsen, bedre kendt som Bjerregård. Uffe Ø. blev EU-historiker - akkurat ligesom Ritts mand, Søren Mørch.

Katrine Lilleør er ud af klog familie; mindst én har været ret tæt på Tidehvervs-kredsen, men hendes trang til at være 'poppet' præst og komme i ugebladene, næsten kun overgået af Flemming Pless, har til tider fået det til at vende sig i mig. Jeg skal dog medgive, at hun det sidste par år har skrevet flere hæderlige klummer i Berlingske.

Og nu bliver netop de to så enige, her hvor Danmark er truet af opløsning. Nu, hvor den islamiske trussel står inde i det hus, vi har kaldt vores fædreland.

Angående at lukke Europa af, mener jeg - undskyld min ubeskedenhed - at jeg har prøvet at pege på vejen:

http://www.din-debat.dk/index.php?topic=1495.msg14168#msg14168

Jeg kan meddele, på min gebrokne sprog at EU er velfungerende.
Vi har krydset grænser på næsten samtlige EU,s grænser og kan konstatere at alt er dersom det var før, altså i den sidste uge.

Glem alt om Lilleøre, EU er voksen og klaret problemet udenom embedsmanden, og hvis du tror det er et problem kan du bare stemme imod fremgang, men EU er på vej til fremtiden.
Hvad med dig

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: April 24, 2016, 10:20:33 pm »
DerRudi skrev:

Citér

ja det syntes jeg da  :JC_idea:

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    27%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: April 25, 2016, 12:30:37 am »
[/i]

Sejle dem tilbage til den kyst hvor de kommer fra? Der er ingen lande der vil acceptere at vi sender flygtninge tilbage, som de først er sluppet af med. Ren luft.

Og hvis de sænker de både de kommer i? Skal de så bare drukne? Sådan noget er der internationale konventioner om.

Det eneste effektive ville være at slæbe dem langt til havs, så de kan krepere ynkeligt, ligesom de gør i Thailand.

Hvor skal trådhegnet mod havet, stå? Vore feriestrande skal måske have pigtråd, maskingeværstillinger og lig af flygtninge der skyller op? Ren luft.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.4%
  • Country: gl
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: April 25, 2016, 12:42:10 am »
[/i]

Sejle dem tilbage til den kyst hvor de kommer fra? Der er ingen lande der vil acceptere at vi sender flygtninge tilbage, som de først er sluppet af med. Ren luft.

Og hvis de sænker de både de kommer i? Skal de så bare drukne? Sådan noget er der internationale konventioner om.

Det eneste effektive ville være at slæbe dem langt til havs, så de kan krepere ynkeligt, ligesom de gør i Thailand.

Hvor skal trådhegnet mod havet, stå? Vore feriestrande skal måske have pigtråd, maskingeværstillinger og lig af flygtninge der skyller op? Ren luft.

Ja - man skulle ikke tro, at han er professor, når han kan foreslå, at  bevæbnede Frontex-skibe skal krænke andre landes territorier.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.8%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: April 25, 2016, 04:56:44 am »
Netop fordi han er Professor har han forudset hvad der vil ske ... Tror du ikke, Anklager ?? ... :ermm:

Apropo´ Professorer ... Der er lige hakket en Professor til døde af islamister i Bangladesh tror jeg det var ...

Mon det var fordi han var for klog til islam ??
« Senest Redigeret: April 25, 2016, 05:02:18 am af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.4%
    • Vis profil
Jeg tror ikke, han mener det
« Svar #8 Dato: April 25, 2016, 10:11:57 am »
Jeg tror han provokerer, fordi han er blevet medieliderlig.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    27%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: April 25, 2016, 02:49:03 pm »
Hele verden er ved at hegne sig ind mod deres nabolande, med pigtråd og grænsehegn.

http://www.economist.com/blogs/graphicdetail/2016/01/daily-chart-5

Det eneste land der ikke har noget grænsehegn, er Hviderusland, står der i artiklen. Der ellers skulle være Europas sidste diktatur.

Det giver mig en god ide. I stedet for alt det politi, hjemmeværn og politi, ved den tyske grænse, ville det så ikke være billigere at lave et ornligt motherfucker grænsehegn, med droner og video?

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    27%
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: April 26, 2016, 11:54:18 pm »
Så blev der tavshed i denne tråd, som ellers lagde bombastisk ud. Er der virkeligt ikke flere der har nogle bud på hvordan det pigtråden skal udmøntes i praksis?

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.8%
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: April 27, 2016, 04:16:21 am »
Måske skulle man skifte Erhverv og blive pigtrådsproducent ... :ahappy:
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.4%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: April 27, 2016, 10:34:00 am »
Måske skulle man skifte Erhverv og blive pigtrådsproducent ... :ahappy:

Jeg ved ikke, hvor meget jord du har, men selvom det ikke er en herregård, så der kan vel nok blive plads til noget.