Forfatter Emne: Dyrt at leje sit hus til flygtninge?  (Læst 10541 gange)

joJO

• Gæst
Sv: Det hus, JEG mener!
« Svar #45 Dato: April 15, 2016, 05:58:24 pm »
Jeg skrev:
Citér
Det er DÉN SAG, jeg henviser til, og den er altså foregået i nærheden af Varde, som ligger ved vestkysten,
ikke nær Kolding.

Rettelse: Da BTs skribent åbenbart heller ikke kan finde ud af, hvor stedet 'Brøns' ligger, fandt jeg til sidst mit gode gamle kort frem. Nå sådan; det ville have lettet sagen, hvis hun havde skrevet syd for Ribe.

Måske har hun blot ringet til Alice Lauridsen og så siddet og fumlet med sådan en søgning fra en bil: nååh, well, det er vist ikke så langt fra Varde (som ligger betydelig nord for Esbjerg!)   :biggrin:

Jeg vil lige tilføje i henhold til BT-artiklen: Hold kæft hvor arrogant, man åbenbart havde opført sig hos Udlændingestyrelsen, da ejeren græd over at få huset smadret af disse vandaler og deres pissende afkom på få dage!

Hele situationen virker symbolsk for Danmarks situation.

Det er rigtigt, at Lyjse har bragt en sag fra Den Korte Avis ind i debatten om to huse i Kolding Kommune, som Lyjse ikke engang selv ved hvor ligger.

Med hensyn til Alices ejendom, så skal det renoveres for 560.000 kroner. De penge får Alice Lauridsen fra Udlændingestyrelsen.

Det ligger vist fast som sagens fakta.

Hun har vist været frustreret, og det kan hun godt have haft gode grunde til, men jeg kan ikke se, at hun har grund til at være utilfreds med Udlændingestyrelsen, fordi de betaler skaderne.

Sagen er helt ensidigt belyst i sensationspressen, og dét er der åbenbart nogen, som elsker.

Den sag om udbetaling er vist nok en ommer, nu er fruen beskyldt for at snyde sig til fornyede møbler og udstyr, Asyl styrelse anker sagen og oplyser at der er taget billeder begge før, imens og efter de 100 migranter var der.
Jeg kender stedet, har også overnattet der, kender mange mennesker i området og læser den lokale avis JV, som ikke har ret meget til overs for fruen.
Udlejeren har uden tvivl prøvet at score kassen to gange, først med et lang tids kontrakt og derefter snyde sig til nye indretning, ikke overaskende, efter at de normale gæster (som er tyskere på vej til nord Jylland i for og efterår) stoppede med at bruge stedet.

Stedet har altid været et problem barn, haft mange ejere og været angrebet af insekt og skimmel, er nabo til Jyllands største psykiatriske center eg ligger langt langt ude på landet.
Faktisk utroligt at de flugtninger har været der så længe, der er intet, absolut intet i Brøns, ikke engang et mindre købmandsbutik, ingen
 tog, måske en bus hvert andet time og det blæser altid som helvede, flot klaret af de migranter, være der i et helt år.
De er åbenbart sej.

Anklageren

• Gæst
Det er måske rigtigt joJO
« Svar #46 Dato: April 15, 2016, 06:33:53 pm »
Alice raser over asylansøgere: Nu raser Zenia Stampe over Alice - og Støjberg

Det var meget, meget voldsomt

- Kære Inger Støjberg: Det eneste, der er forrykt, er din opførsel. Tænk at du vælger at gå direkte i medierne for at råbe ad flygtninge i stedet for at spørge dine egne medarbejdere i Udlændingestyrelsen om, hvordan tingene hænger sammen, skriver Zenia Stampe i en statusopdatering på Facebook, hvor hun langer voldsomt ud efter ministeren.

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-04-15-alice-raser-over-asylansoegere-nu-raser-zenia-stampe-over-alice-og-stoejberg

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
Sv: Dyrt at leje sit hus til flygtninge?
« Svar #47 Dato: April 15, 2016, 09:22:17 pm »
Sladder og fnidder fnadder - her er opgørelsen fra Udlændingestyrelsen over skaderne:

http://www.b.dk/upload/webred/bmsandbox/uploads/2016/04/14056151b7efb8d43a5df9740a9bf806.pdf

Gulvtæpper, døre, skabslåger, gardiner, vaskemaskine, vægge, lofter, gulve, armaturer, køkken og radiatorer. Det er blot et par nedslag på listen over ting, der skal repareres eller erstattes, efter Udlændingestyrelsen har huset omkring 100 asylansøgere i et feriecenter i Brøns ved Esbjerg.

Det drejer sig ikke om hvem og hvordan personen er, og hvem der skælder ud på hvem.

Det frikender ikke asylansøgerne for svineriet !

joJO

• Gæst
« Svar #48 Dato: April 15, 2016, 09:50:43 pm »
Sladder og fnidder fnadder - her er opgørelsen fra Udlændingestyrelsen over skaderne:

http://www.b.dk/upload/webred/bmsandbox/uploads/2016/04/14056151b7efb8d43a5df9740a9bf806.pdf

Gulvtæpper, døre, skabslåger, gardiner, vaskemaskine, vægge, lofter, gulve, armaturer, køkken og radiatorer. Det er blot et par nedslag på listen over ting, der skal repareres eller erstattes, efter Udlændingestyrelsen har huset omkring 100 asylansøgere i et feriecenter i Brøns ved Esbjerg.

Det drejer sig ikke om hvem og hvordan personen er, og hvem der skælder ud på hvem.

Det er sjovt, du kommer met et intet sigende link og kender sandheden.
Jyske Vestkysten mener de samme, de prøver at få et kommentar fra Alice Lauridsen, men hun vil ikke snakke med avisen.

Jeg ved ikke hvem har ret, but I can smell a rat, og kan godt forstå hvorfor kommunen ikke vil sponsorere en svindler.
Lig for resten mærke til et særligt beløb.

FRA DIT LINK: Efter 4 måneder opholdt med over 100 personer er slutrengøring Kr. 19,800

Altså Kr. 198 per person.

I et typisk Jysk sommerhus er slut rengøring for et weekend ophold Kr. 250

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
Sv: Væn dig til det ?? ... Faneme NEJ !!
« Svar #49 Dato: April 15, 2016, 09:52:00 pm »

NU er de her altså ... Jaja, ... Takket være Uduelige Politikere, Blå som Røde ... :ermm:

Jamen - man kan ikke snakke dem væk, så du bliver nødt til at vænne dig til det.

En ægte Patriot finder sig ikke i at hans Land bliver invaderet ... Det er alt hvad der er at sige om det! ... :ermm:
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Anklageren

• Gæst
Er Alice Lauridsen en falsk og grådig slange?
« Svar #50 Dato: April 15, 2016, 11:29:02 pm »
Islamkritikerne ville sikkert gerne have. at Alice Lauridsen er en borger, som har skiftet mening efter at være kommet i nærkontakt med flygtningene.

Det er ikke tilfældet.

Citat:

Udlejeren af de bygninger, der bliver brugt til asylcenter i Brøns, lægger på Facebook ikke skjul på, at hun ikke er specielt begejstret for flygtninge.

BRØNS: "Jeg synes ikke, der skal være flygtninge i vores land".

Sådan skriver Alice Lauridsen, ferieboligudlejer i Brøns, på Facebook-siden "Brøns - gang i byen".

På sin egen Facebook-profil - der også er åben og dermed en del af det offentlige rum - deler Alice Lauridsen jævnligt opslag, der gør grin med flygtninge og muslimer eller på anden måde stiller dem i et dårlig lys.

Alligevel har hun valgt at leje sine to ferieboliger i Brøns ud til Udlændingestyrelsen, der har oprettet asylcenter for omkring 100 flygtninge i bygningerne. Der er primært tale om familier fra muslimske lande.

På Facebook-siden "Brøns - gang i byen" skriver hun videre, at hun tidligere har takket nej til at sælge sin feriebolig i Brøns for at undgå, at den blev brugt til flygtninge.

"Idet jeg med dette bud godt vidste, at der så ville komme flygtninge i huset, sagde jeg nej tak. Da jeg ikke ville byde Brøns dette", skriver Alice Lauridsen.

Hun fortæller også, at hun sammen med en anden har forsøgt at købe den tidligere skole for at undgå, at den blev brugt til flygtninge.

Ja til indtægter

Men trods Alice Lauridsens personlige modstand mod flygtninge har hun altså valgt at sige ja til lejeindtægterne fra Udlændingestyrelsen.

JydskeVestkysten ville gerne stille Alice Lauridsen nogle spørgsmål omkring dette. Alice Lauridsen ønsker dog ikke at udtale sig overhovedet.

- Jeg har ikke nogen kommentarer til det. Du skal lade mig og flygtningene være i fred. Jeg har ikke noget at snakke med jer om overhovedet. Du skal overhovedet ikke nævne mig i JydskeVestkysten, er du med på det, lød det fra Alice Lauridsen.

Citat slut.

http://www.jv.dk/artikel/2199054:TOender--Asylcenter-udlejer--Jeg-synes-ikke-flygtninge-skal-vaere-her
« Senest Redigeret: April 16, 2016, 12:57:08 am af Anklageren »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    67.6%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
« Svar #51 Dato: April 16, 2016, 12:14:59 am »
Mere fra dagens JyskeVestkysten, viser at Lyjse har en dårlig sag.

http://www.jv.dk/artikel/2277297:TOender--AsylSyd--Udlejer-fra-BrOens-fortaeller-ikke-sandheden
anti-rød: "Det er muligt at udvinde energien fra Co2."

Anklageren

• Gæst
Svigter du ikke dit land?
« Svar #52 Dato: April 16, 2016, 12:41:25 am »

En ægte Patriot finder sig ikke i at hans Land bliver invaderet ... Det er alt hvad der er at sige om det! ... :ermm:

Hvis vi skal være ærlige, så er der hverken udsigt til, at EU bliver opløst i den nærmeste fremtid, eller at indvandrerne bliver sendt ud af landet.

Ødelægger det ikke Danmark, at der bliver en masse ballade, ufred og ulovlige aktioner, samt at danskerne bliver et splittet folk, som ikke kan udstå hinanden?

Offline Albert Johannesen

• Nyt medlem
  • *
  • Activity:
    0%
  • Country: 00
    • Vis profil
    • http://multimedia.pol.dk/archive/00373/Busulykke_373401a.jpg
« Svar #53 Dato: April 16, 2016, 09:17:37 am »
Mere fra dagens JyskeVestkysten, viser at Lyjse har en dårlig sag.

http://www.jv.dk/artikel/2277297:TOender--AsylSyd--Udlejer-fra-BrOens-fortaeller-ikke-sandheden

Selvfølgelig lyver Asyl syd, de er bange for for ikke vil leje ud til de velfærdsflygtninge, der smadre alt omkring sig.

Offline Trådløse-Anna

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Country: dk
  • Køn: Kvinde
  • Tror på en fremtid uden de bl?s indblanding, :))
    • Vis profil
« Svar #54 Dato: April 17, 2016, 10:06:27 am »
De skulle fra først af aldrig have fået lov til at lave de skader ...

Har du set billederne, Anklager ?? ... Det ser sgu ud som om der har været vilde dyr på spil i de huse ...

Det lyder jo fint nok at Red cross in ass erstatter ... HA!! Det er jo i virkeligheden de Danske Skatteydere der får lov at bløde fordi nogen (vi ved alle hvem) har inviteret huleboere indenfor ... :ermm:

Vildsvin, måske?  :girl_haha:
<3 <3
Støttemedlem af brovte-banden, :)

Anklageren

• Gæst
Der er bare SÅ meget løgn i pressen - men folk tror på det!
« Svar #55 Dato: April 17, 2016, 11:41:15 am »
De værste løgne er, at asylansøgerne har tisset på gulvtæpperne og at de har tændt bål på gulvet.

Her er et af billederne, men billedet af knust porcelæn stammer fra et privat depotrum, som AsylSyd og beboerne slet ikke har haft adgang til. Det har været aflåst under hele lejemålet.

De "vilde dyr", der har været på spil, må jo så være danskerne og tyskerne
:biggrin:

Citat: Lars Møldrup tilbageviser flere af udlejerens konkrete påstande, for eksempel at asylansøgerne skulle have tændt bål på gulvet.

- Det er simpelthen ikke rigtigt. Der har ikke været bål på gulvet. Det passer heller ikke, at beboerne har brugt madrasser som toilet. Men der har altså også været børn i centret, og hvis nogen er kommet til at tisse i sengen, har det nok andre årsager, siger Lars Møldrup.

Citat slut.

Alice Lauridsen: - Jeg har aldrig sagt, at madrasserne er blevet brugt som et toilet, men jeg fastholder, at der er tisset på madrasserne og på gulvtæppet nogle steder.  Der er også brændemærker på gulvet. Mit gæt er, at flygtningene har tændt bål i nogle små skåle, hvor de laver gløder til deres vandpiber. Og dem stiller de rundt omkring og brænder huller ned i borde og gulve. Jeg siger ikke, at de har siddet og lavet snobrød rundt om et bål.

Ikke desto mindre så står der f.eks. i BT, at asylansøgerne har tisset på gulvtæpperne, og at de har lavet bål i stuen - men det afviser både udlejeren og Asyl Syd altså!

Det lyder sært, at man kan lave bål i nogen små skåle, og at nogen bruger gløder til vandpiber - men sandheden lader til at være, at der er kommet nogen brændmærker af en eller anden grund - og i aviserne bliver det til at asylansøgerne har tændt bål på gulvet - og at børn har tisset i sengen bliver i pressen til at asylansøgerne har tisset på gulvtæpperne.

Hvordan nogen kan få sig selv til at tro på islamofoberne er en gåde.

http://www.bt.dk/danmark/alice-fik-hus-raseret-af-asylansoegere-de-tissede-paa-gulvtaepperne-og-lavede-baal

De skulle fra først af aldrig have fået lov til at lave de skader ...

Har du set billederne, Anklager ?? ... Det ser sgu ud som om der har været vilde dyr på spil i de huse ...

Det lyder jo fint nok at Red cross in ass erstatter ... HA!! Det er jo i virkeligheden de Danske Skatteydere der får lov at bløde fordi nogen (vi ved alle hvem) har inviteret huleboere indenfor ... :ermm:
« Senest Redigeret: April 17, 2016, 11:58:36 am af Anklageren »

Offline TinaKyNaur

• Jr. medlem
  • **
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
    • BALI
« Svar #56 Dato: April 17, 2016, 01:41:22 pm »

Det var en dyr lærestreg, men hun lejer med garanti ikke ud mere, når man ikke en gang får dækket det ødelagte.
Man får ikke megen dør for 640 kr, hverken reparation eller en ny med håndværkerløn oveni.

Selvfølgelig lyver ham fra Asyl Syd, han ved godt at sager som vil betyde folk ikke vil leje ud til dem og få smadre hele hytten.

Og så er det i øvrigt ikke enkeltstående tilfælde at centre der har kørt et ½ år, skal renoveres igen for at kunne åbne så det er ikke kun feriecentret der er hærget.

De skal bo i telte, dem kan de tage med hjem, når vi kan slippe af med dem igen.
« Senest Redigeret: April 17, 2016, 02:05:16 pm af TinaKyNaur »

Offline lyjse

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
    • Vis profil
« Svar #57 Dato: April 17, 2016, 04:28:21 pm »
Carlo ... jeg har "ingen sag" - hvordan skulle det kunne blive min sag ?  :bb:

Til Anklageren : Her er så gløderne fra vandpiben:

Anklageren

• Gæst
Alice Lauridsen er vel bare en almindelig svindler
« Svar #58 Dato: April 17, 2016, 06:57:10 pm »
Alice Lauridsen var fjendtlig over for flygtninge, men alligevel lejede hun ud til asylansøgere på grund af grådighed, og så ved man udmærket, hvad det er for en slags menneske, man har med at gøre.

Hun var også allerede blevet fyret af Udlændingestyrelsen som udlejer FØR hun henvendte sig til pressen.

Nu kan jeg ikke helt vide om det er den samme, men en Alice Lauridsen, der også kommer fra Varde har anmeldt en lærer for at have slået hendes søn to gange og for at have "stukket hendes datter en".

Alice Lauridsen: "Det er rigtigt, at min datter slog ham. Hvorefter han gav hende sådan en."

Hun føler sig i sandhed som den forfulgte uskyldighed

Alice Lauridsen:   " - Ud over at skoleinspektøren nægtede læreren at skrive under, truede han mig tre gange med, at hvis jeg gik til politiet, ville min datter blive smidt ud."

Den sag lyder også mærkelig, og igen har man kun Alice Lauridsens forklaring i pressen.

http://www.jv.dk/artikel/100114:Varde--Laerer-meldt-til-politiet-for-at-slaa

Alice Lauridsen forlanger 1,3 millioner kroner efter asylansøgere angiveligt raserede hendes feriehus. Hendes påstande afvises som sludder.

Udlændingestyrelsen har fået en UVILDIG RÅDGIVER fra et arkitektfirma til at syne ejendommen, som har opgjort udgifterne til istandsættelse og anskaffelse af nyt inventar og møbler til 560.000 kr.

Det var en dyr lærestreg, men hun lejer med garanti ikke ud mere, når man ikke en gang får dækket det ødelagte.
Man får ikke megen dør for 640 kr, hverken reparation eller en ny med håndværkerløn oveni.

Selvfølgelig lyver ham fra Asyl Syd, han ved godt at sager som vil betyde folk ikke vil leje ud til dem og få smadre hele hytten.

Og så er det i øvrigt ikke enkeltstående tilfælde at centre der har kørt et ½ år, skal renoveres igen for at kunne åbne så det er ikke kun feriecentret der er hærget.

De skal bo i telte, dem kan de tage med hjem, når vi kan slippe af med dem igen.
« Senest Redigeret: April 17, 2016, 06:59:50 pm af Anklageren »

Anklageren

• Gæst
« Svar #59 Dato: April 17, 2016, 07:49:01 pm »
Carlo ... jeg har "ingen sag" - hvordan skulle det kunne blive min sag ?  :bb:

Til Anklageren : Her er så gløderne fra vandpiben:

Man bruger ikke gløder til en vandpibe.

Nå så det er dét, som pressen har beskrevet som at asylansøgerne tændte bål i stuen!

http://www.bt.dk/danmark/alice-fik-hus-raseret-af-asylansoegere-de-tissede-paa-gulvtaepperne-og-lavede-baal

Det er bare så uvederhæftig.