Forfatter Emne: Spørgsmål til Fedt ? Eller andre ?  (Læst 842 gange)

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
    • Vis profil
Spørgsmål til Fedt ? Eller andre ?
« Dato: April 05, 2016, 10:19:05 pm »
Jeg håber du/ I kan svare på dette:

Jeg er gået over til, at benytte min mobil som "modem" - og jeg købte jo en Chromebook.

Jeg benytter en anden computer, når jeg ikke er hjemme, og går altid ind på Historik og rydder op, efter mig - også fordi det ikke skal ligge og "fylde op" på en andens computer.

Nu skulle min Chromebook til service, og jeg gik på Historik klikkede "Ryd browserdata".

Da jeg afleverede computeren, skulle jeg jo lige logge ind, og ser at den slet ikke - så tom ud ??

Da jeg fik den med hjem, gik jeg ind og så, at alt hvad jeg havde foretaget mig - på den lånte computer, nu lå på min Chromebook ???

Jeg har siden tjekket det omvendte - altså rydder op, og forlader den lånte computer, for derefter at kunne konstatere, at alt hvad jeg har foretaget mig hjemme, bliver overført til den lånte computer..

Altså .. jeg er jo ikke kriminel.. men vil da gerne have mit privatliv for mig selv  :biggrin: og jeg begriber ikke, hvordan det kan lade sig gøre ??  :bb:

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
  • Country: bs
    • Vis profil
Sv: Spørgsmål til Fedt ? Eller andre ?
« Svar #1 Dato: April 05, 2016, 10:33:46 pm »
Det er fordi der synkroniseres mellem de enheder du bruger.
Jeg har det samme her, alt hvad jeg laver på hhv. min pc og min tablet, og på den pc jeg benytter i min mands firma, bliver synkroniseret.
Smart, hvis man gerne vil have adgang til alt, lige gyldigt hvor man er.
Men du logger jo på som dig, med password?
Så det skulle gerne kun være dig der kan se dine ting!
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: April 06, 2016, 08:51:33 pm »
Det er fordi der synkroniseres mellem de enheder du bruger.
Jeg har det samme her, alt hvad jeg laver på hhv. min pc og min tablet, og på den pc jeg benytter i min mands firma, bliver synkroniseret.
Smart, hvis man gerne vil have adgang til alt, lige gyldigt hvor man er.
Men du logger jo på som dig, med password?
Så det skulle gerne kun være dig der kan se dine ting!

Tak for svar Landboen.

Jeg kommer lige i tanke om, at jeg så en TV udsendelse, hvor en kvinde fortalte, at hun havde lånt hendes mands computer, og søgt på et eller andet - hvorefter hun på hendes computer -  på arbejdet -  får reklamer der popper op, vedrørende det hun havde søgt på.

Jeg syntes snart det er uhyggeligt, som vi bliver overvåget !

Mit barnebarn låner min mobil, når han er her, og spiller spil, på sin egen computer - vil det "sige", at det - jeg har liggende på min computer, bliver overført til hans computer  ? :bb:

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: April 06, 2016, 09:03:54 pm »
Nej lysje. Det er kun noget der synkroniseres når du logger ind.
Overvågning... tja. Google er dygtig til at "målrette" reklamer alt efter hvad du søger på.
Brug adblocker, så slipper du for den slags.

Men altså.... når du logger på, f.eks. med en google-konto, så synkroniseres der, så du kan se alt, på alle de enhder hvor du igen logger på med samme google-konto - eller Microsoft-konto.

Det er ikke sådan, at hvis jeg låner en af dine enheder, og logger på med min egen konto, at jeg kan se hvad du har lavet, søgt på osv.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: April 06, 2016, 09:21:54 pm »
Tak  :smile:

Det nytter altså ikke, at jeg rydder op efter mig, f.eks. så det ikke ligger og fylder på andres computere, når det flyttes fra min, til den anden, uden jeg selv er tilstede, eller har logget ind på den.

Men jeg ved ikke, hvordan det foregår, når mit barnebarn tilslutter min mobil, til hans computer... det er indviklet syntes jeg  :blink:

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    1%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: April 06, 2016, 09:36:15 pm »
Ja, det ER indviklet.
Men lad være med at være så nervøs.
Du har, vel, ikke noget at skjule, og der er imgen der overvåger dig, sådan for alvor :-)

Offline lyjse (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.2%
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: April 07, 2016, 07:44:31 am »
Ja, det ER indviklet.
Men lad være med at være så nervøs.
Du har, vel, ikke noget at skjule, og der er imgen der overvåger dig, sådan for alvor :-)

Jeg har vel ikke mere at skjule, end alle andre, men vi har vel alle noget, vi ikke syntes  - kommer andre ved ..