Forfatter Emne: Helmuth Nyborg: Mænds generelle intelligens er 27 procent højere end kvinders  (Læst 784 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    97%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Baseret på egen og andres forskning hævdede Nyborg i januar 2002, at mænds generelle intelligens er 27 procent højere end kvinders, uden at ville dokumentere det, hvilket udløste et ramaskrig, og han blev fyret.
...
I september 2006 bestemte rektoren for Aarhus Universitet, Lauritz B. Holm-Nielsen at tildele Nyborg "en alvorlig irettesættelse" samtidig med at han ophævede Nyborg's fritagelse for tjeneste.

https://da.wikipedia.org/wiki/Helmuth_Nyborg

Er kvinder lige så dumme, som Helmuth Nyborg også mener, at laverestående racer er?
Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
Oprindeligt cirkulerede tallet 27% i medierne, men det skyldtes ifølge Helmuth Nyborg en journalists misforståelse af en korrelationskoefficient på 0,27

Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
Måske du skulle fæste mindre lid til Ekstra Bladet, og selv finde frem til undersøgelsen. Jeg har hjulpet dig, her er den:

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S019188690400385X

Citér
The question of a sex difference in intelligence has long divided the experts. IQ researchers sum standardized subtest scores to calculate intelligence in general, and find that males outscore females by about 3.8 points, whereas factor analysts derive the g factor scores from intertest-correlations and find no consistent sex differences in general intelligence. The latter finding is puzzling, as males have larger average brains than females, and brain size correlates .30–.45 with g (and IQ). Males thus “ought” to score a higher g than females.

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
Rektor er sikkert kulturmarxist.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    97%
    • Vis profil
Fremgang for kvindehjernen
« Svar #4 Dato: Marts 31, 2016, 01:33:04 pm »
Kvinderne er nu kun 5% dummere end mændene, efter PU's nye oplysninger, så kvinderne er gået hele 22% frem :biggrin:

Hvilket dog ifølge Nyborg stadig er en statistisk signifikant forskel.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
Fik du reddet din røv? Eller er det noget du blot bilder dig ind?  :biggrin:

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    97%
    • Vis profil
Religiøse kvinder må være dumme som negre :-)))
« Svar #6 Dato: Marts 31, 2016, 02:37:39 pm »
Fik du reddet din røv? Eller er det noget du blot bilder dig ind?  :biggrin:

Religiøse er jo også dummere end de fleste efter Helmuth Nyborgs forskning at dømme, så religiøse kvinder må bare være bunden.

Jeg får næsten lyst til at konvertere til de nationale, for jeg har både klare ariske racetræk, er mand og ateist - så jeg er bare toppen af kransekagen :biggrin:

Jeg har læst denne artikel efter din indvending:

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
Du er altid velkommen til at joine the dark side  :biggrin: