Forfatter Emne: "Du har ret til at kalde mig racist – og jeg har ret til at være ligeglad"  (Læst 4102 gange)

Offline Debatsvinet (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
  • Country: dk
  • Køn: Mand
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
Undertegnede til racisme-debat: "Du har ret til at kalde mig racist – og jeg har ret til at være ligeglad"

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det er for længst blevet videnskabeligt bevist, at racerne er forskellige i utallige henseender, ligesom det er naturligt, at man foretrækker være sammen med mennesker af samme race som sig selv.

Der er overhovedet ikke noget galt i at være racist.

Erfaringsmæssigt er de mennesker, der kalder sig for "antiracister", nogle af de mest modbydelige mennesker  der overhoved findes. Jeg hader derfor alle erklærede antiracister.

Jeg er selv racist, og det skyldes, at jeg har indsigt i differentiel psykologi, socialpsykologi og fysisk antropologi, og at jeg har et fordomsfrit syn på  mine medmennesker og ikke lader mine tanker og følelser styre af quasi-religiøse dogmer om de såkaldte "menneskerettigheder".

Groft sagt er der to slags racister: Folk, helt ude intellektuelle færdigheder, som blot lader sig styre af deres naturlige instinkter og så fordomsfri intellektuelle, der er i stand til at tænke selvstændigt (sådan nogle som mig) ...  :ahappy:

De fleste mennesker er ofre for mainstrem mediernes propaganda og uddannelsessystemets brist. De følger bare strømmen og tager afstand fra racisme, fordi det "bare er noget man gør". Den slags mennesker tilhører det segment af befolkningen, som et par af hovedpersonerne i Henrik Ibsens skuespil "En Folkefjende" kalder "den kompakte majoritet" ...

Enhver, der gider sætte sig ind i tingene, ved, at det er et udtryk for klogskab og indsigt at være racist. Og når jeg skriver sætte sig ind i tingene, mener jeg, at man f.eks. læser bøger af Oxford-Professoren (biologi, fysisk antropologi) John Baker, der udgivet bogen "Race", der øvrigt ligger på internettet,
 Professor i socialpsykologi ved California State University Kevin  B. Mac Donald, Professor dr. phil. i udviklingspsykologi ved Aarhus Universitet Harald Nyborg ... intelligensforskeren, Professor John Philippe Rushton, University of Western Ontario ... Professor i pædagogisk psykologi ved University of Delaware ... Linda Gottredson, Harward-Professoren Richard J. Heringstein, der sammen med sociologen Charles Murrey, udgav bestselleren "The Bell Curve" og Nobelpristageren James D. Watson (opdagede  DNA og fik sammen med Francis Crick nobelprisen i 1962).

Med internettet har vi fået adgang til utallige videnskabelige artikler af verdens mest fremtrædende forskere. Der er derfor overhoved ingen undskyldning for ikke at være racist ...

Der er lidt for Tigeren at læse ...

Kilde: Uriaposten ...
« Senest Redigeret: Marts 27, 2016, 07:52:35 pm af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
Racist er et ord, som mig bekendt blev opfundet af kommunisten Trotski, til at betegne modstandere af kommunismen. Jeg kan måske tage fejl, for jeg forstår desværre ikke russisk. Så ved at kalde dig racist, har du allerede givet en luns til kulturmarxisten.
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    99.4%
  • Country: gl
    • Vis profil
Danmark har lavet den første racismelovgivning i verden
« Svar #2 Dato: Marts 27, 2016, 10:54:59 pm »
Racist er et ord, som mig bekendt blev opfundet af kommunisten Trotski, til at betegne modstandere af kommunismen. Jeg kan måske tage fejl, for jeg forstår desværre ikke russisk. Så ved at kalde dig racist, har du allerede givet en luns til kulturmarxisten.

racisme

Betydninger
1.
diskrimination eller fjendtlig holdning over for grupper af mennesker pga. deres etniske baggrund og fremmedartede udseende, kultur m.m. SPROGBRUG kendt fra ca. 1965
Se også fascisme

Mere end to uger efter mordbranden i Mölln, hvor tre tyrkere indebrændte, er det officielle Tyskland .. gået til modangreb mod racismen og fremmedhadet DRTV-nyh92

2.
forestilling om at mennesker kan inddeles i racer med bestemte fysiologiske, mentale og sociale særtræk der gør nogle racer overlegne eller underlegne i forhold til andre
Beslægtede ordbeta ...vis

Den noble Darwin blev til den socialdarwinisme der kunne legitimere den engelske imperialisme – og racisme HenSta89

Danmark kan i øvrigt bryste sig af at have lavet den første racismelovgivning i verden

Det var straffelovens §266b, der blev lavet kort før besættelsen i 1939 for at beskytte jøderne imod nazisterne.

Ordet race blev ikke brugt, da nazisterne havde forgiftet racebegrebet ved at bruge en anden definition på race end alle andre.

Den oprindelige §266b fra 1939 lød: "Den, der ved udspredelse af falske rygter eller beskyldninger forfølger eller ophidser til had mod en gruppe af den danske befolkning på grund af dens tro, afstamning eller statsborgerforhold, straffes med hæfte eller under formildende omstændigheder med bøde. Er rygterne eller beskyldningerne fremsat i trykt skrift eller på anden måde, hvorved de er nået ud til en større kreds, er straffen hæfte eller under skærpede omstændigheder fængsel indtil et år".

§266b kom senere til at danne forbillede for racismedelen af FN's Verdenserklæring om Menneskerettighederne 1948.

Under retsopgøret mod landsforræderne efter krigen, havde man endelig en paragraf, som man kunne bruge, der ikke var lavet med tilbagevirkende kraft.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Tigermanden

• Hyper medlem
  • Activity:
    5%
  • Country: 00
  • Islam i DK? Ja tak, multikulturen længe leve!
    • Vis profil
    • DKP
Super svar, Anklageren.  :JC_doubleup:
Observér, dokumentér, rapportér!

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
Sv: Danmark har lavet den første racismelovgivning i verden
« Svar #4 Dato: Marts 28, 2016, 07:46:57 pm »
...

2.
forestilling om at mennesker kan inddeles i racer med bestemte fysiologiske, mentale og sociale særtræk der gør nogle racer overlegne eller underlegne i forhold til andre

Den noble Darwin blev til den socialdarwinisme der kunne legitimere den engelske imperialisme – og racisme HenSta89
...

Mennesket er tit blevet inddelt i racer. Jeg husker Lademanns leksikons Atlas, hvor der ses forskellige eksempler på de tre hovedracer: Asiater, negre og kaukasere. Dette værk er fra så sent som 1970'erne.

Hvis man nu erfarer at Vestafrikanere er de hurtigste til 100 m løb. Er en sådan konstatering så racisme? Nej vel? Det samme med andre egenskaber, som man kan måle og veje ved hjælp af den naturvidenskabelige empiri.

Bare fordi FN og kulturmarxister påstår at noget er racisme, så bør det ikke være lov.

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Marts 28, 2016, 09:50:33 pm »
...

2.

...

Mennesket er tit blevet inddelt i racer. Jeg husker Lademanns leksikons Atlas, hvor der ses forskellige eksempler på de tre hovedracer: Asiater, negre og kaukasere. Dette værk er fra så sent som 1970'erne.

Hvis man nu erfarer at Vestafrikanere er de hurtigste til 100 m løb. Er en sådan konstatering så racisme? Nej vel? Det samme med andre egenskaber, som man kan måle og veje ved hjælp af den naturvidenskabelige empiri.

Bare fordi FN og kulturmarxister påstår at noget er racisme, så bør det ikke være lov.
Det har vi jo været igennem op til hundrede gange på DD og du har stadigvæk ikke forstået, hvad en race biologisk er og hvorfor, man ikke kan inddele mennesker i racer. Og at omtale asiater, negre og kaukasere som hovedracer er altså helt crazy.
It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    99.4%
  • Country: gl
    • Vis profil
Det er gamle danske værdier
« Svar #6 Dato: Marts 28, 2016, 10:28:08 pm »
De nationale plejer at påstå, at racisme er kommet fra en FN konvention til dansk lovgivning, men det er historieforfalskning, for det forholder sig omvendt.

Straffelovens §266b fra 1939 er den første egentlige racismelovgivning i verden, men det har dybere rødder.

Valdemar Sejr skrev i fortalen til Jyske Lov i juni 1241: "Det er kongens og landets høvdingers opgave at overvåge domme og gøre ret og frelse dem, der tvinges med uret, såsom enker og værgeløse børn, pilgrimme og udlændinge og fattige - dem overgår der tiest uret - og ikke lade slette mennesker, der ikke vil forbedre sig, leve i sit land; thi idet han straffer og dræber ugerningsmænd, da er han Guds tjener og landets vogter. "

Som man ser, er udlændinge specifikt nævnt som nogen, der bør have ekstra beskyttelse, og man bør alene dømmes på sine gerninger.

...

2.

...

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline Debatsvinet (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
    • Vis profil
Sv: Det er gamle danske værdier
« Svar #7 Dato: Marts 29, 2016, 05:13:42 am »
De nationale plejer at påstå, at racisme er kommet fra en FN konvention til dansk lovgivning, men det er historieforfalskning, for det forholder sig omvendt.

Straffelovens §266b fra 1939 er den første egentlige racismelovgivning i verden, men det har dybere rødder.

Valdemar Sejr skrev i fortalen til Jyske Lov i juni 1241: "Det er kongens og landets høvdingers opgave at overvåge domme og gøre ret og frelse dem, der tvinges med uret, såsom enker og værgeløse børn, pilgrimme og udlændinge og fattige - dem overgår der tiest uret - og ikke lade slette mennesker, der ikke vil forbedre sig, leve i sit land; thi idet han straffer og dræber ugerningsmænd, da er han Guds tjener og landets vogter. "

Som man ser, er udlændinge specifikt nævnt som nogen, der bør have ekstra beskyttelse, og man bør alene dømmes på sine gerninger.

Sgu ikke hvis det er udlændinge der har til hensigt at omstyrte landet ... :ermm:

Og den´ med at dømme folk på deres gerninger kniber det vist en del med i dette Land ...:ermm:
« Senest Redigeret: Marts 29, 2016, 05:25:34 am af Debatsvinet »

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
« Svar #8 Dato: Marts 29, 2016, 03:14:33 pm »
Det har vi jo været igennem op til hundrede gange på DD og du har stadigvæk ikke forstået, hvad en race biologisk er og hvorfor, man ikke kan inddele mennesker i racer. Og at omtale asiater, negre og kaukasere som hovedracer er altså helt crazy.

Jeg skrev 'hovedracer'. Der skulle have stået 'racer'. Læs selv hvad Lademanns leksikon skrev. Men det ændrer vel ikke dit synspunkt?

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Marts 29, 2016, 04:20:24 pm »

Jeg skrev 'hovedracer'. Der skulle have stået 'racer'. Læs selv hvad Lademanns leksikon skrev. Men det ændrer vel ikke dit synspunkt?
Du har sikkert læst forkert. Det ændrer ikke på, at asiatere er en betegnelse for folk, der kommer fra Asien. Sorte er mennesker med mørk hud, hår og øjne, men siger ikke nødvendigvis noget om, hvor de kommer fra. Ingen af betegnelserne siger noget om arvemassen mellem grupperne eller forskellene internt. Medmindre, at du bilder dig selv ind, at en asiat er noget lignende en japaner/kineser og en neger er en, der kommer fra Afrikas centrum, men så har du allerede tabt debatten.
It is a common mistake to theorize before one has data. Insensibly one begins to twist facts to suit theories, instead of theories to suit facts.

Offline Debatsvinet (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    5.4%
    • Vis profil
Negere kommer fra Afrika ... Og ved du hvad ?? ... Jeg syntes de skulle blive der ...  :ahappy:

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
Gu har jeg da ej læst forkert.

det er atlasset til denne serie.
« Senest Redigeret: Marts 29, 2016, 04:31:52 pm af PU »

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
Gu har jeg da ej læst forkert.

det er atlasset til denne serie.
Så har du nok ikke forstået det korrekt. Din brug af ordet 'race' hentyder til en biologisk forskel, der bygger på genetiske træk, men som der altså ikke eksisterer. At man kalder populationer for asiater, afrikanere ol siger ikke noget om genvariationen, hudfarve eller noget andet. Det er ydre karaktertræk.

Offline PU

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
Hvad har jeg læst forkert?

Offline homofaber

• Hyper medlem
  • Activity:
    0.8%
    • Vis profil
Hvad har jeg læst forkert?
Det har jeg jo lige skrevet. Hvis der står racer i det leksikon, som du påstår, menes der ikke racer i biologisk forstand, men en populationsbeskrivelse. Ellers også har de skrevet noget, der er forkert.