Forfatter Emne: Ny bog gør op med myten om det "idyliske" muslimske Spanien  (Læst 1299 gange)

Offline PU (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Mand
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
« Senest Redigeret: Marts 27, 2016, 05:57:52 pm af PU »
Iøvrigt mener jeg, at vi skal hjemsende de fremmede.

Offline PU (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    27.4%
  • Country: 00
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Sv: Ny bog gør op med myten om det "idyliske" muslimske Spanien
« Svar #2 Dato: Marts 29, 2016, 08:17:37 am »
Jeg har også hørt de historier om at i maurisk Spanien var der ægte multietnisk tolerant. F eks at bygninger var moskeer om fredagen. Samme bygninger var synagoger om lørdagen og kirker om søndagen. Så smukt skulle de have delt.

Det skulle ikke undre mig, hvis man fjernede den smukke fernis, så var muslimer lige så forhadte der, som de er allevegne.
Dansknationalist: Send ham til det dejlige syriske fængsel hvor der er tortur.

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.2%
  • Country: gl
    • Vis profil
Om at gøre op med myten om holocaust
« Svar #3 Dato: Marts 29, 2016, 11:05:39 am »
Der er også 50 artikler, der gør op med myten om holocaust på theoccidentalobserver net, så man bør nok også interessere sig lidt for kilden.

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline PU (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
Sv: Om at gøre op med myten om holocaust
« Svar #4 Dato: Marts 29, 2016, 03:07:53 pm »
Der er også 50 artikler, der gør op med myten om holocaust på theoccidentalobserver net, så man bør nok også interessere sig lidt for kilden.

Kilden er nu engang en bog, og anmelderen af bogen har lagt sin anmeldelse op på Occidental Observer. Hvis du ønsker en anden anmeldelse, så har Norman Berdichevsky også anmeldt bogen. ( http://www.newenglishreview.org/Norman_Berdichevsky/The_Myth_of_the_Andalusian_Paradise/ )

Præcis hvordan definerer du: "gør op med myten om holocaust"? For mig bekendt er der intet holocaustbenægtelse på Occidental O.

Men kunne også være rart at vide kilden til din påstand, for du har vel ikke gået så mange artikler igennem?
« Senest Redigeret: Marts 29, 2016, 03:09:41 pm af PU »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.2%
    • Vis profil
Sv: Om at gøre op med myten om holocaust
« Svar #5 Dato: Marts 29, 2016, 03:23:46 pm »

Kilden er nu engang en bog, og anmelderen af bogen har lagt sin anmeldelse op på Occidental Observer. Hvis du ønsker en anden anmeldelse, så har Norman Berdichevsky også anmeldt bogen. ( http://www.newenglishreview.org/Norman_Berdichevsky/The_Myth_of_the_Andalusian_Paradise/ )

Præcis hvordan definerer du: "gør op med myten om holocaust"? For mig bekendt er der intet holocaustbenægtelse på Occidental O.

Men kunne også være rart at vide kilden til din påstand, for du har vel ikke gået så mange artikler igennem?

Jeg søgte på "holocaust" på siten, og så skimmede jeg artiklerne og kommentarerne til artiklerne. Jeg fik 50 svar på søgningen.

Det vil sige at jeg ikke har læst alle 50 grundigt igennem, men bare nok til, at jeg dannede mig et indtryk af indholdet.

Nu har jeg også slået F. Roger Devlin op, som er forfatter til bogen, du har anmeldt:

F. Roger Devlin er en hvid nationalist og aktivist for mænds rettigheder. Han er en medredaktør for den racistiske Occidental Quarterly, og skriver for VDARE.

http://rationalwiki.org/wiki/F._Roger_Devlin

Er det muligt at beskæftige sig med et politisk emne på Din-Debat uden at blive beskyldt for at forsvare noget?

Offline PU (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
« Svar #6 Dato: Marts 29, 2016, 03:28:52 pm »
Vrøvl. Forfatteren er Dario Fernandez-Morera, som sikkert intet kender til F. Roger Devlin.

Kom med det hits(citat), som du synes beviste din påstand?

Offline PU (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
« Svar #7 Dato: Marts 29, 2016, 03:31:05 pm »
Og jeg har ikke læst bogen, og derfor ikke lavet en anmeldelse.

Nu har jeg også slået F. Roger Devlin op, som er forfatter til bogen, du har anmeldt:
« Senest Redigeret: Marts 29, 2016, 03:37:01 pm af PU »

Offline Anklageren

• Hyper medlem
  • Activity:
    98.2%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Marts 29, 2016, 04:41:27 pm »
Vrøvl. Forfatteren er Dario Fernandez-Morera, som sikkert intet kender til F. Roger Devlin.

Kom med det hits(citat), som du synes beviste din påstand?

Undskyld, det er F. Roger Devlin som har laver anmeldelsen.

Offline PU (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
« Svar #9 Dato: Juni 27, 2016, 12:01:13 pm »
Langt om længe er bogen blevet læst i Danmark og nu anmeldt i Kristeligt Dagblad.

http://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/forskere-vil-aflive-myte-om-historisk-muslimsk-tolerance?utm_campaign=post&utm_content=locked&utm_medium=social&utm_source=facebook

Forskere vil aflive myte om historisk muslimsk tolerance

Offline GuBBi

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Activity:
    12.6%
  • Country: dk
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Juni 27, 2016, 07:29:21 pm »
De der har kaldt det et paradis hat taget fejl. Jeg tror misforståelsen kommer af at det var en multikulturelt/religiøst paradis ved siden af hvad det kristne europa havde gang i på samme tidspunkt. Det var et tidspunkt i historien hvor den kristne verden, rent faktuelt var langt mere undertryggende end islam overfor den enkelte borger. I Andalusien skulle du betale ekstra skatter hvis du ikke var muslim. I det kristne europa risikerende du at få hugget hovedet af.
Det var først efter freden i Westphalia at kristne europæere så småt lærte at det var dumt at slå hinanden ihjel over religion. Det er gået den modsatte vej for den muslimske verden, som vi alle ved. Men freden i Westphalia og realiseringen at religionskrige er fjollede, kom først efter mange millioner var døde under 30-års krigen. Måske kan den muslimske verden nå samme realisering på et tidspunkt, men indtil videre har de ikke oplevet så katastrofal en konflikt som 30-årskrigen var.

Jeg har intet problem med at kritisere islam, men det skal ske fra et faktuelt basis, og ikke som en måde at ophøje os selv på, for det samme kritiske blik du retter på islam bør du også rette på kristendommen (Og alle religioner, faktisk). Ellers er du ikke konsistent.

Offline PU (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    0%
  • Politisk Ukorrekt
    • Vis profil
    • Danskernes Parti
« Svar #11 Dato: Juni 28, 2016, 03:01:00 pm »
Det var et tidspunkt i historien hvor den kristne verden, rent faktuelt var langt mere undertryggende end islam overfor den enkelte borger. I Andalusien skulle du betale ekstra skatter hvis du ikke var muslim. I det kristne europa risikerende du at få hugget hovedet af.

Om europæerne var mere undertrykkende end de muslimske herskere, kan jeg sikkert godt købe. Jeg vil mene at herskerne var nogle svin begge to.

Vi kender i hvertfald et tilfælde, hvor en europæisk fyrste havde muslimer som undersåtter. Det var under korstogene, hvor europæere havde kontrol over Jerusalem og andre områder i Levanten. Jeg har fornylig læst, Thomas Asbridge:    'Korstogene – Kampen om det hellige land', og her er der ikke nogen beretning om speciel dårlig behandling af muslimerne. (forskelsbehandling). Men jeg kan sagtens have overset det, da jeg går mest op i storpolitik og krigshistorie, og derfor har fokuseret mest på dette.