Forfatter Emne: Værd at forholde sig til  (Læst 4222 gange)

Anklageren

• Gæst
Sv: Værd at forholde sig til
« Svar #15 Dato: Marts 13, 2016, 04:47:44 pm »
Du er vist selv den eneste, der forstår, hvad du skriver.

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    46%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Sv: Værd at forholde sig til
« Svar #16 Dato: Marts 13, 2016, 08:18:21 pm »
Selvfølgelig skal Grækerne ikke bugsere dem nogen steder hen. Det er ikke deres problem. Jeg har aldrig nævnt ordet bugsering. De skal bare vende bådene rundt ude på middelhavet så de ikke kommer ind i Græsk territorialfarvand.
Om de så sejler tilbage til Tyrkiet, sejler til afrika, eller flyver til månen må de helt selv om, de skal bare ikke ind i Græsk farvand.
Uden mad og ferskvand er det vel ret begrænset hvor længe de kan holde ud inden de sejler et andet sted hen, og ellers må de jo bare drive rundt til de mumificerer.

Desuden har Grækerne slet ikke ret til at bugsere nogen rundt mod deres vilje i internationalt farvand, - den ret har de kun i græsk farvand.

OK, jeg misforstod og troede du mente tyrkerne skulle gøre det. Når grækerne skal gøre det, virker det OK. Det vil være virksomt.

Kunne man ikke tænke tanken lidt videre og forestille sig en enorm flydespærring, med nogle ordentlige pigge, der kan punktere gummibåde. En sådan flydespærring skulle være bemandet og droneovervåget. Det skulle kunne lære dem at de overhovedet ikke skal forsøge sig, når der bliver fundet nogle både med mumier af muslimer, drivende om på åbent hav. Eller hvordan de nu kreperer.

Jeg tror faktisk det er realistisk.
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Anklageren

• Gæst
Det er let at ordne verdenssituationen i læserbreve
« Svar #17 Dato: Marts 13, 2016, 10:43:20 pm »
Selvfølgelig skal Grækerne ikke bugsere dem nogen steder hen. Det er ikke deres problem. Jeg har aldrig nævnt ordet bugsering. De skal bare vende bådene rundt ude på middelhavet så de ikke kommer ind i Græsk territorialfarvand.
Om de så sejler tilbage til Tyrkiet, sejler til afrika, eller flyver til månen må de helt selv om, de skal bare ikke ind i Græsk farvand.
Uden mad og ferskvand er det vel ret begrænset hvor længe de kan holde ud inden de sejler et andet sted hen, og ellers må de jo bare drive rundt til de mumificerer.

Desuden har Grækerne slet ikke ret til at bugsere nogen rundt mod deres vilje i internationalt farvand, - den ret har de kun i græsk farvand.

- men du mener at grækerne har ret til at "vende bådene" i internationalt farvand :biggrin:

Hvor ville du selv sejle hen, hvis du var flygtning, når orlovsfartøjet der havde "vendt din egen båd" var sejlet væk igen?

- eller grækerne skal måske skygge dem, indtil de er sejlet tilbage til Tyrkiet, sejlet til afrika, eller fløjet til månen?

Rekord: 48.000 flygtninge ankom til Grækenland på fem dage i småbåde ... hvor mange orlovsfartøjer er det nu Grækenland råder over?

« Senest Redigeret: Marts 13, 2016, 11:05:18 pm af Anklageren »

Offline Carlo

• Hyper medlem
  • Activity:
    46%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Dialektisk materialist.
    • Vis profil
Sv: Det er let at ordne verdenssituationen i læserbreve
« Svar #18 Dato: Marts 13, 2016, 11:00:10 pm »
- men du mener at grækerne har ret til at "vende bådene" i internationalt farvand :biggrin:

Det skal gøres lige på grænsen til græsk farvand,

Citér
Hvor ville du selv sejle hen, hvis du var flygtning, når båden der havde "vendt din egen båd" var sejlet væk igen?

Det er derfor der skal være en ordentlig flydespærring og droneovervågning.

Citér
- eller grækerne skal måske skygge dem, indtil de er sejlet tilbage til Tyrkiet, sejlet til afrika, eller fløjet til månen?

Der skal være så tæt patruljering at det får dem til at opgive.

Citér
Rekord: 48.000 flygtninge ankom til Grækenland på fem dage i småbåde ... hvor mange orlovsfartøjer er det nu Grækenland råder over?

Så må EU sikre nogle flere.
DerRudi: "så overlader de det fornødne til mig og en lille kreds af håndfaste yngre venner. (Så skal vi sateme' !....)"

Anklageren

• Gæst
Værd at forholde sig til
« Svar #19 Dato: Marts 13, 2016, 11:39:40 pm »

Det Ægæiske hav har et areal på: 82.626 mi²
« Senest Redigeret: Marts 13, 2016, 11:45:11 pm af Anklageren »