Forfatter Emne: Hvor er fuglene?  (Læst 1341 gange)

Offline Carlo (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    43%
  • Country: 00
  • Køn: Mand
  • Forkyndende og missionerende ateist og kommunist
    • Vis profil
Hvor er fuglene?
« Dato: August 19, 2013, 07:39:46 pm »
Jeg opholder mig på landet for tiden, på et sted hvor jeg har opholdt mig meget gennem tiden. I min barndom var lystig fløjten fra stær fra tidligt forår, til sent efterår.

Nu er der næsten ingen stær tilbage. De befolker ikke engang redekasserne i primetime. Hvad er der blevet af stærene?

Og svalerne. Luften var altid fuld af svaler om sommeren. I øjeblikket er der ingen så langt øjet rækker.

Krager og måger er der også uhyre få af.

Der er ingen småfugle. Mejser og andet plejer ellers at myldre rundt.

Hvad er der ved at ske med vor natur?

Men der er sikkert nogen der har oplevet noget hidsigt mågeskrigeri i luften for tiden. Hvis man ser nærmere efter kan man se at det er hætte måger og at de flyver rundt og snapper efter et eller andet i luften. De æder flyvende hanmyrer, som sværmer og flyver i stort tal for tiden.

Hættemåger har ikke hætte for tiden, men de kendes på at de er noget mindre end søvlmågerne og stormmågerne.

« Senest Redigeret: August 19, 2013, 07:41:55 pm af Carlo »
Anti-rød: " Der skulle helst brede sig en frygt i befolkningen ............."

Offline musenfryd

• Administrator
  • Senior medlem
  • Activity:
    0%
  • Køn: Kvinde
    • Vis profil
    • Telefonpasning
Sv: Hvor er fuglene?
« Svar #1 Dato: August 20, 2013, 08:20:42 am »
Vi har masser af fugle hos os... både det ene og det andet, svaler er der især en del af, heldigvis :-)
Life's a journey, not a destination

http://prontocallcenter.dk/
hvis der er brug for telefonpasning

Campanule

• Gæst
Sv: Hvor er fuglene?
« Svar #2 Dato: August 20, 2013, 09:58:17 am »
"Vores" fugle har været lidt dovne her i den varme sommer, men nu finder de foderbrættet igen. Jeg tror, de har været ud efter insekter og andet godt