Forfatter Emne: Fuldt fortjent at Socialdemokratiet røg ned ved siden af Venstre  (Læst 1870 gange)

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
  • Country: gl
  • Køn: Mand
    • Vis profil
Vi kan ikke huse og hjælpe hele verden, så vi bør føre en stram og humanistisk flygtningepolitik.

Nu har Socialdemokratiet glemt det sidste i iveren for at konkurrere med Venstre om at føre DF politik, og udlandets sammenligning af Venstre med nazismen smitter selvfølgelig også af på Socialdemokratiet

Jeg har været Socialdemokrat i over 40 år, og det vil jeg blive ved med, men denne gang er jeg godt tilfreds med at partiet styrtdykker, og jeg håber at partiet bliver under 20% så længe, at partitoppen har lært lektien.

Jeg ved ikke hvad det ligner at konkurrere med Venstre om DF vælgerne og glemme det store tavse flertal.

Troede Mette Frederiksen virkelig, at resten af befolkningen bare er sikre stemmer, så der var frit slag om at konkurrere om de få muslimfjendtlige stemmer, som kan vristes fra DF?

Der har været nogen demonstrationer i solidaritet for flygtningene, og de har talt flere hundrede gange så mange deltagere som f.eks. Pegidas demonstrationer, og alligevel har partierne været bange for dem, der råber højest.

Lad os få ryddet ud i toppen af de store partier, så de igen lytter til os.

Det er meget sigende, at Venstre og Socialdemokratiet ikke længere konkurrerer om at være det største parti, som vi ellers har været vant til, og det er vel ikke engang givet, at den næste statsminister skal hentes et af de to steder.

Frihed lad være vort Løsen i Nord
Frihed for Loke saavelsom for Thor

Offline Debatsvinet

• Hyper medlem
  • Activity:
    6.2%
  • Country: dk
  • En´ oneliner kan sige mere end 1000 ord ...
    • Vis profil
De har nok set lyset ..........
« Svar #1 Dato: Januar 29, 2016, 04:47:09 am »
Jamen de har da fuldstændigt ret ... Vi kan ikke have hele Verden her i Danmark  (Jeg har da også skrevet det både her og på Soldebatten) ... Det er næsten lige før jeg stemmer på dem ...  :ahappy:

Jeg vil nemlig ikke se mine børnebørn i kamp med disse Uintegrerebare mennesker ude i fremtiden, ikke fordi jeg tror jeg lever så længe men der skal ikke meget fantasi for at forestille sig hvad der sker hvis tilgangen af den slags mennesker forsætter ... :ermm:

Men jeg beklager da at dine store idoler har skuffet dig ... :ermm:
« Senest Redigeret: Januar 29, 2016, 05:10:58 am af Debatsvinet »
Vågner, vågner Danske Helte, springer op og spænder bælte ...

Sharia

• Gæst
Sv: Fuldt fortjent at Socialdemokratiet røg ned ved siden af Venstre
« Svar #2 Dato: Januar 29, 2016, 08:01:11 am »
ENDELIG kom Socialdemokraterne på rette spor, de vil nok genvinde de tabte mandater til DF?

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Januar 29, 2016, 10:44:47 am »
Nå så endelig kom Socialdemokratiet på rette spor (og bliver udraderet).

Der kom ellers ikke så mange under Thorning, så det er ikke dette som I påstår, som sagen handler om.

Jeg ser ellers gerne at flere får afslag og bliver udvist.

Billedligt talt er der bare forskel på at sige: ud med jer I fnatmider - eller om man siger, at vi ville ellers gerne hjælpe jer, men vi har desværre ikke plads.

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Sv: De har nok set lyset ..........
« Svar #4 Dato: Januar 29, 2016, 11:13:06 am »
Jeg ville have noget imod at udlandet lavede satire om mig som nazist - men ikke at føre en stram flygtningepolitik.

De to ting er ligesom ikke det samme..

Jamen de har da fuldstændigt ret ... Vi kan ikke have hele Verden her i Danmark  (Jeg har da også skrevet det både her og på Soldebatten) ... Det er næsten lige før jeg stemmer på dem ...  :ahappy:

Jeg vil nemlig ikke se mine børnebørn i kamp med disse Uintegrerebare mennesker ude i fremtiden, ikke fordi jeg tror jeg lever så længe men der skal ikke meget fantasi for at forestille sig hvad der sker hvis tilgangen af den slags mennesker forsætter ... :ermm:

Men jeg beklager da at dine store idoler har skuffet dig ... :ermm:

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    28.2%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Januar 29, 2016, 03:03:43 pm »
Vi kan ikke huse og hjælpe hele verden, så vi bør føre en stram og humanistisk flygtningepolitik.

Nu har Socialdemokratiet glemt det sidste i iveren for at konkurrere med Venstre om at føre DF politik, og udlandets sammenligning af Venstre med nazismen smitter selvfølgelig også af på Socialdemokratiet

Jeg har været Socialdemokrat i over 40 år, og det vil jeg blive ved med, men denne gang er jeg godt tilfreds med at partiet styrtdykker, og jeg håber at partiet bliver under 20% så længe, at partitoppen har lært lektien.

Jeg ved ikke hvad det ligner at konkurrere med Venstre om DF vælgerne og glemme det store tavse flertal.

Troede Mette Frederiksen virkelig, at resten af befolkningen bare er sikre stemmer, så der var frit slag om at konkurrere om de få muslimfjendtlige stemmer, som kan vristes fra DF?

Der har været nogen demonstrationer i solidaritet for flygtningene, og de har talt flere hundrede gange så mange deltagere som f.eks. Pegidas demonstrationer, og alligevel har partierne været bange for dem, der råber højest.

Lad os få ryddet ud i toppen af de store partier, så de igen lytter til os.

Det er meget sigende, at Venstre og Socialdemokratiet ikke længere konkurrerer om at være det største parti, som vi ellers har været vant til, og det er vel ikke engang givet, at den næste statsminister skal hentes et af de to steder.

Du har fuldstændig ret Anklager, DF og Venstre er mere humane end Socialdemokratiet   :biggrin:
http://jyllands-posten.dk/politik/ECE8402928/danmark-godkender-naestflest-asylansoegninger-i-eu/
og en lille solstrålehistorie mere
http://www.dr.dk/nyheder/politik/politiet-ved-graensen-organiserede-menneskesmuglere-paa-retraete
« Senest Redigeret: Januar 29, 2016, 03:22:48 pm af fedt »
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Abdullah

• Gæst
« Svar #6 Dato: Januar 29, 2016, 03:15:16 pm »
Liberal Alliance ligger stabilt og jeg kunne godt forestille mig, at det er partiet der i fremtiden vil være det vigtigste borgerlige støtteparti - man har da lov at håbe :) Det er i hver fald dem vi skal have spil, hvis vi for alvor skal have erhvervslivet i gang. Skatten på de højeste indkomster skal markant ned, og så skal vi gøre hvad vi kan for at hjælpe folk med at starte virksomhed op.

Offline fedt

• Hyper medlem
  • Activity:
    28.2%
  • Tvivl er begyndelsen til visdom
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Januar 29, 2016, 03:32:47 pm »
Giver dig ikke uret, men omstillingen til markedsøkonomi kommer til at koste, for mennesker helt op til middelklassen.
Nogle mennesker siger, at sex er det bedste i verden; men så har de aldrig prøvet at være skidetrængende

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Januar 29, 2016, 03:35:53 pm »
Okay -  et splitsekund troede lige, at du ville pege på, at Martin Henriksen vil have politiet til at flå asylansøgernes vielsesringe af.

Du har fuldstændig ret Anklager, DF og Venstre er mere humane end Socialdemokratiet   :biggrin:
http://jyllands-posten.dk/politik/ECE8402928/danmark-godkender-naestflest-asylansoegninger-i-eu/
og en lille solstrålehistorie mere
http://www.dr.dk/nyheder/politik/politiet-ved-graensen-organiserede-menneskesmuglere-paa-retraete

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
Er det nu helt gennemtænkt?
« Svar #9 Dato: Januar 29, 2016, 03:45:59 pm »
Liberal Alliance ligger stabilt og jeg kunne godt forestille mig, at det er partiet der i fremtiden vil være det vigtigste borgerlige støtteparti - man har da lov at håbe :) Det er i hver fald dem vi skal have spil, hvis vi for alvor skal have erhvervslivet i gang. Skatten på de højeste indkomster skal markant ned, og så skal vi gøre hvad vi kan for at hjælpe folk med at starte virksomhed op.

Hvad er grunden til at vi "for alvor" skal have erhvervslivet i gang, når der ikke er ret mange arbejdsløse?

Med Liberal Alliance vil mange blive fyret især i den offentlige sektor og erhvervslivet får brug for færre på grund af ny teknologi (ligesom udviklingen allerede har været i mange år).

Derfor går alt efterhånden i stå, fordi så mange af erhvervslivets kunder ikke længere tjener penge til at købe erhvervslivets varer for - så bliver der fyret endnu flere osv.

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    2%
    • Vis profil
Sv: Er det nu helt gennemtænkt?
« Svar #10 Dato: Januar 29, 2016, 06:34:59 pm »

Hvad er grunden til at vi "for alvor" skal have erhvervslivet i gang, når der ikke er ret mange arbejdsløse?

Med Liberal Alliance vil mange blive fyret især i den offentlige sektor og erhvervslivet får brug for færre på grund af ny teknologi (ligesom udviklingen allerede har været i mange år).

Derfor går alt efterhånden i stå, fordi så mange af erhvervslivets kunder ikke længere tjener penge til at købe erhvervslivets varer for - så bliver der fyret endnu flere osv.
Har du det helt nøjagtige tal på hvor mange der er arbejdsløse?
Og please - link ikke til tilfældige statistikker, som er måneder gamle.
Jeg vil gerne se de reelle tal som inkluderer folk der er "i arbejde" med løntilskud, i virksomhedspraktik til slavebetaling, på kontanthjælp men uden for a-kasse, eller på kontantydelse, eller arbejdsmarkedsydelse.
Antallet af reelt arbejdsløse er nemlig ikke sådan lige at finde. Og jo - der er stadig mange uden arbejde. Derfor skal der naturligvis have gang i erhvervslivet UDEN statstiskud og statsstøttede lønninger.
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Januar 29, 2016, 07:25:27 pm »
Jeg vil gerne se de reelle tal som inkluderer folk der er "i arbejde" med løntilskud, i virksomhedspraktik til slavebetaling, på kontanthjælp men uden for a-kasse, eller på kontantydelse, eller arbejdsmarkedsydelse.
Antallet af reelt arbejdsløse er nemlig ikke sådan lige at finde. Og jo - der er stadig mange uden arbejde. Derfor skal der naturligvis have gang i erhvervslivet UDEN statstiskud og statsstøttede lønninger.

Her er tallene for december 2015, som er de nyeste jeg kan finde:

Bruttoledige 119 728
Nettoledige 96 007   

Ledige dagpengemodtagere 70 998
Ledige kontanthjælpsmodtagere 25 009

Aktiverede dagpengeberettigede 13 539
Aktiverede kontanthjælpsmodtagere (arbejdsmarkedsparate) 10 183
Aktiverede i alt 23 722

Offline Landboen

• Hyper medlem
  • Activity:
    2%
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Januar 29, 2016, 08:19:35 pm »

Bruttoledige 119 728
Nettoledige 96 007   

Aktiverede i alt 23 722
Og så synes du ikke der er det mange ledige?
Mennesker kræver ytringsfrihed som kompensation for tankefrihed, hvilken de sjældent bruger.

Søren Kierkegaard - 5. maj 1813 – 11. november 1855

Offline Anklageren (OP)

• Hyper medlem
  • Activity:
    100%
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Januar 29, 2016, 11:32:41 pm »

Bruttoledige 119 728
Nettoledige 96 007   

Aktiverede i alt 23 722
Og så synes du ikke der er det mange ledige?

Det er ulige fordelt, så nogen steder i landet synes jeg, der er mange arbejdsløse.

Man kan jo aldrig komme ned på 0 arbejdsløse, fordi der altid vil være nogen, som er ved at skifte job.

Jeg ønsker en behersket stabil vækst, måske en realvækst på 2% om året. Meget højere vækstrater tror jeg ikke er godt.